2000
|
|
Bitxikeria bezalaagertuko dut, erromatar jeneralek behin eta berriro Numantziako konkistan porrotajasaten zutela ikusitakoan, Erromako hiritargoa bera ere Numantziaren konkistarenalde, haserre bizian, azaldu zela. Ez
|
dago
esan beharrik konkistatzaile guztiek, garaiguztietan, konkistatuen ustiaketa eragin dutela. Espainiarrek egunen batean EuskalHerriko konkistari amore eman badiote ere, gure Herriaren ustiaketa beste 20urtetan zehar luzatu ahal izanez gero, zertarako 10 urtetan bakarrik edo 3 urtetanbakarrik ustiatu?
|
|
Ez
|
dago
esan beharrik, ibilbideak egitean ingurugiroarekin nahiz biztanleen bizimodu eta ohiturekin errespetuz jokatu behar dela, Karrantzako haranak bere aberastasuna eta xarma gorde ditzan.
|
2001
|
|
Beste anaiak ez ziren ahaztuak: errege ondasunetatik hartutakoondare handia, zenbait ardura publiko eta askotan errege titulua bera ere jaso ohizuten; baina ez
|
dago
esan beharrik titulu horrek ohorezko balio hutsa zuela.
|
2002
|
|
ad probandumegindako liburuen kutsua dute; hots, beren egileek aldez aurretik zituzten pentsamenduak eta ideiak frogatzeko idatzitako liburuak ziren. Ez
|
dago
esan beharrik, horrelako jardunbideak historiaren mitologizazioari ate guztiak zabaltzen dizkiola, eta, ondorioz, literatura historikoaren eta historiografiaren artean amildegi batdagoela.
|
|
Itoizko kasua adibide modura erabil liteke hemen azaldutakoa ulertzeko; batetik, Antonio Casas ek eta bere taldeak azterketa (anti) zientifikoaren bidez, zientzia ofiziala kritikatu dute; auzokideek, berriz, beren gizarte eta kultura testuinguruaren alde agertuz, horrek duen esanahiarekin, ingurumenaren aurkako eraso berri bat ekidin nahi izan dute. Era berean, ez
|
dago
esan beharrik pixkanaka pixkanaka, denboran zehar, egunkarietan (gutxi batzuetan) argitaratutako, bestelako, datuek ustelkeria berri bat agerian utzi dutela.
|
|
asmatu dira. Bigarrenik, ordea, ez
|
dago
esan beharrik, euskal gizartean, arrazoi desberdinak tarteko, izaera politikoa duen nazio nortasunaren gatazkak (enfrentamendu kulturala) bestelako gaztaka errealak edo posibleak estaltzen dituela. Agenda politiko monotematikoak gatazka bakarra eta absolutua bideratzen du.
|
|
Ez
|
dago
esan beharrik, ondoren aipatuko diren ingurumen hutsuneez gain, adibidetzat hartu den kasuak, modu honetako beste kasu batzuek bezala, defizit demokratikoa eta parte hartzea hizpide dituen eztabaida ere eskatzen duela.
|
|
Taldearen egitura logiko kognitiboak bere bitarteko kritiko diskurtsiboen bidez, gaur duen egiteko nagusia, politika kanpotik ordenatua (demokrazia formala) den ustea baztertzea da. Ez
|
dago
esan beharrik, horretarako baldintza den komunitaterik ezean, azken hori egituratzea dela lehen erronka. Ondoko orrietan, lanean zehar orain arte egindako hausnarketak esparru politikoan nola islatzen diren erakutsi nahiko da.
|
2004
|
|
Soberan
|
dago
esatea, kritika hitzarekin ez dugula nahi jaberik gabeko, maxiaketa, axolagabea, kaxkarin eta desegokia. Kritika zuzenak bakoitzaren nortasunak abalatuajoan behar du:
|
2005
|
|
Nolanahi, ez
|
dago
esan beharrik, geurea da errua akatsen bat itzuri bada.
|
2007
|
|
«Pertsonak dira erakunde guztietan aktiborik garrantzitsuena».Benetan ematen diote garrantzia barruan? Koherentzia
|
dago
esaten denaren etaegiten denaren artean. Gauzak gaizki datozenean, benetan, pertsonenganpentsatzen dute, lanpostuak mantentzean, adibidez?
|
|
Auzo nazioetakoherritarren kasuan etenik eta hausturarik ez baldin badago euren nazio sentierareneta praxiaren artean, beste horrenbeste esan ote dezakegu euskal herritarrei buruz. Hauen nazio praxian haiek barneratzen eta partekatzen dituzten hizkuntza, kultura, ideologia, informazio eta bizitza nazionalaren gainerako osagaiak berdintsumamitzen ote dira? Ez
|
dago
esan beharrik, jakina, euskal herritarren identitatesentimendua oinarri objektiborik eta materialik gabeko gogoa dela batez ere, ezbenetako biziera nazionalaren ispilu. Ispilu horretan islatzen diren irudiak ez diraegiazkoak, itxurazkoak baizik.
|
|
Ez
|
dago
esan beharrik hortaz gizartearen kultura, kultura nazionala dela, kultura eredu hegemonikoa oraindik ere horixe bera dela, globalizazioak globalizazio. Kultura horren esparru erreferentzietan bizi gara, eta, zentzu horretan, Hendaiako herritarraren nazio kultura Irungo herritarren nazio kulturatik erabat urrundago, bi herrion arteko tartea kilometro batekoa ez izan arren.
|
|
kanpo trukeko kopuru baliokidea ematen du, merkataritza esportazio netotik datorren kopurua. Nahiz eta egiaizan ezen hasierako inbertsio atzerritarrak A herri zordunduan sorturiko errentarenparte bat G herrialde hartzekodunari zor zaiola, oker
|
dago
esatea ezen A k G riordaindu behar diola ez soilik bere output nazionalaren parte bat baizik eta monetaatzerritarreko kopuru baliokidea ere. Bere esportazioetatik deribaturiko kanpoirabazien parte bat G ri transferitua izanik, A k uko egin lioke bigarrenordainketari.
|
|
Ez
|
dago
esan beharrik, hausnarketa horren aurrean ezartzean, gure helburuaez dela bioteknologiaren eta kontzentrazio eremuen artean erlazio zuzen eta estuairadokitzea; aitzitik, helburua,, eremu, kontzeptuaren aldarrikapenean datza.
|
|
Ezbaikoago, Sapir Whorf iparramerikarren ahaidetasuna Humboldt-ekin izan da garai batean: honezkero erlazio hori ere ziurtatutzat eman behar omen da860 Ia ez
|
dago
esan beharrik, nolanahi ere, mundu ikuskeraren teoriko garaikidetarrok eta Humboldt bereizi egin behar direla (Heidegger edo Wittgenstein baten filosofiak ez du zerikusirik Humboldt-ekin, puntualki izan ezik).
|
2009
|
|
Eta berezia. Ez
|
dago
esaterik non dagoen hartzailea harrapatzeko amua.Baina edozer kontatzen duzula ere beti era berean, era gris eta erabat estandarreankontatuta, errazago galduko duzu hartzailea, ezusteko txiki eta distiratsuz harritutabaino.
|
2010
|
|
Hona zer zioen, besteak beste, Barkaiztegik Zumaian sinaturiko «Sota jaunaren. Iru Gudari?, Zumayan» artikuluan herriko semea zen Etxabek gipuzkerazprestatu obraz eta Iñauteri igandean antzeztuko zenaz: «Solalar Imanol' eksortutako antzerkirik mamintsu, sakon eta aberkoiena euskeraz adelatu bear digute.Antzerti ori, ez
|
dago
esan bearrik IRU GUDARI da»3.
|
|
Nazio Batuek goi bileretan adosturiko akordioen aldarrikapenetik bost urtera jarraipena egiteko duten ohiturari jarraituz, 2005 urtean Milurtekoko Goi bileraren lehenbalantzea egiteko abagunea agertu zen. Ez
|
dago
esan beharrik azterketa hau erabakigarria izan zela. Izatez, helburuak gauzatzeko eragileen sinesgarritasuna jokoanzegoen, batez ere helburuak erdiesteko baliabideak eskaintzeko erantzukizuna berengain hartu zutenen kasuan.
|
2011
|
|
Horrek esan nahi du gero eta euskaldun ikasi gehiago zegoela, hau da, hazkunde prozesu bat inplikatzen du. Iztuetaren lanean ez dugu fenomenoaren gaineko azalpenik aurkitu, eta ez dakigu zer dagoen horren atzetik, agian harpidetza kanpaina bat... ez
|
dago
esaterik. Horregatik guztiagatik, Euzko Gogoaren harpidedunen kopurua zalantzazkoa iruditzen zaigu147.
|
|
Ez
|
dago
esan beharrik ZEHATZ U.E.U.kin dagoela, ZEHATZ bere eremuko indar apal guztiekin U.E.U.n dagoela. (...)
|
2012
|
|
Aldiz, sezesioa autodeterminazio eskubidearekin lotua ez datorrenean (Kosovoko kasua izan zitekeena), ez
|
dago
esaterik nazioarteko zuzenbideak horreneraginkortasuna debekatzen duenik. Hots, kanpo autodeterminaziorako baldintzakgertatzen ez badira ere, sezesioaez dagohargatik debekatuta, kasu horretangertatzendena da sezesioa pribilegiatuta ez dagoela.
|
|
Ez dago debeku espliziturik eztainpliziturik ere. Kosovoko auziak erakutsi duenez, ez
|
dago
esaterik alde bakarrekosezesioa zilegi ez denik, ezta zilegi denik ere nazioarteko zuzenbidearentzat.Edozelan ere, kasu honetan arazo nagusia nazioartearen (hirugarren estatuen) errekonozimendua izango da. Nazioarteko erkidegoak ama estatuaren oniritzirikgabe gertatutako sezesioak kontu handiz hartzen ditu, errekonozimendua amaestatuaren lurraldetasunari eginiko erasotzat jo baitaiteke.
|
|
orainartean deslotuak/ desmobilizatuak egon diren gizarte eremuak kateatzea (euskal) herri (subirano) aren unibertsala hegemonizatu arte. Operazio horren adierazlehutsa zein izango den ez
|
dago
esaterik: «independentzia» leloa bera, kateatzehegemoniko horretan dagoen katebegi partikular unibertsalizatu (hustua, borrokaguztien leku bilakatuta) bat:
|
|
«Mirande aurpegiz ez dut ezagutzen, baña bai olerkari bezala. Ba du oiala; baña buru orratzaez darabil beti zuzen, ta erne egon bearra
|
dago
esaten ditun astakeri batzukin. Siñesgabe, komunista, katoliku... zer naste borraste ote du bere barruan?
|
|
Momentu oro hautatzea eskatzen dio existentzialismoak banakoari.Norbanakoak, bizitzaren gain, gizartearen gain, munduaren gain... hartzen duenerabaki bakoitzean berak nahi duen gizartea eratzen ari da. Ez
|
dago
esan beharrikideia honek izango zuen garrantzia Euskal Herriak herri gisa zuen egoerarizegokionez. Hautatu egin behar da.
|