2005
|
|
Gatazkak konpontzeko ikastetxean zenbait fase proposatu ditugu aurreko atalean.Irakasleen arteko harremanak eta giroa prestatzea, gatazkaren ikuspegia argitzea, alde guztien beharrak identifikatzea, boterearen erabilera egokia egitea, etorkizunean oinarrituriko ikuspegia izatea, irtenbideak sortzea eta lantzea eta akordioetarairistea izan dira guk proposaturiko gatazkak konpontzeko faseak. Ikastetxekoantolamenduan eta kudeaketa prozesuan gatazka eta arazo ugari egoten dira etazenbait
|
egoeratan
erabakiak hartu behar dira. Baina, nola definituko genukeerabakiak hartzeko prozesua?
|
2007
|
|
1 Aukera ezberdinen ondorio posibleak ezagutzen ditugu baina probabilitateen ezagutzaosatugabea dugu(, ziurgabetasun
|
egoeretan
erabaki hartzea?).
|
|
2 Aukera ezberdinen ondorio posibleak ezagutzen ditugu baina probabilitateen ingurukoezagutza ondorioen gertagarritasuna ziurtatzeko besterik ez zaigu iristen (non cero probabilities)(, ezjakintasun
|
egoeretan
erabaki hartzea?).
|
2008
|
|
Akizen hori egin nahi nuen, lehenik jokalari gisa eta gero entrenatzaile moduan. Erabakiak har ditzatela; jokalariari askatasuna eman behar zaio partidaren
|
egoeraren arabera
erabakiak hartzeko. Noski, hau ez da zirkua edo show a. Errugbian ariko gara, baina abiadura, erasorako gogoa eta ausardia bultzatuz.
|
2011
|
|
“Ikaskuntza, Emozioa eta Erabakia” eta “Ergonomia Kognitiboa” taldeetako ikertzaileek, Granadako Unibertsitateko Psikologia Fakultatean (UGR) kokatuta eta Antonio Cándidok koordinatuta, frogatu dute zama mentalak eta faktore emozionalak eragina dutela ziklomotoreak eta motozikletak gidatzeko arrisku
|
egoeretan
erabakiak hartzeko orduan, UGR erakundeak jakinarazi duenez. “Egiaztatu dugu pertsonek arrisku egoera bat era berean ebaluatu dezaketela, emozioek eragin handirik izan gabe.
|
2012
|
|
Barne faktoreak Erosketa
|
egoeretan
erabakiak hartzean eragina duten baldintzatzaile pertsonalak dira.
|
|
Hitz horiek subjektuak bizi duen
|
egoeraren aurrean
erabakiak hartzeko edota azalpen sendoak garatzeko ezintasuna agertzen dute. Horrela, besterik ezean, protagonista patuaren menpe ari da, bizitzak zer berri ekarriko eta nora eramango.
|
2013
|
|
nitatean zehar ekonomiarekin erlazionatutako hainbat tresna sakonki aztertu dituzu eta zenbakiekin eta neurriekin lan eginaz, problemak ebazten aritu zara. Hori guztia oso garrantzitsua da eguneroko bizitzan ohikoak diren hainbat
|
egoeretan
erabakiak hartzeko. Atal honetan ekintza berri baten planifikazioaren aurrean egongo zara.
|
|
Orain badakizu horrelako lan bat egiteko ikerketa diseinatu, datuak jaso, antolatu, eta, irudikatu egin behar direla, ondorioak iragartzeko. Ikerketa estatistiko horiek oso kontuan hartzen dira eguneroko bizitzan ohikoak diren hainbat
|
egoeratan
erabakiak hartzeko; horregatik du halako garrantzia ikerketa horiek ganoraz egiteak.
|
2015
|
|
Hautemate sistema, kontrol sistema erreflexiboa? konputazionalki mantsoa da, informazio kopuru erraldoiak aktibatu behar baititu, garunari munduko eredu anitz aurkeztu, aukeren artean aztertu, sailkapen ez oso argietan konfiantza izan, eta arrisku
|
egoeratan
erabakiak hartu behar ditu. Hori guztia izugarrizko lana da.
|
2017
|
|
Tentsio egoerak kudeatzea eta presio
|
egoeretan
erabakiak hartzeko gaitasuna.
|
2021
|
|
Gainera, aurretik zegoen joera bat indartu da: oligarkia finantzarioak indar handia du, salbuespen
|
egoeretan
erabakiak hartzeko konpetentziak zentralizatu egiten dira, eta, egun, instituzioetan dauden alderdiek ez dute oligarkia finantzario horri aurre egiteko nahikoa gaitasun. Horregatik, eta ikusita krisi ekonomiko handia datorrela, erabaki genuen dinamika bat martxan jartzea.
|
2022
|
|
Malgu jokatzea, egoerak ulertzea, eta enpresaren
|
egoeraren arabera
erabakiak hartzea; enpresak ez badu aukerarik kostuak hainbeste igotzeko kolpe batez, benetan zaila izango delako erantzun egoki bat ematea.
|