2001
|
|
Emaitza guziak okerrak dira. Eragiketa pausatu gabe, 1 emaitza ezinezkoa dela frogatzen
|
duen
arrazoinamendua aurki ezazu eta erranaldia osa.
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen
|
dut
.
|
|
Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen.
|
|
Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen.
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen
|
dut
. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen dut. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen dut. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen
|
dut
|
|
" 0" batzuekin osatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen.
|
|
5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen dut," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
|
|
5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen
|
dut
," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
|
|
[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu
|
dugu
. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
|
|
Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu
|
ditugu
. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela.
|
|
Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela. Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen
|
du
. Horien intuizioa landu behar da{ ad.
|
|
Buruketa baten testuaren hastapena ezagutzen da eta ongi ebatzi
|
duen
ikasle baten kalkulua ere: lErosten du...
|
|
Autobus horrek zenbat bidaia eginen
|
du
haur guzien garraiatzeko?
|
|
Zenbat arroltze
|
du
–4 ► Zenbateko/ uzera du 49 cm2-ko azalera duen karratu baten aldeak?
|
|
2 ► Kolegio batek hiztegiak erosi
|
ditu
, 28 € tan bakoitza. Orotara 700 € gastatu du.
|
|
2 ► Kolegio batek hiztegiak erosi ditu, 28 € tan bakoitza. Orotara 700 € gastatu
|
du
.
|
|
Zenbat hiztegi erosi
|
du
–
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli egin
|
du
15 km-ren egiteko. Eta 20 km-ren egiteko?
|
|
€ F konbertsioen egiteko Europako Bankuak ba/ io hau erabiltzen
|
du
:
|
|
€ F konbertigailuak balio hori bera erabiltzen
|
du
baina kakotxaren ondotik bi zifra baizik ez ditu agertzen.
|
|
€ F konbertigailuak balio hori bera erabiltzen du baina kakotxaren ondotik bi zifra baizik ez
|
ditu
agertzen.
|
|
Jarduera honetan, beste ikas/ e batekin/ an eginen
|
duzu
. Anitz biderketa eginen duzue.
|
|
Jarduera honetan, beste ikas/ e batekin/ an eginen duzu. Anitz biderketa eginen
|
duzue
. Lana parteka ezazue.
|
|
1 Konbertigailuak 229,58 F agertzen
|
du
. Hurbilketa hoberenaren egiteko
|
|
Konbertigailuak 373,90 F agertzen
|
du
.
|
|
lkasleek jadanik badakite idazkera hamartarraren zati bat baizik ez hartzen, hurbiltze bat eginez eskasean edo soberakinean. Zatiketa baten zatidura" kakotxaren ondotik mugiaraziz" bilatzeko testuinguruan ikasi
|
dute
(ikus 84 sekuentzia). Hemen batzuetan deitu" biribilduaren araua" ulertuko da:
|
|
Zatikiaren barrak 3z zatitu behar de/ a oroitarazten
|
du
.
|
|
18 x l./= 12 idazten da. t 3" bider" ikurrak 2z biderkatu behar de/ a oroitarazten
|
du
.
|
|
Trenak zenbat km iragan
|
du
, distantziaren �ak eginak dituelarik. Zenbat km gelditzen zaio egiteko?
|
|
Galerna egun batez, kantitate abantxu bukatua da. Eraikitzaileak luzera horren %15a egin
|
du
. osoaren 873 milarenak zilatuak ditu.
|
|
Zenbateko luzera zilatu
|
du
–
|
|
Zenbat euri egin
|
du
egun horretan?
|
|
0 Begira ezazu Mirentxuk eta lnakik problema hau nola ebazten
|
duten
.
|
|
Buruketa: Ofiziale batek saltegi baten zola 684 moketa lauzarekin estali
|
du
. Lauza bakoitzak 0,25 m2 ko azalera du.
|
|
Mirentxu eta lnaki emaitza berera helduko direla egiazta ezazu. 8 Problema hauen ebazteko, gaineko bi metodoak erabil. erabiltzen
|
du
.
|
|
Zenbat plastiko gramo
|
du
perla guzien egiteko, ditu.
|
|
A ► Zer da 0,25 € bakoitza balio duten C ► Liburu saltzaile batek 137 aldizkari, 976 gairen prezioa? bata bestearen gainean altxatu
|
ditu
.
|
|
2 ► Zenbat pagatuko
|
dut
bakoitzak 0,50 € balio duten 249 tinbre?
|
|
3 ► Etxeen eraikitzeko, lur sail bat 0, 125 ha� ko 56 zatitan partekatu
|
dute
.
|
|
Altuerek ebakidura puntu bera dutela hurrengo ikasturteetan landuko
|
dute
. Hemen marrazkien zehaztasunaren kontrolatzeko bide gisa baizik ez da aurkeztua.
|
|
A Hiruki baten azaleraren kalkulatzen ikasiko
|
duzu
. A
|
|
Hiruki baten altuera ezagutzen
|
badut
: a= 63 mm, bai eta oinarria den aldearen luzera:
|
|
1 ► 0, 125 km luze diren 12 tren, bata bestearen ondoan ezarri
|
dituzte
, ikuskatzeko.
|
|
Zenbateko/ uzera osatzen
|
dute
–
|
|
2 ► 480 botila esnek, bakoitza 0,5 litrokoa, zenbateko esne kantitatea egiten
|
du
–
|
|
Ez da aise hirukien azaleraren kalkulatzeko formularen arrazoinamendua ulertzea. Lehen ariketako azken irudian laukizuzenaren" zola" berde iluna gelditu da, begiratzen
|
dugun
hirukia berde arina bilakatu delarik. a altueraren ezkerreko hiruki berde arinak daukan azalera bi koloreko laukizuzenaren erdia da. Gauza bera da a altueraren eskuin aldean.
|
|
1 ► Taxi batek Harotzarena jauna aireportura eraman
|
du
. 8 km-ko ibitatdia 25,25 € kosta da.
|
|
8 km-ko ibitatdia 25,25 € kosta da. 5 km-ko beste ibilbide batentzat, Errekarte andereak 16,25 € ordaindu
|
du
. Prezioa eta km kopurua proportzionalak direa?
|
|
Usaian," Goxoa" izeneko opitak 300 gramo pisu du. Azoka baten karietara, haren masa% 25ez emendaturik saltzen
|
dute
.
|
|
NOù' IEAU: 3oo.9+, 1+. i: aldiz kurritu
|
dute
. Luxik 6 min eta 47 s eman du eta Sabinak 400 s.
|
|
aldiz kurritu dute. Luxik 6 min eta 47 s eman
|
du
eta Sabinak 400 s.
|
|
Horra A eta B pisu aurtikitzaileen emaitzak (tehenak 4 entsegu egin
|
ditu
eta bigarrenak 3 entsegu):
|
|
Amaiak 7,56 € ko konpasa erosi
|
du
, bi orri pakete 2,35 € tan bakoitza, eta tinta ontzi bat 1,45 € tan.
|
|
Aski ote
|
du
–Hala bada, zenbateko xehea itzuliko diote?
|
|
Aski ote du? Hala bada, zenbateko xehea itzuliko
|
diote
–
|
|
Opil hori erosiz geroz, zenbat gramo gehiago ukanen
|
dugu
–
|
|
7 ► Lau artzainek beren artaldeak konparatzen
|
dituzte
. Ximunek Lukasek baino 8 ardi gutiago du; Xanek Mirenek baino 2 aldiz ardi gutiago.
|
|
[I] etik@] ra: lkasleekjadanik ikusi
|
dute
0,5ez biderkatzea edo erdiaren hartzea, berdin dela (ikus 108 sekuentzia). 116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea dute helburu.
|
|
116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea dute helburu. Hemen" x" ikurraren beste erabilpen bat ikasten
|
dute
: 25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen hartzea da (PEA ariketetako urraspidea).
|
|
25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen hartzea da (PEA ariketetako urraspidea). 117 sekuentzian, 25 ehunenen hartzea edo 0,25ez biderkatzea berdin dela ikasten
|
dute
(lehenago, 0,25ez biderkatzea 0,25en batuketa errepikatuari dagokio), eta azkenik, 118 sekuentzian, laurdenaren hartzea edo 0,25etan biderkatzea berdin dela.
|
|
0 Begira ezazu bi problemak nola ebazten
|
dituzten
Mirentxuk eta liiakik.
|
|
Kinkailerian, Etxeberri jaunak zilogailu elektriko bat manatu
|
du
61. J0€ tan.
|
|
Zenbat diru gastatuko
|
du
–
|
|
61en ¾a hartzen
|
ditut
, erran nahi baita fa% x 61 Lehenik 61 100ez zatitzen dut: 0,61 da.
|
|
61en ¾a hartzen ditut, erran nahi baita fa% x 61 Lehenik 61 100ez zatitzen
|
dut
: 0,61 da.
|
|
Ondotik 0,61 35ez biderkatzen
|
dut
.
|
|
Bi biderketa hauek kalkulatu gabe, segur gara emaitza bera izanen
|
dutela
. Esplika ezazu zergatik eta egiazta ezazu biderketak kalkulatuz.
|
|
Zenbat km egin
|
du
–zenbat km egin du?
|
|
Zenbat km egin du? zenbat km egin
|
du
–
|
|
A Urtebetean, 1 3 2 litro m ko euri egiten
|
du
C 6 km luzeko tunel baten eraikitzea Biarritzen. Galerna egun batez, kantitate abantxu bukatua da.
|
2002
|
|
[fil eta [g: Urtxintxak kontatzen
|
du
. Marratu duena zuzenean ikusten du Dedek, 6 kanikak gisa honetan kentzen baititu:
|
|
Urtxintxak kontatzen du. Marratu
|
duena
zuzenean ikusten du Dedek, 6 kanikak gisa honetan kentzen baititu: 5 eta 1.
|
|
Urtxintxak kontatzen du. Marratu duena zuzenean ikusten
|
du
Dedek, 6 kanikak gisa honetan kentzen baititu: 5 eta 1.
|
|
Urtxintxak kontatzen du. Marratu duena zuzenean ikusten du Dedek, 6 kanikak gisa honetan kentzen
|
baititu
: 5 eta 1.
|
|
[Q] Scenario hau erakasleak erakusten
|
du
lehenik, adibidez: 9 7, 10 6, 4 3, 9 5, 6 4 eta 7 5 Zenbaki ttipi bat kentzen balitz bezala da (ikus 47 or.) baina hemen behereko puntuak dira gordetzen.
|
|
Kuboak bata bestearen gainean metaturik irudikatzeak zeinu bakoitzaren erranahia emaiten du: zenbaki ttipiena erakusten
|
du
puntak.
|
|
Horrela, zenbakikuntza erraiten du irakasleak eta 10erainoko hamartarrera buruz ari gara, zenbakiak gisa honetan pentsatuak baitira: 11= 10+ 1, 12= 10+ 2, etab. osagaia idazten
|
dute
ikasleek.
|
|
B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar dituzte 65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen
|
dute
.
|
|
Kontatu eta kalkulua erkatu: untxintxak 7 kontatzen
|
du
, 5 kontatzen du, eta gero dena berriz kontatzen du. Kanikarrek eta Dedek 7 hola" ikusten dute":
|
|
Kontatu eta kalkulua erkatu: untxintxak 7 kontatzen du, 5 kontatzen
|
du
, eta gero dena berriz kontatzen du. Kanikarrek eta Dedek 7 hola" ikusten dute":
|
|
[El Klik klak kartoiak (ikus 13 or.): hemen aurkezten diren kartoiek 3 puntu multzo erakusten
|
dituzte
, multzo bakoitza 1, 2 edo 3 puntukoa, adibidez:
|
|
lehenago bilduma barreiatua da; gero, 10naka antolatua. 37 idazkeran 3 zifrak 10 gaiko 3 multzoak adierazten
|
dituela
eta 7 zifrak bakarrik gelditzen diren 7 gaiak berehala ohartzen baldin badira ere haur batzuk, ezagutza hori 88 orrialdeetan baizik ez da taldean landuko. zenbatzeko
|
|
*" Hamarrekoak" eta" unitateak" hitzen ulertzea zaila da. " unitate" hitzaren orde" batekoa" erabiltzen
|
dugu
. Ha/ aber," hamarrekoa" edo" hamarra" erran daiteke.
|
|
69raino. osatzen
|
duten
10 bateko gordezko bildumaren segidarekin paraleloki jar).
|
|
Sekuentzia abako handi bat daukan kartoia erabiliz has daiteke{ fitxategiaren bukaeran): ikasleek bola kopuru zehatz baten inguratzen ikasten
|
dute
.
|
|
79 orrialdean bezala. " Doble handiak" ere emanen
|
ditugu
.
|
|
79 orrialdeko jarduera bera. " Doble handiak" ere emanen
|
ditugu
.
|
|
[fil Laukitxo bat bikote baten bidez kokatu (letra, zifra) [g Ariketa bera kodigo hori haur anitzek ezagutzen
|
duten
egoeran. hitzartua den egoeran.
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen
|
dutela
ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte.
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin
|
dituzte
. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten
|
dituzte
, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
2 zifrako 2 zenbakiren gehitzeko (ikus 113 or.), ikasleek kalkulu jokabide hau ikasiko
|
dute
: batekoen batura (8+ 5 adibidez) 10+ 3 moldean idatziko dute (beste 10eko bat osatua da).
|
|
2 zifrako 2 zenbakiren gehitzeko (ikus 113 or.), ikasleek kalkulu jokabide hau ikasiko dute: batekoen batura (8+ 5 adibidez) 10+ 3 moldean idatziko
|
dute
(beste 10eko bat osatua da). Jokabidearen parte hau aurreikusten da.
|
|
Kontaketa eta kalkulua erkatu 9+ n motako batuketentzat. 9+ 7 rentzat adibidez, Kanikarrek kutxa eskorgetatik hartzen
|
duen
kanika batekin osatzen du eta estalkia ezartzen(= 1 O): 6 kanika gelditzen dira oraino eskorgetan...
|
|
Kontaketa eta kalkulua erkatu 9+ n motako batuketentzat. 9+ 7 rentzat adibidez, Kanikarrek kutxa eskorgetatik hartzen duen kanika batekin osatzen
|
du
eta estalkia ezartzen(= 1 O): 6 kanika gelditzen dira oraino eskorgetan...
|
|
6 kanika gelditzen dira oraino eskorgetan... Hamarrekoa gainditzen
|
du
: 9+ 7= 9+ 1+ 6.
|
|
Hemen, kutxak ezarriak diren gainditu (99 orrialdean bezala). bezala, 5+ 2 n antolatzera ekartzen
|
du
.
|
|
Hortik dator Brekin hasten den zifrazko idazkera. Ondoko laukitxoetan erabiltzen den deskonposaketak 10 kanikako 8 kutxa hobeki erakusten
|
ditu
.
|