2016
|
|
Toki aproposa zen istorio hori kontatzeko. Horrez gain, egungo krisia eta murrizketak hor daude, eta ospitaleak
|
dauden bezala
daude. Gizarte bezala nola tratatzen ditugu gure eritasunak?
|
2018
|
|
Kanon bakarrarena txapelketari lotuagoa
|
dagoelakoan
nago: baliteke bertsozaleak txapelketako une gorenean jasotzen duen hori eskatzea ondoren ere, eta une horrek daukan hedapenak eta oihartzunak kanon artistiko bat ikusgarriago egitea.
|
|
Ahalduntzea dela medio, kantukidea errespetatuta (edota gaiari heltzeko hartutako rola) egoerari, geure buruari eta sistemari barre egiten ikasi dugu. Lehen edertasun, estereotipo eta topikoen artean zirikatzeko ohitura gehiago
|
zegoelakoan
nago. Dena den, betaurreko moreak erabiltzen hastetik begirada morea izatera, bada aldea.
|
2019
|
|
Interesgarria iruditzen zait bai sortzaile feministen emari aberatsa, baita gaur egun bertsolarien munduak duen hausnartzeko maila eta prestutasuna ere, erresistentziak
|
egon
badauden arren. Momentu honetara iritsi bagara aurretik egindako guztiari esker dela esan izan dugu, bizipen eta lorpenei esker, eta une honetara iritsi izanak eta zenbait gairi buruz hitz egiteko gaitasuna izatea bera aurrerapauso ikaragarria iruditzen zait.
|
|
Bertsolaritza praktika sozial moduan hartzen badugu, errazago ulertuko dugu bertan ere gizarte zabalagoan ematen diren botere harreman eta mekanismoak
|
egon
badaudela. Bertsolaritza eta gizartearen artean bada zubi moduko bat eta gizartean dagoen eztabaida bera topa dezakegu oholtzan.
|
|
Eta bai, ni ere mintzatu naiz aitakeriaz, nik ere kantatu ditut bukaera desegokiak nire burua txalorik galdu gabe salbatzeko, ni ere laketu naiz bertso munduari aitortu zaion erreferentzialtasun lausengarrian… Ni ere berandu iritsi naiz nire kantukideen minera, baldarkeriaz ez bada mozkeriaz, mundua eraldatzeko nork bere burua aldatu behar duela dakienaren nagiak jota, segur aski. Azken ia hogei urteetan plazan hara hona geratu gabe dabilenak ezin du liburuan ageri direnekin harritu, eta, hala ere, hamarkada batzuk aurrerago
|
geundelakoan
nengoen. Horregatik diot:
|
2020
|
|
Lehen aipatzen nituen arazo estruktural horiek,
|
egon
badaude, nire ustez. 2001eko Txapelketan azentuazioaren kontuarekin tematu nintzen, esaterako, ikusten nuelako bertsolari askorengan desnaturalizatzen ari zela.
|
|
Hala ere, esan beharra
|
dago
egon zirela euskal frankista batzuk bertsolaritza ondo ezagutu eta asko estimatu zutenak… Baita eragile gisa garrantzitsua izan zen bakarren bat ere…
|
2021
|
|
ez erabili bertsoa Euskadi salbatzeko, euskara salbatzeko edo ez dakit zer lortzeko.
|
Dagoen
dagoenean utzi, gozatu».
|
2022
|
|
Literaturaren esparru nagusian sekula sartu bada ere, lortzen dituen oihartzunak ez dira nolanahikoak, gure estilista onenen mailara gerturatzen denik ezin da uka –kasu: gerturatu esan dugu, ez berdindu– Salbuespenak dira bere burua –alferrik– literatura garaitzat aldarrikatzen duen esparruan, baina
|
egon
badaude, eta ez dugu hori aitortzeagatik lotsatu behar. Azpimarra dezagun:
|
|
idazleen artean ere badaude bertsolarien mailara hurbiltzen diren aleak. Gutxi, baina
|
egon
badaude. Izan ere, gero eta gehiago dira.
|
|
Bizkaiko eta Nafarroako azken txapeldunek boligrafo marra askoko orriak dituzte agendetan, baina bazekiten II. Señora Sariketa hasi den egunean Hendaian topo egingo zutela. Aitzakiarik gabeko goiza egiten du, bero aukeran, eta
|
egonean
egoteko itzala aukeratu dute.
|
|
|
Egon
badaude baina eskasak benetan
|