2001
|
|
Edukia mezua bera da, komunikatu nahi dugun zer hori.
|
Edukiak
zehazteko momentuan, oso baliagarriak izan dira testu moten inguruan argitaratutako lanak. Izanere, neurri handi batez, edukia sailkatzeko saioak baitira testu motetan oinarrituzegindako sailkapenak.
|
|
Ikus dezakezuenez,
|
edukia
zehazteko aukera asko dugu. Hauek guztiakegokiro lantzeak euskal hiztun batek dituen behar komunikatiboak asetzea dakar, zalantzarik gabe.
|
|
Ondotik
|
edukia
zehazten da. Narrazioak eta azalpenak dira komunikatzendirenak.
|
|
Diodan, bidenabar, W. Iser ek kontzeptu hori maileguan hartu zuela leerstellen edota hutsuneengaineko bere teoria eraikitzerakoan, baina hutsuneak eratzen dituzten gune indeterminatu horiekkomunikatu egiten dutela eta esanahia
|
badaukatela
zehaztuz (gogoan har bedi zehaztapen haugeroxeago aztertuko ditugun hutsuneei begira).
|
2002
|
|
N errepidean, Etxegarateko igarobideko zabaltze lanek eta Debakobailarako korridoreak (Eibar Gasteiz) atzerapenak izaten dituzte behineta berriro, hainbat arrazoi direla medio: Erakundeen artean (Aldundiak, Udalak, etab.) akordiorik eza, finantziazio arazoak, ustiapen erregimenari buruzko eztabaida (Eibar Gasteiz autobidearen kasuan), ingurugiro inpaktua, bi bideen artetik lehentasuna zeinek
|
daukan
zehazteko eztabaida, etab.
|
2006
|
|
Hala ere, publizitate kontratuak egin daitezke publizitatea gauzatzeko agentziak duen betebeharra
|
edukiaren barnean
zehaztuta eta, beraz, barnean egon daitezke, orobat, erabili beharreko hedabideak hautatzea eta proiektatuko den publizitatearen hedapenak eskatzen dituen espazioak erostea. Planifikazio funtzioak agentzien esku jarraitzen badu, hedabideen sailek saiatu dute iragarleari balio osagarria ematen hedabideen publizitate estrategian, eta, sarritan, erosketen banaguneekin lehia izango dute.
|
|
Lehia bidegabearen gaian ez bezala, Publizitatearen Lege Orokorrak ez du zuzenean arautzen inolako publizitate ez zilegiaren aurkako akziorik, ezta sistematikoki ere. Alde batetik, PLOren 31 artikuluan, helburua zeharka ezarrita dago, publizitate ez zilegiagatik prozesuan emandako epai baieslearen
|
edukia
zehazten baitu. Bestalde, etete ekintza besterik ez da arautzen zehaztasunez, eta bereziki haren edukia.
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak, ikuspegi instituzional batetik, PLOren pribilegio korporatiboekin bukatzen du, haren interpretazioek, irizpideek eta printzipioek PLO interpretatzeko balioko baitute. Esate baterako, LDLren 5 artikuluak fede oneko printzipioa jasotzen du143, eta PLOren 6.b. artikuluaren merkataritza usadio eta zuzeneko arauen
|
edukia
zehazteko balioko du. Modu berean, LDLren 9 artikuluak exceptio veritatis delakoa jasotzen du144, eta PLOren 6.a. artikulua interpretatzen lagunduko du, arau horrek ez baitio ezer horri buruz (Massaguer, 1999:
|
|
Iragarleak publizitate kanpaina kontrolatzeko eskubidea duenez, esan den bezala, iragarki kanpainaren lehen erantzulea ere izan du. Kontzepzio horretan oinarritzen dira, hain zuzen ere, publizitatea eteteko akzioa (PLO 29 art.) eta publizitatea eten eta zuzentzeko eskaerak (PLO 26 eta 27 art.). Ildo beretik, PLOk 31 artikuluan epaiaren
|
edukiak
zehazten dituenean, argi eta garbi agertzen du berriro ere iragarleak iragarkiaren dominus izaera duela, epe jakin batean publizitatearen elementu ez zilegiak kentzeko aukera duela esaten baitu (Santaella, 2003: 137).
|
2007
|
|
Sexu rolak dira sexu biologikoaren arabera gizabanako bakoitzari ezartzenzaizkion rol sozialak. Genero rolak, berriz, kultura eta une historiko bakoitzeanmaskulinitatearen eta feminitatearen
|
edukia
zehazten duten jokabideak eta jarrerakdira, eta sozializazio prozesuaren bitartez bereganatzen dira (Martinez, 1999).
|
2011
|
|
Bere, eta batzordearen ustez, Euskaltzaindiak ordura arte banatutako irakasletituluak ez ziren benetako irakasle tituluak, hizkuntzaren gaineko ezagutzaren agiriak baizik, azterketetan ez baitzen eskatzen hizkuntzaren irakaskuntzarako trebetasun edota ezagutzarik. Horregatik batzordeak Euskaltzaindiaren D eta B mailako tituluen izendapena eta
|
edukiak
zehazteko gomendioa egiten zuen. Mendigurenen aburuz, D mailakoa hizkuntzaren «ezagupen eta trebetasun mailako izango litzateke» eta B mailako titulua,
|
2012
|
|
Beraz, bi gidoi idatzi ohi ditu editoreak: alde batetik, albistegiaren
|
edukia
zehazten duen gidoia (aurkezpena eta trantsizioak) eta, bestetik, baliabide teknikoen zehaztasunak dakartzan gidoia (konexioak, soinu baliabideak, bideoak, etab.). Bigarren gidoi horrek teknikarien lana gidatuko du. Gainera, hedabideek albistegian ere publizitateari lekua egin diote:
|
|
Hala ere, publizitate kontratuak egin daitezke publizitatea gauzatzeko agentziak duen betebeharra
|
edukiaren barnean
zehaztuta eta, beraz, barnean egon daitezke, orobat, erabili beharreko hedabideak hautatzea eta proiektatuko den publizitatearen hedapenak eskatzen dituen espazioak erostea. Planifikazio funtzioak agentzien esku jarraitzen badu, hedabideen sailek saiatu dute iragarleari balio osagarria ematen hedabideen publizitate estrategian, eta, sarritan, erosketen banaguneekin lehia izango dute.
|
|
Kontzepzio horretan oinarritzen dira, hain zuzen ere, publizitatea eteteko akzioa (LDL 32.1.2 eta 33 artikuluak) eta publizitatea eten eta zuzentzeko eskaerak (LDL 32.1.2 eta 4 artikuluak). Ildo beretik, LDL 32.2 artikuluan epaiaren
|
edukiak
zehazten dituenean, argi eta garbi agertzen du berriro ere iragarleak iragarkiaren dominus izaera duela, epe jakin batean publizitatearen elementu ez zilegiak kentzeko aukera duela esaten baitu (Santaella, 2003: 137).
|
2014
|
|
Celce Murcia, M.; Dornyei, Z. eta Thurrell, S. (1998): . Gaitasun komunikatiboa: asmo pedagogikoek sortutako eredu bat, osagaien
|
edukiak
zehaztuta?, Hizpide41, 59
|
2015
|
|
Gure ikertaldeak glutenik gabeko elikagaiak aztertzen ditu, gluten kantitatea detektatuz etaondoren, haien nutriente
|
edukia
zehaztuz. Informazio horrekin guztiarekin datu base bat eratueta glutenik gabeko dieta aztertzeko programa diseinatu dugu, momentuz beta test erandarabilguna.
|
|
Bigarren saioari ekingo diogu. Lehenengo saioan esan bezala, aurten jardunaldietako
|
edukiak
zehazteko iazko jardunaldietako ondorioak izan ditugu ardatz, eta lehen mahai inguru honetan, nolabait biondorio gurutzatu nahi izan ditugu. Batetik, iazko ondorioetan Europako beste herrialde batzuetangai honekin aspalditik daudela aipatu genuen, hirigintzaren arteko harremanekin, eta interesgarrialitzatekeela beste herrialde horiekin ere harremanak lantzea, bai eredu teorikoak aurkitzeko, baieta praxia ere.
|