Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.009

2015
‎Hona hemen, irakurle abisatuaren eskura, Avilako Santa Teresaren lan osoak eta mardulak, era erara eta gaztelaniatik euskarara bihurtuak. Jakina denez , mistikoen artean lehen lehenetarikoa da Gaztelako Santa eta bertako hizkuntza erabili zutenen artean, goi mailakoa ere. Urrezko letrekin jaso ohi da haren testugintza literatura liburuetan.
‎Klasikotik klasikora, klasikotasunez landu ditu Baraiazarra itzultzaile trebeak Santa Teresaren testuak. Horretara, jada gaztelaniazko testu klasikoa dena , euskarazko klasiko bihurtzeko tenorean jarri du, aurrerantzean modu eskuragarri eta esanguratsuan izango baititu euskal irakurle horrek mistika katolikoaren testurik behinenak.
‎Oi nire Jainkoaren zauriei darien iturri biziak, bai oparo jarioko duzuela beti gu elikatzeko eta bai ziur joango dela bizitza dohakabe honetako arrisku artean jainkozko likore honetatik elikatzen saiatzen dena .
‎3 Lazarok ez zizun eskatu berpizteko. Emakume bekatari baten erreguz egin zenuen; begira hemen, ene Jainko, hura baino bekatari handiagoa dena ; zure errukiak argi egin dezala. Nik, ezereza banaiz ere, eskatu nahi ez dizutenengatik eskatzen dizut.
‎Oi, ene Jainkoa! ...a eta gozotasunez betea izan den arima batek, orduantxe hil berri, bere burua betiko galdua ikusten duenean, eta ongi ulertzen duenean amaierarik gabeko egoera izango dela (han alferrik izango zaiola fedeko gauzez pentsatu nahi ez izatea, hemen egin ohi zuenez), eta ia oraindik gozatzen hasi ere ez zela egin zeritzanetik bere burua aldendua ikusten duenean (eta arrazoiz, biziarekin batera amaitzen dena , unetxo bat baizik ez baita), eta lagunarte itxuragabe eta errukigabe hartaz inguratua; lagunarte harekin sufritu duela beti, sugez beteriko aintzira kirasdun hartan sartua, eta haietatik gehien ahal duenak hozkadarik handiena egingo diola; zorigaiztoko ilunpe hartan ez dute ikusiko oinaze eta mina emango dizkiena baino besterik; ez dute ikusiko sugar beltz baten argia baino besterik! Oi, bera denerako zein motel azaldua doan!
‎1 Oi ene Jainkoa eta ene egiazko sendotasuna! Zer da hau, Jauna, gu denerako koldarrak izatea, zure aurka egiteko izan ezik. Hemen biltzen dira Adamen seme alaben indar guztiak.
‎Nork ematen ditu indar hauek? Zure aurkako borroka honetan jarraitzen dioten buruzagia ez ote da, nonbait, zure mendekoa eta betiko surtan ezarria dena –Nola jarraitzen diote hain pobrea denari, zeruko aberastasunetatik bota baitzuten?
‎Zure aurkako borroka honetan jarraitzen dioten buruzagia ez ote da, nonbait, zure mendekoa eta betiko surtan ezarria dena? Nola jarraitzen diote hain pobrea denari , zeruko aberastasunetatik bota baitzuten. Zer eman dezake berarentzat ezer ez duenak, zorigaitz ikaragarria baino besterik?
‎Zer erremedio ematen diozu lurrean hain gutxi duenari, atseden pixka bat izan dezan zugandik at? Oi biziaren luzea!, oi atsekabezko bizia!, oi bizitzen ez den bizia!, oi bakardadea bakarrik dena !, erremediorik gabea! Bada, noiz, Jauna, noiz?, noiz arte?, zer egin dezaket, ene On hori, zer egin dezaket?
‎3 Oi, bai gauza zaila eskatzen dizudala, ene egiazko Jainkoa: maite ez zaituena maite izan dezazula, dei egiten ez dizunari irekitzea, gaixo egotea gogoko duenari eta gaixotu nahirik ari denari osasuna eman diezaiozula! Zuk diozu, ene Jauna, bekatarien bila zatozela; hauek dira, Jauna, egiazko bekatariak.
‎Gehien ahal duenak, azpikeria handiagoak asmatzen ditu bere Erregearen aurka. Badakizu, ene Jauna, askotan gehiago beldurtzen ninduela azken epaiketako egun ikaragarri honetan zure jainkozko aurpegia nire aurka haserre ikusiko ote nuen gogoratzeak, irudimenean agertzen zitzaizkidan infernuko oinaze eta sumin guztiak baino; eta zure errukiak gorde nintzala niretzat hain gauza erdiragarria denetik eskatzen nizun, eta orain ere halaxe eskatzen dizut, ene Jauna. Zer etor dakidake lurrean honen mailara iristen denik?
‎Hau zentzugabekeria eta itsukeria! Nahigabea hartzen dugu gauza bat galtzean, orratz bat edota gabirai bat, airean hegan ikusiz begiei atsegin emateko baizik ez dena , galtzean, eta handia da gero nahigaberik ez hartzea, Jainkoaren handitasunezko arrano hegalari hau eta amairik gabe gozatzeko den erreinu bat galtzean! Zer da hau?
‎Zain egon, zain egon, ez baitakizue ez egunik, ez ordurik. Itzarrik egon, laster batean igarotzen baita guztia, zure desirak ziurra dena zalantzako, eta aldi laburra aldi luze bihurtzen badu ere. Kontuan izan, zenbat eta kementsuago borrokatzen zaren, gehiago agertuko duzula zeure Jainkoari diozun maitasuna eta gehiago gozatuko duzula zeure Maitearekin amairik izan ez dezakeen poz eta atseginez.
‎Har ezazu Zuk behar diren baliabideak nire arimak beraren nahierara baino gehiago zurera zerbitzu egin diezazun. Ez zigortu ni nik neuk nahi edo desira dudana emanez, zure maitasunak (nigan beti bizi denak ), hala nahi ez badu. Hil bedi honezkero ni hau, eta bizi bedi nigan ni baino gehiago eta niretzat ni neu baino hobea dena, nik zerbitzu egin diezaiodan.
‎Ez zigortu ni nik neuk nahi edo desira dudana emanez, zure maitasunak (nigan beti bizi denak), hala nahi ez badu. Hil bedi honezkero ni hau, eta bizi bedi nigan ni baino gehiago eta niretzat ni neu baino hobea dena , nik zerbitzu egin diezaiodan. Bera bizi bedi eta eman biezat niri bizia; Bera errege izan bedi, eta ni beraren gatibu, nire arimak ez baitu nahi bestelako askatasunik.
‎Hala ere, ai ene, Jauna, bai luzea dela nire erbestealdia! Laburra da denbora oro, zure betikotasunaren ordez emateko; oso luzea da egun bakar bat eta luzea da ordubete ere, Zu irainduko zaituen jakin ez eta horren beldur denarentzat . Oi hautatze askatasuna, zu bai zarela askatasunaren gatibu errukarria, sortu zintuenaren beldur eta maitasunari josirik ez bazaude!
‎Itxaron Jainkoagan, orain ere Berari aitortuko baitizkiot neure bekatuak eta beraren errukiak, eta guztiak bat eginik, gorespen kanta egingo dut amaigabeko intziriez neure Salbatzaile eta neure Jainkoari. Gerta daiteke neure aintza kantatuko diodan egunen bat iristea, eta nire kontzientzia atsekabetua izango ez dena ; orduan intziri eta beldur guztiak amaituko dira; baina, bien bitartean, itxaropenean eta isiltasunean izango da nire indarra. Nahiago dut betiko bizitzarako ahaleginez eta itxaropenez bizi eta hiltzea, kreatura guztien eta amaituko diren ondasun guztien jabe izatea baino.
‎Izenburuan bertan dago liburu honetaz dakigun ia guztia. Dena dela, frai Luisek hor ematen dizkigun datu guztiak ez dira ziurrak: ez idatzi zen data, ez autorearen Jauna hartzeekin izan dezaketen zerikusia.
‎Hauek osatzera datoz Konstituzioak, Arimako Kontakizunak eta Olerkiak. Dena dela, Gutunetan orduko gizartea agertuko zaigu eta Teresa gizarte hartan murgildurik. Eguneroko bizitza ikusteko tresna ezin hobea gertatuko zaigu.
‎Fraide, moja, familia, pertsona guztiak pozteko izango dela espero dut. Perfekzio Bidea, zoriontasun bidea, guk denok goza dezagun.
‎Bibliako Hasieran kontatzen dena esan nahi da (Has 19, 26).
‎Berberak ematen du horren definizioa: . Naturaz gaindikoa deitzen diot nik, ahaleginak ahalegin, giza abileziaz eta arduraz lortu ezin denari ; hala ere, hartarako prestatzea bai lor daiteke? (Arimako Kont. 5, 3).
‎Esandakoa baino pixka bat gehiago dena : gelditasunezko otoitza baino pixka bat gehiago dena.
‎Esandakoa baino pixka bat gehiago dena: gelditasunezko otoitza baino pixka bat gehiago dena . –Espirituzko lokartzeaz?
‎Gai berean jarraitzen du, eta beste era bat jartzen: Jainkoak arima espirituaren hegaldira jasotzen duenekoa, esanda dagoen eraz bestelakoa dena . –
‎1 Bada beste liluramendu modu bat, edo espirituaren hegaldia deitzen diot nik, izatez guztia bat izan arren, barruan oso desberdin sentitzen dena ; izan ere, batzuetan bat batean arimaren eragin hain bizia sumatzen da, non espiritua harrapatua dela baitirudi, batez ere hasiera batean, beldur handia ematen duen abiaduraz; horregatik esaten nuen Jainkoagandik mesede hauek hartzen dituenak adore handia duela, eta baita fedea eta konfiantza eta Jainkoaren borondatearekin oso osoan bat eginik egotea ere, arimaz nahi duena egin dezan. Egonezin txikia dela uste al duzue pertsona batentzat, bere zentzu betean dagoela, arima harrapatzen diotela ikustea (eta kasu batzuetan irakurri izan dugu gorputza ere harekin batera harrapatzen diotela) nora doan, zerk edo nork eta nola daraman ez dakiela?; bat bateko eragin honen hasieran ez baitago Jainkoa delako hain ziurtasun handirik.
‎2 Eta, ba ote da horri aurre egiteko biderik? ...Jainkoak aditzera eman nahi diola arimari, hau hainbat aldiz eta hain benetan jarri denez gero beraren eskuetan, eta gogo beteaz bere burua oso osoan eskaini dionez gero, kontura dadila honezkero ez duela bererik ezer, eta era nabarian mugimendu oldartsuaz harrapatua da; eta erabaki zuen, inoiz ikusi baduzue, anbarak jasotzen duen lasto batek baino gehiago ez egitea bere aldetik, eta hain ahaltsua denaren eskuetan bere burua uztea, gauzarik hoberena nahitaezkoa bertute egitea dela ikusten baitu. Eta lastoa aipatu nuenez gero, egia da, izan ere, erraldoi batek lasto bat jaso dezakeen bezala jasotzen baitu espiritua gure erraldoi handi honek.
‎Eta bat batean hainbeste gauza erakusten dizkiote era batera, non, urteetan bere irudimen eta adimenaz haiek sailkatzen lan egingo balu ere, ez bailuke sailkatu ahal izango mila zatitik bat ere. Hau ez da adimenezko ikuskaria, irudizkoa baizik, arimako begiekin hemen gorputzeko begiekin baino askoz hobeki ikusten dena , eta hitzik gabe aditzera ematen zaizkio gauza batzuk; esaterako, santu batzuk ikusten baditu, haiekin harreman handia izan balu bezala ezagutzen ditu.
‎Jaunak joatekoa den lurraren zertxobait erakutsi nahi izan diola dirudi, bide latz honetako nekeak igaro ditzan, atseden hartzera nora doan jakinik, Israel herrikoak agindutako lurraldera bidali zituztenek seinaleak eraman zituzten bezala. Hain laster igarotzen dena ez dela probetxu handikoa irudituko zaizue, baina hain dira handiak ariman uzten dituenak, non hortik igaro denak izan ezik, ez baita jakingo haren balioa ulertzen.
‎10 Ari garen gai honetan ez da horrela, bestera baizik: arima ezer ikusiko duen inolako usterik gabe, halakorik burutik pasatu ere gabe, bat batean aurrean jartzen zaio dena batera eta ahalmen guztiak eta zentzumenak nahasi egiten dira beldur handiaz eta zalapartaz, berehala zorioneko bake hartan haiek ezartzeko. San Paulo eraitsia izan zenean zeruan ekaitz hura eta zalaparta izan zenez, horrela hemen ere barruko mundu honetan higidura handia sortzen da, eta bat batean, esan dudanez?
‎12 Behar beharrezkoa dena , ene ahizpak, aitor entzulearekin lau lau eta egiaz ibiltzea da, ez diot bekatuak esatean soilik, hori argi baitago, otoitzaren berri ematean baizik; izan ere, hori egin ezean, ez dut ziurtatzen ongi zoaztenik, ezta irakasten dizuena Jainkoa denik ere; oso maite du Jaunak bere ordezkoari Berari bezain argi eta egiaz hitz egitea, honek arimaren pentsamendu guztiak, eta areago egintzak, txikienak b... Eta horrela jokaturik, ez zaitezte ibil asaldaturik ezta ezinegonik ere, Jainkoarena ez bada ere, apaltasuna eta kontzientzia ona baduzue, ez duzuelako kalterik izango; izan ere, Haren Maiestateak badaki txarretik ona ateratzen, eta deabruak galdu nahi zintuzten bidetik, gehiago irabaziko duzue.
‎5 Baita gertatzen da, halaxe bat batean eta ezin esan daitekeen eran, Jainkoak berarengan egia bat agertzea, dirudienez, kreaturetan dauden guztiak ilundurik uzten dituena, oso argi ulertaraziz gezurrik esan ezin dezakeen egia Bera dela soilik; eta ongi ematen da aditzera Davidek salmo batean dioena, hau da, gizaki oro gezurtia dela, sekula horrela ulertu ez dena askotan entzun arren. Jainkoa hutsik egin ezin duen egia da.
‎Urteak esan dut, hemen aipatu dudan pertsonari gertatu zaiona kontuan izanik, ongi baitakit Jainkoari ez zaiola mugarik ezarri behar, arima bat unetxo batean eraman dezakeelako hemen esaten den goreneraino. Ahaltsua da Haren Maiestatea egin nahi duena egiteko eta gugatik asko egiteko gogotsu ari dena .
‎Baina guztia da gutxi gero ematen diezunaren ondoan. Ongi da asko dena asko kostatzea. Are gehiago, arima hau zazpigarren egoitzan sartzeko garbitzea denean, zeruan sartu behar dutenak garbitokian garbitzen diren bezala; orduan, sufritze hau, itsasoan ur tanta bat bezain arina da.
‎kaliza edateko gai ote ziren. [12] Nik uste dut, ahizpak, guztiok erantzungo genukeela baietz, eta arrazoiz, gainera; izan ere, Haren Maiestateak adorea ematen dio duela ikusten duenari, eta gauza guztietan babesten ditu arima hauek, jazarpenetan eta gaizki esateetan haien alde irtenik, Magdalenaren alde irten zenez, hitzez ez bada egitez; eta azken batean, dena batera ordaintzen die hil aurretik, orain ikusiko duzuenez. Izan bedi betiko bedeinkatua eta gorets bezate kreatura guztiek, amen.
‎Nork lortuko du haren erruki eta handitasunak kontatzea? Ezinezkoa da, eta horrela ez zaitezte harritu esanda dagoenaz eta esango denaz, Jainkoaz esan behar denaren seinaletxo bat baino besterik ez da-eta. Nahiko erruki agertzen digu gauza hauek halako pertsona bati jakinaraztean, haren bidez iritsiko baikara gu jakitera; izan ere, zenbat eta gehiago jakin kreaturekin komunikatzen dela, gehiago goretsiko dugu haren handitasuna eta Jaunari hain atsegin zaizkion arimak ez gutxiesten saiatuko gara; gutariko bakoitzak dugu arima bat, baina ez dugu ederresten Jainkoaren irudira egindako kreatura batek merezi duen bezala, eta horrela ez ditugu ulertzen harengan dauden sekretu handiak.
‎Jainkoa goretsia eta zertxobait gehiago ulertua izan dadila, eta oihu egin diezadala mundu guztiak; are gehiago, beharbada, hila izango bainaiz ni honek argia ikusten duenerako. Bedeinkatua izan bedi betiko bizi dena eta biziko dena, amen.
‎Jainkoa goretsia eta zertxobait gehiago ulertua izan dadila, eta oihu egin diezadala mundu guztiak; are gehiago, beharbada, hila izango bainaiz ni honek argia ikusten duenerako. Bedeinkatua izan bedi betiko bizi dena eta biziko dena , amen.
‎3 Espiritualki bere emaztetzat hartu duen arima honek Berarenganako desiragatik sufritzen eta sufritu duenaz gure Jaunak erruki hartzea nahi duenean, espirituzko ezkontza burutu aurretik, bere egoitzan sartzen du, hau da, zazpigarren honetan; izan ere, zeruan duen bezala, ariman beste egoitza bat izan behar du, Haren Maiestatea bakarrik bizi dena , hau da, beste zeru bat. Izan ere, zerikusi handikoa da, ahizpak, arima gauza ilun edo halakotzat ez hartzea; ikusten ez dugunez gero, gehienetan, ikusten dugun hau izan ezik gainerako barruko argirik ez dela irudituko zaigu, eta gure arimaren barruan nolabaiteko iluntasuna dagoela.
‎Nire iritziz, kontuan izateko seinalerik ziurrenak hauek dira: lehenengoa eta egiazkoena hizketa horren indarra eta nagusitasuna da, hitzetan eta egiteetan erakusten dena . Argiago azalduko dut:
‎...n, dudaren bat etorri eta hala ote den ez ote den adimena zalantzan ibili arren, ariman bertan ezin etsizko ziurtasuna dago; eta hori, baita gauzak berak ulertu dituen bidetik ez baina kontrakotik doazenean ere, eta urteak igaro arren, ez zaio burutik kentzen Jainkoak gizakiek ulertzen ez dituzten beste bitarteko batzuk bilatuko ez dituenik, baina azken batean beteko dela; eta halaxe gertatzen da; dena dela, diodanez, sufritu egiten da bide hartan okertze ugari gertatzen direnean, izan ere, hura entzun zuela denbora luzea denez gero eta Jainkoa dela esaten dioten ondorioak eta ziurtasuna, orain geratzen zaizkionak, dagoeneko iraganeko gauza direnez gero, zalantzak izaten dira, deabrua izan ote zen, irudipena izan ote zen. Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
‎10 Irudimenak sortuak badira, seinale hauetako bat ere ez dago, ez ziurtasunik, ezta bakerik eta barruko gozotasunik ere; dena dela, gerta daiteke, eta ezagutzen ditut hori gertatu zaien pertsona batzuk, hau da, gelditasunezko otoitzean eta espirituzko ametsetan murgilduak egonik, batzuk beren gorpuzkeraz edo irudimenez oso ahulak direlako, edota ez dakit zergatik, bildutasun sakon honetan hain daude beren baitatik irtenak, non ez baitute sentitzen kanpotiko ezer, eta zentzumen guztiak daude lokartuak bezala, lo dagoen p... Eta gerta daiteke, gure Jaunari maitasunez gauza bat eskatzea, eta nahi dutena esaten dietela iruditzea, eta hau noizbehinka gertatzen da.
‎12 Bada beste erarik ere Jaunak arimari hitz egiteko, nik beraren aldetik oso ziurtzat dudana, adimenezko ikuskariren batekin izaten dena ; geroago esango dut hau nolakoa den. Arimaren barru barruan gertatzen da, eta iruditzen zaio hain argi entzuten dizkiola hitz haiek arimako entzumenaz Jaunari berari eta hain sekretuan, non, ulertzeko erak berak, ikuskariak berak egiten dituen jarduerekin batera, sendotzen eta ziurtasuna ematen baitu han ezin duela deabruak muturrik sartu.
‎hitzetan badago zerikusia, argi argi esanak izanik, egiazko espirituan bezala zalantzarik ez izateko eran entzun ote ziren; baina hark (deabruak) ditu esandako ondorioak imitatu, ez ariman bake hori utzi, ezta argia ere; alderantziz, egonezina eta nahasmena utziko ditu. Dena dela, du kalte handirik egin edota batere ez du egingo, arima apala bada eta esan dudana egiten badu, hau da, entzuten duena gorabehera, ezer ere ez egitea.
‎7 Ez dakit diodan honetan ongi ari naizen, entzun badut ere, ez baitakit hartaz ongi oroitzen naizen. Moisesek berak ere ez zuen jakin sasian ikusi zuen guztia esaten, Jainkoak esatea nahi zuena baizik; dena dela, Jainkoak haren arimari bere sekretuak ziurtasunez agertu ez balizkio Jainkoa dela ikus eta sinets zezan, nekez jarriko zen hainbeste lanetan eta hain astunetan; baina hain gauza handiak ulertuko zituen sasitza hartako arantza artean, non adore eman baitzioten Israel herriaren alde egin zuena egiteko. Beraz, ene ahizpak, Jainkoaren ezkutuko gauzak ulertzeko ez dugu arrazoi bila jardun behar, baizik eta, ahaltsua dela sinesten dugunez gero, argi dago sinetsi behar dugula gu bezalako ahal izate urriko har batek ezin dituela ulertu haren handitasunak.
‎Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere. Arrazoi handiagoz, ene alabak, gozotasuna otoitzean hain ohikoa ez denean, askotariko uneak baitaude; eta beti egoera berean dagoela, hau da, esanda geratu dena ezin duela egundo ere egin dioena, nik susmagarritzat joko nuke; eta zuek ere halakotzat izan eta saiatu engainu horretatik eta liluralditik irteten zeuen indar guztiekin; eta hori nahiko izan ezik, esan prioreari, arrisku hori baztertu dezakeen ardura handiko ofizioren bat eman diezazuen; horrek luze iraungo balu, zentzuarentzat eta buruarentzat arrisku hori oso handia izango bailitzateke.
‎Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena ; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin. Eta irudipena dela esaten badizuete, ez izan batere kezkarik, irudipenak ezin baitio egin ez kalte eta ez on handirik zuen arimari; eska iezaiozue jainkozko Maiestateari, ez dezala onar engainatuak izan zaitezten.
‎9 Pertsona batzuk (eta badakit egia dena , nirekin tratatu dutela, eta ez hiru edo lauk, askok baizik) hain irudimen ahula dute, edo adimena hain eraginkorra, edota ez dakit zer den, baina irudimeneko gauzetan hainbeste murgiltzen da, non, buruan garbi sortzen duten guztia ikusi egiten dutela iruditzen baitzaie; hala ere, egiazko ikuskaria ikusi izan balute, ulertuko lukete, duda mudarik ez izateko eran, engainua; izan ere, beraiek doaz ... Oso gauza jakina da ez zaiola horri jaramonik egin behar, eta horrela, amesturiko gauza baino askoz ere gehiago ahanzten da.
‎5 Beharbada, hauxe da san Paulok dioena: Jainkoarekin elkartzen dena Harekin espiritu bat bera egiten da; ezkontza goren honi dagokiola dio, Haren Maiestatea bat egitearen bidez arimara etorri delakoa baitu. Eta beste hau ere badio:
‎1 Orain, bada, tximeletatxo hau hil zela diogu, atsedena aurkitu zuelako poz handi handiaz hil zela, eta Kristo bizi dela harengan. Ikus dezagun zer bizimodu daraman, edota zer alde dagoen bera bizi zenetik hona; izan ere, ondorioetan ikusiko dugu esanda geratu dena egia den ala ez. Nik dakidanez, esango ditudan hauek dira:
‎1 Gatozen, bada, orain jainkozko eta espirituzko ezkontzaz hitz egitera; dena dela, mesede handi hau bere osotasunean ez da beteko bizi garen bitartean, Jainkoagandik urrunduko bagina, galdu egingo bailitzateke on handi hau.
‎3 Esana dut, konparazio hauek beste egokiagorik ez delako jartzen direla; kontuan har dadin, hemen ez dagoela gorputzaren oroipenik, gorputz hartan arimarik ez balego baino gehiago, espiritua soilik balego bezala baizik, eta espirituzko ezkontzan are gutxiago, bat egite sekretu hau arimaren barru barruko erdigunean, Jainkoa bera omen dagoen lekuan, gertatzen delako; nire iritziz, sartzeko aterik behar ez duen lekuan. Ez dela sartzeko aterik behar diot, orain arte esan den guztia, dirudienez, zentzumen eta ahalmenen bidez gertatzen baita, eta Jaunaren Gizatasunaren agertze honek horrela izan behar zuen; baina espirituzko ezkontzaren bat egitean gertatzen dena oso bestelakoa da: Jauna arimaren erdigunean agertzen da, ez irudizko ikuskariaz adimenezkoaz baizik, baina aipaturiko haietan baino era finagoan, Apostoluei atetik sartu gabe agertu eta. Pax vobis?
‎8 Eta horrela, arima hauen desirak ez doaz honezkero erregalu eta gozotasunak izatera, Jauna bera dutelako beraiekin, eta Haren Maiestatea delako orain bizi dena . Argi dago haren bizitza etengabeko oinazea baino besterik ez zela izan, eta gurea ere halakoa izan dadila egiten du, gurariz behintzat, gainerakoan ahulak bezala eramaten gaitu; hala ere ongi betetzen ditu bere indarrez, behar dutela ikusten duenean.
‎Gauza guztietatik askatze handi bat du eta beti bakarrik edo arimaren baten onerako zeregin batean egoteko gogoa. Ez du lehortasunik, ezta barruko nekerik ere; gure Jaunarekin halako oroipen eta samurtasunez izanik, inoiz ere ez luke nahi Hura goresten baino beste ezertan aritzerik; eta arreta galtzen duenean, Jaunak berak iratzarri ohi du esan den bezala, argi argi ikusten baita bultzada hura, edo dena delakoa, arimaren barrutik datorrela, bultzadei buruz hitz egiterakoan esan zenez. Hemen gozotasun handiz gertatzen da, baina ez dator ez pentsamendutik, ez oroimenetik, ezta arimak bere aldetik egin zuela uler daitekeen ezertatik ere.
‎Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean. Ekina da hemen gehien behar dena , horrekin ez baita sekula ere asko irabazi gabe geratzen. Hala ere, ikaragarria da hemen deabruek egiten duten gerra mila eratara eta aurrekoan baino ere arimaren nahigabe handiagoaz; izan ere, han mutu eta gor zegoen; gutxi entzuten zuen behintzat eta erresistentzia gutxiago jartzen zuen, hein batez garaile irteteko itxaropena galdua duenaren antzera; hemen adimena biziago dago eta ahalmenak trebeago:
‎5 Arrazoi hauek deabruak mende hartzeko erakoak dira. Baina, ene Jaun eta Jainkoa!, huskeriazko gauzetan izaten den ohiturak eta mundu guztiak horixe egiten duela ikusteak dena hondatzen du. Izan ere, hain hila dago fedea, non nahiago baitugu ikusten duguna hark dioskuna baino; eta egia esan, ez dugu ikusten zorigaitz handia baino besterik ikustekoak diren gauza hauen atzetik doazenengan.
‎7 Hau beste batzuetan esan badut ere, hain garrantzitsua izanik, berriro esaten dut hemen: ez dezala kontuan har hasten den honetan esku erakutsiak daudenik, hain eraikin baliotsu eta handia egiten hasteko era oso kaskarra bailitzateke hori; hondar gainean eraikitzen hasten badira, behera etorriko da dena ; ez dute sekula lortuko nahigabetuak eta tentatuak izan gabe egoterik. Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik.
‎Hau ere bada, gero, oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen, orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz? Ez dakizuela horrelakorik gerta, ene ahizpak; besarka ezazue zuen Senarrak bere gain eraman zuen gurutzea eta izan gogoan horrek izan behar duela zuen egitekoa; gehien sufri dezakeenak, sufri dezala Harengatik, eta bera izango da ondoen irtengo dena . Gainerakoa, beharrezkoa ez den gauza bezala, Jaunak ematen badizue eskerrak eman.
‎...onela da zer edo zertan gutxietsiak izatea edota izen ona pixka bat galtzea gertatzen zaienean; Jainkoak askotan onez eramateko grazia egiten badie ere (bertutea jendaurrean indartzearen oso zalea delako, haiek dutela uste den bertuteak berak kalterik izan ez dezan, eta baita zerbitzu egin diotelako ere, oso ona baita gure On hau), han geratzen zaie ezin dutelako kezka, laster batean ezeztatzen ez dena . Oi ene Jainkoa!
‎6 Beharbada, gaitik irtenda nabilela irudituko zaizue, ene ahizpak, eta ez naizela zuekin ari; izan ere, horrelakorik ez dago hemen, ez dugu ogasunik, ez dugu nahi ere eta ez gabiltza horren atzetik, ezta ez gaitu inork iraintzen ere. . Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena ; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta ez dago zertan izendaturik ere. Hortik aterako duzue utzi zenutenaz erabat hustuak zaudeten ala ez; izan ere, badira gauzatxo batzuk, honelakoak ez badira ere, zeuen grinen nagusi zareten ala ez ikusteko.
‎–Onuragarria da otoitzean nahiko barreiatu ohi denarentzat .
‎1 Laugarren egoitzez hitz egiten hasteko oso beharrezkoa dut egin dudana, hau da, Espiritu Santuari neure burua gomendatzea eta hemendik aurrera nire ordez hitz egin dezala eskatzea, geratzen dena zuek ulertzeko eran esan dezadan; izan ere, naturaz gaindiko gauzak izaten hasten dira, eta oso zaila da aditzera ematea, Haren Maiestateak egiten ez badu, idatzi zen beste leku batean bezala, nik ulertzen nuen heinean, orain dela hamalau urte, gutxi gorabehera. Jaunak arima batzuei egiten dizkien mesede hauetaz pixka bat argi gehiago dudala uste badut ere, beste gauza bat da esaten jakitea.
‎Esanak dauden pozek ez dute zabaltzen bihotza; bestera: eskuarki pixka bat estutu egiten dutela dirudi, Jainkoagatik egiten dena ikustearen poz guztiarekin bada ere; baina halako malko larri batzuk datoz, nolabait grinak eraginak diruditenak. Nik gutxi dakit arimaren grina hauetaz, eta sentsualitate eta gure izaeratik datorrenaz, oso motela naizelako, bestela beharbada emango nuke aditzera?; nik handik igaro izanik ulertuko banu, jakingo nuke aditzera ematen.
‎Beharbada ez dakigu zer den maitatzea, eta ez naiz asko harrituko; izan ere, maitatzea ez datza gozotasunik handiena izatean, baizik eta gauza guztietan Jainkoa poztu nahi izateko erabakirik sendoenean eta, ahal dugun heinean, Hura ez iraintzen saiatzean, eta beraren Semearen ohore eta aintza beti aurretik joan daitezela eta Eliza Katolikoaren hazkundea eskatzean. Hauek dira maitasunaren seinaleak, eta ez uste izan kontua beste ezer ez pentsatzea denik, eta pixka bat barreiatzen bazarete dena galdua denik.
‎Eta gaitza hau da: Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena , ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. Hemendik datoz otoitzari emanda dauden jende askoren nahigabeak eta barruko nekeez kexu izateak, behinik behin letrarik ez duen jende askorenak, eta ilunaldiak datoz eta osasun galtzeak eta baita guztia bertan behera uztea ere, barne mundurik ez dagoela hemen barruan uste dutelako; eta ortziaren mugimendua geldiarazi ezin dugunez, abiada bizia baitabil, era berean ezin dugu geldiarazi geure pentsamendua ere, eta gero harekin batera sartzen ditugu arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso osoan Berarekin egongo da hur hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimendu horiekin merezimenduak eginez; eta horrela, ez gaitu izutu behar, ezta ez dugu alde batera utzi behar, horixe baita deabruak nahi lukeena.
‎10 Hau idaztean, gogoan darabilt neure buruan gertatzen dena , hau da, hasieran esan nuen buruko zarata handia, hortik ia ezinezkoa gertatu baitzitzaidan idazteko agindu zidatena egin ahal izatea. Badirudi ibai urtsu asko daudela bertan, eta bestalde, ur hauek amildu egiten direla; txoritxo eta txio ugari, ez belarrietan, buruaren goialdean baizik, arimaren alde bikainena dagoela dioten gunean.
‎Min ematen du ahalmenak geldiaraziak dauden otoitza ez denean, halakoa denean igaro arte ez baita inolako minik sentitzen; baina nahiko gaitz litzateke eragozpen honengatik guztia alde batera utziko banu. Eta, horrela, ez da ongi pentsamenduak direla-eta asalda gaitezen ezta haiek aintzat har ditzagun ere; deabruak jartzen baditu, horrekin amaituko dira; eta Adamen bekatutik geratu zitzaigun miseriatik beste askorekin batera datorrena bada, egiaz denez , izan dezagun pazientzia eta eraman dezagun Jainkoaren maitasunagatik, jatera eta lo egitera ere, ezinbestean, beharturik baikaude, eta ez da hori lan txikia.
‎...iturri honetan, ordea, ura iturburutik bertatik dator, hau da, Jainkoagandik, eta horrela, Haren Maiestateak nahi duenean, naturaz gaindiko mesederen bat egin nahi duenean, bake eta atseden handi handia eta gure barru barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu, nik ez dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura hemengoak bezala bihotzean sentitzen den ala ez ere, bere hasieran esan nahi dut, gero dena asetzen denean?, ur hau egoitza eta ahalmen guztietara zabalduz gorputzeraino iritsi arte; horregatik esan nuen Jainkoagandik hasten dela eta gugan amaitzen; egia esan, probatu duenak ikusiko duenez, gizakiaren kanpoalde osoak gozatzen du gozotasun eta leuntasun honetaz.
‎Kristo. Bibliatik datorren irudia (Ml 3, 20), liturgian ere sarri agertzen dena . –Arimaren eta espirituaren arteko bereizketaz, ik. VII. Egoitzak 1, 11; eta 5 Kont. 10 zenb.; eta 29 Kont. 1 Ik. Bizitza 20, 14 ere.
‎(gozotasunezkoa, goi isurizkoa) batetik, aurreko kapituluetan azaldu duena, eta, bat egite ez emana? (goi isurizkoa ez dena , eta saiatuz gero, lor dezakeguna); azken honetaz hitz egiten da kapitulu honetan.
‎Izan ere, iturri garden batetik datozen errekatxo guztiak gardenak dira, grazian dagoen arima bezala, eta hortik datorkio Jainkoaren eta gizakien begietan bere egintzak atsegingarri gertatzea, arima zuhaitz bat bezala landatua dagoen bizi iturri honetatik datozelako; handik ez baletor, ez lituzke ez hezetasunik ez fruiturik izango, hark elikatzen baitu eta egiten baitu ez dadila ihartu eta fruitua eman dezala. Era berean, bere erruz iturri honetatik aldendu eta ur beltz beltzezko eta oso kirastuan landatzen den arimatik isurtzen dena ere, zorigaitz hutsa eta zikinkeria da.
‎Badakit ongi zuentzat gorabehera handiko gauza dela barruko gauza batzuk azaltzea, ahal dudan bezala; izan ere, beti entzuten dugu zein ona den otoitza eta konstituzioak ere agintzen digu hainbat orduz izateko, eta ez zaigu azaltzen guk ahal dugun baino gehiago; eta Jaunak ariman egin ohi dituen gauzez, hau da, naturaz gaindikoez, gutxi azaltzen da. Era askotara esanez eta aditzera emanez, pozgarri gertatuko zaigu gogoan erabiltzea zeruko barne artifizio hau, gizakien artean hain ezezaguna dena , bide horretatik asko badoaz ere. Eta idatzi ditudan beste gauza batzuetan Jaunak pixka bat aditzera eman badu ere, badakit ez nituela gauza batzuk orain hemen jaso ditudan bezain ongi ulertu, zailenak zirenak batez ere.
‎Laugarrena da, funtsezkoena eta Jainkoarentzat atseginena, beraren ohoreaz eta aintzaz gogora gaitezela eta geure buruaz eta geure probetxu, atsegin eta gozotasunaz ahaztu gaitezela. Bada, nola egongo da bere buruaz ahazturik kontu handiz dabilena, zirkin egiten ausartzen ez dena , bere adimen eta desirei Jainkoaren aintza handiagorako mugitzen ere uzten ez diena eta Hark duen aintza dela-eta pozten ez dena. Haren Maiestateak adimena gelditzea nahi duenean, beste era batera okupatzen du eta ezagutzan guk lor dezakegun argia baino askoz goragokoa ezarriz, liluraturik gerarazten du, eta orduan, nola ez dakiela, alferrik galtzeko baino bestetako ez diren gure ahaleginekin baino askoz ere hobeki eskolatua geratzen da; izan ere, Jainkoak ahalmenak eman zizkigun haiekin lan egin dezagun eta hortik dator sari guztia; ez dago haiek liluratu beharrik, beren ofizioa egiten uztea baizik, Jainkoak goragoko ofizio batean jar ditzan arte.
‎Laugarrena da, funtsezkoena eta Jainkoarentzat atseginena, beraren ohoreaz eta aintzaz gogora gaitezela eta geure buruaz eta geure probetxu, atsegin eta gozotasunaz ahaztu gaitezela. Bada, nola egongo da bere buruaz ahazturik kontu handiz dabilena, zirkin egiten ausartzen ez dena, bere adimen eta desirei Jainkoaren aintza handiagorako mugitzen ere uzten ez diena eta Hark duen aintza dela-eta pozten ez dena –Haren Maiestateak adimena gelditzea nahi duenean, beste era batera okupatzen du eta ezagutzan guk lor dezakegun argia baino askoz goragokoa ezarriz, liluraturik gerarazten du, eta orduan, nola ez dakiela, alferrik galtzeko baino bestetako ez diren gure ahaleginekin baino askoz ere hobeki eskolatua geratzen da; izan ere, Jainkoak ahalmenak eman zizkigun haiekin lan egin dezagun eta hortik dator sari guztia; ez dago haiek liluratu beharrik, beren ofizioa egiten uztea baizik, Jainkoak goragoko ofizio batean jar ditzan arte.
‎Hartaz gozatuko duen konfiantza handiaz geratzen da. Joana da penitentzia egiteko lehen izan ohi zuena, osasuna galtzeko beldurrez, eta orain Jainkoagan dena egin ahal izango duelakoan da; ordura arte baino gogo biziagoa du penitentzia egiteko. Lanei izan ohi zien beldurra, dagoeneko motelduz doa; fedea biziago dagoelako eta badaki, Jainkoagatik igarotzen baditu, Haren Maiestateak grazia emango diola pazientziaz eramateko, are gehiago:
‎Maitasun hitzez, are kanpoko hitzez, kexatzen zitzaion bere Senarrari, beste gauzarik ezin zuen eta; izan ere, badaki bertan dela, baina honek ez du bere burua agertu nahi hartaz gozatzen uzteko eran. Eta min handia da, halere atsegin eta gozoa; eta ez izatea nahiko balu ere, ezin du; dena dela, hau ez luke sekula ere nahi izango: gelditasunezko otoitzeko murgiltze gozo minik gabekoa baino nahiago du.
‎...e hau egin izan dionak (hala izan bada, hau irakurtzean ulertuko du), eman biezazkio eskerrak, ez baitu engainua ote den beldur izan beharrik; benetan beldur izan bedi, ordea, hain mesede handiari buruz esker txarrekoa ez ote den izango, eta saia bedi zerbitzatzen eginahalak egiten eta gauza guztietan bere bizitza hobetzen, eta ikusiko du zertara joko duen eta nola jasoko duen gehiago eta gehiago; dena dela, hau izan zuen pertsona batek horrela igaro zituen urte batzuk eta mesede harekin pozarren zegoen; Jauna urte askoan sufrimendu askorekin zerbitzatuko balu ere, oso ongi ordaindutzat joko luke. Bedeinkatu izan bedi beti betiko, amen.
‎10 Berarenak gara, ene ahizpak; egin dezala nahi duena gurekin; eraman gaitzala nahi duen lekutik. Nik uste sendoa dut, egiaz apaltzen eta askatzen dena (egiaz diot, ez baitu izan behar gure pentsamenduz soilik, hauek askotan engainatzen gaituzte-eta, guztiz askaturik egon gaitezela baizik), ez duela utziko Jaunak mesede hau eta beste asko, gure desiren gainetik daudenak, egin gabe. Izan bedi goretsia eta bedeinkatua beti betiko, amen.
‎Nik uste dut, Jainkoak liluramenduetan arimari agertu dizkion sekretuak, honek batzuetan ulertzen ez baditu, ez direla liluramenduak, berezko ahultasunen bat baizik; gorpuzkera ahuleko pertsonei, emakumeak bezalakoei, gerta dakieke, hau da, espirituaren indarren batek berezko izaerari gainez egitea eta horrela beren baitan bildurik geratzea, gelditasunezko otoitzaz hitz egin nuenean, ustez, esan nuenez. Haiek ez dute zerikusirik liluramenduekin; izan ere, liluramendua denean, sinets iezadazue, Jainkoak beretzat harrapatzen du arima osoa, eta berea duenari bezala eta jada bere emaztea duenari bezala, irabazi duen erreinuaren partetxo bat erakutsiz doakio; zati txikia izan arren, dena da handia Jainko handi honengan dagoena, eta ez du inoren oztoporik nahi, ez ahalmenen oztoporik, ez zentzumenenik; ez noski, eta berehala egoitza hauen guztien ateak ixteko agintzen du, eta Bera dagoeneko atea bakarrik geratzen da zabalik bientzat. Bedeinkatua izan bedi hain erruki handia, eta arrazoiz izango dira dohakabeak erruki honetaz baliatu nahi izan ez eta Jaun hau galtzen dutenak.
‎13 Bada, esaten ari nintzenera itzuliz, Senarrak egoitzetako ateak eta baita gaztelu eta harresikoak ere ixteko agintzen du; arima hau gainezkaldian sartu nahi duenean, arnasarik gabe geratzen da eta, batzuetan gainerako zentzumenek gehiago iraun arren, inola ere ezin du hitz egin; beste batzuetan, berehala kentzen zaio dena eta hoztu egiten zaizkio eskuak eta gorputza, arimarik ez duela esateko moduan, are gehiago, batzuetan, badirudi arnasarik ere ez duela hartzen. Honek gutxi irauten du, sen berean, esan nahi dut.
‎11 Arrisku baten berri eman nahi dizuet (beste toki batean esan badizuet ere), otoitzeko pertsonak erortzen ikusi baititut, batez ere emakumeak; ahulagoak garenez gero, hobeki datorkie esango dudana. Eta kontua da, batzuk, penitentzia handiengatik eta otoitz eta lo galduengatik eta bestela ere bai, izaera ahulekoak direla; atseginen bat edo beste izandakoan, berezko izaera hari loturik geratzen zaie eta, barruko nolabaiteko poza eta kanpoko erortze eta halako ahulezia sentitzen dituztenez gero, espirituala deitzen dioten lokartzeren bat gertatzen denean, esandakoa baino pixka bat gehiago dena , bata bestea bezalakoa delakoan daude eta beren burua hartan murgiltzen uzten dute. Eta zenbat eta gehiago utzi beren burua hartan, gehiago murgiltzen dira, berezko izaera gehiago jotzen duelako ahuleziak, eta beraiei liluramendua iruditzen zaie; nik, berriz, buruko nahasmendua deitzen diot, han denbora galtzen eta osasuna hondatzen egotea ez baita horixe baino besterik.
‎Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar, ez gauza txikian ez handian. Horregatik, ene ahizpak, eskatu ozen Jaunari, nolabait zeruaz goza baitezakegu lurrean, bere laguntza eman diezagula gure erruagatik gera ez dadin eta erakuts diezagula bidea eta eman diezazkigula indarrak ariman, altxor ezkutu hau aurkitu arte lurra aitzurtzeko, bada, egia da gure barruan dagoela, eta hauxe nahi nuke nik aditzera eman, Jaunak nahi badu nik hori egiten jakitea.
‎Horrela geratzen da arima irabazi handi handiekin, Jainkoak harengan lan egiten duelako inork eragotzi gabe eta guk geuk ere eragotzi gabe. Zer ez ote du emango hain eman zalea denak eta nahi duen guztia eman dezakeenak?
‎–Hori nik ez dakit, Jaunaren egintzak dira: baina badakit egia dena , eta ziurtasun honekin geratzen ez denaren kasua, ez nuke esango nik arima osoa Jainkoarekin elkartzea denik, arimaren ahalmenen bat elkartzea baizik, edota Jainkoak arimari mesedeak egiteko dituen era askotarikoren bat. Gauza hauetan guztietan, utzi egin behar diogu nola izan zen arrazoi bila aritzeari; gure adimena hori ulertzera iristen ez bada, zer dela-eta jardun burua hausten?
‎Izan ere, penitentzia egiteko lehen ahul aurkitzen zena, orain sendo aurkitzen da; ahaide edota adiskideekin nahiz ondasunekin zuen lotura (ez ziren nahiko izaten egintzak, ez erabakiak, ezta haiengandik urrundu nahia ere, orduan hurrago zegoela iruditzen baitzitzaion), dagoeneko honela ikusten du: astun egiten zaiola, Jainkoaren aurka joan gabe, egin behar denera beharturik egotea. Guztiak nekatzen du, sorkariek ezin diotela egiazko atsedenik eman ikusi duelako.
‎Hauxe da neure bizi guztian nahi izan dudan bat egitea; hauxe da gure Jaunari beti eskatzen diodana eta argiena eta ziurrena dena .
‎Ez uste izan, nire aita nahiz neba hiltzen bada, heriotza hori ez sentitzeraino Jainkoaren borondatearekin bat egitea denik kontua; ez da kontua, neke eta gaixotasunak badaude, haiek pozik sufritzean ere. Ona da bai, eta batzuetan zuhurtasun kontua da, gehiago ezin dugulako, eta bertute egiten dugu nahitaezkoa dena . Honelako zenbat egiten zuten filosofoek, eta honelakoak izan ez arren, bestelakoak, jakinduria handia zutelako.
‎3 Honetaz aritzeko asmorik ez banuen ere, pentsatu dut, bere burua horretan ikusten duen arimari pozgarri izango zaiola Jainkoak halako mesedeak egiten dizkienei zer gertatzen zaien jakitea, orduan egiaz galdua dela dena dirudielako. Ez ditut gertatzen diren ordenan agertuko, oroimenera datozkidan eran baizik.
‎Izan ere, hauxe da arima hauek jasaten duten beste oinaze handietako bat, batez ere kaskarrak izan badira, hau da, beren bekatuengatik engainatuak izan daitezela baimendu duela Jainkoak pentsatzea; eta Haren Maiestateak mesedea egiten dien unean ziur egon arren eta Jainkoarena ez den beste espiriturik izan daitekeenik buruan sartzen ez bazaie ere, une hori oso azkar igarotzen da eta, bestalde, bekatuen oroipena beti du eta bere buruarengan hutsegiteak ikusten dituenez gero, hauek sekula ere ez baitira falta?, oinaze honek hartzen du. Aitor entzuleak ziurtatzen dionean, arintzen da, gero berriro lehengora egiten badu ere; baina, hark oraindik beldur handiagoaz laguntzen badio, ia ezin jasanezkoa bihurtzen da; batez ere, hauen ondoren halako lehortasunak datozenean, Jainkoaz sekula gogoratu ez balitz eta gogoratuko ez balitz bezala, eta Haren Maiestateaz hitz egiten entzutea, pertsona batez urrutitik entzuten dena bezala gertatzen baitzaio.
‎Eta irakurri dudalako eta arreta pixka batez begiratu dudalako, irakurtzen duenari abisu ematea iruditu zitzaidan: irakur dezala Ama Teresak idatzi zuen bezala, hark ulertzen eta hobeki esaten baitu, eta utz dezala alde batera gehiturikoa eta Santaren testutik ezabatua har dezala ezabatua ez balitz bezala, bere eskuz zuzendua eta ezabatua dena izan ezik, baina gutxi dira halakoak. Eta arren eskatzen diot liburu hau irakur dezanari, begirunea erakuts diezaiela esku santu hark idatzitako hitzei eta letrei eta saia dadila haiek ongi ulertzen, eta argi ikusiko du ez dagoela zertan zuzendurik, eta ulertzen ez badu ere, sinets dezala idatzi zuenak hobeki zekiela; ez dagoela behar bezala zuzentzerik, haien esanahia guztiz ulertzen ez bada; izan ere, guztiz ulertzen ez badira, ongi esanda dagoena gaizki esandakotzat hartuko da, eta horrela, liburuak hondatzen dira eta alferrik galtzen?.
‎Haren biografo eta adituek diotenez, Eboliko Printzesaren mendekua izan zen bahitze hori, Teresak bere monasterioetan muturra sartzen utzi ez ziolako. Dena dela, Inkisizioak bahiturik izan zuen, autorea hil ondoren argitaratzea erabaki zen arte. Eskuizkribu originala eskuraturik, hura erabili zuen frai Luis Leongoak Salamancan obra hura argitaratzeko.
‎A. Graciánek eta Velázquez jaunak lortu zuten, azkenik, Ama Teresaren erresistentzia gainditzea, eta 1577ko ekainaren 2an, Toledon, Barne Gaztelua liburua idazteari ekin zion. Dena dela, hitzaurrean azpimarratzen du zein zail gertatu zitzaion kasu honetan, obedientzia, eta berriro adieraziko ditu erresistentzia horretarako zituen arrazoiak:
‎beste pertsona batzuei egoki etor dakiekeela pentsatzea zentzugabea delako. Dena dela, lortu zen emaitzak aurreikuspen guztiak gaindituko ditu eta, aditu askoren iritziz, haren obra mistiko osoaren gailurra da. Gorago aipatu dugunez, haren lurreko azken aroko fruitu heldua dugu, autorearen behin betiko bilakabide espirituala agertuz batera, aurreko obrak, Bizitza Liburua eta Perfekzio Bidea osatzen dituena.
‎–Laugarren egoitzez hitz egiten hasteko oso beharrezkoa dut egin dudana, hau da, Espiritu Santuari neure burua gomendatzea eta hemendik aurrera nire ordez hitz egin dezala eskatzea, geratzen dena zuek ulertzeko eran esan dezadan?. (Laugarren Egoitzak, kap. 1, 1).
‎Eta, horrela, nik, hau ulertu nuen?, edota. Jaunak esan zidan? berariaz diodanean, kezka handia ematen dit silaba bakar bat eransteak nahiz kentzeak; horrela, behin edo behin guztia gogoan ez dudanean, nirea balitz bezala esanda doa; gauza batzuk, izan ere, hala izango direlako; ona dena ez dut neure gauzatzat hartzen, badakidalako ez dela halakorik nigan, nik merezi izan gabe Jaunak eman didana baizik;, nik neuk esana, deritzot goi argiz emana ez denari.
‎Ez dut uste hori apaltasun sakona denik. Dena delakoa izango da; baina nik neuk ausarkeriatzat dut; izan ere ni, apaltasun gutxikoa izan arren, uste dut sekula ez naizela ausartu. Baliteke nik sekula zerbitzatu ez dudalako, ordainik ere ez eskatzea; zerbitzatu banu, beste guztiek bainogehiago nahi izango nuke, beharbada, Jaunak ordain diezadala.
‎Beste batzuetan sumatu izan dudan handitasun hartan sartua eta hartaz betea iruditu zitzaidan neure burua. Handitasun honetan egia bat ulertarazi zitzaidan, egia guztien gauzatzea dena . Ez dakit esaten nik nola zen, ez bainuen ezer ikusi.
‎Aditzera eman zitzaidan, arima bat bekatu astunean egotea ispilua behe laino itsuaz estaltzea dela eta oso beltz geratzea, eta honela ezin daiteke Jaun hau irudikatu ezta ikusi ere, betiere guri izaera ematen presente egon arren. Eta heretikoak ispilua hautsita balego bezala direla, ilundua egotea baino askoz ere txarrago dena . Gauza bat da nola ikusten den eta beste bat nola esaten den, ezin daitekeelako ongi aditzera eman.
‎6 Ikuskari hau probetxugarria iruditzen zait bildutasunez bizi diren pertsonentzat, Jauna beren arimaren barne barnean sentitzen ikasteko, kontenplazio hori gehien itsasten dena baita, eta norberagandik kanpo egiten dena baino fruitu hobeak dakartzana, beste batzuetan esan dudanez, eta otoitz liburu batzuetan idatzia dagoenez, Jainkoa han bilatu behar baita.
‎Uste dut, Jaunak nahi izan balu beste garai batean nik hau ikustea eta Bera iraintzen dutenek ikustea, ez zuketela bihotzik izango, ezta ausardiarik ere hori egiteko. Iruditu zitzaidan, badiot nik ezer ikusi dudan edoez ziurtasunik gabe, baina zerbait ikusi behar delakoan nago, nik konparazio hau jar dezakedalako; dena dela, hain era mehe eta leunez da, non adimenak ez baitu ulertzen, edota nik ez dakit ulertzen ikuskari hauen izaera, ez baitute irudizkoak ematen, eta batzuetan honelako zerbait egon behar du; dena dela, liluramenduan gertatzen denez gero, ahalmenek ez dute jakiten gero Jaunak han irudikatu zion bezala eta gozatzea nahi izan zuen bezala hari forma ematen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dena 748 (4,92)
Dena 87 (0,57)
denak 46 (0,30)
denari 21 (0,14)
denerako 19 (0,13)
denez 16 (0,11)
denaren 11 (0,07)
denaz 10 (0,07)
denarekin 9 (0,06)
denetik 7 (0,05)
denagatik 5 (0,03)
denekoa 4 (0,03)
denarentzat 3 (0,02)
denera 3 (0,02)
Denok 2 (0,01)
denetan 2 (0,01)
Denak 1 (0,01)
Denek 1 (0,01)
Denerako 1 (0,01)
denarena 1 (0,01)
denarenak 1 (0,01)
denean 1 (0,01)
denei 1 (0,01)
denek 1 (0,01)
denen 1 (0,01)
denen aurrean 1 (0,01)
denen gain 1 (0,01)
denentzat 1 (0,01)
deneraino 1 (0,01)
denetako 1 (0,01)
denetarik 1 (0,01)
denok 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
den egin 20 (0,13)
den bat 18 (0,12)
den ere 12 (0,08)
den baino 11 (0,07)
den ez 9 (0,06)
den ahal 6 (0,04)
den ukan 6 (0,04)
den beste 5 (0,03)
den delako 5 (0,03)
den esan 5 (0,03)
den joan 5 (0,03)
den asko 4 (0,03)
den bezala 4 (0,03)
den eraman 4 (0,03)
den utzi 4 (0,03)
den baizik 3 (0,02)
den eduki 3 (0,02)
den egon 3 (0,02)
den hain 3 (0,02)
den hitz 3 (0,02)
den hondatu 3 (0,02)
den ikusi 3 (0,02)
den jainko 3 (0,02)
den konpondu 3 (0,02)
den kontatu 3 (0,02)
den lur 3 (0,02)
den ni 3 (0,02)
den ongi 3 (0,02)
den oso 3 (0,02)
den zuek 3 (0,02)
den alfer 2 (0,01)
den ardura 2 (0,01)
den azaldu 2 (0,01)
den bai 2 (0,01)
den begiratu 2 (0,01)
den bera 2 (0,01)
den egia 2 (0,01)
den eman 2 (0,01)
den era 2 (0,01)
den estimu 2 (0,01)
den ezin 2 (0,01)
den galdu 2 (0,01)
den guzti 2 (0,01)
den ha 2 (0,01)
den hau 2 (0,01)
den hobeki 2 (0,01)
den hor 2 (0,01)
den iritsi 2 (0,01)
den nola 2 (0,01)
den on 2 (0,01)
den santu 2 (0,01)
den Madril 1 (0,01)
den abitu 1 (0,01)
den agindu 1 (0,01)
den aholku 1 (0,01)
den aitortu 1 (0,01)
den alaitasun 1 (0,01)
den alde 1 (0,01)
den alderantzi 1 (0,01)
den amaitu 1 (0,01)
den aprobetxatu 1 (0,01)
den arima 1 (0,01)
den arrazoitsu 1 (0,01)
den asaldatu 1 (0,01)
den ase 1 (0,01)
den aspertu 1 (0,01)
den astiroago 1 (0,01)
den astun 1 (0,01)
den atera 1 (0,01)
den atzeko 1 (0,01)
den aurkitu 1 (0,01)
den aurreko 1 (0,01)
den bakarrik 1 (0,01)
den bake 1 (0,01)
den baliabide 1 (0,01)
den batera 1 (0,01)
den batu 1 (0,01)
den behar 1 (0,01)
den behartu 1 (0,01)
den behera 1 (0,01)
den berak 1 (0,01)
den berri 1 (0,01)
den berriro 1 (0,01)
den bertute 1 (0,01)
den bestelako 1 (0,01)
den bete 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
den ahal ukan 6 (0,04)
den baino gehiago 4 (0,03)
den bat ordaindu 4 (0,03)
den ez ukan 4 (0,03)
den bat eman 3 (0,02)
den bat etorri 3 (0,02)
den egin egon 3 (0,02)
den alfer galdu 2 (0,01)
den baino besterik 2 (0,01)
den egin ahal 2 (0,01)
den egin ezan 2 (0,01)
den era bat 2 (0,01)
den esan nahi 2 (0,01)
den hitz egin 2 (0,01)
den hobeki ulertu 2 (0,01)
den ikusi poz 2 (0,01)
den joan ongi 2 (0,01)
den ongi irten 2 (0,01)
den zuek ulertu 2 (0,01)
den abitu hartu 1 (0,01)
den alaitasun berbera 1 (0,01)
den alde egin 1 (0,01)
den aprobetxatu ezan 1 (0,01)
den ardura hartu 1 (0,01)
den ardura hartz 1 (0,01)
den arima lohi 1 (0,01)
den arrazoitsu ikusi 1 (0,01)
den asko entzun 1 (0,01)
den asko hobe 1 (0,01)
den asko kosta 1 (0,01)
den astiroago begiratu 1 (0,01)
den astun bihurtu 1 (0,01)
den atzeko aurre 1 (0,01)
den aurkitu ahal 1 (0,01)
den aurreko hil 1 (0,01)
den baino asko 1 (0,01)
den baino fruitu 1 (0,01)
den baino hobeki 1 (0,01)
den baino marrega 1 (0,01)
den bakarrik egon 1 (0,01)
den bake bake 1 (0,01)
den baliabide egon 1 (0,01)
den bat aurkitu 1 (0,01)
den bat ez 1 (0,01)
den bat irakurri 1 (0,01)
den bat komentu 1 (0,01)
den batera egon 1 (0,01)
den behartu egon 1 (0,01)
den behera etorri 1 (0,01)
den bera antzean 1 (0,01)
den bera ere 1 (0,01)
den berak nahi 1 (0,01)
den berri ez 1 (0,01)
den berriro sufritu 1 (0,01)
den bertute bihurtu 1 (0,01)
den beste alde 1 (0,01)
den beste asko 1 (0,01)
den beste galdu 1 (0,01)
den beste hori 1 (0,01)
den beste nor 1 (0,01)
den bezala gertatu 1 (0,01)
den eduki lortu 1 (0,01)
den eduki ondasun 1 (0,01)
den egin nahi 1 (0,01)
den egin pertsona 1 (0,01)
den egon galdu 1 (0,01)
den egon komentu 1 (0,01)
den eman baizik 1 (0,01)
den ere agindu 1 (0,01)
den ere atsegin 1 (0,01)
den ere esan 1 (0,01)
den ere ez 1 (0,01)
den ere ezerez 1 (0,01)
den ere falta 1 (0,01)
den ere gauza 1 (0,01)
den estimu gutxitan 1 (0,01)
den estimu handi 1 (0,01)
den ezin geratu 1 (0,01)
den ezin ukan 1 (0,01)
den ha doktrina 1 (0,01)
den ha espiritu 1 (0,01)
den hain arrazoi 1 (0,01)
den hain garrantzitsu 1 (0,01)
den hain ilun 1 (0,01)
den hitz kontra 1 (0,01)
den hondatu geratu 1 (0,01)
den hor egon 1 (0,01)
den iritsi ongi 1 (0,01)
den jainko ulertu 1 (0,01)
den joan arrisku 1 (0,01)
den kontatu ezinezko 1 (0,01)
den lur amaitu 1 (0,01)
den lur erori 1 (0,01)
den lur etorri 1 (0,01)
den Madril fundazio 1 (0,01)
den ni egintza 1 (0,01)
den ni etorri 1 (0,01)
den nola irabazi 1 (0,01)
den nola pentsatu 1 (0,01)
den on eman 1 (0,01)
den on on 1 (0,01)
den ongi egin 1 (0,01)
den oso bestelako 1 (0,01)
den oso on 1 (0,01)
den oso ongi 1 (0,01)
den ukan eman 1 (0,01)
den ukan grazia 1 (0,01)
den ukan lortu 1 (0,01)
den ukan tolesgabetasun 1 (0,01)
den utzi nahi 1 (0,01)
den zuek itzuli 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia