Emaitzak: 7
2001 | ||
Euskara ren aurkako estrategia ulertzeko giltzarriak, nire aburuz, bi dira; alde batetik, euskararen | egoera soziolinguistikoa oso desorekatua izatea, eta, beste aldetik, abagune politikoaren aldaketak. Hirurogeiko hamarkadaz geroztik euskaltzaleen dinamismo eta kemenak indar handiko bultzada eman dio euskara eta euskararen hizkuntz komunitateari, harik eta aldaketa kualitatibo ia egonkorrakso rtzeraino. | |
2007 | ||
Jarrerei dagokienez, EAEko | egoera soziolinguistikoa oso baikorra da momentu honetan. Dena den, plangintzaren aurkako iritzi gogorrak agertzen eta zabaltzen ari dira azken urte hauetan. | |
2012 | ||
Ikastetxeetako normalkuntza proiektuak, arestian esan dugunez, bertako hezkuntza komunitateko kideen artean, ikasle, guraso, irakasle, jantokietako langile eta begiraleen artean, besteak beste, euskararen erabilera babestu, indartu eta zabaltzea du helburu. edonola ere, ezin espero daiteke ikastetxeak herriko | egoera soziolinguistiko osoa, goitik behera, eraldatzea; ikastetxeak nahi duena da eskolako errealitatea, ikaslea inguratzen duen eguneroko jarduna, ahalik eta euskaldunena bihurtzea, batik bat, gure ikasleak hiztun gaituak izan daitezen (esnaola, 2003). horregatik dauka eskolak duen garrantzia euskararen normalizazioan. | |
2016 | ||
Gainera, hizkuntza administrazioko 5 egoera hauetako bakoitzaren barrenean ere, argi eduki eta ulertu behar dugu bakoitzean ditugun | egoera soziolinguistiko oso desberdinen arteko aldeak, lurralde euskaldunago, ia guztiz erdaldun edota erdizkakoen artean. Soilik horrela ulertu ahal izango ditugu bakoitzean daramagun garapen prozesuen abiadura eta ezaugarriak. | |
2018 | ||
Eragin beharra dago. Alor sozioekonomikoan, gure herri eta hirietako bizitza sozialean eragin behar dugu( | egoera soziolinguistikoak oso desberdinak direla ahaztu gabe). Erronkari aurre egin behar diogu, erantzukizunez. | |
2019 | ||
EiTB sortu zenean, mundu guztiak garbi zeukan telebista hark bi hizkuntzetan funtzionatuko zuela, eta orduko Kultura Sailburu Ramon Labaieni zor diogu euskararentzat kate bat blindatu izana eta ez kate elebidunaren bidea hartu izana. Eredu hark garaiko egoerari eta arriskuei erantzun zien, baina 35 urte pasa dira, | egoera soziolinguistikoa oso bestelakoa da, eta ezinbestekoa da eredu hori gaurko errealitatera egokitzea; besteak beste, ETB1i lehentasuna emanez, ETB2k euskararen normalizazio prozesuan bete behar duen papera berrikusiz eta bertan euskarari ikusgarritasun eta presentzia handiagoa emanez. Aurrerago sakonduko dugu ideia hauetan. | |
2020 | ||
Desberdintasunak desberdintasun, guretzat kezkagarriak diren gaiak beraientzat ere buruhauste dira eta horretaz gain, guk ere hizkuntza gutxiagotua darabilgun heinean, hortik ondorioztatzen diren arazoak ere komunak dira, nahiz eta eremu batzuetan | egoera soziolinguistikoa oso bestelakoa izan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 7 (0,05) |
Lehen forma
egoera | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Jakin | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera soziolinguistiko | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera soziolinguistiko oso | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |