2000
|
|
Horrela, alde batetik gure zeregina betetzen dugu, hots, informazioa ematea. Guk berrikusitako
|
edukiak
transmititzen ditugu, zuzenduak direnak. Bestetik, proiekzio emozional bat sortzen dugu, identifikazio sistema bat.
|
2003
|
|
...dela eta gutxitu egingo zaiola kontzentratzeko eta irakurtzeko gaitasuna; baldin irakasleak, ikus entzunezko kulturara ohitutako ikasleen arreta erakartzeko, klera eta arbela baditu funtsezko lanabesak, borroka aldez aurretik galdua duela; eta, azkenik, baldin klaseak bata bestearen atzean elkartzen baditu, atseden hartzeko tarterik utzi gabe, ikasleen eta irakasleen nekea areagotu egingo dela eta
|
edukiak
transmititzeko eta asimilatzeko gaitasuna gutxitu egingo dela. Gainerakoa, beraz, eskolako arrakasta edo porrota baldintzatzen ari diren faktore horietan guztietan eragitea litzateke.
|
2005
|
|
Betetzen ez duenak 300.000 euro arteko kartzelari eta/ edo isunei aurre egingo die. Araudi horrek Vivendi/ Universal konglomeratu mediatikoaren eta SACEM egile frantsesen elkartearen asmoei erantzuten die, eta Interneten babestutako
|
edukiak
transmititzeko erabil daitekeen eta Eskubide Digitalen Kontrolik ez duen edozein software erabiltzea debekatzen du. Hor sartzen dira ia nabigatzaile guztiak, FTP programak, berehalako edo telefono bidezko mezularitza eta P2P programak.
|
2006
|
|
• Ikuspegi bakarreko
|
edukiak
transmititzen dituzte.
|
2009
|
|
Herri menderatuaren askapen prozesuaren funtsezko osagai hizkuntza bera baita, funtsezko edukia hizkuntza bera baita, nahiz eta gure arteko abertzale gehienek hizkuntza edukirik ez atzeman prozesu horretan. Hizkuntza forma omen da,
|
edukiak
transmititzeko darabilgun ontzia edo axala alegia, eta, nonbait, faktore erabakigarria edukiak direnez gero, euskararen normaltze kontuok marko politiko egokia lortzen dugunen eskuragarriagoak izango omen ditugu. Ohar gaitezen berriz ere hizkuntzaren definizio aldrebesak garamatzan.
|
|
Duela hamar urte baino gutxiago, bideo edo telebista bat etxeko beste telebista batean satelite bidez ikusteko, kableatu egin behar zen. Gaur egun, ordea, edozein ikus entzunezko
|
eduki
transmiti daiteke ordenagailu batetik, haririk gabe, sare baten barruan etxekoa edo munduko edozein lekutara, bidea hartuta Internet Honela jokatzen duten programei esker gertatzen da hori: streaming zerbitzariak, beste PC batzuekin edo WiFi duen edozein gailurekin konektatzen direnak, hala nola azken belaunaldiko telefono mugikor aurreratuak.
|
|
|
Edukiak
transmititzeko garaian, gutxienez autoedizioak ekarri zuen tamainako iraultza izan behar zukeen Internetek. –Internetek, itxuraz behintzat, produkzio bide merkeago eta errazagoa ekar zezakeen?.
|
2010
|
|
Batetik, bideo euskarriaren bitartez erraz barneratzeko moduko edukiak eskaintzea ikastolako ikasleari, harengan ikasteko gogoa sortuz eta pentsamendu kritikoaren garapena sustatuz. Bestetik, ikastolako irakaslegoaren prestakuntzari begira bideoa euskarria izatea,
|
edukiak
transmititzeko baino, irakasleari alde metodologikoetan sakontzeko aukera eskaintzeko.
|
2011
|
|
Horrek euskarari mesede txikia egiten dio, Berasategiren aburuz, hizkuntza transmisiorako tresna delako, ideologia nahiz sentimenduen transmisiorako,, eta edukiaren balioa kentzen badiozu, nahiago dut errusieraz izatea. Ezkerreko adar batzuetatik esaten badute berdin diola edukiak, ene, beren kontzientzia errebisatu lukete, horrela oso bide txarretik goazelako, helburua ezin da izan betelana, hizkuntza elementu hila, museoko pieza bailitzan;
|
edukiak
transmititzeko erreminta behar du izan euskarak?.
|
|
Beraz, euskaldunak euskal kulturara erakartzeko Jakinek 1959 urtetik aurrera planteatutako alternatiba hauxe izan zen: euskara errazean, hau da, euskara mordoiloan, kultur
|
edukiak
transmititzea.
|
2012
|
|
Jolasak presentzia bereziadu haur eskoletan, haurren heziketako baliabide funtsezkotzat hartzen baita.Egunero ordu eta erdiz kanpoan jolasten dira haurrak, eta udaberrian eta udazkeneanegunak luzeagoak direnean, ordu eta erdiko bi saio egiten dituzte kanpoan. Eskolak, alabaina, ez dira
|
edukiak
transmititzeko zentro bakarrik, haurrek egunean hirujatordu bero jasotzen dituzte ikastetxean, 9etan, 12etan eta 15:30ean, eta bazkalduondoren, 7 urte bitarteko ume guztiek ordu eta erdiko edo bi orduko lo kuluxka egitendute. Ikusi bezala, eskolak lotura handia du osasungintzarekin, eta haurren jolasaz, loaz, eta otorduez gain, garrantzia handia ematen diote, baita ere, ariketa fisikoari; Estoniako neguetan hotz handia egiten duenez, izerdia botatzeko saunak erabiltzendituzte ikasle guztiekin:
|
|
Halaber, ez du&tps://www.consumer.es/web/ es/ tecnologia/ hardwarea/ 2012/06/20/ 210364.php»288882.php»208882.php» 174 DLNA. Multimedia
|
edukia
transmititzeko. 110 euro balio du.
|
|
Bestalde, < ahef= »http ://home.cisscos.com/es eu/ products/ routers/ EA 4500″Eak banda bikoitzeko Wifi konektagarritasuna eskaintzen du, eta 450 Mpb ko transferentzia abiadura du banda bakoitzeko. Gigabit Ethernet lau ataka ditu, USB ataka eta multimedia
|
edukiak
transmititzeko DNLA zerbitzaria. 200 euro balio du.
|
|
< ahref= »http ://www.engadget.com/2012/ 06/ 19/ 214 Sharep shareport/ »214 Shareport Port, Android eta IOS sistema operatibo mugikorretarako erabilgarri. Esterouter bateragarria da DLNArekin, haririk gabeko multimedia
|
edukia
transmititzeko. 250 euroko zenbatekoa gomendatzen da.
|
2014
|
|
Euskaldun berriekin izaten dugun pazientzia txikia da horren adibide. Baina imajinatu zer izan daitekeen euskaraz bizi nahi eta komunikatzeko gaitasun falta izatea, edo seme alabei norberak ez
|
daukana
transmititu nahi izatea.
|
2016
|
|
Kulturari ematen zaion erabilera ofiziala gailendu arren, kultura nork edo zerk egiten duen ezin da zehaztu. Botere publiko pribatu boteretsuenek kultura espektakular eta ezohiko hau bultzatzen duten arren, aparteko erakustaldirik egin nahi ez duten, eta bertsio mugatu eta errazetatik urruti, bestelako
|
edukiak
transmititzen dituzten kultura anitz ere badira. Victor Lenorek18 dioen legez, eraikin huts bat okupatzeari edo sindikatu bat antolatzeari kultura deitzen hasi genioke.
|
2021
|
|
Pandemia garaian EHUk egin duen ekarpena oso ona izan da. Eman dugun informazioa kalitatezkoa izan da, bai edukiari, eta bai
|
edukia
transmititzeko moduari dagokienez. Zientziaz ez dakien pertsonak ulertzeko moduan eman dugu informazioa.
|
|
Horri guztiari gehitu litzaioke arestian aipatu edukien desagerpena, horrek heziketa sistema benetan kaskar bihurtzen duelako. Esan bezala," ikasten ikasi" mantrarekin ahaztu dugu" ikastea" bera, zoriontasunean oinarrituriko pedagogia berriek ez dute
|
edukirik
transmititu nahi, konpetentzien bidez berez bereganatuko baitituzte eduki horiek. Alez ale piloa desagertu da azkenik, eta horri, oraindik ere, piloa esaten diote.
|
|
Horretan sinestea egun absurdua da.
|
Edukiak
transmititu behar dira; eta, Ken Robinsonek dioen moduan, oraindik eduki askoz gehiago, benetako piloa osatu arte, horrekin bakarrik dena errotik aldatuko ez dela jakin arren. " Ikasten ikasi" eta" ikasi" behar da, biak baitira ezinbesteko eta elkarren osagarri —elkarren beharra daukate ia beti— Horren bitartean, zoritxarrez, ale gutxirekin jarraitzen dugu, bi ondorio nagusirekin:
|
|
Zertarako ezagutu eta menperatu behar du irakasleak bere dizipina, metodologia jakin bat ezartzera derrigortua dagoenean? Zertarako
|
edukiak
transmititu ez eta, gainera, ikasleak bere kabuz ikasi behar duenean. Batetik irakasleak aditua izan behar duela esaten da baina, bestetik, edozein izan daitekeela irakasle ere esaten da; gauza bera gertatzen da ustezko komikatzeko gaitasunarekin, jada irakasleak ez baitu ezer igorri behar.
|
|
Durkheimek esan bezala, praktika jakin batzuk ezartzeko, nahikoa da bezaketa makinalarekin; ideiak eta sentimenduak, ordea, arrazoiaren bidez baino ezin dira komunikatu, gutxika gutxika. Horregatik, Dubeti jarraiki, Elizak abiatu zuen eskola ez zen
|
edukiak
transmititzeko leku huts bat, espazio morala ere izan behar baitzuen halabeharrez. Ideiez eta sentimenduez beteriko espazio moral horrek, noski, ez du ume eta nerabeengan bakarrik eragiten, irakasleek ere ezin baitute ihes egin.
|
|
Alabaina, hausnartze prozesu horretan murgildurik gauden bitartean, ezinbestekoa baita hausnarketa hori, uste dut badagoela etorkizun posible guztietan ikuspegi ilustratu batetik erabat erabilgarria den diziplina bat, diziplina jakin bat goratzea gustuko ez dudan arren; paradoxikoki, baztertuta eta zokoratuta egon ohi den diziplina bat: ...rtzeko gaitasunagatik baizik, galderak egiteko gaitasunagatik —testuingurua bat ala bestea izan— Horren da garrantzitsua diziplina ez litzatekeela arlo gisa planteatu behar, are gutxiago filosofiaren historia huts bat bezala, modu transbertsalean baizik, modu osagarrian; are gehiago, Sanchez Tortosarekin batera, uste dut irakasle guztiek izan luketela moduren batean edo bestean filosofo,
|
edukiak
transmititzeaz gain ume eta gazteak dena zalantzan jartzera bultzatu ere egin lituzketelako horretarako, noski, irakasleen formakuntzan presentzia izan luke filosofiak— Filosofiak, Horkheimerren hitzetan, funtzio sozial ezinbestekoa du, ezarria dagoenaren kritika egitea; edo, Kantek zioen moduan, filosofiak modu aske eta pertsonalean arrazoitzeko gai diren pentsalari autonomoak sortzen ditu,... Deleuzek ere, beste zentzu batean, filosofiak zentzu berriak sortzeko balio digula dio.
|
2022
|
|
Batzuetan, oroitzapen dosia eman arren, ez da immunitate maila ona lortzen. Hepatitis mota batzuk sexu harremanak babesik gabe
|
edukitzeagatik
transmititzen dira. Arrazoi horrengatik kasuak gehitu egin dira?
|
|
Hizkuntza gaitasunak bai, eskolan landu behar dira. Gainera, gakoak dira, ze, euskara
|
edukiak
transmititzeko hizkuntza baldin bada —batez ere, D ereduan—, ikasleek maila on bat behar dute trebetasun guztietan, baita ahozkoan ere.
|
2023
|
|
Orain dela gutxi arte, ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen lehentasuna
|
edukiak
transmititzea izaten zen arren, aurrez aipatu bezala, GHEEren ezarpenak aldaketa ekarri du hezkuntza paradigmara. Izan ere, lan merkatuan aintzatesten diren eta momentuko eta etorkizuneko erronkei erantzuteko beharrezkoak diren konpetentzien garapena oinarritzat hartzea eskatzen du unibertsitateko ikasketa planetan.
|