2001
|
|
Hezkuntza da Bellamyk aurrerapen batzuk nabarmendu zituen beste alderdi bat; izan ere, mundu osoko eskoletan izena eman zuten haurren kopurua% 78tik% 82ra igo zen 1990ean. Hala ere, munduan 100 milioi haur baino gehiago
|
daude
eskolatu gabe, eta horietatik 60 milioi neskak dira. Albiste txarrak beste eremu batzuetara ere zabaldu dira, non hobekuntza oso mugatua izan den, hala nola Afrikako herrialde batzuetan, non amen edo haurren heriotza tasak dramatikoak izaten jarraitzen baitu.
|
2006
|
|
Ségouko Gizarte Ekintza Zerbitzuarekin batera, Intervida arduratuko da proiektuan parte hartzen duten 40 haurrei laguntza emateaz. Haurrak 6 eta 11 urte bitartekoak dira, eta GKEak babestutako Ségou eta Pelengana zentroetan
|
daude
eskolatuta. Erakundeak garapen integraleko proiektuak egiten ditu Saharaz hegoaldeko Afrikako herrialde honetan, munduko laugarren pobreenean.
|
2007
|
|
Save the Childrenen arabera, izozkiak erosteko europarrek egiten duten gastuaren antzeko kopurua, edo AEBn kosmetikoak erosteko urtebetean egiten den gastuaren antzekoa. GKE honek gogorarazten du munduan 75 milioi haur baino gehiago
|
daudela
eskolatu gabe, eta horietatik erdiak baino gehiago ‘gatazka armatuek kaltetutako herrialde ahuletan’ bizi direla. Beraz, oinarrizko hezkuntzarako mundu laguntzaren% 23 baino ez dago gatazkan dauden arlo horietarako.
|
2010
|
|
Ondorioak, batez ere, etorkizunean gertatzen dira. 70 milioi haur baino gehiago ez
|
daude
eskolatuta eta 700 milioi helduk ez dakite ez irakurtzen ez idazten.
|
|
Mundu osoko 70 milioi haur baino gehiago ez
|
daude
eskolatuta, eta 700 milioi helduk baino gehiagok ez dakite ez irakurtzen ez idazten.
|
2011
|
|
Bigarren Hezkuntzako lehen zikloa egiteko adina duten 39 milioi haur ez
|
daude
eskolatuta ez irakaskuntza maila horretan, ez eta lehen hezkuntzan ere. Gainera, planetako 796 milioi heldu analfabetoen bi heren emakumeak dira.
|
|
Azken urteotan aurrera egin den arren, oraindik ere badira beste leku batzuetan lortutako duintasunetik asko aldentzen diren bizi baldintzak dituzten haurrak, askotan ez pentsa zitekeen bezain urrun. Eskolatu gabeko haurrak Guztira 67 milioi adingabe
|
daude
eskolatu gabe, %53 neskak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe. Horietatik% 53 neskak dira.
|
|
Azken urteotan aurrera egin den arren, oraindik ere badira beste leku batzuetan lortutako duintasunetik asko aldentzen diren bizi baldintzak dituzten haurrak, askotan ez pentsa zitekeen bezain urrun. Eskolatu gabeko haurrak Guztira 67 milioi adingabe daude eskolatu gabe, %53 neskak Guztira 67 milioi adingabe
|
daude
eskolatu gabe. Horietatik% 53 neskak dira.
|
2013
|
|
Une honetan, Sirian esanahi berezia du, eta, batez ere, nesken artean: oraindik 36 milioi
|
daude
eskolatu gabe. Mundu osoan, alfabetatzeko aukera gutxiago dituzte, baina irabazi asmorik gabeko erakundeen ahaleginari esker lortzen dute, gutxienez, helduak direnean.
|
2016
|
|
Gainera, eskolatu gabeko haurren kopuruak handitu egin dira, demografia hazkundearen, gatazka armatuen hedapenaren eta nazioarteko lankidetzako murrizketen ondorioz. 2000 urtean lortu zen daturik onena, 110 milioi adingabe
|
zeuden
eskolatu gabe. Irudia:
|
|
Landa komunitateetan eta isolatuetan bizitzea haurrek eskolatze atzerapen larria dute hiriguneekin alderatuta. Lehen Hezkuntza landa eremuetan jasotzeko adinean dauden adingabeen% 25 ez
|
dago
eskolatuta, eta hiri eskualdeetan, berriz, adin bereko haurren% 16 Landa eremuetan eskolatze falta da gosea betikotzen duena; izan ere, Lehen Hezkuntzan, haurrek eta haien familiek pobreziaren gurpil biziotsua hausten dutela ziurtatzeko bitarteko bat da. Gutxiengo etniko batekoa izatea.
|
|
Nazio Batuen Erakundearen arabera, 215 milioi adingabek lan egiten dute munduan, eta erdiak baino gehiagok ingurune arriskutsuetara, esklabotzara eta derrigorrezko lan egiteko beste era batzuetara jotzen dute. Nigerian, etxerik pobreenetako haurren bi heren eskolatu gabe daude, eta ia% 90 ez dira inoiz matrikulatzen; haur aberatsenen% 5 bakarrik
|
daude
eskolatu gabe eta seguru, noizbait matrikulatuko dira. Migratzailea edo errefuxiatua izatea hainbat kontinentetan diskriminatzeko arrazoia da.
|
|
Migratzailea edo errefuxiatua izatea hainbat kontinentetan diskriminatzeko arrazoia da. Hezkuntzarako Nazio Batuen Erakundearen (UNESCO) eta Errefuxiatuentzako Nazio Batuen Erakundearen (ACNUR) txosten baten arabera, haur errefuxiatuen% 50 bakarrik
|
dago
eskolatuta. Migratzaile edo errefuxiatuek lan egin ez dezaten, errefuxiatu esparruetan eta harrera herrialdeetan eskolatzea bultzatu behar da.
|