2015
|
|
Teresaren axioma bat da: arimaren onura ez
|
dago
asko pentsatzean, gartsu maitatzean baizik (Fund. 5, 2).
|
|
3 Esan dezagun orain, bat batean ireki nahi izaten duela noizbait, utzi dionari mesede egitearren: argi
|
dago
askoz ere pozgarriago gertatuko zaiola gero, harribitxiaren dirdira harrigarriaz gogoratzen denean, eta horrela hobeki zizelkatua geratuko dela oroimenean. Bada, hemen ere horrela gertatzen da:
|
|
Argi ikusten du hemen zein gutxi estimatu behar den eta zein hutsala den hemengo guztia. Goian
|
dagoenak
asko lortzen du. Honezkero ez du nahi izaterik nahi, ezta ez du askatasunik ere nahi, eta halaxe eskatzen dio Jaunari.
|
|
Arima geldiarazia da, bere baitatik irtenda dirudiela: nahimenak maite du, oroimena ia galdua dela deritzot, adimenak ez du gogoetarik egiten, nire iritziz, baina ez da galtzen; hala ere, diodanez, ez du ezer egiten, harri eta zur bezala
|
dago
asko ulertzen duelako, izan ere, Jainkoak nahi du uler dezala Haren Maiestateak burura ematen dion hartatik ez duela ezertxo ere ulertzen.
|
|
Nik erruki nion, eta erruki diot, askotan bere berezko joeraren arabera ez baina, bere giza mailarekikoa bete nahirik ari dela ikusiz. Zerbitzariekin ez
|
dago
asko fidatzerik, berak onak bazituen ere. Ez da hitz egin behar batekin beste batekin baino gehiago, mesede egin diozuna begitan hartua izango delako.
|
|
Ondorengo lerroetan hau esaten dio: . Liburua ez
|
dago
askoren eskuetan agertzeko eran, alde batzuetan hitzak leundu beharra eta beste batzuetan azaldu beharra izango bailuke?. 1568ko azaroaren 2an, Luisa de la Cerda andereari eginiko gutunean hau diotso Teresak:. Liburuarena ezin hobeki bideraturik dakar berorren gorentasunak, eta horrela, ahazten ditut eragin dizkidan haserrealdiak.
|
|
Jainkoak nahi beza gaindi dezatela lurralde horretan. Eta berorren agurgarritasuna gorde dezala, nekaturik
|
bainago
asko idatzi dudalako. Han izan ohi nuen baino osasun hobeaz banabil ere, buruak ez dit uzten inoiz.
|
|
Beharbada, gure aita jeneralari bidali dizkiodan gauzak gure kontra erabiltzen dituela (oso onak baitziren), kardinalei emanez; eta burutik pasatu zait gehiago ezer ez bidaltzea gauza hauek amaitu arte, eta horrela egoki litzateke, aukerarik balego, nuntzioari zerbait ematea. Nik ikusten dut, ene aita, berorren aitatasuna Madrilen
|
dagoenean
asko egiten duela egun bakar batean, batzuekin eta besteekin hitz eginez, berorren aitatasunak jauregian dituenekin eta aita frai Antoniok dukesarekin, asko egin daitekeela erregearekin hau egin dadin, hauek manten daitezela nahi baitu berak; eta aita Marianok, berarekin hitz egin ohi duenez gero, aditzera eman diezaioke, eskatu eta gogoraraz frai Joan santutxo hura noiztik dagoen preso; izan ere... Azken batean, erregeak guztiei entzuten die; zergatik geratu esan eta eskatu gabe, batez ere aita Mariano.
|
|
Paper horretan ikusiko duen ondoeza dela-eta, ez diot idatzi sarriago hobera egin arte, berorri nahigaberik ez ematearren. Askoz hobeki egon arren, ez
|
nago
asko idazteko eran, kalte handia izaten baitut gero; hala ere, lehen nola nengoen kontuan hartuz, handia da hobekuntza, Jainkoari eskerrak. Hark ordain biezazkio idazten dizkidan berri onak; niretzat oso onak izan dira, behintzat etxeari dagozkionak, oso pozgarri baitzait atseden hartzen ikustea.
|
|
6 Fraide oinutsen ikastetxea onartu zuen; ez, ordea, mojen monasterioa; eta ez zen beragatik geratu, baina frai Antonio Jesusenari eta Rodako aita prioreari ez zela komeni iruditu zitzaien. Ni benetan poztu naiz, zortzi emakume elizkoi
|
zeudela-eta
askotan arbuiatu dudalako, nahiago bainuen lau monasterio fundatzea.
|
|
Domingo BaƱez ez
|
dago
asko aipatu beharrik. Liburu honetan barrena sarri sarri agertzen da eta Teresaren bizitzan, aita GraciƔnekin batera beharbada, eraginik handiena izan zuena izan daiteke.
|