2017
|
|
Ez badugu aurrera
|
egiten
generoen iraultzak ekarri beharreko bazter ezezagun horretarantz, badakigu, ondo jakin ere, nora itzuliko garen. Haur bihurtzen gaituen Estatu guztiz ahalduna dugu zain, gure erabaki guztietan esku hartzeko prest beti, gure hobe beharrez, gu hobeto defendatzeko aitzakiaz?, beti mantendu nahi gaituelako haurtzaroari, ezjakintasunari, zigorraren eta bazterketaren beldurrari atxikirik.
|
|
Azken batean, Despentesek agerian uzten du bortxaketa ustez bakarrik dela delitua sistemaren logikan. Bortxaketaz hitz
|
egiteak
generoaz, maskulinitate hegemonikoaz eta, jakina, patriarkatuaz hitz egitea dakar, baina ez da komeni etxearen zimentarriak eta zutabeak begi bistan uztea; horregatik, hobe isilik, traumatizaturik, estigmatizaturik. Bortxatuaren traumak, aldiz, ustezkoa ez baizik bene benetakoa izan behar du, eta horregatik dago hain ederki landua orotariko fikzio lanetan, psikoanalisia barne; dispositibo kulturala arrunt zehatza da.
|
2018
|
|
Baina badira generoa sendotzeko beste modu batzuk ere. Beraz, Frankerentzat, garrantzitsua da behin behineko bereizketa
|
egitea
generoaren eta sexu bereizketaren artean. Gayek, kasu, lanpostu kontuetan bereizketa negatiboa jasan dezakete, genero arau onartuekin, itxuraz?
|
|
Kobena Mercer, Kendall Thomas eta Hortense Spillersen lana ikaragarri baliagarria izan zait gai honetaz gogoeta
|
egiteko
Genero nahasmendua idatzi ostean. Asmoa daukat laster artikulu bat argitaratzeko Frantz Fanonen Peau noire, masques blancs liburuan agertzen diren mimesi eta hiperboleen inguruan.
|
2022
|
|
Edonola begiratuta ere, determinazio biologikoa eta determinazio soziala elkartzeak ez du generoa azaltzeko nahikoa oinarri eskaintzen. Eta hala ere, ezin diogu ez ikusiarena
|
egin
generoaren edo gorputzaren presentziaren izaera erradikalki kulturalari. Badirudi auzi honi buruz pentsatzeko beste modu batzuk behar ditugula.
|
|
Testuinguru horrek oparo ekoizten ditu menderakuntzara eta bortxara bideratutako maskulinitateak; hori argudiatu zuten Klein-ek (2000) Israelen kasuan, eta Tillner ek (2000) Austriarenean. Poynting, Noble eta Tabar-ek (1998) Libanoko etorkin komunitateko gizon gazteak elkarrizketatu zituzten Australian, eta arrazakeriari aurre
|
egiteko
genero kontzientzia kontraesankorra eta estereotipoen erabilera estrategikoa aurkitu zituzten. Gizarte anglosaxoiaren gutxiespenari duintasuna berretsiz egiten zaio buru; baina mutiko libanoarrentzat duintasun maskulinoa da hori zehazki, emakumeen mendekotasuna inplikatzen duen testuinguruan.
|
|
Nobelagile peto batek, esaterako, ez du honela hitz
|
egiten
generoari buruz –eta Elenak gogoan daukan Atxagari egindako Argiako elkarrizketa bilatu du sarean, eta, gero, kopiatu du kaierean–: " Esaten da haritzaren azpian ez dela ezer sortzen.
|