Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2001
‎Hezkuntza da Bellamyk aurrerapen batzuk nabarmendu zituen beste alderdi bat; izan ere, mundu osoko eskoletan izena eman zuten haurren kopurua% 78tik% 82ra igo zen 1990ean. Hala ere, munduan 100 milioi haur baino gehiago daude eskolatu gabe, eta horietatik 60 milioi neskak dira. Albiste txarrak beste eremu batzuetara ere zabaldu dira, non hobekuntza oso mugatua izan den, hala nola Afrikako herrialde batzuetan, non amen edo haurren heriotza tasak dramatikoak izaten jarraitzen baitu.
2002
‎Tendentzia orokorretan azaldu dugun bezala,. Hezkuntza guztiontzat etabizitza osoan zehar? lemapean dagoen joera hedatzen den heinean, goi zikloei eta25 urtetik gorako adinei dagozkien eskolatze tasak nabarmen igoko dira.
2005
‎Datu horiek aztertu ondoren, ondorio hauxe atera dezakegu 1997 ikasturtean Euskal Herriko hezkuntzan euskararen egoerari buruz: euskara gutxiengoarenhizkuntza da, eta X eta A ereduetako ikasleak% 70era heltzen dira; ikasleen gainerako% 30a euskararen aldeko eta babeserako hizkuntza politikaren bat badagoenlurraldeetan dago eskolatua, EAEn esaterako, edo Nafarroako zenbait lurraldetan.Hala ere, hiru lurraldeetan, hezkuntzaren arloan euskara berreskuratzeko joera dagoela esan dezakegu; izan ere, euskarazko eskolatzearen ehuneko handienak HaurHezkuntzaren mailakoak baitira, eta ehuneko horiek, ziur asko, gora egingo baitutedatozen urteetan.
2006
‎Ségouko Gizarte Ekintza Zerbitzuarekin batera, Intervida arduratuko da proiektuan parte hartzen duten 40 haurrei laguntza emateaz. Haurrak 6 eta 11 urte bitartekoak dira, eta GKEak babestutako Ségou eta Pelengana zentroetan daude eskolatuta. Erakundeak garapen integraleko proiektuak egiten ditu Saharaz hegoaldeko Afrikako herrialde honetan, munduko laugarren pobreenean.
‎Hala ere, azken hiru ikasturtetan 9 puntu jaitsi da A ereduko ikasleen portzentajea EAEn. 2003 ikasturtearen hasieran %58 zegoen eskolatua A ereduan eta 2005 ikasturtean %49, 6 Beraz, indarrean jarritako neurriek eragina izan dutela uste dugu, eta datozen urteetan jaitsiera handiagoa izango dutelako itxaropena daukagu.
2007
‎Save the Childrenen arabera, izozkiak erosteko europarrek egiten duten gastuaren antzeko kopurua, edo AEBn kosmetikoak erosteko urtebetean egiten den gastuaren antzekoa. GKE honek gogorarazten du munduan 75 milioi haur baino gehiago daudela eskolatu gabe, eta horietatik erdiak baino gehiago ‘gatazka armatuek kaltetutako herrialde ahuletan’ bizi direla. Beraz, oinarrizko hezkuntzarako mundu laguntzaren% 23 baino ez dago gatazkan dauden arlo horietarako.
2008
‎Eusko Jaurlaritzaren datuen arabera, 2007 ikasturtearen hasieran etorkinak 17.000 ziren derrigorrezko hezkuntzan, ikasle guztien %5, 5 Gaur egun EAEn etorkinak horrela banatzen dira hizkuntza ereduen arabera: etorkinen %45, 4 A ereduan dago eskolatuta, %27, 8 ereduan eta %26, 8 D ereduan6 Kopuru osoarekin konparatu ahal dugu: 2007 ikasturtean matrikulatutakoen %20, 7 A ereduan daude, %23, 2 ereduan eta %56, 1 ereduan.
2010
‎Ondorioak, batez ere, etorkizunean gertatzen dira. 70 milioi haur baino gehiago ez daude eskolatuta eta 700 milioi helduk ez dakite ez irakurtzen ez idazten.
‎Mundu osoko 70 milioi haur baino gehiago ez daude eskolatuta, eta 700 milioi helduk baino gehiagok ez dakite ez irakurtzen ez idazten.
2011
‎Eta oso zorrotzak dira. Ez bazaude eskolatuta, ez zaituzte onartzen. Era guztietako pizgarriak sortu dituzte haurrei mise­riatik ateratzen laguntzeko, eta kulturan eta hezkuntzan parte harraraz­teko.
‎Bigarren Hezkuntzako lehen zikloa egiteko adina duten 39 milioi haur ez daude eskolatuta ez irakaskuntza maila horretan, ez eta lehen hezkuntzan ere. Gainera, planetako 796 milioi heldu analfabetoen bi heren emakumeak dira.
‎Azken urteotan aurrera egin den arren, oraindik ere badira beste leku batzuetan lortutako duintasunetik asko aldentzen diren bizi baldintzak dituzten haurrak, askotan ez pentsa zitekeen bezain urrun. Eskolatu gabeko haurrak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe, %53 neskak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe. Horietatik% 53 neskak dira.
‎Azken urteotan aurrera egin den arren, oraindik ere badira beste leku batzuetan lortutako duintasunetik asko aldentzen diren bizi baldintzak dituzten haurrak, askotan ez pentsa zitekeen bezain urrun. Eskolatu gabeko haurrak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe, %53 neskak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe. Horietatik% 53 neskak dira.
2012
‎Aldiz, krisiaren ondorioz, amatasun baja eta eszedentziaren baldintzak okertu egin dira, eta haurrak 3 urte egin arte gordetzen zaion arren amari lanpostua, diru sarrera iaerdiraino jaisten dio Estatuko Ministerioak gaur egun. Datuetan agerikoa da krisiareneragin hori: 2003 urtean, 15.698 haur zeuden eskolatuak Tallinn hiriburuan, eta iaz, aldiz, 21.512 zazpi urtean ia% 40 igo da beraz eskolaturiko haurren kopurua. Haureskolen kasuan, ikasle bakoitzeko diru kopuru bat ematen dio udalak ikastetxeari, izan publikoa nahiz pribatua.
2013
‎Hezkuntzan ere aldaketa nabarmena izan da: irakurtzen eta idazten ez zekizkiten bi milioi herritar alfabetatu dira; eskolaurrean, 1999an umeen %43 zeuden eskolatuta eta gaur, %71 Bigarren hezkuntzan, %48 eta gaur %74 Unibertsitatean, Venezuela da Latinoamerika eta Karibe inguruan bigarren herrialdea, Kubaren atzetik; irakaslearen kopurua %170 igo da eta 2011n 934.688 ordenagailu eramangarri banatu ziren; osasun arloan zeresanik ez: inbertsioa %3.879 igo da 1999tik hona eta BPGaren %2, 3 da; pentsiodunen kopurua ere handitu da %484, eta orduan populazioko %2, 0 pertsonek pentsio bat jasotzen bazuten, orain %4, 4 da.
‎Une honetan, Sirian esanahi berezia du, eta, batez ere, nesken artean: oraindik 36 milioi daude eskolatu gabe. Mundu osoan, alfabetatzeko aukera gutxiago dituzte, baina irabazi asmorik gabeko erakundeen ahaleginari esker lortzen dute, gutxienez, helduak direnean.
2014
‎Pena hori zuen Janvierrek, pena hori batez ere, eskolarena. Jean Baptiste Munyankoreren familiako guztiak zeuden eskolatuta ordea, baina masakreetan hil zizkioten iloba bi, unibertsitate lehiaketa nazionala irabazitakoak biak. Emaztea eta semeetako bat ere lehen momentuetan hil zizkioten.
2016
dago eskolatua
‎Estatuak herriko medikua eta maisu maistrak soilik eskaintzen ditu. Egin kontu, populazioaren laurdenak ez daki ez idazten ezta irakurtzen ere, eta 5 eta 14 urte bitartekoen erdia soilik dago eskolatua
‎Gainera, eskolatu gabeko haurren kopuruak handitu egin dira, demografia hazkundearen, gatazka armatuen hedapenaren eta nazioarteko lankidetzako murrizketen ondorioz. 2000 urtean lortu zen daturik onena, 110 milioi adingabe zeuden eskolatu gabe. Irudia:
‎Landa komunitateetan eta isolatuetan bizitzea haurrek eskolatze atzerapen larria dute hiriguneekin alderatuta. Lehen Hezkuntza landa eremuetan jasotzeko adinean dauden adingabeen% 25 ez dago eskolatuta, eta hiri eskualdeetan, berriz, adin bereko haurren% 16 Landa eremuetan eskolatze falta da gosea betikotzen duena; izan ere, Lehen Hezkuntzan, haurrek eta haien familiek pobreziaren gurpil biziotsua hausten dutela ziurtatzeko bitarteko bat da. Gutxiengo etniko batekoa izatea.
‎Nazio Batuen Erakundearen arabera, 215 milioi adingabek lan egiten dute munduan, eta erdiak baino gehiagok ingurune arriskutsuetara, esklabotzara eta derrigorrezko lan egiteko beste era batzuetara jotzen dute. Nigerian, etxerik pobreenetako haurren bi heren eskolatu gabe daude, eta ia% 90 ez dira inoiz matrikulatzen; haur aberatsenen% 5 bakarrik daude eskolatu gabe eta seguru, noizbait matrikulatuko dira. Migratzailea edo errefuxiatua izatea hainbat kontinentetan diskriminatzeko arrazoia da.
‎Migratzailea edo errefuxiatua izatea hainbat kontinentetan diskriminatzeko arrazoia da. Hezkuntzarako Nazio Batuen Erakundearen (UNESCO) eta Errefuxiatuentzako Nazio Batuen Erakundearen (ACNUR) txosten baten arabera, haur errefuxiatuen% 50 bakarrik dago eskolatuta. Migratzaile edo errefuxiatuek lan egin ez dezaten, errefuxiatu esparruetan eta harrera herrialdeetan eskolatzea bultzatu behar da.
2017
‎Gogora dezagun EAEn hezkuntza pribatuak daukan pisua bertako hezkuntza sistemaren espezifizitate bat dela. Umeen erdia dago eskolatuta ikastetxe publikoetan eta beste erdia pribatuetan (funts publikoek sostengatuak dira ia guztiak, kontzertatuak dira, beraz). Euskadiko Eskola Kontseiluak urtero bere txostenetan jasotzen duenez (ikus 2016), hezkuntza publikoa da nagusiki etorkinen erronkari erantzuna ematen ari zaiona, fenomenoaren hasieratik haien seme alabak euskalduntzen ari dena.
‎Aurrerapen handitzat jo ahal dugu errealitate hori, kontuan izanda ikasturtean atzerritar umeen erdia A ereduan matrikulatuta zegoela. Baina ikasle guztiak hartuta, ereduan Haur Hezkuntzan %76 egon da ikasturtean, Lehen Hezkuntzan %71 eta DBHn %60 Datuek adierazten dute, beraz, alde handia dagoela oraindik autoktonoen eta atzerritarren jokaeraren artean seme alabek eskolan euskara ikasteari dagokionez; atzerritar umeak hein txikiagoan daude eskolatuta ereduan, eta gehiago A eta ereduetan (eta G ereduan Nafarroan), ume autoktonoak baino.
2019
‎2 urte bitartean eskolatuta dauden Euskal Herrian jatorria duten ikasleen %41, 5 eskola publikoan daude eta% 58,5 itunduriko ikastola pribatuan. Atzerritar jatorria duten familietako ikasleen %87, 1, ordea, eskola publikoan daude eskolatuak, eta soilik% 12,9 ikastolan. Ondorioz, eskola publikoan ikasleen familien %64, 2k Euskal Herrian dute jatorria, eta %36, 8k atzerrian.
2020
‎Ikasleen %97 lehenetsitako ikastetxeetan daude eskolatuta
2021
‎Eskola da ondare hori mantentzeko ez ezik, tokian tokiko hizkuntza horiek biziberritzeko eta garatzeko bidea ere. Baina ez hori bakarrik, herrien garapena ere oso lotuta dago eskolatzeari, eta ezin da kalitatezko eskolatzea eskaini tokiko hizkuntza hegemonikoen itzalpean ezkutatuta. Halabaina, egoera bakoitzean nolako eskola eredua erabili litzatekeen asmatzea ez da kontu erraza.
‎Hasteko, datu adierazgarri bat: atzerrian —Espainia hartu dute erreferentzia gisa— jaiotako 25.770 ikasle daude eskolatuta Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan; horietako %69, 4 sare publikoan daude.
‎Eskolarik ez auzoan, eraikitze bidean zegoen eta 1960 ikasturterako martxan egotea espero zen. Haurretako batzuek Etxebarriko eskolan ikasten zuten, baina gehienak ez zeuden eskolatuta. Apaizek eskola moduko bat jarri zuten martxan, oinarrizko ezagutzak irakasteko.
‎Azken datuei erreparatuz gero, 2020 urtean 5.407 ikasle daude eskolatuak irakaskuntza elebidunean, 2018an 4.943 zirelarik (Euzet eta Kerlogot 2021: 10). 5
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia