Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2007
‎Gaurko ereduen abiapuntua 80ko hamarkadaren hasieran koka daiteke. Urte haietan, gizartearen nahi nagusia, egoera soziolinguistikoaren bilakaerari zegokionez, euskararen iraupenaren eta berreskurapenaren alde zegoen nagusiki martxoa apirila
2008
‎Eta zelai horretan, lausotu egin da ETB1en eginkizuna. Horri, egoera soziolinguistikoaren bilakaerak ekarritakoak gehitu behar zaizkio: euskararen ezagutzaren hedapena populazioaren sektore gazteenen artean, euskararen ulermen mailaren zabalkundea, edota linguistikoki mistoak diren guneen ugaltzea, besteak beste, geroxeago ikusiko dugun modura.
2009
‎Ziurrenera, ordea, etorkizunari begira gehiago ere eman dezake, gizartearen beraren gogoari eta euskarazko irakaskuntzarekiko atxikimenduari esker, eta, nola ez, euskarazko irakaskuntza areagotzeko baliabideen hazkundeari esker. Aldaketak are beharrezkoago gertatzen dira egoera soziolinguistikoaren bilakaeraren argitan, eta, eleaniztasuna areagotzeko helbururantz joateko ere, egokitzapenak behar dira nahitaez. Hortaz, kontua ez da, inola ere," hizkuntza ereduen sistemak porrot egin duela", baizik eta ibilbide arrakastatsu bat egin duen sistema gaur egungo gizartearen gogo eta beharrizanetara egokitu behar dela, egokitze hori egiteko premia ez ezik aukera berriak eta ahalbideak ere egon badaudelako.
2011
‎diglosiari buruzko eredu ezberdinak aztertu ondoren, aplikagarriena eta zientifikoena den definizio bat proposatzea. Laugarren atalean, bere definizioaren arabera ehko egoera ea diglosikoa den aztertzen du zalbidek, gainera egoera soziolinguistikoaren bilakaera ere deskribatzen du. Maisu lan bat da atal honetan zalbidek egiten duena eta gutxi gehitu ahal zaio.
‎Dagoeneko aipatutako Bat aldizkaria dugu, hogeigarren urteurrenaren inguruan bi zenbaki oso interesgarri kaleratu baititu. Bertan, azken hogei urteotako Euskal Herriko egoera soziolinguistikoaren bilakaera aztertzen da, benetan gomendagarria. Hizkuntza soziologiaren ikuspuntutik, beste bi argitalpen egin zaizkigu deigarri.
2012
‎Inkesten metodologiak abantaila asko ditu: ikerketa kuantitatiboak eta makroak egiteko oso baliagarriak dira; eskatzen duen azpiegitura ikerketa kualitatiboek eskatzen dutena baina askoz txikiagoa da; giza eta diru baliabide gutxiago behar dute; maiztasun jakin batekin egiten badira (bost urtero, adibidez), datuak erraz aldera daitezke egoera soziolinguistikoen bilakaerak ezagutzeko...
2013
‎Eta, zelai horretan, lausotu egin da euskarazko telebistaren eginkizuna. Horri egoera soziolinguistikoaren bilakaerak ekarritakoak gehitu behar zaizkio: euskararen ezagutzaren hedapena populazioaren sektore gazteenen artean, euskararen ulermen mailaren zabalkundea, edota linguistikoki mistoak diren guneen ugaltzea, besteak beste.
2022
‎Horretan eragin handia izan du egoera soziolinguistikoaren bilakaerak: azken urteotako ezagutzaren hazkundea erabakigarria izan da talde lesbofeministen hizkuntza politiketan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia