2001
|
|
M. Kunderak zioen moduan, maitasuna ez da sexu desioan soilik nabarmentzen, norbaiten ondoan lo
|
egiteko
desioan ere bai, eta horregatik dago kondenatuta bikote hau asteetan bananduta lo egitera. Irtenbidea, nobelan adierazten denez, senarraren erabaki tragikoan egongo da eta berau iradokitzeko, misé en abime teknikaren adibide ditugun kontakizunez baliatzen da narratzailea.
|
|
M. Kunderak zioen moduan, maitasuna ez da sexu desioan soilik nabarmentzen, norbaiten ondoan lo
|
egiteko
desioan ere bai, eta horregatik dago kondenatuta bikote hau asteetan bananduta lo egitera. Irtenbidea, nobelan adierazten denez, senarraren erabaki tragikoan egongo da eta berau behin eta berriro iragarriko da.
|
|
M. Kundera-k zioen moduan, maitasuna ez da sexu desioan soiliknabarmentzen; norbaiten ondoan lo
|
egiteko
desioan ere azaltzen da, eta horregatikdago kondenatuta bikote hori asteetan bananduta lo egitera. Irtenbidea, nobelanadierazten denez, senarraren erabaki tragikoan egongo da; eta hori behin eta berriroiragarriko da.
|
2006
|
|
Behin eta berriro egiten dugu topo arrazionaltasun eredu biak osagarri
|
egiteko
desioarekin, elkarri kontrapisua eginez, biak baitira beharrezkoak, arrazoi teknikoa eta arrazoi morala. Arrazionaltasun etikoaren eta instrumentalaren arteko borroka historikoa, Frankfurteko Eskolako kide guztiek izango dute hizpide, elkarri lotuta behar dutela aldarrikatuz, elkarren beharrean daudela seinalatuz, betiere orekan.
|
2007
|
|
Inbidia zion. Bera ere alde
|
egiteko
desioak harrapatu izan zuen behin baino gehiagotan, baina herriari lotuta geratu zen, txopera hartan preso udaberritik aurrera, eta liburu bati atxikirik negu beltzean. " Bizitza zigarrotik zigarrora egiten dugun ibilbidea da", esaten zion lagunari, akaso bere txepelkeria estaltze aldera.
|
2008
|
|
Historikoa izateari uzteko desioa, berriz errugabea izan ahal izateko. Sintesi erabatekoa
|
egiteko
desioa. Nola ulertu, bestela, T.S. Eliot poeta bereganatzeko modua, haren eragina, bere poesigintzan txertatzeko modua?
|
|
" Gidoi hau iruditan ikusi ahal izateko desiotik", esan dit. Zine zuzendari askok esaten dute elkarrizketetan, film bat
|
egiteko
desioa beharra bihurtzen dela. Niri batzuetan indarra falta zait nire gauzekin jarraitzeko.
|
2009
|
|
berezia zen, urtebete lehenago jarri baitzion bere buruari urtebeteko froga, jakiteko komentu batean sartu behar zuen ala ez, fraide hegalaria bezala, baina ofizioan izandako esperientziaren ondotik zapuztuta bezala sentitzen zela, eta ez zekiela; aita espiritualak hunkituta entzuten zion, hain iruditu zitzaion mutil hura espontaneoa eta espresiboa, baina bere buruarekin ere zintzo izan nahi zuen, eta hala esan zion nola, gizonaren egiteko askoren azpian, baita asmo ustez goitiarrenen azpian ere, deabrua zegoen, guztia lardaskatu nahian, argi bakoitzak baitzuen bere itzala eta esku bakoitzak gordetzen baitzuen bere baitan hatz luzatuaren mehatxua: hegan
|
egiteko
desioaren azpian, Domingok Jainkoa manipulatzeko joera garbia erakutsi zuela, alegia, eta Jainkoa manipulatu nahi izatea harrokeria besterik ez zela: –harrokeritis larria?
|
|
Ikusleari pentsaraztea egin nahi dio filmak: . Guztiak pertsona normalak gara, baina denok izan dezakegu uneren batean basakeriaren bat
|
egiteko
desioa?.
|
|
kontatu zion nola sinetsi zuen fantasmetan, baina ez zuela jada sinesten, Gabinorekin huts egin ziotelako, tuberkulosia zela-eta; nola predikari bat, ikastetxeko gogo jardunetan, Cupertinoko Josez aritu zen, eta hantxe piztu zitzaiola fraide hegalaria izateko gogoa, bere jaiotegunean etxera sartutako kanarioaren bisita ere seinaletzat harturik; nola bizpahiru bider izan zuen hegan egiten zuelako ustea, ekisainduaren aurrean, nahiz eta ustea ustel gertatu zitzaion; nola astebete eskas lehenago harriak sartu zituen zapatetan, Gabinoren osasunaren alde, bai, baina baita Jainkoaren aurrean merituak egiteko ere, noizbait hegan egiteko grazia eman ziezaion; eta nola, azkenik, egun hura –egun hura, hain zuzen ere! – berezia zen, urtebete lehenago jarri baitzion bere buruari urtebeteko froga, jakiteko komentu batean sartu behar zuen ala ez, fraide hegalaria bezala, baina ofizioan izandako esperientziaren ondotik zapuztuta bezala sentitzen zela, eta ez zekiela; aita espiritualak hunkituta entzuten zion, hain iruditu zitzaion mutil hura espontaneoa eta espresiboa, baina bere buruarekin ere zintzo izan nahi zuen, eta hala esan zion nola, gizonaren egiteko askoren azpian, baita asmo ustez goitiarrenen azpian ere, deabrua zegoen, guztia lardaskatu nahian, argi bakoitzak baitzuen bere itzala eta esku bakoitzak gordetzen baitzuen bere baitan hatz luzatuaren mehatxua: hegan
|
egiteko
desioaren azpian, Domingok Jainkoa manipulatzeko joera garbia erakutsi zuela, alegia, eta Jainkoa manipulatu nahi izatea harrokeria besterik ez zela: " harrokeritis larria" esan zion apaizak –orgullitis aguda, hitzez hitz–, Domingorena beste gaitz bat zela adierazteko, arimari lotua bai, baina gorputzari lotutako hainbat gaitzen parean jartzeko modukoa, bronkitisaren, kolitisaren edo peritonitisaren parean, esate baterako; gero, baina, keinua eztitzen zuela, galdetu zion:
|
2011
|
|
Neurriz gabeko klima gogor horretan tinkatu familiek egoismoa ernegatzen zuten. Adimengabeko ambizioa neurrigabetzen zen herri galdu honetatik ihes
|
egitearen
desio jarraikian. Gizonek zekarten ikatza herrira eta emazteek aiherrak zituzten su txikian egosten.
|
|
Den dena kontatuko nioke, baita egun bi lehenago Guardia Zibilaren Burgosko kuartelean leherrarazitako bonba furgonetarena ere. Ihes
|
egiteko
desioa aitatu gabe, noski.
|
2012
|
|
Bigarrena, Merkiavelliren boterea zentzutasunean oinarritzen da, ezer ez
|
egiteko
desioan. Nahita zalantza egitearen arte hori, axolagabetasunaren, Europa errefusatzearen eta Europarekin engaiatzearen arteko postura hori, Alemaniaren jarreraren sustraietan dago.
|
|
Gizona, suharra, jakinzalea, zorrotza, eta Artearekin jada ezkondua; neska, edertasun berezieneko dontzeila, eta maitagarria bezain bizitasunez betea; oro argitasun eta irribarre, eta oreinkumea bezain jostaria; gauza guztiak maitatzen eta gozatzen zituena; Artea baino gorroto ez zuena, hura baitzuen arerioa; bere maitearen begitartea lapurtzen zioten paletak eta pintzelek eta gainerako tresna gaiztoek bakarrik ikaratzen zutena. Hala bada, izugarria izan zen dama harentzat margolaria bere emazte gaztearen erretratua
|
egiteko
desioaz mintzatzen entzutea. Emakume apala zen ordea, eta esanekoa, eta umil umil eman zituen aste asko eta asko dorreko gela ilun, altuan eserita, argiak oihal zurixka goitik bakarrik jotzen zuen gela hartan.
|
|
Kontsumoaren ereduan bizi izaten arin eta erraz ikasi dogu, lastoaren eta alearen artean aldea dagoela ahaztuz. Urte askotan ez dogu bereizketarik
|
egin
desio izan dogunaren eta benetan behar izan dogunaren artean. Dana bihurtu dogu beharrizan, dana kontsumogai eta gaur egun eredu horri buelta ematea gatxl egiten jaku.
|
|
Elaborazio Probabilitatearen Ereduaren arabera bi pertsuasio bideak continuum baten muturrak dira, eta pertsona batek erdiko bidea edo periferikoa erabiltzeko bi faktore dira kontuan hartu beharrekoak: motibazioa (mezuaren eduki guztia zehaztasunez aztertzeko esfortzu mentala
|
egiteko
desio handia izatea) eta informazioa prozesatzeko gaitasuna (mezuaren edukiari buruz pentsatzeko behar bezalako gaitasuna eta aukerak izatea). Hauek dira mezua prozesatzeko motibazioan eragiten duten aldagaietako batzuk:
|
|
Chrysostomeren ospea laster iritsi zen kautxu biltzaileen mugini eta etxaldeetara, ehun tam tamek berria zabaldu balute bezala Kongo eta Lomani ibaiak batzen ziren ingurunean, eta handik aurrera oihanera harekin joaten zirenek ihes
|
egiteko
desioak erreprimitu eta zintzotasun handiz batzen zuten kautxua; hain zintzo ezen, Leopoldo erregeak talde bakoitzari eskatzen zion kopuru minimoa lortu eta gero ere, zuhaitzez zuhaitz eta aihenez aihen jarraitzen zuten. Pasatu ziren bi hilabete, eta Lalande Biran kapitainak, Kiron zentauro ehiztariaz gogoratuta berriro ere, nola erakutsi zien hark ehizan gainerako erdi jainko eta heroi guztiei, maisu izendatu zuen Chrysostome, eta harengana jotzera animatu zituen bai askariak eta bai subofizial beltzak igande goiz bateko diskurtsoan.
|
2014
|
|
«Ez dut deus esateko» zizakatu zuengizajoak eta nik, haren ahultasunaren aurrean handituta, erantzun nion nik baietz. iruditzen zitzaidala nirekin maitasuna
|
egiteko
desioa zuela eta ezinak arazoakematen zizkiola eta lagundu nahi niola eta nik ere gogoa nuela, esan nion (98).
|
|
Sexualitateari dagokionez, sexua putaren estigmarekin lotzen dute biek unerenbatean, kultura judeokristauan emakumeentzat irainik larrienarekin hain zuzen, lehenago aipatutako Maria ama birjina delako paradigma sistema patriarkalean, etaIrenek menderakuntza egoera batean aurkezten digun bitartean (bai lehen gaueanduen enkontruan baita pelikulan agertzen den eszenan ere), Mirenentzat «trantzepsikologiko» bat da eta hori pasatu eta gero «edozer gauzari aurre egitea zitzaidalaposible egin berri nuena burutu ondoren» dio. Biek bizi dute biolentziarekin sexuharremana, Irenek gizonaren mehatxuak entzun ostean bere burua defendatzekoerabakia hartzen du, eta Mirenek dio «benetan alde
|
egiteko
desioa eta asmoa izanbanu, ez nintzatekeen aditzera ematen ausartuko. Ohe ertzean eseri nintzeneanberandu zen jada atzera egiteko» eta mina egin zion arren, ez zuela ezer esan.
|
|
100 urte
|
eginiko
desioen ohea.
|
2015
|
|
Bere lana burugabeegia zen, pertsonalegia ezein bitarteko edo diziplina jakinetan sailkatzeko. Ideia batek bereganatzen zuen, proiektuetan lan egiten zuen, arte galerietan erakuts zitezkeen emaitza konkretuak zeuden, baina aktibitate hori ez zen jaiotzen hainbeste artea
|
egiteko
desio batetik, ez bada bere obsesioei men egiteko behar batetik, bere bizitza nahi bezala". " Ez naiz ni", aitortu zuen behin Callek;" ni puskaz eroagoa naiz".
|
|
Dena uzteko beharraz. Ihes
|
egiteko
desioaz. Beste ate bat ireki eta akabo dena.
|
|
Herentzia nazionalistatiko ihesa, nobela horretan, geografikoagoa bainoago katarsiaren bidezkoa da; tragediaren antzezpena, histrionismoa, hedonismoa, patu horri azken puntua jartzeko bitarteko bilakatzen dira. Baina euskal nobelagintzak naziotik ihes egitea eta herentziari uko
|
egitea
desio gisa adierazten badu ere, hein batean eten hori fantasia dela ere kontziente da, eta badira aitaren
|
|
Ez baitakit zer tentsio mordo zegoen gizon haien baitan. Ororen buruan ni eta hainbat adiskidealde
|
egiteko
desiotan geunden Iruñea hartatik, non jendea fusilatzen ari baitziren, diskurtsoak han hemenka, eta atxiloketak etengabe. Katedratiko bat [Gartzia Fresca irakaslea] Autobus geltokiko ordulari publikoaren esferan gorderik zegoen.
|
|
Nobelagilearen ñabardura: " Eraso bati arrapostu
|
egiteko
desioa bidezkoa eta ongarria ere izan daiteke noski, erantzuna arrazionala eta neurrikoa den bitartean; nolanahi ere, iturburutzat duen kalteak berak baino galera handiagoak ez lituzke sortu behar zuhurra izateko". Haatik, Saizarbitoriaren protagonisten arrapostua ez da ez razionala ez neurrikoa izaten.
|
|
Tranpa mortala dira ihesbiderik gabeko tramankulu itxi horiek. Baina gaur bai, igogailuan norbaitekin topo
|
egitea
desio dut. Bigarren solairuko atsoarekin, esaterako; Gestapoko interrogatzailea dirudien horrekin.
|
2017
|
|
Bere lana burugabeegia zen, pertsonalegia ezein bitarteko edo diziplina jakinetan sailkatzeko. Ideia batek bereganatzen zuen, proiektuetan lan egiten zuen, arte galerietan erakuts zitezkeen emaitza konkretuak zeuden, baina aktibitate hori ez zen jaiotzen hainbeste artea
|
egiteko
desio batetik, ez bada bere obsesioei men egiteko behar batetik, bere bizitza nahi bezala". " Ez naiz ni", aitortu zuen behin Callek;" ni puskaz eroagoa naiz".
|
2018
|
|
Egia esan, sekula ez zuen nahi izan senarraren fruiturik erne, hark ez zuelako inoiz beragan apartekorik piztu. Ez zuen sarri sarri eduki ume bat
|
egiteko
desiorik, baina orduan bai, ostera, udaberri hartan bai; guztiz konbentziturik zegoen hartutako erabakiaz. Gainera, geroago askotan eskertu zion naturari fruiturik eman ez izana arinago, berak egiaz desio izan zuen arteraino.
|
|
Topaketak arkitektura, hirigintza eta diseinuaren inguruan euskaraz lan
|
egiteko
desioa zutenen arteko elkarretaratze bat bezala pentsatu zen. Azken finean, profesionalen artean hitz egitean euskarazko ekoizpena «egon, bazegoela» ikusten zen; batek plegu batzuk eskuratu zituela lehiaketa publiko batetik, besteak aurrekontu bat prestatu zuela?
|
|
Erdialdera, Xuani zirrara eragin dion zerbait gertatu da. Nola jakin zer izan den, bi pertsonaren arteko konfiantza erabatekoa, beste baten barrenarekin lotura
|
egiteko
desioa, edo itsasoan itotzen ari diren marinelen panorama. Baina gainditu du estualdia, portuko lady zoroari eskua emanda jarraitu du aurrera, errekara bidean, begiak itxita.
|
2021
|
|
Arangurenen iritziz, euskalduntasunari begira jartzeko, erreferente «eraginkorrak» izan daitezke iraganeko mugarri komunak. «Etorkizuna elkarrekin
|
egiteko
desioa elikatzeko, ez da soilik iraganaren etengabeko aldarria behar. Baina, jende askorentzat, iragan komuna historiaren pasarte erabakigarriak dira, baita etorkizun komunaren justifikazioaren parte garrantzitsua ere».
|