2007
|
|
Eskualdunarekin batera hainbat eratako
|
eduki
eta irakurleak zituzten argitalpenak aztertu ditugu lan hau osatzeko, jadanik esan dugun bezala: Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne, > Eskualduna, > Eskualzaleen> Biltzarra, Revista> Internacional> de> Estudios> Vascos, Euskera, Gure> Herria, Bulletin> Musée> Basque> eta Aintzina.
|
|
La, tteri hitzaldia gustatu zitzaion eta eskutitzez adierazi zion Lhanderi. La, tte Gure> Herrian idazten hasi zenean, Lhandek eskutitz bat idatzi zion La, tteri adieraziz oso hiztegi aberatsa
|
zeukala
eta ea bidaliko zion bildutako hitz mordoa Hiztegi bat osatzeko. La, ttek bildutako
|
2008
|
|
|
eduki
eta tradiziotik, alegia)?
|
|
Orain isildu nadin, luzatzeko arriskua
|
daukat
eta. Eskerrik asko entzule guztioi.
|
|
adierazten du15; OEH k16 Gipuzkoako bizkaiera ere sartzen du balio horrekin, baina horren adierazgarri biltzen duen esaldiak ez dirudi aski frogagarri: . Amalau urte
|
dauzka
eta eztauka etxeko lanak eitteko lotsaik? 17, baina horren ulerketa ez da
|
|
Administrazioko eta hedabideetako hizkeren arteko antzekotasunik nabarmenenak honako hauek direla esan genezake: askotariko jasotzaileak izatea eta mota askotako
|
edukiak
eta hiztegia agertzea: hiztegi arrunta, lexiko giltzarria nahiz terminologia.
|
|
B) Orduko zuzenbide kanonikoak (Gra zia noaren Dekretua eta Dekretalak) eta zibilak (Corpus Iuris Civilis) zuzenbide erkidea, ius commune delakoa, osatzen zuten, hain zuzen ere, Salamancan entzute zabala
|
zeukana
eta teologiarekin batera erakusten zena. Hartara, lege eta kanon fakultatea bereiziak izanik ere, ikasleak bi zuzenbideetan ziren adituak eta jardunekoak.7
|
|
Behin baino gehiagotan gipuzkerazkotik zenbait langai hartu edo mol datu baldin bazen ere, urteak zehar edizio bizkaitarrak gero eta gehiago zain du zuen
|
edukian
eta lanketan bere autonomia. Egutegiaren testu prestakuntza osorik zen librea, eta gero zetorren inprimaketa edizioetarako Arantzazuko
|
|
Nahikoa komentzigarriak dira Montoia batek ala Zaldua batek egindako literaturtze ahaleginak, aipatu gabe euskal rock radikalak utzi zituen aztarna mitologiko eskergarriak. Halere, Bilbok bezala Gasteizek bere erdalerri izaera kontra
|
dauka
eta bestalde beti ikusia izan da, baita geografikoki ere, Euskal Herriaren azken muga bezala. Alde horretatik, gure susmoa da bere siberiar ospea ez diola klimari bakarrik zor, baizik eta bere euskararekiko giro hotzari baizik.
|
|
Ezaguna da Frantziako lehen Pizkundeko olerkariek ondokoek baino hizkuntza soilagoa eta artezagoa erabili zutela, eta, alderdi horretarik, Echeparek ere horrelako joera erakutsi zuela zalantzarik ez da, nahiz garaiko euskarazko erreferentziarik gabe, edo hain urriarekin, neke den mailakatze egokirik egitea euskal koplagintzaren barnean. Gogoan eduki, bestalde, garai hartan euskara landuak izan zezakeen gizarte oinarria kontuan harturik (baita neurri batean behintzat hizkuntzaren beraren bereizgarriak ere), euskal kopla egileek nahitaez mugatu behar izan zituztela beren koplagintzako jokoak,
|
edukiaren
eta erranbidearen arteko uztarduraren egokitasunari emanez lehentasuna.45 Artifizioak> (orduko hitzaren hartzeko) eskain zezakeen baliabiderik gabe, monotoniaren eta neurtitz pobreziaren irriskua hor zegoen, kopla egilearen jeinuak (du Bellayk allégresse> d, esprit> gisa definitu zuena; ikus 46 oharra) baizik gaindi ez zezakeena, Echepareren kasuan neurri batean gertatu beza... Reicher (1958), Mitxelena (1968), Sarasola (1976), Altuna (1979).
|
|
Nekez hauta zitekeen testu okerragorik. Izan ere, nazioek, eskuarki, hizkuntza nazionala
|
daukate
eta beren liderrek horixe erabiltzen dute nazio horren izaera eta batasuna aldarrikatzeko. Hortaz, euskal hizkuntza nazional batuan, nazio> bat> gara? > esan beharrean, dialelektoz mintzo denak argi erakusten du ez daukala bere herria egiazko naziotzat.
|
|
Antzeko arazoa gertatzen da ekilore, > eguzki lore> eta eguzki belar> hitz itxuraz sinonimoekin ere, hiztegien arabera, hiru izenok bai eguzki itxurako lore handiak
|
dauzkan
eta jateko haziak eta olioa ematen duen landarea
|
|
Europako beste hizkuntza batzuetan, ordea, bi biek izen generiko berbera
|
daukate
eta adjektibo edo, berde, esmeralda, edo, hormetakoa?
|
|
jaiak horretan jardun arren, gaia gordinegi daukadala ikusi dut. Gordinegi
|
daukadala
eta, neure buruarekin konforme ez gelditzekotan, hobe nukeela inori halako ekarpenik ez eskaini. Hori dela-eta, hasieran begiz jotakoa alde batera utzi eta, aspaldiko partez lexikologiaren alorrera itzuliz1, lehendik
|
|
Zalbideren irakurketa horrek, ordea, froga dokumental guztiak falta ditu. Azkuek bere kalkuluak eginak
|
zeuzkala
eta beraz Aranaren aldeko euskaltzale xumeen mobilizazio ekidin nahi zuela eta hori guztia inon ez da agertzen103 Izan ere, gorago ikusi denez, nekez sinets daiteke Hendaian aho batez onartu zen txostena Arana Goirik bezala ulertu zutenik gainerako kongresukideek. Pentsa daiteke funtsean Arana Goirik proposatu zienetik, kongresuaren prozesua urtebetez luzatzea onartu zutela, 1902ko irailean Hondarribian amaitzeko; eta tartean proiektu ortografiko desberdinak jasotzeko prozedurak ere onetsi zituztela.
|
2010
|
|
Ebanjelizazio lan horren
|
edukiak
eta asmoak Trentoko Kontzilioan laburbiltzen ziren. Haraxe jo zen.
|
|
Mandamentuek propietate kanoniko bikoitza dute: batetik, prezeptu bat
|
dauka
eta, bestetik, Mandamentuen betetzea, transgresioa eta debekua. Gure corpusean, propietate horiek sermoi desberdinetan banatuta emango dira.
|
|
baieztapen balioa atxikitu dio, agindu balioa, galdera balioa... Alderdi horretatik, bat datoz, askotan, proposizio
|
edukia
eta ilokuzio balioa. Kontu hauek, enuntziazioaren gaineko kontrola, sakonago aztertzen dira, hala ere, hurrengo kapituluan, izenordainen eta zenbait predikaturen arteko elkartzean.
|
|
Baina enuntziazioaz ere hitz erdi bat esan beharra dago eta teorian sakondu, enuntziazio nozioa ere ez baita nozio unibokoa. Nozio zaharra da, historia luzea
|
dauka
eta denboraren joanean berrikuntza ugari izan dituenez, nozio polisemikoa bihurtu da. Aldaketen berri jakin nahiez gero, ikus Catherine Fuchs autoreak (1981) egiten duen errepasoa hasieratik gaurdaino (errepaso historikoa eta kritikoa, argigarria bere laburrean).
|
|
– esataria ados dago aipuan agertzen den
|
edukiarekin
eta onartze hori aldez aurretikoa da.
|
|
Gauzak horrela, aipua iruzkina hurrenkerak sermoiaren
|
edukia
eta forma, bi biak, moldatzen ditu. Sermoiak, orobat, lurrin makinak bezala funtzionatzen du; bestela esanda, ur korronte beroa eta ur korronte hotza behar ditu.
|
|
Alde horretatik, sermoiak elaborazio literarioa dauka: bai
|
edukian
eta bai forman, kezka dago. Sermoiak harritzen duten gauzak esateko premia du.
|
|
Lasaixeago hel diezaioket gaiari, alde horretatik. Hogeita bost urtez lege horren hezkuntza atala aplikatzen eta garatzen parte hartu izanak bere
|
edukiaren
eta mugen, ondorio soziolinguistikoen eta argi itzal operatiboen ezaguera praktikoa eskaini dit hainbatean3 Ezaguera horren laguntzaz, eta han hemengo bibliografia teknikoaren informazio osagarriaz4, EEN legearen ibileraz eta orain arteko emaitzez dudan iritzia ematen saiatuko naiz beraz. Hezkuntza mundura mugatuko dut, esan bezala, azalpen saioa:
|
|
Euskarazko ikasmaterialgintza arautu egin du Sailak, batetik, eta diruz lagundu bestetik.
|
Edukiz
eta kalitate teknikoz onargarria, hizkuntza aldetik egokia eta prezioz erdarazkoaren parekoa izango zen materialgintza bultzatu du administrazioak. Aurrerago zehaztuko den EIMA programaren bidez egin du hori, batez ere.
|
|
Ikasleen eta irakasleen eskuetara iristen diren materialak bere osoan egokiak izatea komeni da:
|
edukiz
eta hizkuntzaz bezala aurkezpenez eta enkoadernazioz, irudi lanketaz eta abarrez ere egokiak. Aurrerago aipatuko diren Ixaka Lopez Mendizabal eta Migel Altzo sarien bidez erantzuten dio Sailak orotariko eginbehar horri, urtero urtero.
|
|
Beste zenbait perspektibatarako ikus, adibidez, Luis Otano 1998: . Euskal eskolak, euskal ikasleria beraren irakaskuntza ikaskuntza
|
eduki
eta helburuak difinituko dituen curriculuma behar du. Curriculumak herri bezala identifikatzen gaituzten ezaugarri linguistiko eta kulturalen ezagutza erraztu eta bertako partekotasunaren ezaugarrien antzematea ahalbideratu behar dio.
|
|
Azkoitiko zalduntxoez ezer gutxi dakienak nekez, borondaterik onenaz ere, XVIII. mendearen azalpen historiko osoa (bertatik kanporako perspektiba eta kanpotik barrurako eragina itxura batean uztartzen asmatuko duen azalpena) eskainiko die gure ikasleei. Kultura
|
edukien
eta perspektiba pluridimentsionalaren kontu horiek ere hor daude eta ez dira albora uztekoak. Are gutxiago bertako dimentsioa, aldez aurretiko lanketaren faltaz, hain azaldu arina dagoenean ikasmaterial gehienetan.
|
|
Ikastolen mugimenduak emandako jauzia, beraz, oso handia zen: Euskal Herriaren eskola izan nahi baina planteamendu zehatzik
|
eduki gabe
eta noraeza estrategikoa izatetik, ikastolen kolektiboa norabide ideologiko eta estrategiko bat edukitzera eta alternatiba juridiko legal batez hornitzera pasatu zen 1990eko hastapenetan. Euskal hezkuntza sistemari buruz egindako planteamendua ikastolen oso ekarpen garrantzitsua izan zen, ordura arte alderdien nahiz sindikatuen artean inork ez zuelako hainbeste jorratu.
|
|
Ikastolen mugimenduak emandako jauzia, beraz, oso handia zen: Euskal Herriaren eskola izan nahi baina planteamendu zehatzik eduki gabe eta noraeza estrategikoa izatetik, ikastolen kolektiboa norabide ideologiko eta estrategiko bat
|
edukitzera
eta alternatiba juridiko legal batez hornitzera pasatu zen 1990eko hastapenetan. Euskal hezkuntza sistemari buruz egindako planteamendua ikastolen oso ekarpen garrantzitsua izan zen, ordura arte alderdien nahiz sindikatuen artean inork ez zuelako hainbeste jorratu.
|
|
oinarrizkoa eta komuna proposamena onetsi zuten Ikastolen Konfederazioak, Kristau Eskolak eta Sortzen Ikasbatuaz elkarteak. Hots, Euskal Herrikoak, propioak edo bereganatutako edukien artean, bizitzeko garrantzi handikoak irizten diren
|
eduki
eta konpetentziei buruzko proposamena, Euskal Herriko gazte guztiek partekatzeko hautatutako edukiak alegia.
|
2012
|
|
Ikuspegi horren oinarrian mamiaren eta azalaren edota
|
edukiaren
eta formaren arteko bereizketa garbia genuke. Obra baten mamia edo edukia lan horrek gordetzen duen funts egiazkoa litzateke, eta azala edo forma, berriz, funts hori irudikatzeko erabil daitezkeen modu desberdinetako bakoitza.
|
|
Ondorio horretara iritsi gara Sarrionandiaren hainbat itzulpen jatorrizko testuekin alderatzeko egindako lehen saiakeretan. Kasu askotan, egitura aldetik ez ezik,
|
eduki
eta irudien aldetik ere oso itzulpen libreak egiten dituela ohartu gara, eta jatorrizkotik dezente urruntzen direla. Ikerketan aurrera egin ahala, ordea, konturatu gara Sarrionandiak ez duela beti jatorrizko testutik itzultzen, eta gaztelania erabiltzen duela maiz itzulpenak egiteko zubi hizkuntza gisa, berariaz oso gutxitan aitortu arren.
|
|
11) Aristotelesen topoi edo toposetara jotzen du; hau da, argudio hobietara. Topos183, edo topikoak gizartean
|
dauzkagun
eta enuntziatuen artean loturak ezartzen dituzten nolabaiteko uste edo ezaupide usuak dira.
|
|
aditzondoa agertzen bada, inferentziazko ariketa izango da, hemen? aditzondo hori leku jakin batekin lotzea, hizkuntzak kodetutako
|
edukiarekin
eta egoerari buruz dakigunarekin uztarturik. Esparru zehatza zein den zehaztera garamatzan pista guztiak izango dira inferentziazkoak.
|
|
ardatzari lotzen zaio: maiz, Igerabidek (1993) esango digun bezala, orainerako baliagarriak edo erabilgarriak ez diren
|
edukiak
eta oroitzapenak beren funtzioa galduta geratzen dira, eta desagertzera egiten dute. Hori da ahozkotasunean erabiltzen den bidea oreka mantentzearren.
|
|
3) Predikazio nagusiaren proposiziozko
|
edukiaren
eta azterkizun ditugun hauen edukien artean inplikaziozko harremanik ez dagoenez gero, zein nahi proposiziozko edukiren ondoan ager daitezke. Beraz, alde horretatik, funtzio intzidentala betetzen dutenek baino muga askeagoak dituzte.
|
2013
|
|
Are gehiago, Eskualduna astekariak frantses egunkarietako artikulu batzuk berriz argitaratzen zituen, beste tokiko agerkari anitzek egiten zuten gisan. Beraz, La Croix egunkaria egunkari gisa ez bazen ere anitz irakurria Euskal Herrian, bai La Croix eta bai L. Action Française egunkarien
|
edukiak
eta ideiek oihartzuna bazuten Euskal Herrian ere, Eskualduna astekariaren eskutik bereziki. Eskualduna rentzat, denetan garrantzitsuena erlijio giristinoaren zaintzea zen, eta masoien edo juduen baitan arriskua ikusten zuten, estatu laikoaren eta errepublikaren bultzatzaile ikusten baitzituzten.
|
|
Alde batetik, lubakien eraikuntzan alemanak nagusi zirela eta horretan ere Frantziako aitzindariek huts egin zutela kritikatu zuen. Alabaina, lubakiak egiteko alemanen teknika hobea zela errateaz gain, babesteko sistema ere hamar mende lehenagotik
|
zeukatela
eta frantsesak horretaz ez oroitu izana leporatu zien aitzindariei. Etxepareren ustez, teknika hura gogora ez ekarri izanaren ondorioa zen Frantziak lur batzuk galdu izana.
|
|
Baina, ororen buru, artikulu bakar batzuk baizik ez ziren izan. Jean Saint PierrekCharleroiko porrotetik zenbait hilabetera aipatu zuen hastapenean kanoi gutxi
|
zeukatela
eta horregatik egin zutela gibelera. Baina ezin erran kritika biziki zorrotza zenik:
|
|
Soldaduen akiduraren ondorioak 1918ko azaroaren 11n ere ageri ziren, armistizioaren izenpetzeak erreakzio kontrajarriak eragin zituelako. Baina errealitatea zen 1918ko irailaren 28tik aitzina, Alemaniak gerla galdutzat
|
zeukala
eta bakea egitearen alde zegoela. Bakea izenpetu artean, aste batzuk iragan ziren, baina gerla galdua zutela nabari zen Zerbitzari rengutunetan.
|
|
Kazetaritzarako interesak euskarri gisa prentsa hautatzea eragin zuen, eta euskararenganako interesak, hizkuntza ikertzea. Lan hura aitzinatu arau, hizkuntza formak aztertzeaz gain, edukien azterketa ere interesgarria izan zitekeela argi gelditu zen, eta hurrengo ikerketa bati begira, euskarri haien
|
edukia
eta mezua ikertzeko ideia mamitu zen.
|
|
Prentsa ikertzean interes berezia jarri dugu, prentsak funtzio inportantea betetzen baitu gizartearen hezkuntzan. Prentsaren eta Euskal Herriaren arteko loturez anitz bada lantzeko, eta Euskal Herriko prentsak euskal gizartean
|
daukan
eta historian zehar izan duen eraginaz ere bai. Gure kasuan, 1914tik 1918rako Eskualduna k euskal gizartearen hezkuntzan zer egin zuen aztertu nahi dugu, zer balio transmititu zien irakurleei, zer ildo politiko, zer mezu.
|
|
Hastapena bera motibazio politikoek gidatua izan zela argi gelditzen da. Baina astekariaren
|
edukia
eta ildo editoriala bera zinez politizatuak zirela agertu zen ondoko urteetan ere. Eskualduna ren izaera eta ildo politikoa ongi ulertzeko, zein testuinguru politikotan sortu zen azaldu behar da.
|
2014
|
|
Arestik hartzailea aukeratuta
|
dauka
eta hau gogoan hartuz eki ten dio bere lantegiari. Herriarengana iristea ahalbidetuko dion moduez baliatzea ezinbesteko du.
|
|
Hiru rogeiak amaitu baino lehen bazen remigio Mendibururen arte pieza bat perkusio tresna aintzat hartzen zuena, ezinbestean, txalaparta? izena
|
zeukana
eta Ez> dok> amairu> taldearen ikur bi hurtu zena. Bide berean, talde hartako kide ziren Artze anaiek, aro berriko lehen txalapartariek, txu khum txu khum> egiten zuten oholak eta makilak sagardotegietatik atera zituzten, eta kontzer tuetara, antzerkietara edota rikardo Arregirenaren tankerako hi letetara eraman.
|
|
Etxe politak ziren, solairu bikoak, patio eta guztikoak, bertan oilo eta untxi banaka batzuk
|
eduki
eta baserri sunda galdu ba rik bizitzeko modukoak. Berrogeita hamasei familia kokatu ziren
|
|
Jada ge rraurrean Broussain eta Campion euskaltzainek beren informean idatzia zuten2, demografia, geografia eta literatur tradizioagatik, komeni zela eredu batua erdikoa izatea: Gipuzkoa Lapurdi alde ko euskalkietan oinarritua, eta beraz, bizkaieratik aski urrundua, baina hori ezin onartuzkoa zen sabindarren iritziz, berek indar po litiko handiena jaurerrian
|
zeukaten
eta.
|
|
Beraz, funtsean erdiko euskalkien eredua hobetsi arren, ekialde eta mendebaldeko adizkera batzuk ere aditz sistema batuan in tegraturik gelditu ziren, azken emaitzan euskal hiztun orok geure euskalkietako ezaugarri, partaidetza eta osagarri batzuk
|
eduki
eta ikus genitzan. Hori, jakina, oso mesedegarria gertatu zen ha sieran idazleek, eta gero euskaldun guztiek, euskara batua begi onez ikusi eta onartzeko orduan.
|
2015
|
|
Antologia hau, beraz, paperezko liburu formatuan, inprimategian, eta, aldi berean, on line, bertsio digitalean, argitaratzeko asmoa dago. Obraren
|
edukia
eta oinarrizko egitura berdin berdinak dira bi euskarri edo hedabideotan.
|
|
Ezin sarrera orokor hau itxi, harrera abegitsuz argibide, kritika edo bestelako ekarpenez, Antologiaren
|
edukia
eta antolamendua zehazten lagundu duten lantaldez kanpoko kideei zinezko esker ona adierazi gabe. Liburuki honetan, besteak beste, Borja Ariztimuño, Jon Artza, Pruden Gartzia, Rikardo Gomez, Joseba Lakarra, Céline Mounole, Josune Olabarria eta Elena Redondori.
|
2016
|
|
Muga bat eman diote horri. Pista bat, bide bat litzateke, antzerkiak ikusi dugun bezala funtzio asko
|
dauzka
eta hizkuntzaren laguntzan toki funtzionala lezake. Arriskuen hartzeko beharra aipatzen du.
|
|
Beti ikasi eta onhartu baitut, familiako oihal zikinak, familian behar direla xuritu eta ez kanporat azaldu. Nere burua
|
daukat
ETA tiarren adixkide, heien laguntzale, heien apez. Heien adixkide, gizon bezala heien lagunzale, euskaldun abertzale bezala heien apez, Jainko gizon bezala.170
|
2019
|
|
Maila ezberdin ugaritan nabaritzen da ekarpen hori, eta zein baino zein garrantzitsuagoa izan (eta izango) da: euskalgintzako beste elkarte eta eragileekin garatzen dugun lankidetza, administrazioko ordezkari eta teknikariek solaskidetzarako eskaintzen diguten aukera, hainbat arlotan kolaboratzeko prest agertzen diren herritarren sarea, beste hedabide batzuekin
|
edukiak
eta ezagutzak partekatzeko espazioak, enpresa eta negozioak iragartzeko ALEA aukeratzen duten entitateak edota harpidedunen multzoa, besteak beste.
|
2020
|
|
Zer ziurtasun eskasiak, baina? Ipar Euskal Herriko jendartea trantsizioan badago ere, Elizak botere handia
|
dauka
eta kulturan sarturik dago" sentsu antropologikoan". 58 Apaiz eskolatik apaiztu gabe atera ikasle ohiak nola egin zezakeen idazlearen bizi publikoa. Izengoitia atakatik jalgitzeko aterabidetzat uler daiteke.
|
|
Orain arte ikusitakoarekin, uler daiteke Eñaut Etxamendiren obra narratiboa nostalgiak narritatua dela, nonbait, malenkoniaren inbentarioa146 egiten duela. Haren obra literarioak duen
|
edukiaren
eta doinuaren garapena modu diakronikoan begiztaturik, aldaketa agertzen da hasierako narrazioetatik bukaerakoetara. Dekantazioaren ondoren, heldutasun aldirantz egindako ibilbidean, alegoriaren esentzialismo kutsutik iraganik, utopia lirikora heltzen da Etxamendiren narrazioa.
|
2021
|
|
Gorago aipatu diren aukerek ondorioak badituzte ere kanonaren baitan eta haren iraunkortasunari begira. Komunzki, beste tradizioetan, kanonaren baitako
|
edukia
eta oreka bi molde ezberdinez aldatzen da:
|
|
Funtzioa esaten zaio ale batek perpauseko beste elementu batzuekin harremanetan duen zeregin erlatiboari. Adibidez, suteak urduritasuna piztu du adibidean, sute izenak subjektu funtzioa
|
dauka
eta urduritasunak osagarri zuzenarena. Ikus daitekeenez, ez dago harreman zuzenik funtzioaren eta kategoria gramatikalaren artean, izenak (goian sute eta urduritasun) izan baitaitezke subjektuak edota osagarri zuzenak.
|
|
Absolutiboaz bestelako kasuetan ere joan daiteke bezala eta legez formen aurreko sintagma: Kristauak bezala
|
dauzkazun
eta sinestatzen dituzun gauzak zein dira? (Añibarro); Sazerdote handiak bezala berak zure bekatu guztien barkazioa dizula (Kardaberaz); Apostolu guztien buruari bezala Pedrori berehala hasi zitzaion (Lardizabal); Santu guztien Erregina izateko esleiturik zeukanari bezala komunikatu zizkion beste kreatura guztiei baino grazia, eta dohain ugariagoak (Gerriko).
|
2023
|
|
Mezenasgoa, bere ikuspuntutik ardura handia eta betebeharra zen. Europan zehar harreman asko
|
zeuzkan
eta Erreforma eta Kontrarreformaren garaian ideien mugimendu handi horretan egoerak erraz okertzen ziren, Margaritak babesle ardura izan zuen21.
|
|
Alaba lehenik, gero emazte, gizonaren menpekotasuna nagusia da. Izan ere, legegizonek, juristek, teologoek bezala aurreiritziak
|
dauzkate
eta emaztearen gutxiagotasuna baieztatzen dute. Emaztearen psikologia fisiol ogiak egiten du, intelektualki eta fisikoki ere ahulak dira, beraz haurra eta eroa bezala arduragabe gisa ikusia da, ezin da gizonaren berdina izan.
|
|
Frantziako erregeak gainetik kendu nahi zuen berari nolabaiteko traba egiten zion errege bat, fama handia
|
zeukana
eta aldarri jarraikia zeukana. Nafarroako Henrike II.a, Nafarroa askatzeko nahikeria segitzen zuena, eta, ho rre tarako Frantziako erregearen laguntza eskatzen zuena, bazter batera urrundu nahi zuen.
|
|
online eta aurrez aurreko saioekin. Formatu hori arrazoi praktikoengatik aukeratu genuen, irakasleek banaka egin behar dituzten jarduerak online erraz eta emaitza onekin burutzen dituztelako eta aurrez aurrekoak sekuentzia didaktikoak diseinatzeko erabiltzea emankorragoa delako; irakasleek zailtasun gehien dituzten
|
eduki
eta praktiketan laguntzeko. Prozesuak sekuentzia didaktikoa ikastalde bakoitzera eta une zehatz batera egokitzea eskatzen du, une horietan sortzen dira, batez ere, zalantza eta zailtasun gehien.
|
|
Testuratze mekanismoetan, hau da, testugintza eta diskurtsoaren egiturako elementuetan hobekuntza ikusi da esan behar dutenaren egituran,
|
edukian
eta luzeran, ikasgaiko edukietan eta testuratze mekanismo edo baliabideetan: egitekoaren eta egileen aurkezpenean, kohesio baliabideetan (denboran eta espazioan kokatzeko, isiluneak...); antolatzaileetan; laguntza baliabideetan, hala nola, ppt en edukian eta erabileran, irudiak ahozko diskurtsoen lagungarri gisa erabiltzeko orduan.
|
|
Testuratze mekanismoetan, hau da, testugintza eta diskurtsoaren egiturako elementuetan hobekuntza ikusi da esan behar dutenaren egituran, edukian eta luzeran, ikasgaiko
|
edukietan
eta testuratze mekanismo edo baliabideetan: egitekoaren eta egileen aurkezpenean, kohesio baliabideetan (denboran eta espazioan kokatzeko, isiluneak...); antolatzaileetan; laguntza baliabideetan, hala nola, ppt en edukian eta erabileran, irudiak ahozko diskurtsoen lagungarri gisa erabiltzeko orduan.
|
|
Testuratze mekanismoetan, hau da, testugintza eta diskurtsoaren egiturako elementuetan hobekuntza ikusi da esan behar dutenaren egituran, edukian eta luzeran, ikasgaiko edukietan eta testuratze mekanismo edo baliabideetan: egitekoaren eta egileen aurkezpenean, kohesio baliabideetan (denboran eta espazioan kokatzeko, isiluneak...); antolatzaileetan; laguntza baliabideetan, hala nola, ppt en
|
edukian
eta erabileran, irudiak ahozko diskurtsoen lagungarri gisa erabiltzeko orduan.
|