Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2010
‎1. " Gehienak prest daude beren seme alabek euskara ikasi dezaten ahalegintzeko".
‎Ezagutza mota horrek, intuizio hutsak baino emaitza sendoagoak, fidagarriagoak eta, horrexegatik, erabilgarriagoak lortzera eramango gaituelakoan. dena den, baten batek pentsa lezake intuizioak gidatuta ere erraza dela jakitea bertako komunikabideek zer nolako diskurtsoak dituzten gure hizkuntzaz, eta nahikoa dela adi egotea beren ohiko jardunari jarraituz. hori ere errealitatea ezagutzeko modu bat da, baina ez zorrotzena. aldiz, hemen proposatu den lanketa zientifikoaren —eta, hortaz, sistematiko eta zorrotzaren— bitartez badago aukera ezin hobea euskarari buruz komunikabideek duten eragin kognitiboaren gorabeherak ezagutzeko. ezagutza mota horrek, intuizio hutsak baino emaitza sendoagoak, fidagarriagoak e...
2011
‎Gazteak ez dira militanteak eta euskararekin ere ez. Hau ez dago beren lehentasunetan. Geroago musikaren gaiarekin agertuko bada ere, gazteen artean euskara pisu gutxi duen aldagaia dela iruditzen zait.
‎Ferguson eta Fishman oso zorrotzak izan dira beti, diglosia eta boterearen inposizioa sinonimotzat hartzearekin168 Inork uste badu konfliktuaren kontzeptua bataren zein bestearen ikuspegitik kanpora daudela, oker dabil oso. hor daude beren lanak: batez ere, hobeto ezagutzen ditudalako diot hori, Fishman-enak.
‎Amaitzeko, hizkuntza ekologia teorizatzen eta praktikara eramaten dugunean, sormenerako eta irudimenerako espazio bat bilatu behar dugu. ezer ez da behin betikoa, ez eta betiko itxia ere. Bide ireki bat da; komunitateek eta komunitateetan jarduten duten taldeek sortu eta asmatu beharreko bide bat. haiei dagokie beren ekosistemarentzat irtenbide egokiak aurkitzea; izan ere, nire ustez, itxaropena izan behar dugu; batez ere, ikuspuntu global eta lokal horren arabera pentsatzen badugu. ez gara munduaren parte txiki bat soilik; aitzitik, txikiak izan arren, unibertsaltasunaren duintasuna dugu. l oHarra
2012
‎" Hona etorri diren Auzotarrak prest zeuden elkartzeko, euskaraz irakasteko, gure kultura irakasteko, eta gero ere gu prest geunden beraien kultura eta hizkuntza ezagutzeko, orduan bai haien ustez baliagarria da". 38 hasierako bi arrazoi nagusi horiei, gaur egun, Auzokon parte hartu ondoren, beste bat gehitu ahal zaio; ondo pasatzea.
2013
‎— Pertsona artea: gertukoekin eta urrutikoekin, ikusi behar da nolako helburuak dituzten, nolako harremanak mantentzen dituzten, nolako komunikazioak jarraitzen dituzten, erkaketa asko egiten al dituzten beraien artean bai/ ez, berdintasuna gehiago dagoen beraien artean bai/ ez, artekotasuna erabiltzen duten helburuak lortzeko bai/ ez, positiboki bizi al diren elkarren artean bai/ ez...
2016
‎Zertan oinarritzen da hiztun elkarteen belaunez belauneko jarraipena, non dago beren iraupen indarra?
‎Honako galdera hauei eman behar lieke, gure ustez, lehentasun osoa: a) Zertan oinarritzen da hiztun elkarteen (edota beren baitako hiztun talde eta harreman sare jakinen) belaunez belauneko jarraipena, non dago beren iraupen indarra. Iraupen ahalmen edo jarraipen horretan zer garrantzi dute hiztun elkartearen neurriak, hiztunen kontzentrazioak, beste hiztun elkarteekiko separazio edo isolamendu geoterritorialak eta immigrazioeta emigrazio isuriak?
2017
‎6.2 Hiztun berrien gaitasunari buruzko iritzi positiboak zenbait hiztun berri pozik daude beren mailarekin, lanerako eskakizunei dagokionez. b1 (24 urte, emakumezkoa) adibidez irakaslea da bigarren hezkuntzako Gaelcholáiste ikastetxe batean. irlanderadunek elkarrengandik ikasten dutela esaten du eta, bere irlandera bikaina ez dela onartzen badu ere, uste du baduela lanpostua betetzeko nahikoa gaitasun:
2018
‎• Talde gehienen ustez, euskara osasuntsu eta bikain dago beraienean; beste batzuek, berriz, hobeto egotea nahiko lukete, baina ez da erraza.
2019
‎txina osoan hainbat elkarte gastronomiko zabaldu ditugu, elkartzeko, eta gure kulturan pisu handia duen mahaiaren bueltako errituei bide emateko. ez dute ulertzen, ez dute onartzen: jan eta edan neurririk gabe egiten omen dugu, ozenago hitz egiten, eta gainera," kanibalismoa" egiten dugula diote, txuleta ia gordinik jaten dugulako. halaxe. urrun gaude beraien pikantea jateko ohituraz, edota, tea hartzea momentu garrantzitsutzat ikusteaz. Gainera, bada sekulako beheraldia eragin zizuen ezaugarria:
2022
‎Hiztun berrien aferan (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016) eta gazteen euskara erabilerari lotuta baina horietatik harago baita ere, ondorengo hausnarketa plazaratu nahi dugu: kolektibo hauei euskara" eman" diegu, baina" eman" diegun hizkuntza ba al zegoen beraien testuinguruan txertatuta. Hizkuntza" eman" ostean, zenbatek dituzte berau erabiltzeko baldintzak?
‎Euskarazko zerbitzuaren gogobetetze mailari dagokionez, gehienak gustura daude beren osasun zentroak eskaintzen duen euskara zerbitzuarekin, baina gustura egon arren,% 42ak hobetu daitekeela uste du.
‎Azalpenak ematerakoan, %70ek euskaraz hobeto moldatzen dela erantzun du eta osasun arretaren kalitatean berau euskaraz jasotzeak duen garrantzia 1etik 5rako eskala batean, batezbesteko 4,64an kokatu dute, garrantzia oso handia emanez, beraz. Euskarazko zerbitzuaren gogobetetze mailari dagokionez, gehienak gustura daude beren osasun zentroak eskaintzen duen euskara zerbitzuarekin, baina gustura egon arren, %42ak hobetu daitekeela uste du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia