2009
|
|
Kasu horretan, Manos Limpias' sindikatu' ultraeskuindarrak auziperatu nahi izan zuen Espainiako Gobernuko lehendakaria, azken negoziazio prozesuan ETArekin eta Batasunarekin bildu eta hitz egin zuelako. Auzitegi Gorenak atzera bota zuen eskaera, Zapaterok egindakoa exekutiboaren eskumenen artean zegoela ebatziz, ez
|
zegokiola
botere judizialari halako kontrolik egitea, hori Espainiako Legebiltzarraren zeregina zela, eta beraz, hor muturra sartzea zuzenbide estatuaren kontrakoa litzatekeela.
|
|
Baina mamirik ere badu auziak hori da larriena gainera eta Gorena argia izan zen Manos Limpiasek Jose Luis Rodriguez Zapateroren auziperatzearen azken negoziazio prozesuan ETA eta Batasunarekin hitz egiteagatik eskaera atzera botatzean. Funtsean, argudiatu zuen ez
|
zegokiola
botere judizialari botere exekutiboaren kontrol lana egitea, horrek zuzenbide estatua desitxuratuko lukeelako, botere banaketari zegokionez, kontrol lan hori Espainiako Legebiltzarrak egin behar zuela. Orain ikusi da orduko mami ebazpen horrek nola eragiten duen oraingo forma kontu hauetan, prozedura eta mamiaren arteko lerroa fina baita sarri eta hutsala gehienetan.
|
2010
|
|
Horrela, EK-k aldarrikatutako eta Botere banaketan oinarritutakolitz, Botereen banaketaren kontra egingo litzateke. Bestalde, organo jurisdikziona zuzenbidezko estatu demokratiko eta sozialaren eremuan, inoiz ez
|
dagokio
Botere Judizialari zuzenbidea sortzea, erregelamentazio gatazken azken xedea. Horrela balek gatazkak ebazten dituzte legea ez besterik aplikatuz, existitzen den zuzenbide positiboa ezarriz.
|
2011
|
|
Eremu honetan bakarrik datu bat azpimarratu nahi dugu: egun indarrean
|
dagoen
Botere Judizialaren Lege Organikoak (6/ 1985) barruti epaitegiak ezabatu eta bake11 Gaztelaniaz «Juzgados de Distrito» deritzen epaitegi hauen eskuduntza XVII. oinarrian xedatzen zen: zenbateko txikiko gatazka zibilen gaineko ardura hartu eta betearazi, borondatezko jurisdikzioa egikaritu eta urratzeak ikertu eta erabaki zitzaketen.
|
|
batzuen ustez, ez diote ezer ekartzen espainiar epaile sistemari, horregatik kendu egin behar dira; beste batzuen esanetan, justizia herritarrei hurbiltzeko tresna egokia direnez, kendu ez ezik, indartu egin behar dira. Kontua da, usteak uste, lege datari eutsiz, egun indarrean
|
dagoen
Botere Judizialaren Lege Organikoak bake justizia aurreikusi egiten duela, lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegi bat ez duten udalerri guztietan bake epaitegi bat kokatuz (BJLOren 99 art.). Jakina denez, epaitegi hauek herritarren garrantzi txikiko liskarrak ebazten dituzte (BJLOren 100 art.) eta beraiek zerbitzatzen dituzten epaileek ez dute zertan Zuzenbidean adituak izan, nahiz eta kargua... Zuzenbideko irakaslea naizenetik, asko arduratu nau azken elementu horrek, bake epaileek gure herrietan lan itzela eta bikaina egiten dutela zalantzatan jarri gabe.
|