Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Guretzat ez zegoen bizitza sozialik herrian. Kuarteleko emakumeekin ibiltzea zeneukan zuk, baina ez zenuen egiten.
2004
‎Eta bada harritzen nauen gauza bat. Edozein herrira iristen zara, Urruñara adibidez, eta non dago bizitza soziala. Non daude tabernak?
2007
‎Gure hezkuntzak, hasteko, oso kontuan hartu behar du euskal lurraldean ematen den sozializazio edota enkulturazio prozesua —erreferentziazko hizkuntz (ar) en arabera— anitza dela: jakin badakigu gizartea eta kultura ez direla euren hizkuntzan agortzen, baina —Coseriu eta Deweyren hitzetan ikusi bezala— hizkuntza" barru barrutik dago bizitza sozialarekin erlazionatuta", eta berorrek" eragina du jarduera kultural guztien formetan eta edukietan" 227 Horrela, bada, gure kasuan, sozializazio edota enkulturazio prozesu ezberdinez hitz egin behar dugu, hala nola, batez ere euskararen inguruan eta gehienbat espainolaren edo frantsesaren inguruan eraikitzen diren prozesuez. Bi horien artean, beti ere, funtsezko ezberdintasun bat dago:
‎Hizkuntza barru barrutik dago bizitza sozialarekin erlazionatuta, zibilizazioarekin, artearekin, pentsamenduaren garapenarekin, politikarekin, e.a., —hitz batez— gizakiaren bizitza guztiarekin.145
‎" Gizakiak kultura jakin bat ikastetik hasi behar du, kultura bat non berak beranduago heldu bezala jokatu duen" 49 Gizakiaren pertsonalizazioa —gizabanakoaren nortasunaren osaketa eta garapena—, egiaz, historikoki gizatalde batek sortutako bizikidetza forma jakin batzuen baitan burutu eta gauzatu beharreko prozesua da50. " Haurra", Habermasen hitzetan," pertsona bihurtzen da, bai, baina bakarrik hark bere burua dagokion bizitza sozialaren munduan kokatzen ikasten duen heinean" 51 Hezkuntzaren baitan, beraz, elementu sozialak eta kulturalak ez dira aukerazkoak baizik eta ezinbestekoak, eta, horregatik, pedagogiak asko du ikasteko gizarte zientzietatik eta antropologia kulturaletik.
2008
‎Antza denez, gizartearen edo nazioaren egitura ez da berez linguistikoa; nolabait esan, a linguistikoa da. Hitza ez dago bizitza sozialean txertatua, odola zainetan barrena bezala. Errealitatea, errealitate nazionala edo politikoa izendatzen dugun hori, itxuraz, ez da berez egitura soziolinguistiko baten izaerako eta mendeko.
‎Gizarte bat kulturarteko estatus batean biziko bada, gutxienez bi nazio kultura egon behar dute elkarrekikoak egiteko, eta horietako bakoitzak bere buruaren jabe izan behar du, beregain, inor inoren mendeko eta morroi izango ez bada. Nork bere kultur esparruak eratzeko eskuko, eta dagokion bizitza sozial eta ekonomikoa bere identitate autonomoaren arabera antolatzeko gai.
2011
‎–Jakin badakigu gizartea eta kultura ez direla euren hizkuntzan agortzen, baina. Coseriu eta Deweyren hitzetan ikusi bezala? hizkuntza,, barru barrutik dago bizitza sozialarekin erlazionatuta?, eta berorrek, eragina du jarduera kultural guztien formetan eta edukietan??. Iñaki Zabaleta Gorrotxategi, Paideia eta hizkuntza:
2012
‎Bestalde, denek adoretzen dute ingelesez hitz egitera (oso maila baxua zeukan abiatu zenean, eta benetako arazoak zituen ingelesei ulertzeko). Zer esanik ez, europar janzkera ezinbesteko baldintza zen abokatu bati zegokion bizitza sozialean integratzeko. Gandhi heldu berria kar biziz saiatzen da britainiar oso bihurtzen:
2015
‎Dakotari izugarri gustatu zaizkio Euskal Herria eta euskaldunen izaera.Euskalduna izanda, zer sumatzen duzu faltan Zelanda Berrian. Liam: Euskal Herrian dagoen bizitza soziala! Han ez da koadrilaren kulturarik ezagutzen.
2017
‎Fernando González Serrano haur psikiatraren hitzetan, Haurraren eta Nerabearen Psikiatria eta Psikoterapiako Espainiako Elkarteko (SEPYPNA) zuzendaritza batzordeko kide den Fernando González Serranok, bere bizitzako lehen hiru urteetan, haurrak oinarrizko segurtasuneko eta autoestimuko sentimendu sendoak garatzen saiatu behar du, bere munduaren erdigunea sentitzetik eta hura bere kabuz sortu eta erabiltzeko ilusiotik sortzen direnak. «Oinarrizko segurtasun hori lortzen dutenean —dio— prestatuta daude bizitza soziala arrakastaz hasteko». Horregatik, zailtasun gisa agertzen da haurtzaindegira eta eskolara oso txikitatik joaten diren haurren sozializazio goiztiarra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia