Emaitzak: 8
2015 | ||
Bere xedea, lurralde eremu jakin bateko (auzo, herri, hiri, eskualde) proiektu eta jarduera pribatu zein publikoek bertako errealitate linguistikoan izan ditzaketen balizko eraginak aurreikustea, identifikatzea, ebaluatzea da, eta euskararen eta euskal hiztun elkartearen egoerari kalterik eraginez gero, horiek murrizteko eta aurrea hartzeko neurriak hartzea. Egitasmoaren aplikazio eremua, bereziki, euskararen arnasgune diren herri euskaldunak dira, | egoera soziolinguistiko onean dauden eremuak babesteko, nahiz eta gainerako eremuetan ere aplikatu ahal izango den. Artikulu honetan, ELEren ebaluazio prozedura aurkeztuko da, urratsez urrats, eta ebaluazioaren ondorioen arabera haurtu beharreko neurrien jarraipena egiteko hainbat irizpide ere eskainiko dira. | |
Egitasmo honen aplikazio eremua, bereziki, euskararen arnasgune diren herri euskaldunak dira, helburua izanik | egoera soziolinguistiko onean dauden eremuak babestea. | |
Egitasmo honen aplikazio eremua, bereziki, euskararen arnasgune diren herri euskaldunak dira, helburua izanik | egoera soziolinguistiko onean dauden eremuak babestea. | |
hizkuntza horren | egoera soziolinguistikoa ona denik. | |
2016 | ||
Hizkuntza batek Interneten presentzia ona izateak ez du ziurtatzen hizkuntza horren | egoera soziolinguistikoa ona denik. | |
2019 | ||
Horregatik iruditzen zait garrantzitsua XXI. mende hasierako arnasguneen ezaugarri soziolinguistikoak, demografikoak, sozialak eta ekonomikoak ondo ikertu eta finkatzea. eta honekin lotuta sortu zaidan beste zalantza bat: arnasgune hauetakoa bada euskarak bizi duen | egoera soziolinguistikorik onena, ez al genuke | |
2021 | ||
Diotenez, hor testuen eta bere izaeraren eta ezaugarrien hautaketa funtsezkoa litzateke. Batuaz irakurtzeko zailtasunak onartzen dituzten euskalkian ari diren ikasleen kasuan eta | egoera soziolinguistiko ona dutenak, arazoa ez dela linguistikoa soilik pentsatzera garamatza, hizkuntza gaitasunean egon daitezkeen gabeziez gain handiagoak edo txikiagoak, hori baloratzeko erabiltzen diren irizpideen eta ikuspegiaren arabera, euskara batuarekiko identifikazio falta ere legoke. Eta, arinkeriatzat har daitekeen arren, besteak beste, norberaren literatur kontsumoari dagokionez, hizkuntza hautua erabakitzeko irizpide badela ikusi izan da. | |
2022 | ||
Lurralde bakoitzeko erabileraren bilakaerari erreparatzen badiogu, esan genezake, Gipuzkoan azken lau neurketetan aurreko lauetan baino datu hobeak lortu direla, baina azken bietan aurreko bietan baino baxuagoak. | Egoera soziolinguistikorik onena duen lurraldean hau gertatzea ez da sintoma ona. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 5 (0,03) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Ikaselkar | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera soziolinguistiko | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera soziolinguistiko on | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |