Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎Zentraletik bi kilometro baino hurbilago dago Zornotzako nukleoa, eta Larrea inguruko urbanizazioak, berriz, kilometro laurdenera bakarrik. Beraz, are errealagoa eta kezkagarriagoa da arriskua eremu horretan dauden eskola publikoko eta ikastolako haurrentzat. Nolanahi ere, arriskua 20,40 km-ra hedatzen da, baita gehiagora ere.
2009
‎Emandako liburuak eremu behartsuetan sailkatzen eta banatzen dira Erakunde horrek boluntario talde bat ere badu, liburuak hautatzeko irizpideekin bat datozen eskaerak aztertzeaz arduratzen dena. Beti ematen zaie lehentasuna eremu behartsuetan dauden eskola publikoei, ikastetxe pedagogikoei eta kultur eta gizarte sustapenerako zentroei. Boluntarioen zeregina da, halaber, emandako liburuak sailkatzea, liburutegi berriaren edukiari buruzko erreferentzia bibliografikoekin datu base bat egitea eta abian jartzearen eta funtzionamenduaren zuzeneko jarraipena egitea.
‎Euskaran eta Euskal Herrian oinarritutako eskola publikoa aldarrikatuko dute bihar. Horregatik hautatu dute Bizi euskal eskola leloa,, gure seme alabentzat herrian errotuta dagoen eskola publiko eta herrikoia aldarrikatzen dugulako?. Martinezen hitzetan,, euskal kultura bizirik irautea nahi dugu, munduko beste kulturekin partekatzeko?.
2010
‎Xabier Garagorriren esanetan,, gu prest geunden eskola publikoa izateko, baina ez edozein motakoa?. Horregatik, eredu publikoa zer zen eztabaidatu eta definitu beharra zegoen lehenik, haren aburuz.
‎–Nik uste dut behartu egin genituela lege hori egin behar izatera. Azken finean, horrek esan nahi zuelako gu bagindoazela eskola publikorantz, baina ez ordura arte zegoen eskola publiko sarerantz. Bateratze bat egon behar zuen, alde bakoitzean aldaketak eginez eta alde bakoitzaren gauza onak jasoz, Euskal Eskola Publiko berria eraikitzeko?.
‎–Elkarbanatutako titulartasunarena planteatu genuenean, urte asko aurreratu ginela uste dut?, adierazi du, bestetik, Xabier Garagorrik. . Baina sinetsita nago eskola publikoak noizbait, eta urteak aurrera doaz, gaiari heldu diola, baldin eta autonomiaren auziari erantzun nahi badio?.
‎Halabeharrez, baina mugatzen zen. Bestetik, martxan zegoen eskola publikoaren menpeko lege bat egin zen. Eta guk beti esaten genuen Euskal Eskola Publiko Berri bat eraiki behar zela ikastolen eta eskola publikoaren arteko bateratze gisa, bi sareen baloreak eta ezaugarriak jasoz?.
‎Bilbon ia ezinezkoa bilakatu zaigu ikastetxe pribatuetan tokirik aurkitzea, plaza bakarrik gordetzen dizutelako dagokizun eskola publikoan. Bertan ume euskaldunek minoria atomizatua erremedio barik osatzen dute eta ezinezko zaie euskalduntasunari eustea.
2015
‎Alabainan, hiru ikastola berrik eman dituzte lehen urratsak. Azkaratekoak, 13 haurrekin, 28 urte huntan hetsirik zagon eskola publikoko bastimenduetan. Biriatukoak, 5 haurrekin, egoitza pribatu batean.
2018
‎Lekua behar zuela eta, Ikastolaren gela bat Arrangoletan ezarri zen, 1979an. Arrangoleta eraikina Udalarena zen, eta han zegoen eskola publikoa (gero" nazionala") 1929tik. Oso adierazgarria zen joera:
2019
‎Zifra batzuk eman dituzte: lurraldean, batez beste, ia %6ko aldea dago eskola publikoaren eta itunpeko ikastetxeen artean, «Euskal Herrian jatorria duten familietako ikasleen eta jatorri atzerritarra duten familietako ikasleen eskolatzean». Haur Hezkuntzan, ia %8koa.
2020
‎Ikastolako ate nagusia zabalik badago ere, ikasgelak eta jolastokia hutsik daude. Egoera antzekoa da handik 200 metro eskasera dagoen eskola publikoan ere. «Itxi nazazu, mesedez», dio sarreran dagoen idatziak, sartzen den orori kanpoan dabilen gaizkileaz ohartarazi nahi izango balio bezala.
2021
‎LOMLOEK, Espainia mailan proposatzen duen eskola publikoaren indar berritzeak bere eraginak izango ditu, berriz ere, EAEko hezkuntza sisteman, neurri baten, barriro ere plazaratzen digulako eztabaida zaharra. Gatazka ez dago Eskola Publikoan ala Kontzertatuan, ezta Eskola Publikoan ala Ikastolan ere. Gaur egun, orduan bezala, eztabaida eskola ereduan dago, Euskal Eskolaren izaeran.
2023
‎Batez bere asko pasatzen da iragan koloniala daukaten herrialdeetan eta identitate nazional bakarra bultzatzeko interesa dagoenetan. AEBetan, etorkin asko dauden eskola publikoetan, oraindik esaten diete gurasoei ez egiteko haien hizkuntzan, umea nahastuko dela. Umeak biak ikasiko ditu, noski; ez dago arazorik.
‎Azken galdera prozesu honetan parte hartu dutenei egin genieke, ea merezi izan duen honek guztiak; izan ere, dokumentu honen emaitza LOMLOEren erreferentzien azpitik baitago eskola publikoari dagokionez, eta suposatzen dugu hortaz horrek ez dituela asebetetzen estatuko legea sustatu zuten haiek. Era berean, ordea, ez du sistema bera euskalduntzeko biderik ematen eta hezkuntza sistemaren ardatz euskarak izan behar duela uste dugunontzat ez gaitu asebetetzen.
‎AZPIRI: Errealitate oso desberdinak daudelako eskola publikoan eta itunpekoan: batzuk, orain arte behintzat, ezin ziren itunpekora joan, kuotak kobratu direlako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia