2000
|
|
Bestalde, entretenimendua eta hitza/ hizketa, ordu programatuen %42, 8ra iritsi zen (magazinak, lehiaketak, tertuliak?). Nire ustez, azken
|
eduki
hauek (entretenimendua eta hitza) izango dira, irrati digitala hedatzen denean beherakada jasango dutenak.
|
2006
|
|
Eskema formal bat egiteak arauen hierarkia bat egitea dakar eta, beraz, Espainiako Konstituzioa hierarkia horren gailurra izango da, zeren eta oinarrizko arau hark funtzionatzen baitu iturriak ordenatzeko tresna gisa. Sarrerako ikasgai honetan adierazi den bezala, Publizitate Zuzenbidearen oinarri juridikoa Konstituzioaren 20.1 artikuluan dago, non honako
|
eduki
hauek aipatzen diren: pentsamenduak, ideiak eta iritziak hitzez, idatziz edo bestelako edozein ekoizpen bideren bitartez adierazteko eskubidea; ekoizpen eta sormen literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako eskubidea; eta, azkenik, edozein hedapen baliabideren bitartez, benetako informazioa askatasunarekin komunikatzeko edo jasotzeko eskubidea (a, b eta d letrak).
|
2007
|
|
Gune edo alor informatiboan honako
|
eduki
hauek jartzen ditugu: informaziokorporatiboa, erakundearen inguruko informazioa eta informazio orokorra.
|
|
Gizarte antolaketa ekonomiaren funtzionamenduarekin erlazionaturik dago.Gizarte antolaketaren ezagutzak, besteak beste,
|
eduki
hauek ditu: aberastasunarenbanaketa gizartean; horren ondorioz sortzen diren desberdintasun sozioekonomikoak eta gizarte klaseak; klase kontzientzia; gizarte mugikortasuna (diru iturriak, mugikortasuna errazten duten faktoreak, eta abar), eta lana (nola lortu, ordainsaria, soldaten balioespena, lanbideak...).
|
|
Laburbilduz, ezagutza sozietalaren eremuak honako
|
eduki
hauek hartzen ditu: alde batetik, eskolarekin, familiarekin eta antzeko gizarte erakundeekin erlazionaturikoa ezagutzea; bestetik, bakea, txirotasuna eta halako gizarte kontzeptueiburuzko ikusmoldeak; bestalde, gizarte sistemen inguruko ezagutza, hala nolaekonomikoa eta politikoa; bestetik, klase sozialak, talde nazionalak eta antzekogizarte taldeen inguruko jakintza; halaber, kale edana, immigra...
|
|
Eraikuntza prozesuan, irudikapenek bi abstrakzio maila izaten dituzte (Nelson, 1986b). Oinarrizko mailan, irudikapenek
|
eduki
hauek dituzte: aldebatetik, gertakari zein atal zehatz batean parte hartzen duten objektuei eta pertsoneiburuzko informazioa; bestetik, atal horretan gertatzen diren gertaerak.
|
2008
|
|
Baliabideak: gai honetako honako
|
eduki
hauek: 11.1, 11.2 eta bereziki, 11.6 ataleko irakurgai osagarriak.
|
|
2 ariketa. Dokumentalari buruzko honako
|
eduki
hauek gara itzazu:
|
|
3.5.01 eta 3.5.02 irudiak. Horrez gain, gai honetako honako
|
eduki
hauek; hau da, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 eta 3.6 atalak.
|
|
Programaren ardatza, berriz, Europako Kreditu Transferentziarako Programaren bidez (ECTS kreditua) datorren proposamen pedagogikoa da. Hori guztia azaltzeko, honako
|
eduki
hauek izango dira hizpide, hurrenez hurren: programari buruzko informazioa, programaren sustatzaileak eta helburuak, programako partaideak, programaren abiaburu nagusiak, programaren ekintza plana eta, azkenik, ebaluazioa.
|
|
Plan horri buruzko informazioaz gain, ikasgaia planifikatzeko Irakaskuntza Protokoloa ere izango da mintzagai, hau da, ikasgaia ECTS irizpideen arabera garatzeko irakasleek zein ikasleek erabiliko duten tresnarik garrantzitsuenetariko bat. Horretarako, honako
|
eduki
hauek landuko dira: irakasgaiaren datuak (ikastegia, titulazioa, izena, gradua edo graduondoa, maila, mota eta ECTSko arauen araberako kreditu kopurua), irakaslearen datuak (izena eta abizenak, irakasgaia zein ikastegitan ematen duen, saila eta harremanetan jartzeko modua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, web gune interesgarriak eta irakasgaiarekin zerikusia duten aldizkarien zerrenda).
|
|
Programaren ardatza, berriz, Europako Kreditu Transferentziarako Programaren bidez datorren proposamen pedagogikoa da. Hori guztia azaltzeko, honako
|
eduki
hauek izango dira hizpide, hurrenez hurren: programari buruzko informazioa, programaren sustatzaileak eta helburuak, programako partaideak, programaren abiaburu nagusiak, programaren ekintza plana eta, azkenik, ebaluazioa.
|
|
Hain zuzen ere, irakasleek zein ikasleek erabiliko duten tresnarik garrantzitsuenetariko bat da. Horretarako, honako
|
eduki
hauek landuko dira: irakasgaiaren datuak, irakaslearen datuak, gaitasunak, gaitegia, metodologia, ebaluazioa eta bibliografia.
|
|
Gai honetan, garapenari buruzko honako
|
eduki
hauek aztertuko dira: garapenaren psikologiarekin loturiko kontzeptuak, garapenaren definizioa, garapenaren esanahia, garapenaren aroak, garapenaren helburuak, garapenean eragina izan dezaketen faktoreak; horretaz gain, gaian sakontzeko bi ariketa praktiko, gaia menderatzeko oinarrizko kontzeptuak, autoebaluazioa eta azkenik, irakurgai osagarriak bildu dira.
|
|
Baliabideak: batetik, gai honetako honako
|
eduki
hauek: 14.1, 14.2, 14.4, 14.5 atalak eta bereziki, 14.6 ataleko Marchesi eta laguntzaileen (1983, 2002) liburuko hamaikagarren kapitulua.
|
2010
|
|
Horrela, gaixoa eta haren familia dira Alzheimer gaixotasunarenbi biktima. Hori guztia ulertzeko, honako
|
eduki
hauek izango dira atal honetanmintzagai: 7.1.1 atalean, Alzheimer gaixotasuna duen pertsona baten zaintzailearen profila; 7.1.2 atalean, zaintzailearengan gaixotasunak duen eragina arlo emozionalean; 7.1.3 atalean, zaintzaileek jasaten duten zama eta beren burua zaintzearen garrantzia azalduko dira; 7.1.4 atalean, gaian sakontzeko ariketa praktikoakproposatuko dira.
|
2012
|
|
elikagaiaren elikagarri konposizioari dagokio (proteina, karbohidrato, gantza, zuntza, bitamina... edukia). Elikagarri
|
eduki
hauek eta haien arteko proportzioak zenbakarriak dira. Gero eta interes handiagoa dago kontsumitzaileen artean elikagaien elikagarrien inguruan, eta gero eta ohikoagoa da elikagarri konposizioa etiketetan jartzea.
|
|
Eskema formal bat egiteak arauen hierarkia bat egitea dakar eta, beraz, Espainiako Konstituzioa hierarkia horren gailurra izango da, zeren eta oinarrizko arau hark funtzionatzen baitu iturriak ordenatzeko tresna gisa. Sarrerako ikasgai honetan adierazi den bezala, Publizitate Zuzenbidearen oinarri juridikoa Konstituzioaren 20.1 artikuluan dago, non honako
|
eduki
hauek aipatzen diren: pentsamenduak, ideiak eta iritziak hitzez, idatziz edo bestelako edozein ekoizpen bideren bitartez adierazteko eskubidea; ekoizpen eta sormen literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako eskubidea; eta, azkenik, edozein hedapen baliabideren bitartez, benetako informazioa askatasunarekin komunikatzeko edo jasotzeko eskubidea (a, b eta d letrak).
|
2014
|
|
Garapenari buruzko honako
|
eduki
hauek landuko dira liburu honen lehenengo kapituluan. Lehenengo zatian, garapenaren psikologiarekin loturiko kontzeptuak, garapenaren definizioa, garapenaren esanahia, garapenaren aroak, garapenaren helburuak, garapenean eragina izan dezaketen faktoreak; bigarren zatian, azalduko da nola iritsi den gizakia hainbat espezieren artetik espezie bakarra izatera, gizakuntza prozesua izango da hizpide eta faktore biologikoen, psikologikoen eta soziokulturalen eragina zehaztuko da; hirugarren zatian, giza garapenaren azterketa zientifikoa hasi zenetik, eztabaida sutsua eragin duten honako gaiak aukeratu ditugu:
|
|
Ondoren, garapenari buruzko honako
|
eduki
hauek aztertuko dira: garapenaren psikologiarekin loturiko kontzeptuak, garapenaren definizioa, garapenaren esanahia, garapenaren aroak, garapenaren helburuak, garapenean eragina izan dezaketen faktoreak; horretaz gain, gaia menderatzeko oinarrizko kontzeptuak eta irakurgai osagarriak bildu dira.
|
|
Lehenengo atalean, aipatu berri dugun bezala, garapenaren psikologiari hurbilpen bat egingo zaio eta horretarako hiru kapitulu prestatu dira. Lehenengo kapituluan, garapenari buruzko honako
|
eduki
hauek aztertuko dira: garapenaren psikologiarekin loturiko kontzeptuak, definizioa, esanahia, aroak, helburuak eta garapenean eragina izan dezaketen faktoreak; ondoren, 1.2 azpiatalean, azalduko da nola iritsi den gizakia hainbat espezieren artetik espezie bakarra izatera, gizakuntza prozesua izango da hizpide eta faktore biologikoen, psikologikoen eta soziokulturalen eragina zehaztuko da; horrez gain, 1.3 azpiatalean, giza garapenaren azterketa zientifikoa hasi zenetik, eztabaida sutsua eragin duten honako gaiak aukeratu dira:
|
|
2 ariketa. Dokumentalari buruzko honako
|
eduki
hauek gara itzazu:
|
2015
|
|
Bestalde, gaur egungo moduluan konpetentzia gehiago garatzen direnaren hipotesia dugu, bainamomentuz ez
|
daukagu
hauek ebaluatzeko metodorik. Hortaz, moduluak aurretik esandakozabalkunderik ez jasan arren, ebaluazio tresnen hobekuntza eta birdiseinu bat bilatuko da, horrelaikasleen garapenaren gertuago dauden datuak jasotzeko ateak zabalduz.
|
|
Eskerrik asko. Ez dakit galderarik
|
daukazuen
hauei egiteko. Konexioa orain etengo dugu eta hitzaemango diogu Iñigori apur bat Euskal Herriaz, gure araubideaz, eta hemengo legeaz hitz egiteko.
|
|
Helburuak horiek izanik, helburu horiei eta proportzionaltasun geometrikoari loturiko
|
edukiak
hauek lirateke (MEC, 2007: 754):
|