2000
|
|
Vienako Zirkuluan inferentzia induktibo hauek legezkotzat hartzeko modurik onartu ez zutenek, legeen ikusmolde erabat artifizial eta batere ez erakargarri baten menpe ikusi zuten beren burua. Carnapek, bere hasieratan, Aufbau ean esate baterako, ‘Gizaki oro hilkorra da’ motako orokorpen batek hilda
|
daudela
dakigun gizakiei buruz soilik ari direla zioen; gauza bera esan genezakeen ‘Eguzkia egunero ateratzen da’ enuntziatuaren inguruan. Beraz, ‘Bihar eguzkia aterako da’ ez da eguzkiak egingo duenari buruzko enuntziatua, nik iraganean esperientziaturikoaren eta etorkizunean proiektatzen dudanaren deskribapen zeiharra besterik ez baizik.
|
2003
|
|
11 Bigarren liburuak, hitzarmenetik kanpoko betebeharrak azalduko dituenak, elkarrekiko adostasunik gabe moldatzen direnak barruratuko ditu. Horra hor tutorearenak; orobat, kuradorearenak, halakoa izendatu arren gizabanakoarentzat —zarrastelak edo zoroak— nahiz ondasunentzat; titularrik gabeko oinordetza; absente
|
dagoenak
jakin gabe haren negozioak administratzen dituztenak eta ondasunak administraziopean izan dituztenenak; gauzaren baten erkidego edukitza dutenak hitzarmenik gabe; borondateak parte hartzen ez duen bestelakoak eta gainerakoak, ezustekoaren emaitza soilak.
|
2006
|
|
Hala eta guztiz ere, uste izatekoa da —hizkuntzaren erabilera iraunkorraren poderioz— ‘zuzentasun’, ‘justizia’, ‘neurritasun’, ‘otzantasun’ eta ‘karitate’ hitzei dagozkien arabiar hitzak zentzu onean hartu direla beti, eta txaloa edo onarpena adierazten ez duten epitetoekin hitz horiek aipatzea ezjakintasun handientzat hartuko litzateke, ez moralaren gaineko ezjakintasuna, hizkuntzaren gainekoa baizik. Baina ba al
|
dago
jakiterik ustezko profeta horrek benetan erdietsi ote zuen moralaren sentimendu egokirik. Hel diezaiogun haren kontakizunari; berehala aurkituko dugu goresten dituela gizarte zibilizatuarekin argi eta garbi bateraezinak diren azpikeria, bihotz gogorkeria, ankerkeria, mendeku eta fanatismoaren zenbait kasu.
|
2010
|
|
Suarezena itzultzeko unean, haren testuak euskara estandar horretara moldatu dira, ustez, horrekin ere, jurista euskaldunari osterantzeko lanabesak ematen zaizkiola, sarritan aldizkari ofizialen prosa lehorretik aldentzeko aukera ematen diotenak, zuzenbidearen oinarriak non
|
dauden
jakiteko eta euskaraz ere horien jabe egiteko.
|
2011
|
|
Beren aurreneko bi urteetan, 1952an eta 1953an, Ekin barne buletinaren argitaratzaileek beren arteko solasaldiak egin zituzten," Europan pentsamenduaren arloan zer ideia
|
zeuden
jakin nahian". Txillardegiri saio haietan Unamuno irakurri eta azaltzea egokitu zitzaion.
|
2013
|
|
Lan honen hasieran Wittgensteinen Gertakari Guztien Liburua aipatu dugu. Wittgensteinek dioenaren arabera, liburu horrek ez liguke inongo laguntzarik emango, esaterako, eutanasia gaizki edo ondo
|
dagoen
jakiteko. Azken buruan, balio baieztapenik ez litzateke agertuko halako liburuan, ezta balio baieztapenik ondorioztatzeko edo eratortzeko inongo giltzarririk ere.
|
2017
|
|
Baina ez bera denaren zeinuen modura zeinuaren nozioak, izan ere, subjektibotasun batera eramango gintuzke nik atzeman ezin dudana eta non bera zehazki ezer ez den, izatez bera ez dena baita eta ez baita bera dena, baizik eta bere izatearen ezaugarri errealen modura. Ordea, bera munduaren barruan
|
dagoela
jakin badakit ere, Frantzian, Parisen irakurtzen, bere nortasun agiria ikusi ezean, suposatu baino ez dezaket egin bera atzerritarra dela (horrek zera esan nahi du: pentsatu kontrol baten menpe dagoela, prefekturako zerrendaren batean dagoela, hitz egin behar zaiola holandesez, edo italieraz, bere aldetik jarrera bat edo beste lortzeko, nazioarteko posta gutun bide batetik edo bestetik heltzen dela bereganaino halako eta horrelako zigiluarekin, eta abar).
|
2021
|
|
Neska nerabeak pentsatzen du ez dela bere etorkizunaren jabe, eta hortik datorkio ezkortasun sakon hori; alferrekotzat jotzen du bere buruari gehiago eskatzea, azken batean patua ez baitu bere esku. Kontua ez da emakumea gizonari emana
|
dagoela
badakielako hura baino gutxiago dela, aitzitik baizik: gizonari emana dagoelako onartzen du gutxiago den ideia eta, beraz, gutxiagotasuna hezurmamitzen.
|