2011
|
|
Ikuspegi soziolinguistikoari esker, gure gazteek ikusiko lukete gutxitutako hizkuntza batean irakaskuntzaeta ikasketa prozesuak zailtasunekin topo egiten duela oinarrizko hiru faktoretan: (1) hizkuntza kodeaz jabetzea, (2) hizkuntza erabiltzeko eremuak egotea (edo ez egotea), eta (3) hizkuntza ikasteko jarrera lagungarriak izatea. hain zuzen ere, Diccionari de sociolinguistica lanak azpimarratzen dituen kontzeptuen artean daude motibazioaren garrantzia, hizkuntzaren erabilgarritasunaren pertzepzioa, hizkuntza kontzientzia eta hizkuntza erabilera. hasiera batean, eta
|
egoera
soziolinguistiko normalizatu batean, inork ez ditu hizkuntzarekiko jarrera negatiboak. hizkuntza aurreiritziak gutxitze egoeretan izaten dira eta, beraz, soziolinguistikaren irakaskuntzak jarrera horiek hobetzen lagundu dezake. horren ondorioz, ikasketa erraztu eta hizkuntza gaitasuna hobetuko da. orduan, zirkuitu osoaren berrelikadura gertatuko da: gaitasuna handiagoa denez, ikasketa prozesua hobetu egiten da eta jarrerak positiboagoak dira, etab. hala eta guztiz ere, nerabezaroko jarrerak hiru esperientziatatik abiatuta bakarrik hobetu daitezke:
|
|
|
Egoera
soziolinguistiko normalizatu batean, inork ez ditu hizkuntzarekiko jarrera negatiboak. Hizkuntzaaurreiritziak gutxitzeegoeretan izaten dira eta, beraz, soziolinguistikaren irakaskuntzak jarrera horiek hobetzen lagundu dezake. tako testuak eta tituluak ematen ditu ikasleekin hainbat kontu lantzeko; esaterako, hizkuntzaren batasuna eta ekolinguismoa.
|
|
Hizkuntza dugu, zalantzarik gabe, giza aniztasunaren iturririk emankorrena. Hizkuntzak,
|
egoera
soziolinguistiko normalizatuan dagoen hizkuntzak, besteak beste, gure pentsatzeko, sentitzeko eta portatzeko modua ezaugarritu egiten digulako. Zeharkako fenomenoa baita bere zeregin soziala, hots, giza bizitzaren geruza guztiak zeharkatzen dituen zerizana.
|
|
" Euskara normalizatzen ari da, euskararen
|
egoera
soziolinguistikoa normalizatzen ari da": hori da Eusko Jaurlaritzaren azken dekretuaren aurkezpenetik atera litekeen ondorioa.
|
|
gaurko egoera ez da bere ustez normala eta, dekretu horren bidez, gauzak normalizatu egin nahi ditu, salbuespen egoeratik irten eta egoera normal (ago) batera iritsiz. Ez gara aztertzen hasiko euskararen
|
egoera
soziolinguistikoa normalizatua den ala ez: luze joko luke horrek, alde batetik; bestetik, berriz, euskararen egoera normala dela frogatzen saiatzea oiloei hortzak bilatzen hastea bezala da.
|
2012
|
|
Iraila urriko 186 zenbakitik ari gara, non Udazkeneko saltsa soziolinguistikoa izenburupean idatzi baitzuen Jolyk: " Euskara normalizatzen ari da, euskararen
|
egoera
soziolinguistikoa normalizatzen ari da, hori da Eusko Jaurlaritzaren azken dekretuaren aurkezpenetik atera daitekeen ondorioa". Dekretuaz ari, eta" euskaratik salbuesteko dekretuaz" ari zela idatzi zuen, eta gaineratu:
|