2002
|
|
Egia da, euskal nazioaren ikuspegia, espainiar nazioaren zati edo bazter modura gerta daitekeela; edo, alderantziz, espainiar nazioaren kide edo aurkari, esklusio ikuspegiz. Beraz,
|
badaude
diskurtso nazionalakeuskaltzaleak direnak, eta beste batzuen partaide subsidiario soil bihurtu direnak, espainiar, frantziar edo europar ikuspegien baitan.
|
2003
|
|
Zesar Martinez euskal soziologoak, partaidetza kolektiboa eta atxikipen sozio estrukturala ezaugarri nagusiak kontuan hartuta, aukeratutako pertsonen erantzunak bildu ditu argitaratu berri duen aktibismoari eta aldaketa sozialari buruzkodokto rego ikerketan (Martinez, 2002). Ikerketa horren arabera, lau dira EuskalHerrian globalizazioaren inguruan
|
dauden
diskurtsoak.
|
2004
|
|
Haatik, horrekez du esan nahi jakite bakoitzak besteak egiten duenari behatzen ez dionik. Alderantziz, zientzia politikoak erabilitako hizkuntza eta metodologia aprobetxatzen ditu FilosofiaPolitikoak,
|
dagokion
diskurtsoa sortzeko; bestaldetik, zientzia politikoak cre beste jakiteakhari dagokionari buruz esaten duena aintzat hartzen du. handik aurrera nolabait beharrezkozuzenketak diskurtsoan txerta ditzan.
|
2005
|
|
Hau da, Eginek zentzua edo iritzi publikoa bezalako eraikigai moldakorrak erabiltzen ditu egunkariaren lerro editorialaren lekuko bailiran, bide batez esanda, kazetaritzako praktika hau komunikabide gehienek darabilte?. Dena den, ikusita
|
dago
diskurtsoaren estrategiazuzenagoetara jotzeko erreparorik batere ez duela.
|
2007
|
|
Museoan gorderik dugun, euskal kulturatradizionala? bada, argi dago, gero eta elkarren urrunago
|
daudela
diskurtsoa etabizitza. Diskurtsoa identitate erritualetan egiten duguna bada, esan dugugeure bizitzaren alde edo osagai bat besterik ez dela euskal identitatea.
|
|
Desnazionalizazio eta asimilazio honen kontzientziarik ez dugu geureganatu nahi. Dirudienez, alegiazko euskal herriari buruzko diskurtso politiko abertzalearen iturritik edanazsegitu nahi dugu, nahikundez josita
|
dagoen
diskurtsoa, egiazko egoeraren kontzientzia hartzeak gure eskema mental batzuk hankaz gora jarriko lizkigukeelako.
|
|
b. Estrategia diskurtsiboak eraldatzeko izaera kolektiboa. Osasunaren inguruan
|
dauden
diskurtsoetan erraz sumatzen da berriro boterearen presentzia, bere helburua bizitzaren antolamenduari egitura bat ematea izango baita.Generoa, adina, erlijioa edota etnizitatea beste mota bateko ardatzak izanlitezke, aipatutako egitura hori indarrean mantentzeko erabiliak izandirenak.
|
|
Aldi berean, gutxienez ikasien artean kasik dogma dela, esango litzateke (diskurtso mailan behinik behin), hizkuntza bakoitzak hiztunen pentsaera taxutzen duela, mundu ikuskera original bat esan nahi duela, pentsaerak eta mundu ikuskerak hizkuntzaren arabera erlatiboak direla hortakoz, hizkuntzen ugaritasunak erabakitzen duela gizadiaren pentsaera basamortu bat izan elebakarra ala jardin bat loreanitza, etab. Hizkuntzen ugaritasunaren eta bakoitzaren aldeko arrazoibideak. Pentsaera hori txit zabaldua
|
dago
diskurtsoan, batez ere pentsamen
|
2014
|
|
«psikomotrizitatekogorputza», «soziomotrizitateko gorputza»; edo zientziako arloekin lotutakoak: «biologiako gorputza», «soziologiako gorputza», «medikuntzako gorputza»... etaabar. Kasu guztietan kontzeptu hauen atzean
|
dauden
diskurtsoak kontraesanetanerortzen dira, eta gorputzaren esanahia interpretatzen dute interpretazio anitzekin (Bourdieu eta Passeron, 2001).
|
2017
|
|
Etorkizunean, ingeniaritzako beste esparruetara zabaldu nahi da ikerketa eremua, erakunde kulturen generizazio mailan jorratzen segitzeaz gain, emakumeek espezializazio ezberdinetan duten presentziak erakunde kulturen generizazio mailarekin loturarik duten ikusteko. Sozialki ezaugarri maskulinoen inguruan eraiki diren lanbideetan emakumeen presentziak, praktika zein zabalduak
|
dauden
diskurtsoetan, lanbidearen genero destipifikazioan nola eragin dezakeen jorratzeko helburuarekin.
|