Emaitzak: 6
2001 | ||
Aurreko urtean hasiak ginen horrela lan egiten, baina orain materiala etaoinarri teorikoak genituen, hori frogatu ahal izateko. Era berean, ordura arte geneukan dinamika apurtu behar genuen, hots, ikasleek | zeukaten testua hitzez hitzulertzeko, ohitura, hori, hain justu. | |
2002 | ||
Horretan, uste dugu arreta jarribehar dela interesekoak izan daitezkeen testuak batuz. Irakurriko diren testuak prestatu egingo direnez, ikasleen ahozko bat bateko ekoizpenetik dezente goragoko maila | daukaten testuak erabiltzeko aukera posiblea delauste dugu. Hari narratiboa duten zenbait testu erabil daitezke, ikasleen sorkuntza lanak erabiltzea ere posible litzateke... | |
2006 | ||
Nafarroako dokumentazioan arrunta den arren, horrelako adibideak mendebaldean aurkitzea135ez da arrunta, eta agertzen direnean, normalean, abestietan eta kopla zaharretan izan da136, hortik bere garrantzia. Gainera ez | daukagu testu goiztiarragorik inguruko bilakaera ikusteko, hau da, lekuzko abizenaren agerpena ulertzeko, normalean lurraldetasunak eta oinetxe edo jatorrizko etxeak garrantzia hartzen dutenean. Nafarroan (dokumentazio gehiago dagoen lekuan), deitura patronimikoak agertu ziren oso goiz izenarekin batera, eta geroxeago gehitu zitzaien lekuzkoa. | |
2007 | ||
bestela G. Seebass i gertatu zaion legez, gerta dakiguke iluntasun metodologiko eta kontzeptu zehazgaitzez138, inkoherentzia eta kontraesanez139, eta aski oinarritu bako baiespenez140 betea kausitzen dugula. Begiratzen badiogu haren bizitza mugituari (Paris, Erroma, Londres, Viena), interesen zabalari (arte eta literatura, antropologia, filosofia, hizkuntzalaritza), zereginen ezberdinari (bidaiari ikertzailea, diplomatikoa, estatu gizon politikoa, irakaskuntzaren erreformatzailea, negoziatzailea Vienako Kongresuan), eta begiratzen badiogu, batez ere, eskura | dauzkagun testuen izaerari (anotazio, fragmento, gutun, idazki inedito, konferentzia, itzulpen baten hitzaurre, ikerlan berezi), ezerk ez du bide ematen aldez aurrerik patxadaz ondutako sistema baten igurikatzeko. | |
2009 | ||
Honenbestez egin ditugu kapitulu honekikoak ere. Behin puntu honetara iritsita, badakigu adierazpen erregularren lengoaiak nolako potentziala | daukan testuetan bilaketak eta aldaketak egiteko, eta baita potentzialtasun hori gure helburuetarako nola aplikatu ere. Bidea ez da hemen amaitzen, ordea, eta hemendik aurrerako kapituluetan ere presente izango dira adierazpen erregularrak. | |
2014 | ||
Ezinbestekoa da posthumanismo kontzeptua izenburuan ezarrita | daukan testu bateanhitz horren definizio zehatz batekin hastea. Hala ere, zaila ala erraza den eztabaidatubeharrean, erlatibistatzat hartzeko arriskua onartuz, horren konplexutasun etasinplifikaezinaren izaera adierazten hasiko naiz. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eduki | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
eduki testu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
eduki testu bilaketa | 1 (0,01) |
eduki testu erabili | 1 (0,01) |
eduki testu goiztiar | 1 (0,01) |
eduki testu hitz | 1 (0,01) |
eduki testu izaera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |