2002
|
|
– Eibarko Industria Ingeniaritza Teknikorako Unibertsitate Eskolan gauregun
|
ez
dago euskarazko eskaintzarik.
|
|
Derrigorrezko kredituei dagokienez, Biologia eta Kimika dira eskaintza osoa euskaraz duten lizentziatura bakarrak (1.taula). Fisikan eta Matematikan %80 inguru eskaintzen da, baina IngeniaritzaElektronikoan ez
|
dago
euskarazko eskaintzarik.
|
|
euskal lerroan matrikulatzen diren ikasleenportzentajeak igoerarako joera du, bai kopuruz zein portzentajez. Beste ikasketetangertatzen den moduan, argi
|
dago
euskarazko eskaintza handitzen ari den neurrianeuskal lerroko ikasleen portzentajeak ere handiagotuz doazela. Beraz, eskaintzarenjarraipena kontuan hartzeko datu bat da ikasleen bilakaerari dagokionez.
|
|
* Gaur egun, titulazio honetan ez
|
dago
euskarazko eskaintzarik, Euskara Zientifikoa hautazkoirakasgaia izan ezik.
|
2009
|
|
Eskaintza ugaritu egin behar da. Gaur egun
|
dagoen
euskarazko eskaintza handitzea ezinbestekoa da, gero eta aukera zabalagoa izateko eta gero eta euskaldun gehiago erakartzeko euskarazko hedabideetara, posibleago izango baita bakoitzaren behar eta interesak asetzea. Hedabide berriak sortzeko bideak jarri behar dira.
|
2012
|
|
Nahiz eta askotan sinonimo gisa erabiltzen diren" euskal" eta" folkloriko", eta erdaldun askoren artean euskaraz ekoizten denari buruzko ikuspegi aski distortsionatua sortzen da. Udalean nagusi den Bilduk lehentasunen artean jarri zuen euskal kulturari behar bezalako lekua ematea Donostian, beharrezko zeregina dudarik gabe, urrun baitago Gipuzkoako hiriburua daukan euskaldun portzentajeari
|
dagokion
euskarazko eskaintza edukitzetik eta gainera, 2016ko izendapenak aukera ona eskaintzen du euskal kultura nazioartera ateratzeko, hizkuntza nagusiagoen galbahetik pasa gabe gutxitan izaten den aukera, bidenabar. Baina kriterio soziolinguistikoa ezin da izan programazioak zehazterakoan kontuan hartuko den bakarra; euskararen aldeko diskriminazio positiboa egitearekin batera, artistikoki zerbait berritzailea eskaintzen dutenak babestea ere garrantzitsua da.
|
2017
|
|
Finean, euskaraz ikasten duten haurren gurasoei laguntza eta baliabideak eskaini nahi zaizkie: gurasoen ohiko zalantzak argitzeko informazioa emango da, interneten haurrendako prestatutako edukiaren berri emanen da –ipuinak, jolasak, musika, aplikazioak… –, 0 eta 12 urte bitarteko haurrendako eskolaz kanpoko jardueren berri –kirolak, ikastaroak, ludotekak…– eta haurrendako
|
dagoen
euskarazko eskaintza jasotzen duen agenda eskainiko da, eskualdeka antolatuta, besteak beste.
|
2019
|
|
Fakultatean ikasten diren 3 urteetan irakasgai guztiak euskaraz jorratzea lortzen da (‘resumen’ hitza ‘erresuma’ bezala itzultzera iristen bada ere). Ospitaletako zikloan, ordea, egoera ezberdina da ikasten den tokiaren arabera, gazteleraz %100a egin daitekeen heinean, gure hizkuntzan 4 mailan %56a eta 5 mailan %70a besterik ezin da ikasi, kontutan izanda Gasteizen ez
|
dagoela
euskarazko eskaintzarik. Halere, eta EHUren utzikeriari aurre eginez, irakasle eta ikasleon lan indibidual eta kolektiboari esker urtetik urtera hobetuz goazen emaitzak dira.
|
2022
|
|
Pantailak Euskaraz mugimenduak uste du adierazpenek «itsutasun estrategiko nabaria» uzten dutela agerian. «Ikus entzunezkoen eskaintza erraldoia dago, eta erakundeei
|
dagokie
euskarazko eskaintza sendo eta duina bermatzea». Hala ez egitea «arduragabekeriaz» jokatzea litzatekeela uste du Pantailak Euskaraz ek.
|
2023
|
|
NUPek aurkeztu berri duen planaren harira iragarri da, euskarazko eskaintza ugarituko dutela bertan. Nafarroako Unibertsitate pribatuan ez
|
dago
euskarazko eskaintzarik.
|