Emaitzak: 7
2001 | ||
2 Ukipen | egoeran dauden menpeko hizkuntzenjabekuntza | |
3 Ukipen | egoeran dauden menpeko hizkuntzenerabilera | |
1) Alde batetik, psikologikoa, gizabanakoen zenbait ezaugarri orokorrez gain (adinarena, adibidez) nortasunarekiko beste ezaugarri batzuk (herstura edo autokonfiantza, adibidez) kontuan hartu behar direlako. 2) Bestalde, psikopedagogikoa etadidaktikoa, euskara delako ukipen | egoeran dagoen menpeko hizkuntzagutxitua, eta horregatik, oraindik ere bigarren hizkuntzari buruz aritu behardelako, gehienbat helduekin pentsatzen bada (bi doktorego tesietan bezala), euskalduntzea irakaskuntza/ ikaskuntza formalaren bitartez emango denneurrian behintzat. Eta hori guztia, euskalduntzea ulertzeko, hau da, baiikaskuntza eta lortzen den ezagutza edo gaitasun maila, baita erabilera ere.Hori enpirikoki ere aurresan daiteke; izan ere, bi doktorego tesietan lortudiren ereduak kausalki esanguratsuak badira ere, ez dira erabateko esanguratsuak gertatu, bestelako aldagai mota batzuentzako lekua ere utziz. | |
Behin ukipen | egoeran dauden menpeko hizkuntzen, eta, bereziki, euskararen, ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera direlako gaiei buruz gaur egungo egoera teorikopsikosoziolinguistikoa era orokorrean azaldu ondoren, halako laburbiltze eta hausnarketa orokor modukoa eskaintzeko unea da. Alderdi orokor batzuk bakarrik azpimarratuko dira, gauzak ez errepikatzearren, lan honetan esandakoez gain bestelako zenbait ere orain erabilitako bi doktorego tesien argitalpenetan (Arratibel, 1999; Garcia, 2000) aurki daitezkeelako. | |
jarrerak eta motibazioa, sare soziala, bizitasunetnolinguistiko subjektiboa eta identitate etnolinguistikoa. Teoria horiekesanguratsuak gertatu dira zenbait kasutan, ukipen | egoeran dauden menpeko hizkuntzen, eta euskararen, ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera azaltzeko. | |
2017 | ||
https://www.irekia.euskadi.eus/ uploads/ attachments/ 8569/ Vi_ inkesta_ Soziolinguistikoa_ eae.pdf? 1476 4 39692 garcia, i. (2001). ukipen | egoeran dauden menpeko hizkuntzen erabilera. in: n. arratibel, i. garcia and M. azurmendi, ed., Menpeko hizkuntzaren bizi kemena, (1 ed). bilbo: | |
2021 | ||
Garcia, I. (2001): " Ukipen | egoeran dauden menpeko hizkuntzen erabilera", in N. Arratibel, I. Garcia eta M. Azurmendi (ed.), Menpeko hizkuntzaren bizi kemena, (1 ed.), Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo, 117 |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 7 (0,05) |
Lehen forma
egoeran | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera egon | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera egon menpeko | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |