Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 287

2000
‎batez markatua? eragiten duen menpekotasunezko harreman batean oinarrituta daudela esango dugu.Irudimenezko harreman honek, harreman sinboliko batean zedarritzen denean bakarrik du eragina.
‎Tekniken aukeraketa terapeutabakoitzaren estiloaren araberakoa da. Hau dela eta, Perls ek, Gestalt Terapia bainoareago Gestalt Terapeutak daudela esan zuen. Baliabide hauek indar handikoakdira, katarsia delakoa eta konmozio edo zirrara emozional handia sor dezaketelako.Teknika guztiek hurrengo arau hauek bete behar dituzte kontestu terapeutikogidatu batean.19
‎Beraz, talde psikoterapian lau transferentzia mota daudela esan dezakegu:
‎zen eta, hasiaurretik, ez nuen imajinatzen a, e, i, o eta u esateaz aparte (agian u ere bai) zer gehiagoesan zitekeen. Eta bai, badago esaterik, alajaina. Oraindik dauzkat gordeta apunteak.
‎Si real y verdaderamente existieran en el tiempo y elespacio, sufririan de no ser en lo eterno y lo infinito. ...miento, esta pasion, que no es sino la pasion de Dios en nosotros, Dios, que en nosotros sufre por sentirsepreso en nuestra infinitud (sic!) y nuestra temporalidad, este divino sufrimiento les hariaromper todos esos menguados eslabones logicos con que tratan de atar sus menguadosrecuerdos a sus menguadas esperanzas, la ilusion de su pasado a la ilusion de su porvenir? 6 Existentzialismo ezberdinak daudela esan dugu; eta guztiek Kierkegaard-engandik ideia zentral hori dute: izateak, existitzeak?
‎– Gorago aipatu diren egungo zientziagintzaren dimentsio anitzak, ezaugarriak etab.ez dira ia ezer adierazten euskararekiko zientziagintzan; horregatik, ez bakarrikkuantitatiboki, baita kualitatiboki ere, euskararekiko zientziagintza oso egoerakaskarrean dagoela esan daiteke beldurrik gabe. Hala ere, badaude etsenplu gutxibatzuk egoera honetatik ateratzen direnak, espreski modu anitzetan oinarritzendirelako:
‎Beste zenbaitetan berriz,, gutxienekin? dagoenak esaten du,. Zer esan dezaket, inork ez dit kasurik egiten eta...!. Nolanahi ere den, arazoa beste nonbait dago, gazteeibegira geure gaitasun bultzagilean, alegia.
‎Gogoratu beharreko gauza deritzot: espainiar eta frantziar Estatuek dituztenarmadetako kiden kopuru osoa gehi beren poliziena eta beren bulegoetan ari direnenfuntzionarioena bat egiten baditugu, Euskal Herria, gutxi gorabehera, milioi batsoldaduren pean dagoela esan dezakegu.
‎Bitxikeria bezalaagertuko dut, erromatar jeneralek behin eta berriro Numantziako konkistan porrotajasaten zutela ikusitakoan, Erromako hiritargoa bera ere Numantziaren konkistarenalde, haserre bizian, azaldu zela. Ez dago esan beharrik konkistatzaile guztiek, garaiguztietan, konkistatuen ustiaketa eragin dutela. Espainiarrek egunen batean EuskalHerriko konkistari amore eman badiote ere, gure Herriaren ustiaketa beste 20urtetan zehar luzatu ahal izanez gero, zertarako 10 urtetan bakarrik edo 3 urtetanbakarrik ustiatu?
‎Oro har, populazioa nahikoa degradatuta dago eta neurri azkarrik hartzen ez bada behintzat, desagertzeko arrisku bizian dagoela esan daiteke. Montxinaren kontserbazioa, babes, hazkuntza eta hobekuntza programa egoki baten eta abeltzainek animalia hauek haztera bultza ditzake ten laguntza egoki batzuen menpe dago.
‎Ez dago esan beharrik, ibilbideak egitean ingurugiroarekin nahiz biztanleen bizimodu eta ohiturekin errespetuz jokatu behar dela, Karrantzako haranak bere aberastasuna eta xarma gorde ditzan.
‎Hori dela eta, Pondrako arroila lainotzen denean, haranera eguraldi, txarra? sartzear dagoela esan ohi da. Bestalde, udan Bizkaiko Golkoko ur beroenak euskal kostan egoten dira.
‎Beraz,. Plan Pidal? hura aldarrikatu zenerako, gutxieneko hezkuntza egitura jadanik eraikita zegoela esan daiteke. Oinarrizko irakaskuntza 1838ko legeak arautzen zuelarik (orain egitura oinarri hobearekin kontuan hartu, adibidez, irakasle eskolen kopurua areagotuz joan zela, edota gobernuak probintzietako batzordeen bidez zein buru politikoen eraginez bere presentzia eta gero eta modu eraginkorragoaz ziurtatzen zuela), plan honek bigarren eta goi mailako irakaskuntza arautzeari ekin zion, maila horietan sistema koherente eta antolatuaren beharra nabarmena izanik.
2001
‎Maiz gaizki ulertua izan da hori, eta klase barneko jarduera kontrolikgabeko komunikatze saio bilakatu da, eta batzuetan egitura gramatikalen lanketakoso denbora tarte txikia bete du klaseko zereginetan. Hau oker handia da; izan ere, hizkuntzaren arlo formala komunikazioaren menpe dagoela esateak ez du esannahi egitura gramatikalak behar bezain maiz eta ongi landu behar ez direnik.Beraz, helburu komunikatiboak ere dagozkien egiturei atxikirik agertzen zaizkigu.
‎Ikas estiloa errendimendu akademikoarekin lotuko bagenu, eta etekinakademikoaren adierazle bat titulu jakin bat lortzea bada, lagin honetanlotura zuzenik ez dagoela esan liteke. Alegia, ikas estilo berdintsua izanik, emaitza desberdinak lortu dituzte ikastaro bukaerako azterketetan, erdiekedo HE2ko titulua eskuratuz eta beste erdiek ez.
‎Beste anaiak ez ziren ahaztuak: errege ondasunetatik hartutakoondare handia, zenbait ardura publiko eta askotan errege titulua bera ere jaso ohizuten; baina ez dago esan beharrik titulu horrek ohorezko balio hutsa zuela.
‎Lehenik eta behin armamentu ikaragarria zegoela esan behar da. Aldaietakonekropolian lurperatutako jendeak gudan bizi ziren, eta ederki prestatuta zeuden, bai defensarako, bai erasorako.
‎harridura sortu zuela esan genezake.Nobela honek Kritika Saria lortu zuen 1982an, baina, hala ere, 3 argitaraldibakarrik izan ditu gaur arte. Honen guztiaren zergatia, nobelaren beraren nolakotasunean dagoela esan genezake, izan ere, nobela honekin aurrerapausoa emanbaitzuen Saizarbitoriak bere bilakaera literarioan, aurrerapauso ausartegia garaikoeuskal irakurleentzat, egilearen eta irakurleen arteko itunak (ik. J. P. Sartre-k bereQu' est ce que la litterature?
‎Bestalde, idazle militantearen figurak eragindako miresmena baino zerbaitzabalagoren aurrean gaudela esango nuke, arrazoi ideologiko hutsetatik haragoarrazoi psikologikoak ere tartean daudela. Izan ere, badirudi nolabaiteko loturaafektiboa dagoela idazlearekin.
‎Gaur egungo GC/ MS kromatografoek prozesagailu azkarrak erabiltzen dituzte datu baseetan dauden konposatu kimikoen masa espektroak eta atxikipen denborak erkatu ahal izateko. Datu baseetan 100.000 konposatu kimiko baino gehiagoren datuak gordeta daudela esango bagenu, segur aski motz geratuko ginateke azken bolada honetako Interneteko garapena ikusi eta gero.
‎Jantzietan edo musikan gehien saltzen denari moda esaten zaio, edo boladan dagoela esaten dugu euskaraz; bestetik, moda delako kontzeptua eta estatistika, guztiz lotuta daude: banaketa kurba bateko maximoari moda esaten zaio.
‎Praka bakeroak edo goian aipaturiko bi abesti horiek modan daudela esatean, ale asko eta asko saltzen direla esan nahi dugu. Baina beste batek arrazoi osoz esan dezake musika klasikoa eta gona luzeak ere boladan daudela.
2002
‎Datu horietatik harago joatea arriskutsua da, izan ere, guk dugun informazioarekin talde horien balorazioa egitea nahiko subjektiboa izan baitaiteke. Denaden, talde horien artean denetarik dagoela esan dezakegu: batetik, ongi egituratutako talde handiak, aurrekontu handia kudeatzen dutenak eta kalitate gorenekoargitalpen ugari ateratzen dituztenak, eta bestetik, baita ere talde txikiak, doi doiproiektuak eskatu ahal izatera iristen direnak, eta nazioartean eragin handiegirik ezdutenak.
‎Beraz, gure proposamenean bi maila daudela esan dezakegu: batetik desideratamodura formulatuta dagoena, Euskal Herriari bere eskubidea onartuko zaionegunari begira egina (horixe da hain zuzen, aurreko atalean. Irakasle Propioa, deitu dugunaren ezaugarriak definitzean aipatu duguna), eta bestetik, jadanik egindaitekeena, EAEn gutxienez abian jar daitekeena, unibertsitate arloan izandakoeskakizun eta lorpenak kontuan hartuz egiterik badagoena.
‎ez da lehendabiziko erantzuna, erantzun landua baizik, hizkuntza zainduaeta antolatua. Hizkuntza idatzia alfabetizazioarekin lotu izan dugun kontzeptua da; zentzu horretan, Wells ek (1987) alfabetizazio maila ezberdinak daudela esaten du, oinarrizko mailatik hasi eta metakognitibo deitzen duen mailara arte.
‎Elementu horiek guztiek testu genero mota ezberdinak daudela esaten digute, zeintzuek hizkuntza ekintzen aniztasuna adierazten baitigute.
‎Orain arte azaldu dugun esangurak ikerketa egiteko espazioa zehazten du; hau da, definizioaren alde honekin bakarrik geratzen bagara, hirian egiten denarkeologia baten aurrean gaudela esan genuke. Baina benetako, hiri arkeologia?
‎Gure kasuan, ikerketa aurrera eramateko aukeratutako analisi metodoamikrohistoriatik gertu dagoela esan daiteke; gainera, metodo kualitatiboa da, batezere. Gure ustez, ikertu nahi dugun errealitatea bere sakontasunean aztertzeko, lanabes ona da metodo hau.
‎ad probandumegindako liburuen kutsua dute; hots, beren egileek aldez aurretik zituzten pentsamenduak eta ideiak frogatzeko idatzitako liburuak ziren. Ez dago esan beharrik, horrelako jardunbideak historiaren mitologizazioari ate guztiak zabaltzen dizkiola, eta, ondorioz, literatura historikoaren eta historiografiaren artean amildegi batdagoela.
‎Lan horietan Euskal Herriko hezkuntza politikaren eta lehen hezkuntzaren ezaugarri diferentzialak aztertzen dira, estatuekin izandako harremanentenorean beti ere. Arlo horretan, eta aipatutako epea gainditu arren, irakasleriarenprestakuntzari buruzko ikerkuntza eginda dagoela esan dezakegu, herrialde ezberdinetako irakasle eskolen ikerketei erreparatzen badiegu behintzat11.
‎Itoizko kasua adibide modura erabil liteke hemen azaldutakoa ulertzeko; batetik, Antonio Casas ek eta bere taldeak azterketa (anti) zientifikoaren bidez, zientzia ofiziala kritikatu dute; auzokideek, berriz, beren gizarte eta kultura testuinguruaren alde agertuz, horrek duen esanahiarekin, ingurumenaren aurkako eraso berri bat ekidin nahi izan dute. Era berean, ez dago esan beharrik pixkanaka pixkanaka, denboran zehar, egunkarietan (gutxi batzuetan) argitaratutako, bestelako, datuek ustelkeria berri bat agerian utzi dutela.
‎asmatu dira. Bigarrenik, ordea, ez dago esan beharrik, euskal gizartean, arrazoi desberdinak tarteko, izaera politikoa duen nazio nortasunaren gatazkak (enfrentamendu kulturala) bestelako gaztaka errealak edo posibleak estaltzen dituela. Agenda politiko monotematikoak gatazka bakarra eta absolutua bideratzen du.
‎Ez dago esan beharrik, ondoren aipatuko diren ingurumen hutsuneez gain, adibidetzat hartu den kasuak, modu honetako beste kasu batzuek bezala, defizit demokratikoa eta parte hartzea hizpide dituen eztabaida ere eskatzen duela.
‎Dominantea den diskurtso horren aitzinean ezer egiterik ez dagoela dioten jarrerak, ordea, modernitate zaharraren babesle bilakatzen dira, nahita edo nahigabe. Zailtasunak zailtasun, kontsumo estandarizatua, apatia, konformismoa baztertuz, badira helarazten den informazioari zentzu eta esanahi desberdina eman nahi dizkioten ahaleginak.
‎Horren aurrean, Lanceros ek (2000: 29) izaera etikoa duen galdera baten aurrean gaudela dio: –Posible al da historiari izaera irekia berrezartzea, nobedadeari leku egitea eta norbanakoak beste modu batean sinestea, pentsatzea eta jardutea??.
‎Taldearen egitura logiko kognitiboak bere bitarteko kritiko diskurtsiboen bidez, gaur duen egiteko nagusia, politika kanpotik ordenatua (demokrazia formala) den ustea baztertzea da. Ez dago esan beharrik, horretarako baldintza den komunitaterik ezean, azken hori egituratzea dela lehen erronka. Ondoko orrietan, lanean zehar orain arte egindako hausnarketak esparru politikoan nola islatzen diren erakutsi nahiko da.
‎baina mundu osoko gizartea baldintzatzen duena, behintzat Europa; eta alderantziz. Nahitaezkoa da errepikatzea, ez dela ez zuzena ez egokia Euskal Herriko gatazka XIX. mendekoa dela eta gaindituta dagoela esatea, eta hori eboluzio naturalaren ondorioz gertatu dela argudiatzea. Irakurketa erratua delako, eta zuzena balitz ere bai.
‎Irakurketa erratua delako, eta zuzena balitz ere bai. Ez da zuzena zintzoak eta gaiztoak daudela esatea, ez da zuzena era bateko edo besteko dikotomia modernoekin gizartea banatzea. Konplexuagoa da.
‎Aldaketa horiek guztiak zirela medio, milurteko berriaren hasieran irrati askeak bizirik daudela esan daiteke; are gehiago, zahar batzuek, garairik okerretan bizirautea lortu zutenek, jarraitzeaz gain, emisora berriak sortu dira Euskal Herrian zehar, baina horien berri hurrengo atal batean eskainiko da.
‎Antzeko zerbait. Aspaldikoa da Lehen Munduan Hirugarrena ere badagoela dioen leloa. Mundu garatuko minorien diskurtsoak, sarritan, inportazioaren isla dira; ez beti, jakina.
‎C. Kopiatzea txarto dagoela dioskun ikusmoldea aldatzea.
‎Gaur egun,, informaziorako autobideen? eraikuntzak mundu garatuan lortu duen kontsentsu erabatekoak, hazkunde ekonomiko berri baten atarian gaudela esan gura ote du?
‎Beraz, erlijioarentzat definizio absoluturik eta unibertsalik ez dago; ez dago, zeren erlijioa gizartea arautzeko legedia ere bada, arazo existentzialez eta supraterrenalez gain. Erlijioak interes politikoei, ideologikoei eta ekonomikoei lotuta daudela esan genezake. Erlijioak dinamikoak dira, ez dira behin sortu eta betikoak:
‎Filtrazioari aurre egiteko, gobernuaren bozeramaleak ondokoa adierazi zuen telebistaz: . Presidentea gaixo dagoela dioen zurrumurru hori, neurosi kolektiboa baino ez da?.
‎Higiezinen agentziaren batek bere esku ez dauden etxe dotore eta eskuragarriak iragar ditzake. Eroslea hurbiltzen denean, gura lukeen etxe hori salduta dagoela esan eta ordezkoren bat aurkezten diote. Ezkontza agentzietan sarritan aurkezten dira berez existitzen ez diren pertsonaiak; eta, etxeen kasuaren antzera, ordezkoekin egin behar aurrera.
‎Bestalde, tiranoak berak ebatzi zuen noraino zen zorionekoa. Bere lausengatzailetariko batek, Damokles-ek, hitza hartu eta haren ondasun aberaskiak, agintaritzaren gorena, haren eskuarteak, jauregiaren edertasun bikaintasuna gogora ekarri eta inoiz inor zoriontsuagorik ez zela egon esatean, «Nahi duzu, Damokle,, esan zion, bizimodu honi atseginezkoa deritzazunez gero, beraz gozatu eta nire zoriona dastatu?».
‎Hitzaren barruan elipsi kasuak ditugunean, zein da eskaini beharreko azken analisia? Analisi batek elipsia noiz dagoen esan behar du, besteak beste analisi sintaktikoan eta erabilgarri izango delako.
2003
‎Ingurumen eta Garapenerako Mundu Biltzarrak 1987an egindako BrundtlandTxostenaren argitalpenarekin (Nuestro Futuro Comun, Alianza, 1988), kontserbazionismo eta garapenaren aldeko indarrak bateratu ziren garapen jasangarria2formulapean, eta geroztik lelo hori unibertsala bihurtu zen. Txosten horretan, pobrezia, planetaren lehendabiziko arazo ekologikotzat hartzen da eta saihesteko gaurkobelaunaldi eta etorkizunekoen arteko konpromisoa onartu beharra dagoela dio, erreserba naturalak ez agortzeko.
‎XXI. Tokiko Agendak, desberdintasun eta aldaera guztiekin, parte hartze demokratikoaren esperientzia interesgarri bat dira, ingurumen arazoak eta gizartearenarazo ekonomikoak uztartu eta batera aztertzeko. ICLEIk NBEren 2 txostenean, udalerrien %73an parte hartze sozialerako kontseiluak daudela dio, %59an XXI.Tokiko Agendak udalaren sistema administratiboan barneratuta daude; urarenkudeaketa, bitarteko ekonomikoen falta eta gobernu zentralen laguntza eza ohikoakatsak dira munduko eskualde guztietan eta edozein eratako egoera ekonomikoetan (ICLEI, 2002).
‎Beste horrenbeste esan dezakegu nazionalismoaz, une honetan indarrik gehien duen eta osasuntsuen dabilen ideologiareninguruan ehunka liburu sortzen dira urtean fenomeno poliedriko hori kontuanhartuz. Hala ere, gutxi dira gai biak, bata eta bestea, batera aztertzen dituzten egileak eta liburuak, J. L. Abellan ek fenomeno biek elkarri lotuta daudela badio ere, elkarrekiko menpekotasun sakonak dituzten eraginak izanik, gizarte garaikidearenmugimenduari dialektika bateratsu baten bidez lotuta daudenak. (ikus. Nacionalismo y Globalizacion?.
‎Galdera horri erantzuna eman aurretik badira zehaztu beharrekokontuak. Izan ere, uholdeez ari garela uholde motak daudela esan behar da.
‎Baina, iraganaren berririk izan ezean, ez dugu jakingo nondik gatozen, ez dugu ezagutuko zein den dagoeneko egin dugun bidea eta nekez asmatuko dugu nora joan. Bere historia ezagutzen ez duen herria huts berberak errepikatzera zigortuta dagoela esatea gustuko dugu historialariok.
‎Euskaldunen mundua militante mundua bihurtzeko arriskua dago, eta ni horren izu garri beldur naiz. Areago, pentsatzen dut euskarari buruzko planteiamendu erradikal batzuk euskararenganako errefuxaketa sor dezake; gutxienez, euskara ideia politikoetatik aparte gorde beharra dagoela esango nuke. Diodan hori Nafarroan frogatu egin da eta horrek sor lezake zenbait jende euskararen munduan integratu gabe geratzea113.
‎«Euskal Herriak, lehen bezain erdaldun jarraitzen du. Eta zenbait kasutan lehen baino okerrago dagoela esango nuke». Horren ondorioz, UEU oraindik beharrezkoa zen,, euskal diglosia, ren alde lanean jarraitzeko, nahiz eta zokoratuta jarraitu138 Hurrengo hilabetean gertatutakoarekin lot daiteke salaketa hori.
2004
‎3 Sortze lanaren eta egikaritze lanaren arteko banaketa taylorista zorrotzakkooperatibetako bazkideek kudeaketan parte hartzea negatiboki baldintzatzen du. Zuzendaritzako bazkide multzo batean ekoizpenaren kudeaketarako ahalmenak metatzeak eta tailerretako bazkideei ezagupen horiek ezemateak, enpresaren kudeaketa bazkide guztiei dagokiela dioen printzipioaerrealitate bilakatzea zaildu egiten dute.
‎Aurreko atalean eredu honen ahuldadeetan sakondu dugu. Ahuldade horienmuina lan antolaketarako printzipio taylorianoak erabiltzean dagoela esaten jarraitzen dugu. Ahuldade horiek hein handi batean konpontzeko bidea lan antolaketaren eta ekoizpen kudeaketaren esparruan daudela uste dugu.
‎Kratilo elkarrizketan mintzaira da aipagai: naturaz ala hitzarmenez da adierazle. Baieztapen denetarik dagoela dio Hermogenes sofistak: logoi egiazkoak eta logoi gezurrezkoak.
‎Hala eta guztiz ere, Platonekin bat ez zetozen tesi batzuk plazaratu zituen Aristotelesek. Lehenengo eta behin, arima eta gorputza funtsezko batasunean daudela zioen printzipioa. Platonentzat Ideia zenbakia zen:
‎Lehcn terminoaren ordez horren esanahi bera duen beste termtno batezartzen badugu, lehen mailako analitiko bat izango dugu. Baina Quinerentzat, analitikoa, bezain kontzeptu iluna da, esanahia?, eta hori argitu beharra dagoela dio. Eta zer da hitzbaten esanahia ematea?
‎Baina, zertaz ari gara testuingurua aipatzean? Testuinguru batek, zein, mundu posible, tan gauden esango digu, mundu horretako zein lekutan, eta zein unetan.Informazio hori nahikoa
‎Frcgerenikuspegien cta Tarskiren egiaren kontzcpzio scmantikoaren hainbat irakurkelakikuspegi honctara gcrturatu izan ditu bi autoreak.5.3 Tarskiren. Egiaren kontzepzio semantikoa. Alfred Tarski filosofo poloniarrak egiaren teoriaren gainean hainbat artikulu argitaratuzuen XX. mendeko 30eko hamarkadan. Horietan, egiaren kontzepzio semantikoaren aldeegin zuen, hau da, egiazkotasuna semantikari dagokiola esan zuen, adierazpen linguistikoak erreferitzen dituzten objektuekin harremanetan ezartzen dituen eremuari, alegia.Tarski egiaren nozio aristotelikotik abiatzen da. Horren bertsio gaurkotuaren arabera,, perpaus bat egiazkoa da bsb perpaus horrek gauza egoera existente bat designatzen badu?. Badirudi horrekin Tarskik egokitasunean oinarritutako egiaren hala holako interpretazioadefendatzen duela.
‎Ezagutza aztertzen duen diziplina filosofikoa da epistemologia; ezagutza eman ahal izatekoaukerak zeintzuk izan daitezkeen aztenzen du diziplina honek eta haren iturri, izaera, baldintza eta mugei buruzko azterketa egiten du. Askotan ezagutza eta jakitea bereizi egitendira, eta hurrenez hurren objektuei eta proposizioei dagozkiela esaten da, baina hemenpraktikotasunari begira ez dugu bereizketa hori kontuan hartuko, batik bat, jakitearen filosofiañ buruz inon inor mintzo ez delako, ezagutzaren filosofiañ buruz baizik. Bestalde, testuinguruak erakutsiko digu noiz ari garen objektuez edo proposizioez hitz egiten.
‎alde batetik, indar horren maila zehazteko ezinari, zein izan behar du egiaren, kopuruak? proposizio bat egoki justifikatuta dagoela esateko: %51, %75, %99, 9??.' Auzia konpondu gabe dago.
‎Epistemologia kartesiarra intemista da; hau da, czagutzaren justifikazioa subjcktuarencrrcpresentaziocn barneko gauzen mende dagoela esaten du. Baina tesi horrcn aurkakokritikak ere badira.
‎Non datza esternismoaren gakoa? Hain zuzen cre pertsonak prozesuarcnfidagamitasunean demigorrez ustc behar ez iz.atean. Adibidez. ustc badut istripu bat gertatudela, auto bat, talka bat eta anbulantzia ikttsi diludalako. eta uste hori cgia baldin bada, orduan fiabilistak (estcmistak) ustea justifikatuta dagoela esango du: nire ikusmen prozesuaren fidagarritasunari buruzko usterik cz dut behar, fidagarritasunaren auzia ez zaitsortzcn, eta sortu behamik ere ez dauka, zcrbaiti buruzko usteren bat dudanean.
‎Esaterako, Jaegwon Kim en teorian, gertaldi batek hiru osagai ditu, alcgia, banako bat, propietate bat eta aldiune bat. Gertaldi beraren aurrean gaudela esan dezakegugertaldi horiek osagai berak baldin badituzte. Zentzu horrctan gertaldiak eratorriak dira.haien identitatea osagai horien araberakoa baita.
‎Hizkuntza gertakari horretigainean duda egiterik ez dago. Aiabaina, gertakari hori baieztatzctik zakurra izatearenunibertsala errealitatean edo ontologian egon badagoela esatera jauzi handia dago. Jauzihorren inguruan eztabaida biziak izan dira filosofian.
‎4 A formula bada eta aldagai indibidual sinbolo bat bada, orduan V.r, A formulada. A formula V kuantifikatzailearen eraginpean dagoela esango dugu.
‎Haatik, horrekez du esan nahi jakite bakoitzak besteak egiten duenari behatzen ez dionik. Alderantziz, zientzia politikoak erabilitako hizkuntza eta metodologia aprobetxatzen ditu FilosofiaPolitikoak, dagokion diskurtsoa sortzeko; bestaldetik, zientzia politikoak cre beste jakiteakhari dagokionari buruz esaten duena aintzat hartzen du. handik aurrera nolabait beharrezkozuzenketak diskurtsoan txerta ditzan.
‎Dialektika, aldiz, ezagutzaridagokio, eta Astrologia irudimenaz iantzen da ongien.Patologiak ere zerrendatu zituen bigarren argitalpeneko bigarren atalean. Horrela, alde batetik adimen zikiratua daukatenak badaudela dio, ezer ulertzeko gai ez direnak.Bestetik, ulertu ondoren oroimenean ezer gorde ez dutenak ere adimen gabezia dutela ustedu eta, azkenik, jende nahastua dugu, kontzeptu gehiegi sortzen dituztenak, alegia.Lehenengo atalean, berriz, adimena duenaren ezaugarria kontzeptu berriak sortzea dela dio.Latinetik ekarriak gigno, ingigno eta ingenero hitzak erabili zituen adierazteko irudimenaren sorkuntza... Horren arabera hiru motakoikasleak bereiz zitezkeen; maisuak dioena ongi ulertu, ikasi eta gordetzen duen ikaslea; kontzeptu asko sortzeko gai dena, eta, azkenean, inolako laguntzarik gabe, ikasteko gaitasuna duena.
‎Garatar zaharrenak honako hauutzi zuen idatzita Uztaritzeko kantonamenduko agiri liburuan: Euskaldun izateak askatasuna eta berdintasunaren alde egotea esan nahi du. Gazleena hii ondorcn, 1869anargitaratu zen Oritfines des Basgues de France et d' Espagne. hark eginiko ikcrketa Jana.
‎Soberan dago esatea, kritika hitzarekin ez dugula nahi jaberik gabeko, maxiaketa, axolagabea, kaxkarin eta desegokia. Kritika zuzenak bakoitzaren nortasunak abalatuajoan behar du:
2005
‎Ia topiko bihurtu da Alardea gizartetik kanpo dagoela esatea, eta horregatikezin dela beste parametro sozialekin neurtu edo erkatu. Azken urteotan areagotuagatik, ez da kontu berria, Trantsizio garaian zabaldu zen, Alardearen esanahia politikoki berregokituz, eta hain zuzen politikatik aldentzeko, sakralizazio bidean, eneustez.
‎Planteamendua argia zen: ordenantzaren artikulu batean Alardea soldaduz(, soldados?) integratuta dagoela esaten da. BAEren ustez, hitz horrek gizonezko zein emakumezkoak barne hartzen zituen, Giza Eskubideen Aitorpenean bezala (DeclaracionUniversal de los derechos del Hombre); eta beraz, ordenantza berrian aipamen horizehatz azaldu behar zen.
‎Maribel Castello-k (EA), emendakin guztiak EA, HB eta lUren bidez aurkeztu ziren? emendakinaatzera botatzeko prest zegoela esan zuen, baldin eta, soldado, hitzak gizon zeinemakumezkoak kontuan hartzen zituela bermatzen bazen.
‎a. Hiritarren gehiengoaren borondatea: bi herrietako hiritarren ustezko gehiengoa emakumeek berdintasun egoera batean Alardean parte hartzeko aukerarenaurka dagoela dioen argudioa. Ohitura edo tradizioaren argudioaren arabera, ohituraberak eskatzen du emakumearen presentziak bi Alardeetan mugatua izan beharduela, kantinera izatera mugatuz.
‎ezagupenak eraiki egiten dira, eraginkortatasunlogikoek eta psikologikoek garrantzia hartzen dute, ikaslearen aurrezagupenakkontuan hartzen dira, irakaslearen paperak informazio iturri bezala indarra galtzendu, ikaslearen lanaren indibidualizazioa eta lan metodo aktiboak aldarrikatzen dira, besteak beste. Lan-taldeak osatzeko bi irizpide nagusi daudela esan daiteke: aldebatetik, ikasleen artean, beraien gustura nahi duten taldeetan kokatzea; bestetik, irakaslearen irizpidearen arabera taldeak osatzea.
‎6 San Luis ikastetxean irakurketa metodo berri bat martxan jarri nahi dute. Gorkazuzendariak baliabide guztiak eman dizkie Haur Hezkuntzako irakasleei, bainahauek lan gehiegi dagoela diote. Irakurketa metodo berria martxan nola jarribehar den oso ongi dakite irakasleek, baina ez daude prest horren lan gogorraegiteko.
‎Datu horiek aztertu ondoren, ondorio hauxe atera dezakegu 1997 ikasturtean Euskal Herriko hezkuntzan euskararen egoerari buruz: euskara gutxiengoarenhizkuntza da, eta X eta A ereduetako ikasleak% 70era heltzen dira; ikasleen gainerako% 30a euskararen aldeko eta babeserako hizkuntza politikaren bat badagoenlurraldeetan dago eskolatua, EAEn esaterako, edo Nafarroako zenbait lurraldetan.Hala ere, hiru lurraldeetan, hezkuntzaren arloan euskara berreskuratzeko joera dagoela esan dezakegu; izan ere, euskarazko eskolatzearen ehuneko handienak HaurHezkuntzaren mailakoak baitira, eta ehuneko horiek, ziur asko, gora egingo baitutedatozen urteetan.
‎Azken urteotan, Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan lanaldi jarraituaedo saio bakarra ezartzea mesedegarria ote den eztabaidatzen ari da; izan ere, Bigarren Hezkuntzan lanaldi jarraitua erabat ezarrita dagoela esan baitezakegu.
‎Bere ustez, eredu arrazionalak erabilera eskasa duerakundeetan, alde batetik, pertsonak ez direlako hain arrazionalak eta, bestetik, aukera guztiak eta beren ondorioak ezagutzea oso zaila delako. Simon-ek ikuspegideskriptiboaren atzean ideia hauek daudela dio:
‎Beraz, mantua magnesio burdinadun silikatoekin eta, proportzio txikiagoetan, Al edo Ca elementuak barneratzen dituzten silikatoekin eratuta dagoela esan daiteke (2.20 irudia). Elementu nagusiei erreparatuta, gaur eguneko mantuaren konposizioa homogeneotzat har daiteke, baina elementu aztarna eta isotopoak aztertuta, oraindik guztiz ezagutzen ez diren zenbait aldaketa sumatzen dira.
‎Liburua bi zati oso ezberdinetan banatuta dagoela esan daiteke. Lehenengo bost gaiak orokorrak dira eta, oro har, ondorengo guztiak ulertu ahal izateko beharrezkoak diren oina rrizko kontzeptuak azaltzen dira.
‎Aztarna fosilen bitartez jakin denez, marsupialek ugaztun plazentalek baino arinago eboluzionatu zuten. Orain dela 100 Mu populazio garrantzitsua osatzen zuten, eta orain dela 70 Mu kontinente guztietara barreiatu ziren; horrek, nolabait, mundu guztiko eremu kontinentalen artean harreman estua zegoela esan nahi du. Ondoren, eta milioi urte gutxi batzuen barne, ugaztun plazentalak eboluzionatu eta Europa, Asia eta Ipar Amerikan zehar hedatu ziren marsupialak ordeztuz.
‎Prozesu horren bitartez subdukzioa jasan duen litosferak gaineko mantua berarekin batera hondorarazten du eta horren ondorioz sortzen dira arku magmatikoen osteko konbekzio korronte gorakor lokalak eta estentsio indarrak (11.17 irudia). Mantuko mugimendu honetan arkuostearen ardatzaren eta hondoratutako litosferaren artean gelditzen den mantu zati txikia etengabeko mugimenduan egongo da, baina neurri handi batean mantu orokorretik nolabait isolatuta dagoela esan daiteke. Beraz, bero fluxu altuaren eta mugimendu konbektibo honen nahasketa indarraren eraginez, litosferaren eta astenosferaren arteko muga ez da ondo garatuta egoten subdukzio eremuen gaineko mantuko ingurune hauetan.
‎Mendikateak edo beste edozein lurralde oreka isostatikoan daudela esaten da hondoratzerik edo altxatzerik jasaten ez dutenean. Beraz, mendikatearen altuera eta lurrazalaren erroaren artean oreka isostatikorik ez dagoenean, mendikateak hondoratzeko edo goratzeko gaitasuna izango du.
‎Laburbilduz, subdukzio eremuak desoreka isostatiko nabarmenean daudela esan daiteke eta baldintza horietan, subdukzioa gelditu edo moteltzen bada, ingurune ezberdinetan oreka isostatikoa berreskuratzeko mugimendu bertikal nabarmenak gertatuko dira.
‎Nolanahi, ez dago esan beharrik, geurea da errua akatsen bat itzuri bada.
‎Garrantzizkoenak homonimia eta sinonimia dira: Homonimia dagoela esaten da autore desberdinek izen berbera eman dietenean taxon desberdinei. Espezie mailan arraroa izan arren, nahikoa arrunta da genero mailatik gorako kategorietan.
‎Ekintza biologikoaren mailak aldatu egiten dira tenperaturaren arabera. Oro har, tenperatura baxua denean biziduna letargian dagoela esan daiteke, eta aitzitik, tenperatura altua denean biziduna hiperaktibo egon daitekeela. Bestetik, muturreko tenperaturek hil egin dezakete animalia.
2006
‎umeen osasunerako duen garrantzia, bai immunologikoa baita afektiboa. ...familiaren egoera eta ongizatea aintzat hartu gabe, umea gizaki autonomoeta isolatua, eta elikadura bere osasunerako osagai nagusia eta bakarra bailiran.Beste aldetik, eta aurreko atalean aipaturiko Scheper Hughes en (1992) ondorioeijarraituz, oso ezkorra deritzot ama eta umeen arteko lotura afektiboen irakurketaesentzialista horri, bularra ematea afektuen giltza bakar eta nagusitzat hartzeari.Zer gaude esaten, orduan, aita batek ez duela inoiz garatuko harreman sakona etasendoa bere umearekin. Eta ama adoptatu batek?
‎Horregatik, gero eta arretahandiagoa eta metodologia egokiagoekin aztertu izan da trantsizioko aro hau.Horrela, hasiera batean ikerketak atzera begirako gurasoen esperientzietan zentratzen baziren ere, geroago luzerako ikerketak erabiltzen hasi ziren, haurdunalditikhaurraren jaiotzara zihoan bitartea aztertuz. Gaur egun, ikerketen hirugarrenbelaunaldian gaudela esan genezake, non haurdunaldian eta erditu ondorengouneetan ebaluazioa egiteaz gain, haurrak urtebetea duenean azterketa egiten den, eta datuen analisi konplexuagoak erabiltzen diren ondorioak ateratzeko.
‎Perspektiba hartzeko gaitasuna bereganatu ondoren, hurrengo pausoa ustefaltsuko ariketak egiteko gaitasuna bereganatzea litzateke. Uste faltsuko ariketekadierazten digute haurra beste pertsona baten egoera mentala ezagutzeko gai dela: adibidez, norbait, beharrezkoa den informazioa falta zaiolako, oker dagoela esatea.
‎Hala, filmaamaitzean kreditu tituluetan «benetako istorio batean oinarrituta» dagoelagaztigatzen diguten film kaskar horiekin gogoratu nintzen. Ez ote digute benetakogertaera batean oinarrituta daudela esaten duten film horiek benetako oinarri horifilmaren eskasa barka diezaiegun, aringarri bezala, koartada bezala erabiltzen. Ezote daude, gainera, beren filmen eskasaz eta makulu horren premiaz jabeturikzuzendari maltzur horiek?
‎Galdetu bestela Errobiri edo Euskal Rock Radikaleko hasierakoprotagonistei. Beraz, ez dut uste oso oker nagoenik esaten badut nire belaunaldiariegokitu zitzaiola musika mota hori euskal literaturan sartzeko ohorea edo errua.Eta rocka ez ezik, jazza eta abar ere bai, hau da Popular Music. Aldehorretatik oso bidaide sentitzen ditut Aingeru Epaltza, Xabier Montoia, MikelAntza, Iñaki Uria, Juan Luis Zabala eta enparauak.
‎«Orain Mexikon dago», esan zidan konplizitatezko keinu batekin. Etxe bila nenbilenez, bere pisuan lekulibre bat zegoela esan eta hara joan nintzen bizitzera. Etxe hartatik Yoyesen guztiak pasatu ziren.
‎Nik uste dut, halere, gatazkarik gabe, tentsiorik gabe ez dagoela literatura onaegiterik. Badago esaten duenik ere gaur egun nobela onak bakar bakarrik Hirugarren Mundutik etor daitezkeela. Noski, esageratzen ari da.
‎Testuen irekitasuna bermatzeaz batera gure parte hartzea bultzatzen duten estrategiekin jarraituz (alderantziz ere badago esaterik, estrategiok gure parte hartzeabultzatzeaz batera egiten baitituzte testuok ireki), Sarrionandiak esanahi ugaridauzkaten testuak idazteko daukan zaletasuna aipa genezake. Testuen polisemialortze aldera sarritan, komunikazio bikoitza?
‎43), San Erroman inguruan ere ageri dira mota horretako egonlekuen aztarnak (Azkarate, 1996: 130); orotara Gobiaranen 18 daudela dio Paquita Sáenz de Urturi-k (1987) Barrio, Corro, Pinedo, Quejo, Tobillas, Valpuesta eta Uribarri Gobiaran artean; eta hilobi antropomorfoak zeuden (Ruiz de Loizaga, 1989: 40) (egileak ez du zehaztasun gehiagorik ematen).
‎71). Oso baldintza txarretan dagoela esan behar da lehenik eta behin (García Camino eta Azkarate, 1996: 130).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dagoela 129 (0,85)
daudela 51 (0,34)
dago 26 (0,17)
gaudela 17 (0,11)
zegoela 12 (0,08)
dagoen 5 (0,03)
zeudela 4 (0,03)
badagoela 3 (0,02)
dagokienez 3 (0,02)
dagokiola 3 (0,02)
dagokionez 3 (0,02)
egoteak 3 (0,02)
badago 2 (0,01)
dagokiela 2 (0,01)
egotea 2 (0,01)
nagoela 2 (0,01)
zaudela 2 (0,01)
Badago 1 (0,01)
badaudela 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
dagoenak 1 (0,01)
dagokien 1 (0,01)
dagokion 1 (0,01)
dagokionari buruz 1 (0,01)
dagozkiela 1 (0,01)
dauden 1 (0,01)
daudenen 1 (0,01)
egon 1 (0,01)
egoteari 1 (0,01)
gaude 1 (0,01)
gauden 1 (0,01)
geunden 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
nagoenik 1 (0,01)
zegokiela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia