Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2004
‎Intolerantziaren aurkako mugimenduan, funts publikoek diru sarreren %90 hartzen dute, eta Nazioarteko Elkartasunean, berriz, diru sarreren %94 laguntza publikoek ematen dute. Beste muturrean daude administrazio publikoetatik euro bakar bat jasotzen ez duten GKEak: Greenpeace, Asociación Remar España, Reach Internacional edo Fundación Banco de Alimentaria de España.
2007
‎6 Fidantza emateko betebeharretik salbuetsita daude administrazio publikoak, Estatuko Administrazio Orokorra, autonomia erkidegoetako administrazioak eta toki administrazioa osatzen duten erakundeak, baita horien menpeko erakunde autonomoak, zuzenbide publikoko erakundeak eta gainerako herri erakundeak ere, baldin eta errenta ordaindu behar bada erakunde horien aurrekontuen kontura.
‎Legearen 31 artikuluan eta hurrengoetan funtzionarioen negoziazio kolektiboa aitortu eta arautu da. Funtzionarioen artean langile eskuordeak (50 funtzionario baino gutxiago dituzten administrazioetan) eta langileen batzordeak (50 funtzionariotik gora) bereizi dira, baina kontuan izan behar da negoziazioa egiteko betebeharretik salbuetsita daudela administrazio publikoen erabakiak, hurrengo hauek ukitzen badituzte: antolatzeko ahalak, zerbitzu publikoetako herritarren eta erabiltzaileen eskubidea egikaritzea, administrazio egintzak eta, xedapenak egiteko prozedura, zuzendaritzako langileen lan baldintzak zehaztea, arauketa hierarkikoari dagozkion zuzendaritza?
2010
‎Tresna digitalekin nahiz udaletako gobernu organoetarako lankidetza proposamenak garatzearekin esperientzia handia duenez, administrazio elektronikoa eta parte hartzailea zer den eta zer egin nahi duen herritarrei azaltzeko pertsona kualifikatuenetako bat da. Oraingoz, pozik dago administrazio publikoak mundu digitalera igarotzean duen trantsizio erritmoarekin. Hala ere, EROSKI CONSUMER aldizkariak berriki egindako azterlan baten ondorioekin bat etorriz, informazio erabilgarri gehiago eta autopublizitate gutxiago aldarrikatzen ditu Udalaren webguneetan.
2011
‎Informazio bolumen guztia Naturako Datu Bankua izeneko informazio sistema integratuan kudeatuko da. Informazio harmonizatua Neurri handi batean, informazio hori eskuragarri dago administrazio publikoetan, baina, kasu askotan, modu sakabanatuan, heterogeneoan edo eskuraezinean. Horregatik, datu berriak sortu ordez, informazioa trukatzeko eta harmonizatzeko bideak ezarri nahi dira, estatu mailako arau juridikoek ezarritako informazio betebeharrak betetzeko.
2012
‎Halaber, hiztunen dentsitatea ez da nahikoa, zeren gauza bat da euskara menperatzea eta beste bat erabiltzea. Argi badago administrazio publikoentzat zailagoa dela erabilera sustatzea hizkuntza gaitasuna bermatzea baino, ezinbestekoa da borondate politikoa erakuts dezaten eta euskarari lehentasuna eman diezaioten beraien jardun guztietan.
2013
‎OCB sozietate zibila da. Izaera pribatua dauka eta, nahiz eta funtzio publikoak betetzen dituen, ez dago Administrazio Publikoaren barnean. EAEren kasuan, alde batetik Kooperatiben Erregistroa dago, Eusko Jaurlaritzan kokatua eta kooperatiben gaineko eskuduntzak dituena.
‎Aldi berean, abertzaletasun klasikoaren eskuetan zegoen administrazio publikoaren aurrean, bi gauza praktikara eramaten saiatu zen elkartea: elkarlanerako jarrera eta kritikarako eskubidea.
2015
‎Aurrez proposatutako jarrera xumeek, eskala txikia ulertu eta aztertuz, erritmo motelagoan bada ere, hiria modu eraginkorragoan egokitu eta bertako biztanleen mesedetan lan egiteko balio dute. Edonola ere, inbertsio pribatu handiak hiri barruko espazio publikoen jabe izatera irits badaitezke ere, garbi dago administrazio publikoek epaile moduan jokatu luketela, betiere biztanleen onurarako eta epe luzerako hiri sare eraginkor eta biziak sortzeko helburuarekin. Egungo gosea, biharko ogia bilaka dadin alegia.
2017
Dagokion administrazio publikoan nola integratuko den eta hierarkikoki zeinen mende egongo den zehaztu behar da.
‎Administrazio zuzenbidearen mende dauden administrazio publikoen egintzak berehala betearaztekoak badira, Administrazioak betearaz dezake zehapena?
‎Jurisdikzio ordena zibilari, penalari eta lan arlokoari espresuki esleituriko arazoak, nahiz eta erlazionaturik egon Administrazio publikoaren jarduerarekin.
2018
‎Beste edozein hizkuntza bizi bezalaxe, euskara ere hizkuntza dinamikoa da eta, beraz, bizitzarako komunikazio tresna behar du izan, hala kultura nola gizarte komunikazioan. Foru Komunitatean gaur den egunean indarrean dagoen eremukako zatiketa linguistikoa alde batera uztea, horietarako guztietarako oztopo eta eragozpen besterik ez baita. Argi uztea euskara, hizkuntza ofiziala izateaz gainera, Nafarroako eta beste lurralde batzuetako hizkuntza berezkoa dela, eta, orobat, beste lurralde horiekin euskararen arloko gai komunetan lankidetza egokia antolatu behar dela. Hizkuntzaren etorkizunerako erabakigarriak diren erabilera esparruak finkatzea, nafarrek euskara erabiltzeko duten eskubidea bermatzeko. Hartara, esparru horien artean daude administrazio publikoa, justizia administrazioa, dokumentu publikoak, erregistro publikoak, kontsumitzaile eta erabiltzaileei emandako informazioa eta publizitatea eta, orobat, euskararen erabilera esparru sozioekonomikoan ere sustatzea. Euskara erabiltzeko printzipioa, kalitatezko euskaran oinarritua eta komunikazio testuinguru bakoitzari egokitua, betiere Euskaltzaindiaren irizpideei jarraikiz,...
2019
‎Euskal Herrian dauden administrazio publiko guztiek, eta nabariki Eusko Jaurlaritzak, euren estrategia industrialean digitalizazioa erabiltzen dute ardatz gisa. Honen oinarrian dagoen ikerketa ere digitalizazio ahalik eta aurreratuena egitera zuzenduta dago.
‎Herritarrengandik hurbilen dagoen administrazio publikoak, toki administrazioak hain zuzen ere, herritar horien beharrak eta nahiak asetzen lagunduko duten jarduerak eta zerbitzuak sustatzen eta eskaintzen ditu. Ez dago esan beharrik horretarako ezinbestekoa dela behar adinako aurrekontua edukitzea.
2020
‎Espainia hipoteken krisi betean zen, funts handiek lur hartu zutenean, 2013 urtean. Mauka topatu zuten sos beharrean zeuden administrazio publikoen jabetzetan (Madrilgo alokairu sozialak), kutxen eta bankuen aktibo toxikoetan, amiltzen ari ziren eraikuntza taldeen promozioetan.
2022
‎Lanpostuaren ezaugarriaren araberako hizkuntza irizpideak are berezituagoak izango dira Araba, Bizkai eta Gipuzkoako administrazio publikoan. Argitaratzear dago administrazio publikoko hizkuntza eskakizunak arautuko dituen lege dekretua, eta horixe du berritasun nagusietako bat BERRIAk eskuratu duen zirriborroak. Honela dio hizkuntza eskakizunen ataleko 27 artikuluko bigarren puntuak:
‎Merezi dute, eta merezi dute, gainera, modu egonkor batean artatuko dituen politika bat. Ari dira gertatzen pausoak, badagoelako errekonozimendurako logika bat, eta badagoelako administrazio publikoetan begirada bat errekonozimendurako logika horretan sartzeko pausoak emateko. Baina beraiek ez dute presiorik egingo norabide horretan.
2023
‎Hizkuntza eskakizunen gaia ere, batzuetan beharbada, gizarteratzen dugun baino hobeto gizarteratu genuke. Badirudi batzuetan gure iruditerian txertatuta dagoela administrazio publikoan lan egiteko euskaltzaina izan behar dela, eta hortik urruti dago: progresiboa da, oso egokituta dago tokian tokiko errealitate soziolinguistikoetara...
‎Toki erakundeen eskumenekoak ez diren erabakiak zuzenbide osoko deuseztasuna dakartzaten erabakiak dira eta horien gaineko administrazio kontrolik ez da egiten. Ebazpen horiek berez deusezak dira indarrean dagoen Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/ 2015 Legearen (hemendik aurrera APEL) 47 artikuluak adierazten duen bezala. Horrez gain, ez dugu ahaztu behar ere, Zuzenbideko estatuaren printzipioei eutsirik, toki erakundeen jarduera epaitegiek gauzatzen duten kontrolaren mende daudela.
‎Ikuspegi horretatik, TOLTBk 2000 urtean indarrean zegoen Administrazio Publikoen Kontratuei buruzko Legearen Testu Bateratuari erreferentzia egiten dio. Erreferentzia hori gaur egun zaharkituta gelditu da eta indarrean dagoen 2017ko SPKLra egokitu behar dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia