2006
|
|
Hegeli
|
eginiko
kritika hori gorabehera, maiz errepikatuko du lehen Kojevek Hegelek mamitu duela Historiaren amaiera, jakintsu izan baita, eta ez soilik filosofo, aurreko pentsalariak bezala. Bizimodu zuzenaren bilatzeak ere aitzina egin du Historian:
|
2011
|
|
«Terrorismoaren biktimak beti izan behar ditugu gogoan, haiek sufritzen jarraitzen dutelako». Hasi den aro berrian «demokraten batasuna» eskatu zuen Rubalcabak, eta gogoratu PSOEk «asko pairatu» behar izan duela batasun hori aldarrikatzeagatik.PPri
|
egindako
kritika horretan, zorrotzago mintzatu zen Patxi Lopez lehendakaria, aurretik: «Sozialistek bakearekin izan duten konpromisoaren aurka egon da beti PP, eta orain indarkeria ordainik eman gabe amaitu denean, ez du ausardiarik sozialistei barkamena eskatzeko».
|
2012
|
|
Ironiaz jokatzeak esatariari aukera eskaintzen dio hizkuntza modu positibo edo neutroan erabiliz kritika negatiboa egiteko (Garmendia 2009). Kritika hori, gainera, zeharka
|
egindako
kritika hori, askozaz ere erasotzaileagoa eta oldarkorragoa izatera hel daiteke zuzeneko kritika baino; ohartu baikara zeharkako jokabide honen funtsera iritsiz gero, kritika zorrotza ez ezik eragingarria ere egitea lortzen duela, agian zuzen zuzenean egindakoa baino zakarragoa, oldarkor eta erasotzaileagoa izan daitekeena. Ironia, bada, bere burua, babestuz?
|
|
Erlatibismoari, ordea, mila etabat aldiz errepikatua izan den kritika klasiko bat egin izan zaio: kontraesankorraizatea leporatzen zaio, eta Azurmendik ez dio muzin
|
egiten
kritika horri erantzuteari.Erlatibismoa kontraesankorra dela esaten denean, objekzio logiko gisa planteatzenda: hau da, dena erlatiboa bada, dena erlatiboa delako esaldia ere bai erlatiboa izanbehar da, beraz den dena ezin da erlatiboa izan, esaldi horrek egiazkoa izan nahibadu.
|
|
Erlatibismoari, ordea, mila etabat aldiz errepikatua izan den kritika klasiko bat egin izan zaio: kontraesankorraizatea leporatzen zaio, eta Azurmendik ez dio muzin
|
egiten
kritika horri erantzuteari.Erlatibismoa kontraesankorra dela esaten denean, objekzio logiko gisa planteatzenda: hau da, dena erlatiboa bada, dena erlatiboa delako esaldia ere bai erlatiboa izanbehar da, beraz den dena ezin da erlatiboa izan, esaldi horrek egiazkoa izan nahibadu.
|
2013
|
|
«Ulerkaitzak dira euskaldunontzat». Zorrotza da gero 1931n irakurle batek Estepan Urkiaga Lauaxeta ren poemei Euzkadi aldizkarian
|
egindako
kritika hori, baina beti izan dute zail sona haren testuek. Baita gaur egun ere.
|
2014
|
|
autokritika. Norberak
|
egindakoaren
kritika horrek ez du izan behar «norberak iraganari buruz dituen ideien ingurukoa», Fernandezen hitzetan, giza eskubideen ingurukoa baizik. Horixe izango da, Bake eta Elkarbizitzarako zuzendariaren esanetan, «elkarbizitzarako elkargunea».
|
2015
|
|
Fundacion Robok Espainiako musikagintzari
|
egindako
kritika horrek nekez balio du Euskal Herrirako, ordea. Hemen, egun, auzia da ez ote gabiltzan gertuago beste muturretik, 80ko hamarkadako inertzia batzuei segika, mezu politiko jakin batzuk esplizituki eta era masibo samarrean kantatuz, deus eraldatzailea bailitzan.
|
2022
|
|
Guterresek gaur ez dio erreferentzia zuzenik
|
egin
kritika horri, baina zera adierazi du negoziazioez: «Alde guztiei eskatzen diegu ahalegin guztiak egin ditzatela ituna bere osotasunean betetzeko, eta, besteak beste, ahalik eta azkarren gainditzeko Errusiako zerealen eta ongarrien esportazioen inguruko oztopoak».
|