Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2003
‎Hasteko Euskal Herri osoko datuak eman ditut, gero erkidego bakoitzaren egoera soziolinguistikoa aztertzeko. EAEn, hobera egin dugu azken hogeitaka urteotan; euskara berreskuratzeko prozesua eraman da aurrera, hizkuntza politika neurri nahiko egokiak hartuz zenbait gauza beste era batera egitea zegoen, jakina, baina tira!, eta horren guztiaren ondorioz aurrerakada nabarmendu da.
2009
‎Galiziako egoera soziolinguistikoa aztertu zuen 2004an Galizieraren Akademiak (RAG), eta joan den astean plazaratu zituen datuak Hizkuntz Normalizaziorako Mahaiak. Txosten horren arabera, galizieraren erabilera maldan behera doa, eta oso azkar, gainera.
2010
‎Euskaltzaindia aitzindaria izan da euskararen egoera soziolinguistikoa aztertzean, eta Euskal Herriko egoera analizatu ez ezik, soziolinguistika teorikoari buruzko ekarpen anitz egin du. 1922tik, euskarak gizartean duen lekuaz interesatu da Euskaltzaindia; 1978an Euskararen liburu zuria argitaratu zuen Akademiak, eta etengabe argitaratu ditu lan soziolinguistikoak.
2011
‎Soziolinguistikaren kontzeptu famatuena seguruenik" diglosia" da1 Euskararen, Euskal Herriaren, euskaldunen egoera diglosikoa dela entzuten da maiz; egoera soziolinguistikoak aztertzen dituzten lan gehienetan kontzeptu hori agertzen da, hedabideetan eta elkarrizketetan maiz entzuten den hitza da. Baina benetan zer ezkutatzen da kontzeptu horren atzean?
‎Diglosia kontzeptuaren zabalkundea 1959an hasi zen, Charles A. Fergusonek" Diglossia" artikulua argitaratu zuenean Word aldizkarian. Artikulu hartan, herrialde edo hizkuntza batzuen benetako egoera soziolinguistikoa aztertu zuen eta diglosiaren definizioa eman. Artikuluan Greziaren egoera, herri arabiar batzuen egoera, Suitza alemanarena eta Haitiko kreolera aztertu zituen.
2015
egoera soziolinguistikoa aztertuta, erabakiak hartuko dira, zertan eta nola eragin, nork
2016
‎M. Zalbideren artikuluaren estruktura eta oinarri teoriko metodologikoak aztertuz, azken 20 urteetan euskararen erabilerak izan duen bilakaerari buruzko irakurketa egiten du autoreak. Artikuluaren bukaeran etorkizuneko erronkak eta EHko egoera soziolinguistikoa aztertzean kontuan hartu behar diren ezaugarriak aipatzen ditu Lionel Jolyk.• Hitz gakoak: Soziolinguistika, euskararen erabilera, Mikel Zalbide, Arnasguneak, erabileraren aldagaiak.
‎Donostiak euskalgintza alorrean izan duen eraginagatik hautatu genuen.Metodologia berriaren nondik norakoak ere azaldu zituen Osak: Hizkuntza baten bilakaera eta egoera soziolinguistikoa aztertu ahal izateko, eredu metodologiko osatua aurkeztea izan genuen helburu. Eredu metodologiko honek euskararen bilakaera eta egoera aztertzeko, bai eta bestelako hizkuntzen bilakabideari begiratua emateko ere balio du.
‎euskararen egoeraren isla izan daitezkeen alderdiei buruzko informazio ahalik eta zehatzena jasotzea, objektibotasunez eta zehaztasunez. Ondoren, behin ikerketa txostenetan jasotako egoera soziolinguistikoa aztertuta, erabakiak hartu behar dira: zertan eta nola eragin, nork eragin& Euskara Batzordeak biziki eskatu du ikasleok parte hartzea, bai ikerketetan eta bai haien ondorioetatik erator daitezkeen bestelako ekintzetan.
‎Euskara batzordearen eskaeran zehaztutakoaren arabera, behin ikerketa txostenetako egoera soziolinguistikoa aztertuta, erabakiak hartuko dira, zertan eta nola eragin, nork eragin& Euskara batzordeak biziki eskatu du ikasleon inplikazioa bai ikerketetan eta bai haien ondorioetatik erator daitezkeen bestelako ekintzetan.
2017
‎c) Euskararen egoera soziolinguistikoa aztertzeko.
2018
‎Eneritz Albizu eta Goizane Arana UEMAko teknikariek eginiko ikerketa lanean oinarritutako tikulua. Udalerri oso euskalduna arren, euskararen aldeko atxikimend oso desberdina duten bi udalerri horieta egoera soziolinguistikoa aztertu dute egileek: Bermeo eta Ondarroa, eta ikerketaren emaitzaren hausnarketan eraginkorrak izan daitezkeen lan ildoak ere proposatu dute egileek artikulu honetan
‎Baita etorkizunean Lintzirinen kokatuko diren saltokien tramiteetan euskarak duen presentzia indartzea ere. Uste da, behin inguruko egoera soziolinguistikoa aztertuta, errazagoa izango dela bertan neurriak hartu eta aplikatzea, euskarri enpirikoa oinarritzat izanda. Honek, bide batez, Oiartzungo Udaleko Euskara Zerbitzuaren eta enpresen arteko harremana eta tramitazioa erraztea ere xede du.
2021
‎Testuaren xedea da, hortaz, euskaraz eta euskararentzat diharduten 92 soziolinguista eta hizkuntzalari hizkuntza aholkulari, eta 51 unibertsitate irakasle/ ikertzaile, kazetari eta itzultzaileren erantzunak azaltzea, hizkuntza homogeneizazioa eta aniztasunaren eremuan testuinguratzea, eta gogoeta arlo berrietarako bidea zabaltzea. Lehenik eta behin, Euskal Herriko egoera soziolinguistikoa aztertuz, ikerketaren oinarriak finkatuko dira, hizkuntza funtzioen gaiari helduz. Ondoren, ikerketaren nondik norakoak eta emaitzak aurkeztuko dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia