Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2011
‎Bulkada laburrak aplikatuta eta egoera ezegonkorrean dagoen denborak desarra seinalearen periodoaren erdia izanarazita.
‎Bi LEDak piztuta daude denbora guztian, argi intentsitate zertxobait txikiagoa izan arren.
‎Gaur egun oso ohikoa den arrisku faktore bat dira datuak ikusteko pantailekin egiten diren lanak; hau da, ordenagailu aurrean ordu luzez egotea egunean zehar.Pantailak, teklatuak, aulkiak eta ekipoa egunean 4 orduz baino gehiagoz edo astean 20 orduz baino gehiagoz erabiltzen duen langileak osatutako lanpostuak dira. Arrisku faktoreak dira jarrera okerrak eta geldi egotea denbora luzez, eta osasunean duen eragina, berriz, ikusmenaren, buruaren eta gorputzaren nekea. Prebentzio neurriak dira, kasu honetan, ergonomikoak, eta lanpostua banakoari egokitzea da helburua.
‎Handia bada, nekea, ahultasuna eta zorabioak eragin ditzake. Konorte galera ere eragin dezake, eta horrek istripu arriskua handitzen du.. Muturreko egoeretan, inguru tenperatura oso altua denean, eta tenperatura horretan gauden denbora luzea bada, bero kolpea izan dezakegu, eta bat batean konortea galdu, sukar handia izan eta garun istripuak eta heriotza ere bai.
‎–Aireztapena, jarduera fisikoa murriztea eta ura sarri edatea.. Tenperatura horretan egoteko denbora murriztea.. Alkoholik ez edatea, deshidratazioa areagotzen baitu.. Atsedenaldiak programatzea tenperatura freskoa dagoen eremuetan. –Langileentzako prestakuntza eta informazioa.
‎Erradiazio motaren, erradiazio horren pean egondako denboraren eta erradiazioa jaso duen gorputz atalaren araberakoa da gizakiarengan duen eragina.
‎Eraginak poluigarri motaren, haien kontzentrazioaren eta haien eraginpean egondako denboraren araberakoak dira. Zenbat eta inguruko kontzentrazioa eta esposizio denbora handiagoak, orduan eta handiagoak dira, halaber, langileak jasotako dosia eta kalte bat izateko arriskua.
‎c) Prebentzio neurriak.Jarrera zuzenak, arriskuak saihesteko prozedura egokiak, erabilera egokia, haren eraginpean egoteko denbora mugatzea, babesa erabiltzea.
‎Esposizioaren eta kutsakortasunaren hasieraren artean dagoen denborari deitzen zaio, latentzia?. Fase horretan, indibiduoa ez da infektagarria.
2012
‎Mezuek ez irauteak(, hitzak haizeak eramaten ditu?), esandakoa egiaztatzea zailtzen du. Zuzenekoa eta azkarra da, ez baitago denbora tarterik mezua igortzen denetik jasotzen den arte. Elkarrizketa askotan, hitzak ez dira argi eta garbi zehazten, eta, horregatik, ez da erraza izaten mezuak ulertzea.
‎Batetik, lotarako erabiltzen da, noski. Eta bestetik, haientzat oso garrantzitsua da eguneko zenbait unetan haurrak, lotarako beharrik izan ez arren, gune goxo horretan lasai egoteko denbora izatea. Bakoitzak bere sehaskatxoan segurtasuna ematen dion objektutxo bat izaten du, instituzioan bertan aurkitu duen zerbait eta haurrarentzat esanahi berezia duena.
‎Haur bakoitzaren aurrerapenaren azterketa. Dagoen denbora urria eta artatu beharreko haur kopurua handia izanik ere, funtsezkoa dirudi haur bakoitzaren jarraipen indibidualizatua egitea (noizean behin jasotako egiaztapenekin bada ere).
‎Ikastetxeko ordutegia eta bertan egoteko denbora.
‎Jantokiari dagokion denbora, 18 hilabetetik gora dutenentzat. Sukaldearekin bat etortzea lortu behar da, haurrei arreta hobea eskaintzeko.
‎Batzuentzat, komenigarria da lehenbiziko egunetan eta ordu batzuetan gurasoetako bat bertan gelditzea eta poliki poliki egonaldi hori murriztea. Beste batzuek, berriz, uste dute haurra, ordutegi osora iritsi arte, eskolan egoteko denbora mailaka handiagotuz egokitu behar dela. Beste batzuek, ordea, uste dute haurrak hasieratik bakarrik eta ordutegi osoan eskolan egon behar duela.
‎Jardueren zerrenda eta dagokien denbora
‎3 JARDUEREN ZERRENDA ETA DAGOKIEN DENBORA
‎Elementu iraunkorra da haur eskolan: zaindu egin behar da, eta dagokion denbora eskaini behar zaio. Esan dugunez, jarduera batzuetan, jarduera bera baino ia garrantzitsuagoak dira aurretik eta gero egin ohi diren ekintzak (gauzak prestatzea eta bukatutakoan garbitzea).
‎Kutsatzaile horiek neurtu eta arrisku maila aztertzea. Horretarako, kontzentrazio maila eta agentearen eraginpean egondako denbora osasunerako zenbateraino izan daitezkeen kaltegarriak aztertuko du.
‎– Erantzuteko dagoen denbora.
‎Adin psikologikoa: jokabideari eta egokitzapen ahalmenari dagokienez, gizabanakoaren funtzionamendua da; eta hori lotuta dago denboran zehar sortutako aldaketa kognitiboekin, afektiboekin eta nortasunekoekin.
2013
‎Zirkuitulaburreko intentsitatea 8 A bada, ikusten da dagokion kurba berdeak eta 8 A-ko zirkuitulaburreko korrontearen bertikalak puntu batean elkar ebakitzen dutela. Denboraren ardatzean ikusten da puntu horri dagokion denbora, gutxi gorabehera, 3 · 10? 1 s dela, hau da, fusibleak 0,3 segundo ditu urtzeko.
2015
‎Neurri guztiak mugatuta daude denbora aldetik, eta epaileak erabakitzen du (legeak zehazten duena kontuan hartuta).
‎Ez du hondakin kimikorik sortzen. Ez ditu aldatzen lurzoruaren ezaugarri fisiko kimikoak. Ez du lurzorua antzutzen, mikroorganismo antagonisten populazioak areagotzen ditu. Aplikatutakoan etekinak handitzen ditu. Lurzoru hareatsuetan, eraginkorra da patogenoak kontrolatzeko. PE laminan dagoen denbora laburtu egin daiteke, produktu kimikoekin batera erabiliz gero.
‎Solarizazioaren eraginkortasuna erdietsitako tenperaturaren eta eguzkipean egondako denboraren araberakoa izango da. Organismo batzuk egun gutxi batzuetan hil badaitezke ere, gomendatzen da politelonozko lamina 30 egunez egotea jarrita, emaitza onak lortzeko.
2017
‎Egintza bat egiteko dagoen denbora tartea da.
2018
‎Lan karga psikikoa faktore hauen araberakoa da: jasotako informazioaren kantitatea, egin behar den lanaren zailtasuna, erantzuteko dagoen denbora eta norberaren gaitasuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia