Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2004
‎XIX. mendearen amaiera eta XX. mendearen hasierako egoerari dagokio diagnostiko hau: . Ezin da esan euskal nazionalismoaren baitan pentsamendu zein proposamen corpus amankomunik dagoenik euskal eskola izan daitekeenaren alde egiteko?. 452
2005
‎Sortzen taldearen inguruan antolatutako dinamika eta elkarlanak aintzathartzekoak dira euskal eskolaren eraikuntzan. Hain zuzen, Auzmendik dioenbezala (1998: 38), 1992 EAEn onartzear zegoen Euskal Eskola Publikoarenlegea zela eta,. Euskal Eskola Publiko Berria, lelotzat hartuta, Sortzen taldea eratuzen, eta ondoren DENON ARTEAN plataforma gauzatu zen (Sortzen IkastolenElkartea FAPK EHUko Hezkuntza Mintegia EILAS Irakasle Elkartea LAB). 1993ko Euskal Eskola Publikoaren Legea onartu zenean, DENON ARTEAN plataforma desegin egin zen eta Nafarroako Erkidegoan Sortzen ekimenak jarraibideaizan zuen.
2015
‎Hauek horrela, argi dago euskal eskolaren erronka nagusia ikasleei euskara erabiltzen irakastea dela, curriculumek argi dioten moduan. Erabilera, gainera, ahozkoa zein idatzizkoa, eta ulermenaren zein ekoizpenaren aldetik.
‎Hizkuntzaren didaktikatik erabilera eta ezagutza uztartzearen alde egin du Ibon Manterolak erabileraren ezagutza eta ezagutzaren erabilera defendatuz: " argi dago euskal eskolaren erronka nagusia ikasleei euskara erabiltzen irakastea dela" (letra etzana geurea). Naiara Berasategik ere kategorien ulerkera dikotomikoaren aurka" tarteko aukerak" baliatzeko aukera azpimarratzen du, ezagutza eta erabileraren aldeko indarrak batu eta motibazioa modu planifikatuan landu dezakeen eredu integratibo baten alde.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia