Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Horrela, alde batetik gure zeregina betetzen dugu, hots, informazioa ematea. Guk berrikusitako edukiak transmititzen ditugu, zuzenduak direnak. Bestetik, proiekzio emozional bat sortzen dugu, identifikazio sistema bat.
2003
‎...dela eta gutxitu egingo zaiola kontzentratzeko eta irakurtzeko gaitasuna; baldin irakasleak, ikus entzunezko kulturara ohitutako ikasleen arreta erakartzeko, klera eta arbela baditu funtsezko lanabesak, borroka aldez aurretik galdua duela; eta, azkenik, baldin klaseak bata bestearen atzean elkartzen baditu, atseden hartzeko tarterik utzi gabe, ikasleen eta irakasleen nekea areagotu egingo dela eta edukiak transmititzeko eta asimilatzeko gaitasuna gutxitu egingo dela. Gainerakoa, beraz, eskolako arrakasta edo porrota baldintzatzen ari diren faktore horietan guztietan eragitea litzateke.
2005
‎Betetzen ez duenak 300.000 euro arteko kartzelari eta/ edo isunei aurre egingo die. Araudi horrek Vivendi/ Universal konglomeratu mediatikoaren eta SACEM egile frantsesen elkartearen asmoei erantzuten die, eta Interneten babestutako edukiak transmititzeko erabil daitekeen eta Eskubide Digitalen Kontrolik ez duen edozein software erabiltzea debekatzen du. Hor sartzen dira ia nabigatzaile guztiak, FTP programak, berehalako edo telefono bidezko mezularitza eta P2P programak.
2006
‎• Ikuspegi bakarreko edukiak transmititzen dituzte.
2009
‎Herri menderatuaren askapen prozesuaren funtsezko osagai hizkuntza bera baita, funtsezko edukia hizkuntza bera baita, nahiz eta gure arteko abertzale gehienek hizkuntza edukirik ez atzeman prozesu horretan. Hizkuntza forma omen da, edukiak transmititzeko darabilgun ontzia edo axala alegia, eta, nonbait, faktore erabakigarria edukiak direnez gero, euskararen normaltze kontuok marko politiko egokia lortzen dugunen eskuragarriagoak izango omen ditugu. Ohar gaitezen berriz ere hizkuntzaren definizio aldrebesak garamatzan.
‎Duela hamar urte baino gutxiago, bideo edo telebista bat etxeko beste telebista batean satelite bidez ikusteko, kableatu egin behar zen. Gaur egun, ordea, edozein ikus entzunezko eduki transmiti daiteke ordenagailu batetik, haririk gabe, sare baten barruan etxekoa edo munduko edozein lekutara, bidea hartuta Internet Honela jokatzen duten programei esker gertatzen da hori: streaming zerbitzariak, beste PC batzuekin edo WiFi duen edozein gailurekin konektatzen direnak, hala nola azken belaunaldiko telefono mugikor aurreratuak.
Edukiak transmititzeko garaian, gutxienez autoedizioak ekarri zuen tamainako iraultza izan behar zukeen Internetek. –Internetek, itxuraz behintzat, produkzio bide merkeago eta errazagoa ekar zezakeen?.
2010
‎Batetik, bideo euskarriaren bitartez erraz barneratzeko moduko edukiak eskaintzea ikastolako ikasleari, harengan ikasteko gogoa sortuz eta pentsamendu kritikoaren garapena sustatuz. Bestetik, ikastolako irakaslegoaren prestakuntzari begira bideoa euskarria izatea, edukiak transmititzeko baino, irakasleari alde metodologikoetan sakontzeko aukera eskaintzeko.
2011
‎Horrek euskarari mesede txikia egiten dio, Berasategiren aburuz, hizkuntza transmisiorako tresna delako, ideologia nahiz sentimenduen transmisiorako,, eta edukiaren balioa kentzen badiozu, nahiago dut errusieraz izatea. Ezkerreko adar batzuetatik esaten badute berdin diola edukiak, ene, beren kontzientzia errebisatu lukete, horrela oso bide txarretik goazelako, helburua ezin da izan betelana, hizkuntza elementu hila, museoko pieza bailitzan; edukiak transmititzeko erreminta behar du izan euskarak?.
‎Beraz, euskaldunak euskal kulturara erakartzeko Jakinek 1959 urtetik aurrera planteatutako alternatiba hauxe izan zen: euskara errazean, hau da, euskara mordoiloan, kultur edukiak transmititzea.
2012
‎Jolasak presentzia bereziadu haur eskoletan, haurren heziketako baliabide funtsezkotzat hartzen baita.Egunero ordu eta erdiz kanpoan jolasten dira haurrak, eta udaberrian eta udazkeneanegunak luzeagoak direnean, ordu eta erdiko bi saio egiten dituzte kanpoan. Eskolak, alabaina, ez dira edukiak transmititzeko zentro bakarrik, haurrek egunean hirujatordu bero jasotzen dituzte ikastetxean, 9etan, 12etan eta 15:30ean, eta bazkalduondoren, 7 urte bitarteko ume guztiek ordu eta erdiko edo bi orduko lo kuluxka egitendute. Ikusi bezala, eskolak lotura handia du osasungintzarekin, eta haurren jolasaz, loaz, eta otorduez gain, garrantzia handia ematen diote, baita ere, ariketa fisikoari; Estoniako neguetan hotz handia egiten duenez, izerdia botatzeko saunak erabiltzendituzte ikasle guztiekin:
‎Halaber, ez du&tps://www.consumer.es/web/ es/ tecnologia/ hardwarea/ 2012/06/20/ 210364.php»288882.php»208882.php» 174 DLNA. Multimedia edukia transmititzeko. 110 euro balio du.
‎Bestalde, < ahef= »http ://home.cisscos.com/es eu/ products/ routers/ EA 4500″Eak banda bikoitzeko Wifi konektagarritasuna eskaintzen du, eta 450 Mpb ko transferentzia abiadura du banda bakoitzeko. Gigabit Ethernet lau ataka ditu, USB ataka eta multimedia edukiak transmititzeko DNLA zerbitzaria. 200 euro balio du.
‎< ahref= »http ://www.engadget.com/2012/ 06/ 19/ 214 Sharep shareport/ »214 Shareport Port, Android eta IOS sistema operatibo mugikorretarako erabilgarri. Esterouter bateragarria da DLNArekin, haririk gabeko multimedia edukia transmititzeko. 250 euroko zenbatekoa gomendatzen da.
2014
‎Euskaldun berriekin izaten dugun pazientzia txikia da horren adibide. Baina imajinatu zer izan daitekeen euskaraz bizi nahi eta komunikatzeko gaitasun falta izatea, edo seme alabei norberak ez daukana transmititu nahi izatea.
2016
‎Kulturari ematen zaion erabilera ofiziala gailendu arren, kultura nork edo zerk egiten duen ezin da zehaztu. Botere publiko pribatu boteretsuenek kultura espektakular eta ezohiko hau bultzatzen duten arren, aparteko erakustaldirik egin nahi ez duten, eta bertsio mugatu eta errazetatik urruti, bestelako edukiak transmititzen dituzten kultura anitz ere badira. Victor Lenorek18 dioen legez, eraikin huts bat okupatzeari edo sindikatu bat antolatzeari kultura deitzen hasi genioke.
2021
‎Pandemia garaian EHUk egin duen ekarpena oso ona izan da. Eman dugun informazioa kalitatezkoa izan da, bai edukiari, eta bai edukia transmititzeko moduari dagokienez. Zientziaz ez dakien pertsonak ulertzeko moduan eman dugu informazioa.
‎Horri guztiari gehitu litzaioke arestian aipatu edukien desagerpena, horrek heziketa sistema benetan kaskar bihurtzen duelako. Esan bezala," ikasten ikasi" mantrarekin ahaztu dugu" ikastea" bera, zoriontasunean oinarrituriko pedagogia berriek ez dute edukirik transmititu nahi, konpetentzien bidez berez bereganatuko baitituzte eduki horiek. Alez ale piloa desagertu da azkenik, eta horri, oraindik ere, piloa esaten diote.
‎Horretan sinestea egun absurdua da. Edukiak transmititu behar dira; eta, Ken Robinsonek dioen moduan, oraindik eduki askoz gehiago, benetako piloa osatu arte, horrekin bakarrik dena errotik aldatuko ez dela jakin arren. " Ikasten ikasi" eta" ikasi" behar da, biak baitira ezinbesteko eta elkarren osagarri —elkarren beharra daukate ia beti— Horren bitartean, zoritxarrez, ale gutxirekin jarraitzen dugu, bi ondorio nagusirekin:
‎Zertarako ezagutu eta menperatu behar du irakasleak bere dizipina, metodologia jakin bat ezartzera derrigortua dagoenean? Zertarako edukiak transmititu ez eta, gainera, ikasleak bere kabuz ikasi behar duenean. Batetik irakasleak aditua izan behar duela esaten da baina, bestetik, edozein izan daitekeela irakasle ere esaten da; gauza bera gertatzen da ustezko komikatzeko gaitasunarekin, jada irakasleak ez baitu ezer igorri behar.
‎Durkheimek esan bezala, praktika jakin batzuk ezartzeko, nahikoa da bezaketa makinalarekin; ideiak eta sentimenduak, ordea, arrazoiaren bidez baino ezin dira komunikatu, gutxika gutxika. Horregatik, Dubeti jarraiki, Elizak abiatu zuen eskola ez zen edukiak transmititzeko leku huts bat, espazio morala ere izan behar baitzuen halabeharrez. Ideiez eta sentimenduez beteriko espazio moral horrek, noski, ez du ume eta nerabeengan bakarrik eragiten, irakasleek ere ezin baitute ihes egin.
‎Alabaina, hausnartze prozesu horretan murgildurik gauden bitartean, ezinbestekoa baita hausnarketa hori, uste dut badagoela etorkizun posible guztietan ikuspegi ilustratu batetik erabat erabilgarria den diziplina bat, diziplina jakin bat goratzea gustuko ez dudan arren; paradoxikoki, baztertuta eta zokoratuta egon ohi den diziplina bat: ...rtzeko gaitasunagatik baizik, galderak egiteko gaitasunagatik —testuingurua bat ala bestea izan— Horren da garrantzitsua diziplina ez litzatekeela arlo gisa planteatu behar, are gutxiago filosofiaren historia huts bat bezala, modu transbertsalean baizik, modu osagarrian; are gehiago, Sanchez Tortosarekin batera, uste dut irakasle guztiek izan luketela moduren batean edo bestean filosofo, edukiak transmititzeaz gain ume eta gazteak dena zalantzan jartzera bultzatu ere egin lituzketelako horretarako, noski, irakasleen formakuntzan presentzia izan luke filosofiak— Filosofiak, Horkheimerren hitzetan, funtzio sozial ezinbestekoa du, ezarria dagoenaren kritika egitea; edo, Kantek zioen moduan, filosofiak modu aske eta pertsonalean arrazoitzeko gai diren pentsalari autonomoak sortzen ditu,... Deleuzek ere, beste zentzu batean, filosofiak zentzu berriak sortzeko balio digula dio.
2022
‎Batzuetan, oroitzapen dosia eman arren, ez da immunitate maila ona lortzen. Hepatitis mota batzuk sexu harremanak babesik gabe edukitzeagatik transmititzen dira. Arrazoi horrengatik kasuak gehitu egin dira?
‎Hizkuntza gaitasunak bai, eskolan landu behar dira. Gainera, gakoak dira, ze, euskara edukiak transmititzeko hizkuntza baldin bada —batez ere, D ereduan—, ikasleek maila on bat behar dute trebetasun guztietan, baita ahozkoan ere.
2023
‎Orain dela gutxi arte, ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen lehentasuna edukiak transmititzea izaten zen arren, aurrez aipatu bezala, GHEEren ezarpenak aldaketa ekarri du hezkuntza paradigmara. Izan ere, lan merkatuan aintzatesten diren eta momentuko eta etorkizuneko erronkei erantzuteko beharrezkoak diren konpetentzien garapena oinarritzat hartzea eskatzen du unibertsitateko ikasketa planetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia