2003
|
|
Aipagarria da, amaitzeko, Guipuzcoaco condaira Iztueta hil ostean argitaratu zela, Ramon Gereka Probintziako idazkariaren eskua bitarteko82 Ezin zehaztu dezakegu ekimen indibidual gisa ala Gipuzkoako erakundeen eskari ofizial bati erantzunez jokatu zuen idazkariak. Nolanahi ere, kargu publiko batzuen artean bederen, historia euskaldunen artean sozializatzeko interesen bat
|
egon
bazegoela erakusten digu. Eta agian, Iztuetaren obra, bere adiskide Agustin Pascual Iturriagaren ekimenekin erlaziona daiteke, azken honek eskola elebidunak bultzatu eta euskara gaztelaniazko testuak prestatu baitzituen Gipuzkoako lehen hezkuntzarako83 Posible da, beraz, Iztueta, Iturriaga eta agian beste adiskide batzuen inguruan, eta akaso aginte guneetan kontaktu eta laguntzaren bat izanik, Gipuzkoan euskarazko narratiba historiografikoa eta didaktikoa sustatzen zuen produkzio gune txiki bat eratzea, mende bat lehenago Egiategik Zuberoan izan zezakeenaren antzekoa.
|
|
Hau da, iraganeko gertaeren berriak idatziz jartzea, normalean historialariek egin ohi dutena (metodologia kritikozientifikoa erabiliz). 2 Beraz, batetik, benetako historia (izatez gertatu dena), eta bestetik historiografia (gertaera horien gaineko diskurtso idatzia) bereiziko genituzke. Zentzu honetan euskarazko historiografia
|
egon
badagoela baiezta dezakegu, zenbait historialarik (gutxi asko) beren liburuak eta artikuluak euskaraz argitaratzen baitituzte. Hola bada, artikulu honetan euskaraz idatzirik dagoen historiografia hori ikertu dugu:
|
2004
|
|
|
Egon
badago, historiografiaren ordez, bestelako generoak baliatzerik iraganaren inguruko ikuspegiak aurkezteko (fikziozko literatura, mitologia...). Baina ez dira horiek hemen mintzagai ditugunak.
|
2005
|
|
–Bai, hori egia da. Mirandek ez du inoiz sistematiko egin, nik bere testuetan hori irakur dezaket, eta garai haietan asmatu nuen sistema erabiltzen dut neuk nolabait espresatzeko Miranderen kulturan badagoen baina berak garatu ez duen Frantziako Iraultzaren kritika bat, berak, ipuin bezala garatu du, Zuberoako ipuin polit bat dago adibidez, baina sistematikoki ez du garatu nahiz eta pentsaera hori Miranderengan
|
egon
badagoen.
|
|
Hortaz euskararen munduarekiko asmo hona
|
egon
bazegoen, baina azpiegiturek huts egiten zuten. Hartan ere, aldizkariak zuen irakurlegoa izanda (Gasteizko Ateneo ingurukoa batik bat), ez zen errealista Revista elebidun bihurtzea.
|
2008
|
|
Globalizazioaren aurkako mugimenduko partaideen artean
|
egon
badago biolentzia erabiltzen duenik, baina gutxiengoa dira. Gehienek ekintza biolento zuzenak gaitzesten dituzte, hala ere, poliziak deituriko. Black Block?
|
2013
|
|
Ez, gaur egun bezala, talde klandestino armatuen jarduna. Esanahi aldaketa hori 1989 baino askoz ere lehenago hasi zen, dudarik gabe (XIX. mende bukaerarako aski finkatua
|
zegoelakoan
nago), baina gaur egun errotikakoa da: zoaz inori esatera terroristak poliziak eta epaileak direla, oposizio politikoaren kontra lege berezi batzuk aplikatzen dituztenean.
|
2016
|
|
izan behar zuen estatuaren agerpenean. Bestalde, juduen historiaren inguruan ohartu nintzen informazio
|
egon
badago ere, ezjakintasuna handia da, eta estereotipo zein kondairak ohikoak dira. Horregatik, erabakia hartu nuen, aztertzeko juduak Palestinan ezartzera zerk bultzatu zituen, hauen historiak nola eragin zuen horretan, eta kanpoko agenteek izan zuten garrantzia.
|