Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎Funtsean, beraz, ez dago benetako antinomiarik, baizik eta baiezta daitezkeen bi esakune ditugu. Esperientziaren munduan antitesia zuzena da, hau da, espazioan eta denboran ez dago berez ekiten hasten den ezer, zeren gertaera orok kausa bat baitu. Hala ere, tesia ez da faltsua, zeren beste kausalitate mota bat posible da, denboraz eta espazioaz at dagoena, hau da, gertaera bat izan gabe esperientzian eragiten duena, determinatzailea izanik determinagarria ez dena.
2003
‎Halako iruzkinek badute, haatik, aurrekaririk gizarte zientzia batzuetan. Itxuraz, zientzialariak ados daude beren esparruko ikasle guztiek jakin behar dutenari buruz. Eta hori hala da, izan ere, lanbidean aritu aurreko curriculuma diseinatzeko, testuliburuak erabil ditzaketelako, ikerketen lagin eklektikoen ordez.
‎Eta gurasoek hezkuntza mota zuzenago batekin tematzen badira bakarrik irakasten dira egiaren zati gisa. Beraiei dagokie beren seme alaben hezkuntza erlijiosoaz erabakitzea. Ideologien babes finantzarioak ez du gainditzen alderdiei eta talde pribatuei bermatutako babes finantzarioa.
2005
‎Zuzenbide zibil erkidea ezagutzen ez dutenen arteko liskarrak, hala nola, herria osatu ez dutenenak edo herri, gizabanako edo errege desberdinetakoak direnenak, edota errege, printze edo herri askeen pareko agintaritza dutenenak, bake edo gerra aldiari dagozkio. Gerra bera ere bakea eskuratzeko hasten da, eta ez dagoenez berez halako gatazkarik, bertatik gerra sor ez daitekeenik, arrazoi osoz aztertuko dira eztabaida guztiak, gerra zuzenbidea dela eta. Gerraren gaiak eramango gaitu bakeaz hitz egitera, hori baita lehengoaren xede berezkoa.
‎6 Beste herri guztietan gertatzen zen, bestalde, Paulok Erromatarrei gutunean barneratzen duena 2, 14: Begira, jentilek, Moisesen legea ezagutu gabe ere, legeari dagokiona berez egiten dutenean, nahiz legea ez ezagutu, beraiek bihurtzen dira beren buruarentzat lege. Izan ere, legearen errealitatea beren bihotzetan idatzia daukatela erakusten dute, beren kontzientziak aitortzen duen bezala, batzuetan salatu egiten baititu eta besteetan zauritu.
‎Zuretzat Justiziaren alderdi bat ere ez da ezezaguna. Zernahi gisaz, alderdi hau, liburu honen gaiari dagokiona, alegia, gerra eta bakearen gaineko eztabaidei dagokiena, Zuri dagokizu beren beregi, Errege baitzara, eta frankoen errege gainera. Mugagabea da zure erreinu hau, bi itsasoen arteko lur zabal eta aberatsetara hedatzen baita.
‎Giza komunikaziorako beharrezkoa den marko hau da, hain zuzen, nazio baten hizkuntzak —historia eta kultura jakin bat duen giza-talde baten mintzairak— ahalbidetzen eta eskaintzen duena, eta honengatik esan dezakegu bi horien artean elkarreragin sakon eta zabala ematen dela105. " Hizkuntza" eta" nazioa" hain daude beraien artean" lotuta", ezinbestean behar dutela izan elkarrekin pentsatuak eta kontsideratuak: " Horrela, bada, hizkuntza bakoitzean aurkitzen da jatorrizko singularitate eta eragiteko era bat" 106 Lehen gizatiarra denaren eta linguistikoa denaren arteko aldiberekotasun genetikoaz hitz egiten genuen bezala, orain nazioa hizkuntza baino lehen edota hizkuntza nazioa baino lehen ez dela existitzen aitortu beharrean gaude.
2006
‎Kojeveren ustez, zakurra hilezkorra izatera, hau da, iraupenari dagokionez berez finitua edo mugatua ez balitz, genuke zakur errealean hezurmamiturik dagoen esentzia hitz bizigabera pasarazi, hitz adieradunera. Zakurrak gauzatzen baitu esentzia.
‎Kojeverentzat, autoritatea gizaki baten ahalmena da beste gizaki baten edo batzuen gain ekiteko, hauek autoritatearen aginduari erantzuteko aukera eta gaitasuna izanik uko egiten diotelarik. Hortaz, eztabaida, adostea eta antzekoak ez dagozkio berez autoritateari, ezta indarra ere. Animalien artean boterea bai baina autoritaterik ez dago, libertatea eta kontzientzia eskatzen baititu.
2007
‎" Karakterearen formazioa —hezkuntza teorian esatea ohikoa den bezala— heziketa eta diziplina eskolarraren helburu orokor bat da" 89 Aurrerapauso bat emanez, baina etenik gabe, arazo hori egun nola planteatzen den ikusiko dugu, hain zuzen etika komunikatiboa erreferentziatzat hartzen duen Lowischen" ekintza pedagogikorako erantzukizunaren etika diskurtsiboaren" 90 eskutik. Teoria etikoak, egiaz, ezin dizkio pedagogiari berme moralerako behin betiko irizpideak eskaini —Nietzscheren" Jainkoaren heriotzaren" ondoren ez dago esaterik zer dagoen berez ondo edo gaizki—, baina bai iratzar dezakeela erantzukizunezko jarrera bat hezitzaile eta heziengan. Horregatik dio Lowischek:
2008
‎zientzia desberdinei dagokiela onartzen bada, orduan: a) zaila izango da jakitea zein zientziari dagokion beren substantzietatik bereizturiko akzidenteen frogapena.
‎zientzia desberdinei dagokiela onartzen bada, orduan: a) zaila izango da jakitea zein zientziari dagokion beren substantzietatik bereizturiko akzidenteen frogapena.
2010
‎Halaber, boterearen jatorria kontratuan ere egon daiteke, esaterako, bere burua saldu duen esklaboaren gainekoa; edu berean, obedientzia nori zor izan eta pertsona horri obedientzia botoak ematen dizkion boterea ere talde horretan sartzen da. Jurisdikzio boterea, ordea, erkidego perfektuari dagokio berez eta oinarrian, halako erkidegoak behar duen gobernu politikoari lotzen zaiolako. Erkidego ez perfektuan, berriz, lehenengo botere hori da nahikoa.
‎13 Zatiketaren bigarren osagaiari dagokionez —lege positiboari dagokionez, alegia—, komeni da hauxe jakitea: legeari izen hori jartzen zaio, ez dagokionean berez naturari edo graziari; aitzitik, legea ezarria izan denean, bi haien gainetik, horretarako boterea duen eta kanpotik dagoen printzipio baten ondorioz. Hortaz, legeari positibo izena jartzen zaionean, hori lege naturalari eransten zaio, baina ez da haren ondorio nahitaezkoa.
‎Zatiketaren bigarren osagaiari dagokionez —lege positiboari dagokionez, alegia—, komeni da hauxe jakitea: legeari izen hori jartzen zaio, ez dagokionean berez naturari edo graziari; aitzitik, legea ezarria izan denean, bi haien gainetik, horretarako boterea duen eta kanpotik dagoen printzipio baten ondorioz. Hortaz, legeari positibo izena jartzen zaionean, hori lege naturalari eransten zaio, baina ez da haren ondorio nahitaezkoa.
2014
‎Zein da trantsizioaren natura Wagnerrengan? Nola dago berez eraikia. Nola pasatzen gara diskurtso batetik bestera eta ze harreman dago prozedura berri horren eta operako hausturen sistema tradizionalaren artean?
2017
‎Orduan jasaten dugun berehalako aldaketa ez du ezagutza baten irrupzioak eragiten, inondik ere ez. Hori gehiago dagokio berez nire bat bateko solidotze eta estratifikatze bati, bere horretan uzten dituena ‘nire baitarako’ nire posibilitateak eta egiturak, baina deblauki bultzatzen nauena existentziaren dimentsio berri batera: ez agerikoaren dimentsiora.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia