Emaitzak: 6
2014 | ||
Irakaskuntzan denbora luzean ahozkoari baino idatzizko hizkuntzari eskainizaio arreta handiagoa eta gaur egun ahozkoaren garrantziaz ohartu eta merezi duentokian ipintzen ahalegintzen ari dira hezkuntza sisteman (Garcia Azkoaga, 2007: 177). Gainera, unibertsitatea ez | dago ahozko hizkuntza lantzeko beharretik kanpo (Garcia Azkoaga, 2007: 183). | |
2015 | ||
3) Materialetan eta errekurtsoetan ahozkoaren presentzia gauzatzen laguntzen duten proposamenak (Zabala 2013; Garcia Azkoaga al. 2010). Irakasleak bere inguruan dituen material didaktiko edo proposamenak zenbat eta lotuago | egon ahozko hizkuntzaren irakaskuntzarekin, orduan eta barneratuago du irakasleak ahozko hizkuntza eta hura irakasteko praktikak zein diren. | |
2020 | ||
Amonak eramaten ninduen eskolara eta beti esan izan dit han joaten nintzela bere gonapetik eskolako atarira korrika batean. Eta hizkuntzari dagokionez, nire inguru hurbilean bazeudenez entzuleak, ohituta | nengoen ahozko hizkuntzara. Gainera, hasieran komunikazio bisualean oinarritzen ziren jolasetan aritzen ginen. | |
2021 | ||
Badira diotenak ahozko erabilera, hain ezinbesteko eta gurea izanik, une oro erabiltzeak berezko ikasketa eta garapena dakarrela (Matthey, 1997). | Badaude ahozko hizkuntza objektu autonomotzat hartuta landu eta haren ikaskuntza irakaskuntza defendatzen dutenak (de Pietro eta Dolz, 1997), eta ahozko testu genero formalak lantzeko sekuentzia didaktikoak baliatzen dituzten praktikak (Dolz eta Schneuwly, 1998), besteak beste, guregana iritsi direnak eta gure hezkuntza sisteman ere beren lorratza utzi dutenak. Badira ahozko hizkeraren lanketa egituratua egiteko ekarpenak (Vilà i Santasusana; 2004). | |
Garbi | dago ahozko hizkuntza erabiltzeaz gain | |
Baita prestakuntza prozesuak berak ere. Garbi | dago ahozko hizkuntza erabiltzeaz gain erabilerarekiko gogoeta eta erabileran eragiteko keinu lagungarriak behar direla. Hori dela eta, dekalogo moduko bat proposatu nahi genuen, irakasle guztiek irakasgaia prestatzeko orduan kontuan har zezaketena, eta, batez ere, eskolara iritsitako irakasle berri guztiei hizkuntza irizpideak beren irakasgaien barruan kontuan hartzearen garrantziaz ohartarazteko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egon ahozko | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egon ahozko hizkuntza | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |