Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Hezkuntza da Bellamyk aurrerapen batzuk nabarmendu zituen beste alderdi bat; izan ere, mundu osoko eskoletan izena eman zuten haurren kopurua% 78tik% 82ra igo zen 1990ean. Hala ere, munduan 100 milioi haur baino gehiago daude eskolatu gabe, eta horietatik 60 milioi neskak dira. Albiste txarrak beste eremu batzuetara ere zabaldu dira, non hobekuntza oso mugatua izan den, hala nola Afrikako herrialde batzuetan, non amen edo haurren heriotza tasak dramatikoak izaten jarraitzen baitu.
2006
‎Ségouko Gizarte Ekintza Zerbitzuarekin batera, Intervida arduratuko da proiektuan parte hartzen duten 40 haurrei laguntza emateaz. Haurrak 6 eta 11 urte bitartekoak dira, eta GKEak babestutako Ségou eta Pelengana zentroetan daude eskolatuta. Erakundeak garapen integraleko proiektuak egiten ditu Saharaz hegoaldeko Afrikako herrialde honetan, munduko laugarren pobreenean.
2007
‎Save the Childrenen arabera, izozkiak erosteko europarrek egiten duten gastuaren antzeko kopurua, edo AEBn kosmetikoak erosteko urtebetean egiten den gastuaren antzekoa. GKE honek gogorarazten du munduan 75 milioi haur baino gehiago daudela eskolatu gabe, eta horietatik erdiak baino gehiago ‘gatazka armatuek kaltetutako herrialde ahuletan’ bizi direla. Beraz, oinarrizko hezkuntzarako mundu laguntzaren% 23 baino ez dago gatazkan dauden arlo horietarako.
2010
‎Ondorioak, batez ere, etorkizunean gertatzen dira. 70 milioi haur baino gehiago ez daude eskolatuta eta 700 milioi helduk ez dakite ez irakurtzen ez idazten.
‎Mundu osoko 70 milioi haur baino gehiago ez daude eskolatuta, eta 700 milioi helduk baino gehiagok ez dakite ez irakurtzen ez idazten.
2011
‎Bigarren Hezkuntzako lehen zikloa egiteko adina duten 39 milioi haur ez daude eskolatuta ez irakaskuntza maila horretan, ez eta lehen hezkuntzan ere. Gainera, planetako 796 milioi heldu analfabetoen bi heren emakumeak dira.
‎Azken urteotan aurrera egin den arren, oraindik ere badira beste leku batzuetan lortutako duintasunetik asko aldentzen diren bizi baldintzak dituzten haurrak, askotan ez pentsa zitekeen bezain urrun. Eskolatu gabeko haurrak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe, %53 neskak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe. Horietatik% 53 neskak dira.
‎Azken urteotan aurrera egin den arren, oraindik ere badira beste leku batzuetan lortutako duintasunetik asko aldentzen diren bizi baldintzak dituzten haurrak, askotan ez pentsa zitekeen bezain urrun. Eskolatu gabeko haurrak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe, %53 neskak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe. Horietatik% 53 neskak dira.
2013
‎Une honetan, Sirian esanahi berezia du, eta, batez ere, nesken artean: oraindik 36 milioi daude eskolatu gabe. Mundu osoan, alfabetatzeko aukera gutxiago dituzte, baina irabazi asmorik gabeko erakundeen ahaleginari esker lortzen dute, gutxienez, helduak direnean.
2016
‎Gainera, eskolatu gabeko haurren kopuruak handitu egin dira, demografia hazkundearen, gatazka armatuen hedapenaren eta nazioarteko lankidetzako murrizketen ondorioz. 2000 urtean lortu zen daturik onena, 110 milioi adingabe zeuden eskolatu gabe. Irudia:
‎Landa komunitateetan eta isolatuetan bizitzea haurrek eskolatze atzerapen larria dute hiriguneekin alderatuta. Lehen Hezkuntza landa eremuetan jasotzeko adinean dauden adingabeen% 25 ez dago eskolatuta, eta hiri eskualdeetan, berriz, adin bereko haurren% 16 Landa eremuetan eskolatze falta da gosea betikotzen duena; izan ere, Lehen Hezkuntzan, haurrek eta haien familiek pobreziaren gurpil biziotsua hausten dutela ziurtatzeko bitarteko bat da. Gutxiengo etniko batekoa izatea.
‎Nazio Batuen Erakundearen arabera, 215 milioi adingabek lan egiten dute munduan, eta erdiak baino gehiagok ingurune arriskutsuetara, esklabotzara eta derrigorrezko lan egiteko beste era batzuetara jotzen dute. Nigerian, etxerik pobreenetako haurren bi heren eskolatu gabe daude, eta ia% 90 ez dira inoiz matrikulatzen; haur aberatsenen% 5 bakarrik daude eskolatu gabe eta seguru, noizbait matrikulatuko dira. Migratzailea edo errefuxiatua izatea hainbat kontinentetan diskriminatzeko arrazoia da.
‎Migratzailea edo errefuxiatua izatea hainbat kontinentetan diskriminatzeko arrazoia da. Hezkuntzarako Nazio Batuen Erakundearen (UNESCO) eta Errefuxiatuentzako Nazio Batuen Erakundearen (ACNUR) txosten baten arabera, haur errefuxiatuen% 50 bakarrik dago eskolatuta. Migratzaile edo errefuxiatuek lan egin ez dezaten, errefuxiatu esparruetan eta harrera herrialdeetan eskolatzea bultzatu behar da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia