2013
|
|
Esandakoaren lekuko dira argazkien bidez
|
eginiko
honako bi leku deskribapen hauek.
|
|
1 Berreskura ezazu maketatu duzun testua, eta
|
egin
honako eginkizun hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Kopuruaren zatia kalkulatzen testua eta, ondoren,
|
egin
honako hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Zatiki baliokideak lortzea testua eta
|
egin
honako hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Grafiko estatistikoak testua; ondoren, hautatu grafiko egokia eta
|
egin
honako informazio estatistikoei dagozkien adierazpenak.
|
|
Hartu paper biribilkia eta
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
2 Ordenagailuan modu errazean irudika daitezke orain arte eskuz irudikatutako elementu geometrikoak, software libreko GeoGebra programa baliatuta. Ikusi GeoGebraren erabileraren inguruko Geogebra 01 tutoretza bideoa, eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Zer gertatzen da poligono baten barne angeluen baturarekin, triangeluen barne angeluen inguruan jada badakizuena kontuan hartuta?
|
Egin
honako urrats hauek galderari erantzuteko.
|
|
1 Ikus ezazu Triangeluen eraikuntza animazioa, eta
|
egin
honako zeregin hauek, marrazketa tresnen laguntzarekin:
|
|
1 Irakurri Transformazio geometrikoak informazio testua eta
|
egin
honako zeregin hauek. Informazioa ulergarriagoa izan dadin, transformazio bakoitzari dagokion GeoGebrako simulazioa ikus dezakezu.
|
|
1 Ikusi Geogebra 04 tutoretza bideoa eta
|
egin
honako lan hauek GeoGebra aplikazioarekin. Gogoratu irudiak sortu ondoren fitxategiak gordetzea.
|
|
1 Erantzun galderei eta
|
egin
honako ariketa hauek. Hasi aurretik, bildu talde txikitan, eta ikusi arreta handiz Nolakoa da Eguzkisistema?
|
|
4 Ariketa horiei guztiei errematea emateko,
|
egizue
honako hau: konparatu denon artean talde guztiek egin dituzuen balorazioak, eta hitz egin zeuen artean, emaitza bateratu batera iristeko.
|
|
Unitatearen bigarren osagaian aztertu dituzu pertsonen bizi funtzioak, zer ezaugarri dituzten eta bizi ohiturek gizakion bizi funtzioetan zer eragin duten. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
2014
|
|
1 Hartu kamera, eta
|
egin
honako baldintza hauek betetzen dituzten argazkiak. Beharbada, argazkiren bat egin ahal izateko, laguntza eskatu duzu.
|
|
Bat etorri ote zarete? Alderaketa hori bideratzeko,
|
egin
honako urrats hauek testu bakoitzarekin:
|
|
Bete ezazue taula hau galdera horri erantzuteko. Horretarako, lehenik,
|
egin
honako galdera hauen inguruko hausnarketa:
|
|
1 Irakur ezazu Zenbaki positiboen hedatzea informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako hauek.
|
|
3
|
Egin
honako eragiketa hauek:
|
|
1
|
Egin
honako eragiketa hauek, berreketak biderketa moduan idatzita:
|
|
3
|
Egin
honako eragiketa hauek, eragiketaren garapena eta emaitza adieraziz:
|
|
4
|
Egin
honako eragiketa hauek:
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
Nolakoa da bi zilindroen bolumena? Galdera erantzuteko,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, talde txikian lan eginez.
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, talde txikian lan eginez.
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
Lehenik, lana nola egin planifikatu behar duzue. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
1
|
Egin
honako unitate aldaketa hauek:
|
|
1 Berreskura ezazu aurreko jardueran GeoGebra aplikazioarekin egindako erdibidekoen eta barizentroaren irudikapena, eta
|
egin
honako hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Zirkunferentzia eta zirkulua informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
a) Inskriba ezazu aldetzat 2 cm-ko luzera duen hexagono erregular bat zirkunferentzia baten barruan, eta adierazi zirkunferentziaren eta hexagonoaren perimetroak. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, talde txikian lan eginez.
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
1 Irakur ezazu Biraketa gorputzen ezaugarriak informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
Ondoren, aukeratu karpeta bakoitzetik orrialde esanguratsuena, eta partekatu taldekideekin. Hori ondo egiteko,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, talde txikian lan eginez.
|
|
Energia bera ez dugu ikusten, baina elementu horien guztien berezko ezaugarria da. Jarri binaka, eta
|
egin
honako esaldi hauei buruzko iruzkin zientifikoa:
|
|
|
Egin
honako ariketa hauek gaur egungo bizikletetan oinarrituta.
|
2016
|
|
Izaki bizidun guztiak zelulaz osaturik daudela aztertu duzu, eta baita horien osaera kimikoa ere. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Dagoeneko aztertu dituzu izaki bizidunen funtzioak, eta baita funtzio horiek betetzeko energia kontsumitzen dutela ere. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1 Gelakide batek sarean jarri duen mezuaz baliatuz eta hormonen gaia aztertzen ari zaretenez,
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Lurzoruaren inguruko ezaugarriak aurreko jardueran aztertu badituzu ere,
|
egin
honako ariketa hauek ikasitakoa ondo egituratzeko.
|
|
Hidrosfera eta bere ezaugarriak aurreko jardueran aztertu badituzu ere,
|
egin
honako ariketa hauek ikasitakoa ondo egituratzeko.
|
|
Biosferaren atalak eta, batez ere, kanpoaldekoa den atmosfera aztertu badituzu ere, ikasitakoa ondo egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
esprai desodorante bat eta arropek leku gutxiago hartzeko eta ondo gordetzeko poltsak. Jar zaitezte binaka, eta, ondoren,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
2 Orain, lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz,
|
egin
honakoa:
|
|
Zein zen haren jatorrizko prezioa? 3 Ezagutzen al duzu ekonomiarekin erlazionatutako beste indizeren bat? Zein? 2
|
Egin
honako eragiketa hauek: a) 3+ 5= c) 3= e)+()= g) 8= i)()= 5 3b) 3 × 6= d) ÷ 6f) 3+()= h) 2+ 8()= j) 12÷ 4= 2 4 7 143 Zenbaki segidak maiz agertzen diraa) Zein da hurrengo fitxa. Aukeratu fitxa egokia, eta, ondoren, arrazoitu zergatik hautatu duzun.a b. A B C D. A B C Db) Erlazionatu zenbaki segida bakoitza dagokion gai orokorrarekin: ZENBAKI SEGIDA GAI OROKORRA{ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, &} an= 3 n 2{ 1, 4, 7, 10, 13, 16, 19, 21, &} b= n2{ 3, 9, 27, 81, 243, &} cn= 2 n 1{ 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, &} d= 3nc) Zein da honako segida hauen 124 gaia, an= 5n 4{ 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, &} 4 Adierazpen matematikoak hitzez zein aljebraikoki eman daitezke.
|
|
Irakur ezazue Identitate nabarmenak informazio testua, eta ikusi bideoak. Ondoren, bikoteka,
|
egin
honako zeregin hauek.
|
|
Irakur ezazue Polinomioen zatiketa euklidearra, eta, ondoren, bikoteka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
7 Aztertu honako taula hauetan adierazitako erlazioak eta, ondoren,
|
egin
honako hauek:
|
|
4
|
Egin
honako eragiketa hauek Ruffiniren araua baliatuz:
|
|
6
|
Egin
honako ariketa hauek. 2
|
|
Ikus ezazu GeoGebrako CAS kalkulagailua erabiltzeko tutoretza bideoa. Ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek, tresna hori baliatuz.
|
|
2
|
Egin
honako eragiketa hauek, aurreko ataleko polinomioak baliatuz:
|
|
Irakur ezazu Funtzioen adierazpena informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Ikerketa horretan adierazten da giro tenperatura (T) aurreikusteko modua dagoela kilkerrek minutuko egiten dituzten karranka edo oihu kopuruaren (O) arabera. Aztertu grafikoa, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
|
Egin
honako zeregin hauek, bikoteka lan eginez.
|
|
4 Sor ezazue GeoGebran simulazio bat aurreko zeregineko propietatea ziurtatzeko balio duena. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek.
|
|
4 Azter ezazue Zirkunferentziaren eta zirkuluaren neurriak izeneko GeoGebrako simulazioa, eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakurri Zirkunferentzia eta Reuleaux en triangelua: zabalera konstanteko bi irudi, eta
|
egin
honako zeregin hauek, binaka.
|
|
2 Sor ezazue Reuleauxen triangelu bat GeoGebra baliatuz. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
3
|
Egin
honako hauek, aurreko irudikapena baliatuz:
|
|
Eskura ezazu aurreko jardueran sortu duzun funtzio koadratikoari buruzko simulazioa, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakur ezazue Funtzio koadratikoaren adierazpenak informazio testua, eta, ondoren, binaka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
1
|
Egin
honako urrats hauek GeoGebra baliatuz, eta poligono eta zirkunferentzia inskribatuen eta zirkunskribatuen ezaugarriak jakingo dituzue:
|
2017
|
|
Lurraren historiari buruzko datuak, geruzatan geologoek egindako azterketak eta ateratako ondorioak ikusi dituzu. Ikasitako guztia ondo egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1
|
Egin
honako ariketa hauek, horretarako, lehenik ikusi Fosilizazioa animazioa eta irakurri Fosilak: Lurrean gertatutako aldaketen lekukoak informazio testua.
|
|
Lurraren historiaren denbora tarteen antolaketa, gertaera nagusiak eta fosilen garrantzia aztertu ondoren,
|
egin
honako ariketa hauek ikasitakoa ondo egituratzeko.
|
|
Zientzialari: euskaldunok Afrikatik gatoz podcasta, eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Mendel animazioa eta entzun Genetikaren hastapenak irrati saioaren podcasta. Ondoren,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1 Bildu binaka, irakurri Gizakion odol taldeen herentzia: kodominantzia informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Dagoeneko aztertu dituzu izakien herentzia eta teoria kromosomikoaren ezaugarriak. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Irakurri Zelulen erregulazioa informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Irakurri Ingeniaritza genetikoa informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Irakurri edo entzun artikulua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Irakurri Espezie berrien sorrera testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
zer aldaketa eragiten dituen, zer den hautespen naturala eta, inguruneko faktoreen eraginez, aldaketa morfologiko eta fisiologikoak ager daitezkeela. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1 Irakurri Espezieen sorrera eta eboluzioa informazio testua eta Ekiguneko informazio artikuluak, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
2 Aztertu Biziaren eboluzioa infografia. Ondoren, bildu talde txikitan eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Irakurri eta aztertu Bizidunen arteko interakzioak informazio testua eta Ekigunean sakontzeko aurkituko dituzun artikuluak, eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
2
|
Egin
honako ariketa hauek.
|
|
Irakurri Ingurumen faktoreak informazio testua eta
|
egin
honako zeregin hauek.
|
|
Binaka jarrita, rol jokoak egingo dituzue. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
2 Ekigunetik eskura dezakezuen grafikoan, Maurice Greene k 1999ko Munduko Atletismo Txapelketan irabazitako 100 metroko lasterketaren datuak ikusi ditzakezue. Grafikoan oinarrituta eta kalkuluorria baliatuz,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
1 Talde txikitan jarrita,
|
egin
honako hiru ariketa hauek.
|
|
1 Talde txikitan jarrita,
|
egin
honako hiru ariketa hauek.
|
|
3 Taldeka jarrita,
|
egin
honako ariketa hauek. Taldekide guztien artean dokumentu bat osatu duzue.
|
|
1 Irakur ezazu arreta handiz Nomenklatura kimikoa informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Irakur ezazu oxoazidoen inguruko informazio testua, eta, ondoren, binaka jarrita,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Udal Artxiboak Zabalaren ideia politikoak ikertzeko ere eskatu dizue. Aztertu 88 orrialdeko iturriak, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
3 Aurreko jarduerako lauko talde berberetan jarrita, joan zuen gaiarekin lotutako iturrietara eta
|
egin
honako hauek:
|
|
Launaka jarrita, osatu bi bikote. Bikote bakoitzak aukeratu gertakarietako bat eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Aurreko ikasturtean antzeko ariketa egin zenuten gatazkak aztertzean. Baina, lehenik eta behin,
|
egin
honako hauek:
|
|
Aminista Internazionalaren arabera, Europako mugan 235 kilometro hesi eraiki dira. Péter Szijjártó, Hungariako Atzerri ministroak errefuxiatuen krisiari aurre
|
egiteko
honako bi proposamen hauek egin zituen: Europako mugak babesteko armada komun bat sortzea eta Europar Batasunaren finantziazioa dagoeneko eratuta dauden errefuxiatuen kanpamentuetara bideratzea.
|
|
Nola egin? Ikusi bigarren bideoa eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|