Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 82

2000
‎—Hosto horiek bezala noa goiti beheiti —eta irri egin zidan, irri ezin ederragoa, bere ezintasunetik; eta, segidan—: Otoitz egin Jainkoari ene alde eta fabore, zeren eta ez baitizut gezurrik erranen: eneak egin du...
2002
‎Eta brankak elkarren parean zirela, bi biek lortuko zuketen menturaz garaipena, Kloantok bi ahurrak itsasorantza luzatuta askatu ez balitu arrenak, bere agintzariak entzuteko otoi eginez jainkoei: –Nik urratzen dudan itsaso zabalaren agintea duzuen jainkook, atseginez eskainiko dizuet hondartza honetan zuen aldareen aurrean zezen zuri distiratsua, hitz ematen dut, eta uhin kresaltsuetara jaurtiko ditut honen erraiak opari gisa, eta uholdeka isuriko dut ardoa?.
2003
‎Ars moriendi ugariez gain, Garizumako sermoiak ere beti bekatu, heriotza, judizio partikular, infernuko oinaze eta zeruko gloriaz aritzen dira. Gai eskatologikoen inguruan gogoeta egitea Jainkoaren handitasun eta ontasun hutsean pentsa  tzea baino onuragarriagoa dela esaten da. " Ilgo nas.
‎Ez da hona ekarri behar harako azalpena, erlijioak erakusten dizkigun egiena, berorietan dela Jainkoak nola bideratzen eta jasotzen duen gizakia, xede hori erdiets dezan. Aski da gizartearen egitasmoa zirriborratzeko, haiek finkatutzat eman eta jarraian so egitea Jainkoak gizakiari nola eman dion mundu honetako bizitza, soil soilean, bi lege horien jarduketan aritzeko; halaber, ikusteko duen oro, dela bere buruan, dela beste izakiengan ere, horretarako behartzen duten objektuak dira. Lehen legeari dagokionez, eurak ikusi eta euren erabilerei aplikatzean, nahitaezko zaio gizakiari hauxe begitaratzea:
2004
‎Jainkoen semeak gizakien alabekin nahastean sortzen dira erraldoiak. Nekazaritzan oinarritutako ekonomia zaintzeko egindako jainkoen irudikapen bikainak ere izan bide dira erraldoiak. 1657an jadanik, Tolosan erraldoiak egin zituzten Iruñerako, ez dira beraz atzo goizekoak.
‎Hemen lehen inpresio batean elizaren ikuspegiekiko lotura handia ikus daitekeen arren, horrela hitz egitean Descartesek alde batera utziko ditu doktrina kristauarentzat mamizkoak diren Jainkoaren zenbait ezaugarri. Jainkoaz diharduenean ez digu berba egiten Jainko zigortzaile, sari emaile, epaile eta bertute moral guztien edukitzaile bati buruz; ez dihardu salbazioaren arazoaz edo bekatuarenaz edo santutasunarenaz. Hauek guztiak fede kontuak dira, garrantzi handikoak, bai, baina ez dira arrazoimenezko kontuak izango; eta berak Jainkoaz jardutean fedearen mundua baino, logikarena izan nahi du gogoan.
‎Gehitxo esatea litzatekeela uste dugu, Reguerak iradokitzen bide duenaren kontra. Etikari buruzko hitzaldia k ez digu argirik ematen auzia trenkatzeko, eta, hasieran esan dugunez," bigarren" Wittgensteinek ez zuen ia aipurik egin Jainkoaz. Vermischte Bermerkungen izeneko bilduman ohar labur baina interesgarri batzuk irakur daitezke, honako hau bezala: 11" ’Jainko’ hitza erabiltzen duzun moduak ez du erakusten norengan pentsatzen duzun baizik eta zer pentsatzen duzun".
2006
‎Zin egitea Jainkoaren izenean emango da.
‎Lana bizitzako helburu absolutua da, Jainkoak ezarria eta, beraz, lanik egiten ez duenak ez dezala jan. Amorrazioak jota lan egitea Jainkoaren grazia ezaren seinalea dugu.
‎Eta bigarren, ‘irudikatu’: gizakiak irudikatu besterik ez duelako egiten Jainkoaren aurpegia. Tori:
2007
‎Ponpeiako etxeetan behin eta berriro aurkitzen da etxeko jaunaren, jeinua? lararioan (etxeko jainko edo izpiritu babesleen txokoan) pintatua, eskaintza egiten jainkoei. Conimbrigara bazoaz, Portugalen, museoan harlandu txiki bat ikusten duzu. Genius Conimbricae?
‎Baina hiri edo herri bakoitzak ere bere jeinua izaten zizun (izpiritu begiralea), eta eskualdeak edo lekuak berea halaber («genius loci», Virgiliok Eneidan), eta pertsona bakoitzak ere. Ponpeiako etxeetan behin eta berriro aurkitzen da etxeko jaunaren «jeinua» lararioan (etxeko jainko edo izpiritu babesleen txokoan) pintatua, eskaintza egiten jainkoei. Conimbrigara bazoaz, Portugalen, museoan harlandu txiki bat ikusten duzu «Genius Conimbricae» izkribuarekin.
‎• Heraklitoren esanez, Kosmosa ez du egin jainko batek —giza abere batek egin ahal izatea zailagoa litzateke, noski—; aitzitik, beti izan da eta izango da su eternoa404 Ez ditu ulertuko, halaber, hildakoei egiten zitzaizkien kultuak, izan ere, giza abereen gorputzak ez baitu batere baliorik, ez bizirik dagoenean, eta are gutxiago hilda dagoenean405.
2009
‎Espazio horiek aspalditxoan Jainkoa gabe ikusten eta interpretatzen ditugu. Nahita ere ez genuke jakingo zer egin Jainkoarekin eremu horien ikerketan. Hori da guk, Israelgo profeta batengandik esaterako, baina autore dramatiko greko batengandik ere, nahitaez daukagun distantzia.
‎–Eroa eta mila aldiz eroa, zu, Teofilo Maria!?; horregatik, nola poztu zen Damaso don Zoilok iritzia eman zuenean, berearekin bat egiten zuena: . Hiriko etxerik onena eroetxe bihurtu nahi ote duzue, bada??; guztiak baitzeuden eroturik etxe hartan, antza, bera izan ezik, eta izeba Ernestina eta Maria Bibiana, beharbada; Damasok bazekien, bai, bere giroan beste bat zela estetika, gizon egindako Jainko gurutziltzatu batengan oinarritua, baina, gorputzaren gehiegikerien aurka gorputza bera matxinatzen zitzaiolako, ausaz, gurutzeak atzeraka eragiten zion, halako moldez, non noiznahi igartzen baitzituen bere baitan bi ahots kontrajarri, inguruak ezarria bata, eta bere berezkoa bestea: nire alde eman duzu bizia, bai, Jauna, baina nik ez nizun eskatu; nire alde daramazu arantzazko koroa, baina nik ez nizun eskatu; nire alde lantza saihetsean, baina nik ez nizun eskatu; nik ez nuen nahi, eta ez dut zure mundu hori nahi, nik beste era bateko mundua egingo bainuke, arantzarik gabe, lantzarik gabe, gurutzerik gabe?
‎Bakearen izena erabili ohi dute sarri gerra sortzaileek, egitera doazen sarraskia arrazonatu nahian, jakin arren gerra bera dela baketik gehien urruntzen gaituena. Bakearen aitzakiak balio ez dienean, beti topatzen dute haren izenean gerra egiteko jainkoren bat. Bata zein bestea, gerrara bideratzen dituen arrazoia ezkutatzeko taktikak dira; ez dago ongi ikusia norbere botere eta baliabide ekonomikoak areagotzeko milioika errugabe hiltzea.
‎" Eroa eta mila aldiz eroa, zu, Teofilo Maria!"; horregatik, nola poztu zen Damaso don Zoilok iritzia eman zuenean, berearekin bat egiten zuena: " Hiriko etxerik onena eroetxe bihurtu nahi ote duzue, bada?"; guztiak baitzeuden eroturik etxe hartan, antza, bera izan ezik, eta izeba Ernestina eta Maria Bibiana, beharbada; Damasok bazekien, bai, bere giroan beste bat zela estetika, gizon egindako Jainko gurutziltzatu batengan oinarritua, baina, gorputzaren gehiegikerien aurka gorputza bera matxinatzen zitzaiolako, ausaz, gurutzeak atzeraka eragiten zion, halako moldez, non noiznahi igartzen baitzituen bere baitan bi ahots kontrajarri, inguruak ezarria bata, eta bere berezkoa bestea: nire alde eman duzu bizia, bai, Jauna, baina nik ez nizun eskatu; nire alde daramazu arantzazko koroa, baina nik ez nizun eskatu; nire alde lantza saihetsean, baina nik ez nizun eskatu; nik ez nuen nahi, eta ez dut zure mundu hori nahi, nik beste era bateko mundua egingo bainuke, arantzarik gabe, lantzarik gabe, gurutzerik gabe... bizitzak zerbait xumeagoa behar bailuke, beharbada, zerbait apalagoa, hitz handien usainik ez duena:
2010
‎Eta Heinrichek: . Aberriak guztia merezi du, eta ez dizut huts egingo, aitona, zin degizut Jainko guztiahaldunaren izenean ezetz!?. Halakoetan, gizon txiki bat balitz bezala mintzatzen baitzen Heinrich eta beti modu hanpatuan, epikatik lirikatik baino hurbilago, aitona miresten zuen eta aitona zuen maisu?, hamaika urte egin berri zituenak hogei balitu bezala?
‎militar handien sena duzu, eta karrera bikaina egingo duzu armadan, ez daukat dudarik...! ’ Eta Heinrichek: ‘Aberriak guztia merezi du, eta ez dizut huts egingo, aitona, zin degizut Jainko guztiahaldunaren izenean ezetz! ’ Halakoetan, gizon txiki bat balitz bezala mintzatzen baitzen Heinrich eta beti modu hanpatuan, epikatik lirikatik baino hurbilago —aitona miresten zuen eta aitona zuen maisu—, hamaika urte egin berri zituenak hogei balitu bezala... niri ere halatsu zuzendu baitzitzaidan, gerrara joan aitzin: ‘Inbidia ematen didazu, Ludwig’ Eta erantsi zuen:
‎Protestanteek bide horretatik jo dute eta apaiz egin dituzte zenbait emakume. Honetan, gaur gaurkoz, ez dago zer eginik eliza katolikoan, eta Joan Paulo Bigarrenak bereziki, oso gogor esan zuen gizonezkoak bakarrik apaiz egitea Jainkoarengandik datorrela.
‎Bada, salbaziorako bidea ekitaldi aske eta ohitura zuzenetan dagoen moduan, moralaren aldeko zuzen izate hori legearen mendekoa da, neurri handi batean, legea baita giza jokabidearen erregela. Horrexegatik, hain zuzen ere, legeen azterketa teologiaren zati zabal bati dagokio, eta horrek ere, legeez diharduenean, ez du besterik egiten Jainkoa legegile gisa ikustea baizik.
2011
‎Eta, horrelakorik ezean, beraiek elikagaitik sintetizatzen dutenez, oxigenoa hartzea galarazi behar diegu, zerbaitekin estaliz: paper, aluminio, film, hondar, zahi, kare, zerrauts, gantz edo besterekin.Egurra!, nork bere kontserbak egiteak jainkoengana hurreratzen gaitu.
2012
‎Horra liburuaren bi aurpegiak, bakarrean bilduak. Titulua zehatza eta egokia begitandu zait, hizkien eskaleen antzera baitabil poeta ibili ere, maileguan hartuz erreferentzia klasiko eta kultistak, keinu eginez jainkoei, artistei, idazleei eta hiriei… are Negritudeari, eta naturaren indarrari. Ariketa eskapista eta surrealista etengabekoan aurkitu ditu Alberdik bere burua eta egia mikatz bat:
‎Infernua diseinatzen duen Jainko batetik aparte egon behar da, Jainko hori arriskutsua delako. Eta gauza hauen asmakizunetan ibili diren teologoei esango nieke ez diotela batere zerbitzu onik egin Jainkoari, oso perfil mediokrea atera diotela.
‎Lehenik, nora jo erabaki beharra nuen, eta zer egin Jainkoaren ardurak nire eskuetan jarri zuen etxaldearekin, eta, zalantzarik gabe, kezka handiagoak nituen buruan uharteko bizimodu isilean izan nituenak baino, han neukana besterik ez bainuen behar, eta behar nuena besterik ez baineukan. Baina orduan ardura handia nuen, eta ondasunak leku seguruan gordetzea zen nire zeregina.
2013
‎–Utz bere egitekoa egiten Jainkoaren mezulariari!
‎Othoizño zonbait egidazue Jainkoari galdatzeko,
‎Otoitzaren beste aldea mirakulua zen. Otoitz egitea Jainkoaren laguntza eskatzea zen bezala, mirakulua Jainkoaren laguntza zen, hala nola otoitzaren saria. Gisa hartan, gudu bat baino lehen otoitz egiteko eskatzen zuten bezala, gudu zail bat irabaztea mirakulu bat izan zela idazten zuten.
‎Eragin bera zuen euskaldunak giristino on gisa frantses onak zirela erraten zutenean. Eta eragina are handiagoa izan zitekeen Frantziaren alde gerla egitea Jainkoaren alde gerla egitea zela azpimarratzen zutenean. Giristinoen arteaneragin handia zuen mezua Jainkoari lotua zen, Eskualduna ren artikuluetan fidatuz gero.
‎Ondorioz, Frantziaren alde gerla egitea Jainkoaren zerbitzatzea zela erakustera emanez eta etengabe Frantzia goraipatuz, frantses nortasuna euskaldunen baitan errotze prozesuarekin bat egin eta horretan parte hartu zuen.
2014
‎Zin dagit Jainkoaren izenean.
2015
‎5 Inperfekzioa dela hori esango didazue; ea zergatik ez duen bat egiten Jainkoaren borondatearekin, Hari oso osoan emana badago. –Hona arte egin zezakeen halakorik, eta horrela igarotzen zuen bizia.
‎Zenbat gehiago ez ote dio beldur izango horrela agertu zaion pertsonak, bada, hainbestekoa da sentimendua, non korderik gabe uzten baitu! Honek izan behar du liluramenduan geratzearen arrazoia; Jaunak lagun egiten baitio haren ahultasunari bere handitasunarekin bat egiten Jainkoarekiko hain harreman goitarrean.
‎Nik badakit badela zertan beldurrik izan kasu honetan, eta ezagutzen ditut nahiko nahigabeturik naukatenak eta ikusi dut esaten dudana, hainbesteko maitasunez adiskidetzat eman nahi izan zitzaienagandik eta hori egintzekin erakutsi nahi zienagandik urrundu zirelako. Esan eta esan ari naiz ez jartzeko arriskuetan, deabruak ahalegin handiagoak egiten dituelako arima hauetako bategatik, Jaunak mesede hauek egin ez dizkienengatik baino; kalte handia egin diezaioketelako beste batzuk berarekin batera eramanez, eta baliteke mesede handia egitea Jainkoaren Elizan; eta Haren Maiestateak berariazko maitasuna diela ikustea baino besterik ez balitz ere, nahiko da deabruak eginahalak egiteko gal daitezen; eta horregatik eraso latzak izaten dituzte eta, galtzen badira, beste batzuk baino are galduagoak izaten dira.
‎4 Honetan ibili nintzen aldi batean, harik eta, barruko borroka eta beldurrak igaro ondoren, pertsona espiritual batekin harremanetan jartzea erabaki nuen arte, hari galdetzeko zer zen nik nuen otoitz era, eta argi egin ziezadala oker banindoan, eta eginahalak egiteko Jainkoa ez iraintzeko. Neure sendotasunik ezak, esan dudanez?
‎Honela egon nintzen ia bi hilabete, ahal nuen guztia egiten Jainkoaren dohain eta mesedeei gogor egiteko. Kanpokoari dagokionez, argi zegoen aldaketa, honezkero Jauna adore ematen hasi zitzaidalako, ezagutzen ninduten pertsonek eta baita etxean bertan ere, gehiegizkoak irudituz, esaten zituzten gauza batzuk eramateko.
‎Han egoten nintzen Berarekin neure pentsamenduek bakean uzten ninduten artean, asko baitziren oinazetzen nindutenak. Urte askoan, gaurik gehienetan loak hartu baino lehen, lo egiteko Jainkoaren eskuetan jartzen nintzenean, Baratzeko otoitzaren gertakari honetan pentsatu ohi nuen pixka bat, baita moja izan baino lehenago ere, barkamen ugari irabazten zirela esan baitzidaten. Eta uste dut bide honetatik asko ere asko irabazi zuela nire arimak, bada, otoitz egiten hasi nintzen zer zen ere jakin gabe, eta behin hartara ezkero eguneroko ohiturak eragiten zidan hau ez uztera, lotara orduko aitaren egitea ez uztera bezala.
‎Ribera honek, gu joan ginenean, bazuen zereginen bat Sorian, eta gurekin joan zen. Han guri mesede egiteko Jainkoak hain gogo handia emanik, Haren Maiestateari gomenda diezaiokegu Ordenako ongileekin batera.
‎Hau gure Jaunak daki, egiazko epailea baita, nik neure buruaz ulertu ahal izan dudanez, diot? eta oso argi ikusten dut, gainera, hau ez zetorrela nigandik, obra egitea Jainkoak nahi zuela baizik, eta bere gauza zenez lagundu egiten zidala eta mesede hau egiten. Asmo honekin diot, ene alabak, Harengana behartuago zaudetela uler dezazuen eta orain arte inoren kaltetan ez direla egin jakin dezazuen.
‎1 Jesus izan bedi beroriekin, amen. Nik osasun eskasaz ikusten dut neure burua, eta ona izango banu ere, ez da bidezko hain laster amaitzen den bizitzan ziurtasunik izatea, eta horregatik, ongi deritzat, Frantziskok profesa egitea Jainkoak nahi badu, egin behar diren gauzen kontaketa hau idazteari.
‎Beti uste izan dut eta orain esperientziaz ikusia dut; izan ere, fundazioetan izan ditudan ardura guztiak, hein batean, ez zaizkit hauek bezain gozakaitz eta nekagarri izan; ez dakit eraginik izango zuen horretan osasun kaskarrak, horrek lagundu baitu hala izan dadin. Beroriek otoitz egin Jainkoari, beraren zerbitzurako izan dadin, batez ere horregatik hartu baitut hain gogoz, eta eskatu bihotzez nire alde Haren Maiestateari, ez baitut inoiz uste izan beroriek hainbeste maite ditudanik.
‎3 Ikusten badu, esan biezaio ahizpa San Bartolomek goraintzi asko bidaltzen dizkiola eta poz handia hartu zuela haren agurgarritasuna berarekin gogoratu zelako; arren eskatzen diola beraren alde otoitz egiteko Jainkoari, berak, pobre eta ezereza izan arren, halaxe egiten baitu; eta berorren karitateari ere gauza bera eskatzen dio, eta ez utzi egin gabe zor dionagatik, oso maite baitu. Gera bedi Jainkoarekin, eta egin beza Haren Maiestateak oso santua.
‎Horregatik, Jainkoarren, berorren agurgarritasunak egin ditzala ahaleginak, agiri hau emateko, hor baitoa egin zen etxe horren salmentaren hitzarmena; eta agiriaren hartzaileak hilak balira, idatz diezaiela aipatzen dituen pertsona horiei, negozia dezaten; eta gutunak bitarteko horiei zuzenduak badira ere, hauek ere har dezakete beren gain eginkizun hori, eta, beharbada, hartu behar zukeenak baino gogotsuago eta albait lasterren bidali digute erantzuna, asko doakiguna baita. Eta horrela, idazten dituzten gutunekin batera hitzarmenaren kopia bat bidaltzeko agindu dezala berorrek, hau da, gutun honekin doanaren kopia bat; eta haietako bakoitzari berea bidali beharra balego, kopiak egin eta joan dadila gutunekin batera, eta otoitz egin Jainkoari hara irits daitezen eta gauzatu dadin negozio hau.
‎Eta nik: bada, ni ziur nago hark ez duela egingo Jainkoa iraintzen duela uste duenik. Hala ere zaletasun handiak itsutu eta lerratzera eraman dezakeela zioen.
‎6 Berorren aitatasunak dioenari dagokionez, hau da, nik idatzi dudala esan dadila aldatze horri oztopoak jartzen nizkiola; horrelakorik burutik pasatu bazait, Jainkoak ez nazala idatz bere liburuan. Jasan bedi esateko modu hau, nire iritziz, berorren aitatasunak jakin dezan ez dudala hitz egiten Jesusen Lagundiaz honen gauzak ariman dituenaren eran baizik, eta gauza horiengatik bizia emango nukeela, kontrakoa ez eginez Jainkoaren aurka ez dela egiten jakin dezadanean. Haren ezkutuak handiak dira; eta gauza honetan esan dudana baino beste erantzukizunik izan ez dudanez gero (eta honetaz Jainkoa da lekuko), ez nuke izan nahi etorkizunean ere.
‎Ongi nago. Gotzaina hemen izan da arratsalde osoan, Ordena honen alde egiteko Jainkoa gorestekoa den gogoaz. Haren Maiestatea izan bedi berorren agurgarritasunarekin.
‎10 Ez uste izan hain ongi lo egitean Jainkoak mesede txikia egiten dionik; jakin beza oso mesede handia dela; eta berriro esaten diot, ez bedi saia loa eragozten horretarako ordua ez baita.
‎Jainkoak gorde biezat, amen, baita gainerako guztiak ere. Otoitz egin Jainkoari nire alde.
‎3 Ama Brianda San Joserenaren ahizpari dagokionez, ez da ez belo zuriduna izateko ez koruko moja izateko; ez adimen, zentzu eta ganorarik ez duelako, alde horretatik oso ona iruditu baitzitzaidan, baizik eta honezkero ez dagoelako beste biziera baterako, oso gastatua baitago. Eta berak dioenez, ez diote enbarazu egiten Jainkoari emana egoteko eta nahi duen guztia errezatzeko, horretarako, berak dioenez, bizitza aproposa baitu. Hainbat sufrimendu daudela?
‎Kontuan har beza, Jainkoarren, eta nola predikatzen duen Andaluzia horretan. Sekula ez zait gustatu berorren agurgarritasuna hortik asko ikustea; izan ere, sufrimenduak izan zituzten egun horretan idatzi zidanez gero, ez diezadala egin Jainkoak nik berori hala ikustea adinako gaitzik, eta, berorren agurgarritasunak dioenez, deabrua ez dago lo. Sinets beza, behintzat, hor egoten den aldi osoan, ni guztiz deseginik egongo naizela.
‎3 Ama Brianda San Joserenaren ahizpari dagokionez, ez da ez belo zuriduna izateko ez koruko moja izateko; ez adimen, zentzu eta ganorarik ez duelako, alde horretatik oso ona iruditu baitzitzaidan, baizik eta honezkero ez dagoelako beste biziera baterako, oso gastatua baitago. Eta berak dioenez, ez diote enbarazu egiten Jainkoari emana egoteko eta nahi duen guztia errezatzeko, horretarako, berak dioenez, bizitza aproposa baitu. Hainbat sufrimendu daudela?
‎Ez zegoen mundurako hila Magdalena, ez Samariar emakumea, ezta Kanaandar emakumea, Jesus aurkitu zutenean. Baita asko hitz egiten du bat egitean Jainkoarekin gauza bera bihurtzeaz ere; eta hau gertatzen denean, eta Jainkoak arimari mesede hau egiten dioenean, ez du esango bila dezala, dagoeneko aurkitu baitu.
‎53 Ez naiz harritzen deabruaren zorroztasuna ikusteaz, eta nola sinetsarazten dion bakoitzari munduko egiarik handiena dioela; horregatik esan dut, ez sinesteko itsu itsuan ez prioreari ezta moja banako bati ere; gehiagorengandik bil dezala informazioa gauza garrantzitsua denean, erremedioa era egokian eman ahal izateko. Jar beza [erremedioa] gure Jaunak prelatu zuhur eta santua guri ematean, hau izanez gero, Haren Maiestateak emango dio argia guztian ongi asma eta ezagut gaitzan, horrela guztia ongi gidatua joango baita eta arimak perfekzioan aurrera eginez Jainkoaren ohore eta aintzarako.
‎Ez da ezer egiten Jainkoak nahi izan gabe. Ene Aita, Israelgo gurdia eta haren gurdizaina, esan zion Eliseok Eliasi.
‎4 Oso beharrezkoa da haiek konturatzea badela buru bat, Ordenaren kalterako direnetan errukituko ez zaiena; eta epaileak justizian hain zuzen jokaturik, eduki ditzala sinetsirik ez duela okerrera egingo Jainkoaren zerbitzu eta perfekzio handiagoa tartean direnean, mundua hondatzen bada ere; eta gozo eta maitetsu agertuko zaiela, horretan oker egiten duela ikusten ez duen bitartean. Izan ere, errukitsu agertu eta aitak bezala maite dituela erakustea beharrezkoa denez, eta hau oso egoki dator haien kontsolamendurako eta hura arrotz gerta ez dakien?, esana dudan beste hori ere beharrezkoa da.
‎Lehen idazketan: , dei egin Jainkoari eta otoitz guztia izan dadila erremedioa jar dezan erlijiosoa edo otoitz zalea den pertsona emanez; egiaz otoitza daukana eta erabaki sendoz Jainkoak egiten dituen mesedeak eta graziak hartan gozatzen dituena; askaturik egote hau guztiei ongi datorkiena da.
‎4 Bada, lehenik badakizue bakarrean izan behar duela irakasten duela Haren Maiestateak; horrela egiten zuen Berak otoitz egiten zuen guztian, eta ez bere premiagatik, guri irakastearren baizik. Dagoeneko hau esana dago, ezin dela era batera hitz egin Jainkoarekin eta munduarekin, horixe besterik ez baita errezatzen aritzea eta beste aldetik hitz egiten dutena entzuten egotea, edota etor daitezen pentsamenduetan murgiltzea haiei eragozpenik jarri gabe; aldarte txarreko tarte batzuetan izan ezik, batez ere malenkonia duen pertsona bada, edota buruko mina duen tarteetan izan ezik; orduan, eginahalak egin arren, ezin du, edota Jainkoak baimentzen ditu ekaitz handietako egunak bere zerbitzariengan beraien onerako, eta nekatu arren eta barrua baretzen saiatu arren, ezin dute, ezta ez daude esaten dutenera ere, hartan saiatu arren, ezta adimenak ere ez du sosegurik hartzen, baizik eta zoroaldi batek eman diola dirudi, hain nahasia dabil.
‎Eta bertute hau baduzuela egi egiaz jakin arte, beti dago oso kontuz ibili beharra, eta Jainkoagana gehiago hurbiltzen lagunduko ez diguten arrisku eta lagunetatik alde egin beharra. Jarri arreta handia egiten dugun guztian, geure borondatea horretan mende hartzeko, eta kontu izan hitz egin dezana besteei etsenplu ona emateko izan dadin; ihes egin Jainkoari buruz ez diren hizketaldietatik.
‎Holakoak egiteko Jainkoak bere buru guzia ba ote?
‎Bi homo baidagerte baratze dibino berrian, bikoterik gabeko emazte haurduna sagarrondo baten itzalean lo eta Jainkoa emazte boz arinez, aginteak utzirik, aholkuak emanez. Nor hobendun, gizona egindako jainkoak edo jainkoa eginiko gizonak. Nork daki, eta jainkeme berriak eztiki: Mundua ez suntsi otoi, ar guduketan denborarik ez pasa, nik ez dizuet uholderik sortuko, ez plagarik igorriko.
2016
‎Harkaitzak hargarriak ziren, beste jende anitz haien gainean jarri izan balitz bezala. Horien erdian hautsa, gizakia egiteko Jainkoak erabili omen zuenaren antzekoa. Zoko batean aldaxka batzuk pilatuta ikusi zituztelarik, Habilen oihuak gero eta zorrotzagoak bihurtu ziren, egur metatu horrek erdi galduriko oroitzapena gogora ekarri balio bezala.
‎Izakiek Eukaristian aurkitzen dute beren goratze nagusia. Era hautemangarrian azaltzen den grazia, harrigarriro adierazten da, gizon egindako Jainkoa bera, bere sorkariarentzat jaten ematen denean. Gizon egitearen misterio handian, gure barrura iritsi nahi izan zuen Jaunak, materia zati txiki baten bidez. Ez goitik, barrutik baizik, gure munduan bertan aurkitu ahal genezan.
‎komeni da hori kondutan izaitea erlijioen arteko elkarrizketetan. Aldiz, hautapenari erantzun behar zaio, historian eginez Jainkoak haiekin egin duen gauza bera. Ez da, beraz," grazia merkea".
‎Ez bainu bertsulari egina Jainkoak!
2017
‎Azkenean, gaitz da eta penagarri da, munduan garelarik, munduan ez bagina bezala, munduaz konturik egin gabe Jainkoaren borondateari errendaturik egotea; haren aginduen arabera, haragiz ez bagina bezala, beti espiritualki bizitzea.
‎Beraz, degiogun Jainkoari otoitz eta orazio ematen diogula ararteko bere Ama Birjina begira gaitzala, fabora gaitzala.
‎Arrosario luzeko marmarrean ari da Maurixio bere bururako, basoan euripean kuxkuldu eta ezkutuan egon beharraren nekea eta asperdura ahaztu nahiz edo: , xirimiria ari duela ahaztu behar diat, pentsatu du?, eskopeta behar den eran prestatuta eduki, zaratarik ez egin Jainko Santuaren izenean eta, batez ere, ehiztari onaren legea bete: lasai itxaron lehenengo, lasai itxaron ondoren eta lasai itxaronez amaitu?.
2018
‎Bakearen alderako esperientzia bat izan da. Elgarrekin otoitz egiteak Jainkoaren hegalpean ezartzen gaitu, Jainkoa batasun egile izanez geroz. Harek ditu gauzak kudeatzen.
‎Eta behar izanez gero, gurutzea hodeiaren kontra lurrean finkaturik, sainduen letaniak erran. Horrela egin arren Jainkoak zigortzen badu, pazientzian eraman, eta ez horregatik modu onei katolikoei utzi (Castañega, 1994: 62, laburtua).
‎han eta hemen, txikien hilketak jainkoentzako opari forma hartu du. Azkenean dena broma makabro bat izan bazen ere, Abrahami ez zitzaion bereziki bitxia edo eskandalagarria egin Jainkoaren eskaera; gertu zituen egurra eta aiztoa gizonak, lotua zuen antxume baten modura Isaak gaztea, izuak jota, dardarka.
2019
‎–Zuzenbide ororen aurka ari izanez, berdintasun naturala nahieran bortxatuz, gizonaren tiraniak jaiotzetiko libertatea kendu dio emakumeari?. Hala ere, emakumeak haurrak sortzen ditu, eta gizona bezain buruargia da, eta sotilagoa ere bai; eskandaluzkoa da haren jarduna mugatzea;, hori, dudarik gabe, ez da egiten Jainkoaren aginduz, ezta premiaren edo arrazoiren batengatik ere, baizik usadioaren indarragatik, heziketagatik eta lanagatik eta, batez ere, indarkeriagatik eta zapalkuntzagatik?. Ez du eskatzen sexuen berdintasuna, baina emakumea errespetuz tratatzea nahi du.
‎bere buruaz ahazteko, eta amodioa. Montherlantek onartzen du emakumearekin samurtzea, baldin eta hark modua ematen badio bere gizon potentzia neurtzeko; Lawrence himno suhar bat eskaintzen dio haren alde bere buruari uko egiten dion emakumeari; Claudelek emakume zerbitzaria goresten du, mirabea, gizonari men eginez Jainkoari men egiten dion emakume sakrifikatua; Bretonek gizadiaren salbazioa espero du emakumearengandik, hura gai delako maitasunik erabatekoena agertzeko semeari, maitaleari; Stendhalenean ere, emakumezko pertsonaiak hunkigarriagoak dira gizonezkoak baino, bortizkeria grinatsuago batez atxikitzen zaizkiolako pasioari; laguntza ematen diote gizonari bere destinoa bete dezan, Prouhèzek Rodrigue... Montherlantek eta Lawrencek emakumeen abnegazioa exijitzen dute, betebehartzat baitaukate; Claudelek, Bretonek, Stendhalek, berriz, ez direnez hain harroputzak, miretsi egiten dute abnegazioa, eskuzabaltasunez aukeratzen den zerbait bezala; desiratzen dute baina merezi dutela uste izan gabe, eta, hala ere, haien obra guztiek erakusten dute, salbu Lamiel harrigarriak?
‎Egunsentiarekin batera, errabino handiak mandatariak bidali zituen etxez etxe, komunitateko jendeari dei eginez Jainkoaren etxean egitekoa zen bilera batera. Trumilka etorri ziren guztiak, gizon eta emakume, deiari uko egin gabe.
2020
‎Jainkoak zutaz nahi duena egiteko, ez dago beste erremediorik: zeu saiatu egiten Jainkoagandik nahiko zenukeena.
2021
‎Bere bidaia edo lekuz aldatzetan, Baionan kokatzen da. Bere familiarekin harremanak segitzen ditu, anaia bat Bretainian finkatzen da, hura ere askatasun bila, eta bere erlisionea baztertzen du, erran nahi du ez dituela pratikatzen eguneroko bortz otoitzak, ez eta konfiantxa egiten Jainko beldurtiar horri, urrun dena eta sumisioa inposatzen duena.
2022
‎Bestalde, azken aldian aparteko lana ematen ziona jendearen errito zaharrak zelatatzea zen. Apeza eta bere emaztea kexu ziren jendea ez zelako kristau ona, ez zietelako gur egiten Jainkoari, Jesukristori, Amabirjinari edo santu on bati. Mari aipatzen zuten edozein desio edo ezbeharren aurrean.
‎Erbestean bihotza hausten nau, egizu Jainkoa itzul nadin nire mendietako ibarretara.
‎–Ez ditut ulertzen horrelako pertsonak, Zakhar Ilitx! –hasi zen hizketan, ilea eskuekin nahasten zuen bitartean– Zin degizut jainkoarengatik, ez ditudala ulertzen! Neu ere ez naiz gizon arrunt eta atzerakoi horietakoa; liberala naizela ere esan daiteke, eta nire pentsamoldearengatik arazoak izan ditudala ere bai, baina gizon horrenaren moduko erradikaltasunak ez ditut ulertzen!
‎" O, jainkook!... Baina zertarako otoi egin jainkoei, egundo entzun ez badidate. Goazen bada sugarretara!
‎Barkatu, ez dut hitz egiten Nik ez dut hitz egiten Jainko maitea. Jainko maitea.
2023
‎Kontuz zer esaten duzun! Metxak ere josten badakiela esan du Abuelak, badaezpada zalantza ez egin Jainko kamaradaz, dena entzuten du eta!
‎Egia da, Ebanjelioa esklabotzatik ateratako erkaketez betea da; baina Kristoren ahoan hitz hori amodioaren amarrua zen; esklaboek berek nahi zioten Jainkoari beren burua esklabo bezala bihotzez eskaini; eta hori instant batez eta betiko egindako emaitza izan arren, horren ondotik esklabo horiek ez dira segundo bat ere geratzen otoitz egitetik Jainkoak haiek esklabotzan manten zitzan
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egin 17 (0,11)
egiten 17 (0,11)
egitea 11 (0,07)
egiteko 8 (0,05)
eginez 7 (0,05)
egindako 5 (0,03)
degizut 3 (0,02)
egingo 2 (0,01)
egiteak 2 (0,01)
egitean 2 (0,01)
dagit 1 (0,01)
degiogun 1 (0,01)
egidazue 1 (0,01)
egin arren 1 (0,01)
egin gabe 1 (0,01)
egina 1 (0,01)
egitetik 1 (0,01)
egizu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia