Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Euskal giroz beterik dauden Barojaren liburuak aipatuz gero, Zalacainek izaten ditu aldekoak; beste batzuek, gorri antxeko horietakoek edo, La leyenda de Jaun de Alzate daukate Barojaren euskal testamentutzat. Batez beste, ordea, Las inquietudes de Shanti Andiak izango luke noski beste edozeinek adinbat lagun.
2002
‎Jon Juaristik dioen bezala (1987b: 110), Miranderen euskaltasun heterodoxoak baditu aitzindariak, hala nola Xaho eta La leyenda de Jaun de Alzate idatzi zuen garaiko Baroja. Azken honekin bat dator, esaterako, kristautasunak eta latinitateak bizitasuna itzali dioten Baskonia pagano baten mina adieraztean.
2003
‎Bere ustez, katolizismoak herri hau hil egin zuen, egoskorra, fanatikoa, itxia, klerikala eginez, eta, ondorioz, jatorrizko Euskal Herriaren kosmobisio bitalista eta paganoa galaraziz. Katolizismo zorrotzak zeharo zanpatu bide zuen euskal paganismo zahar horren apologia indartsua dugu, hain zuzen ere, La leyenda de Jaun de Alzate haren nobela (1922); hor agertzen zaiguna natura soila goresten duen erlijioa da, alaia, bizi gogoa sustatzen duena, eta politeista, Urtzi Thor badu ere jainko nagusi (Barojak asmatu zuena, erlijio germaniko zaharra eta datu linguistiko eta historiko batzuk nahasiz; J. Juaristi, 1987: 274).
2006
‎Geure kolkoan itauntzen dugunean interes hori zergatik, uste izan liteke (motibo politikoengatik edo ez baita, eta gutxiago jakin min zientifiko hutsagatik) izpiritu hori latinoa ez izateagatik dela; eta, latinoa ez izanez, ez izateagatik semita ere; hots, azkenean, kristaua ez izateagatik. Bestela bitxia da, esate baterako, La leyenda de Jaun de Alzate n, adibidez, euskal arima eta mitologia nola germaniartzen duen, Ortzi eta Thor berdinduz, bertute nietzschearrez adelatuz, etab., etnografikoki itxuragabekoa, baina erakusleiho polita Baroja-ren beraren arimarentzat (Mirande-k jarraituko dio) 746.
2011
‎Baroja, P. (1922): La leyenda de Jaun de Alzate. Caro Raggio.
2012
‎Pio Barojak La leyenda de Jaun de Alzate 1922an argitaratu zuen. Bertan Altzate Jaun heroi gerlaria, Bidasoko bere dorretxean irudikatzen du.
2020
‎" Lo que le atrae –dio AzorÃnek– es lo primitivo y perdurable". Nolabait, La leyenda de Jaun de Alzateren sarreran Barojak idatzi zuen ideia hura gogoraraz lezake AzorÃnen esaldiak: " Quiero cantar nuestra comarca en su estado natural y primitivo".
‎Pio Barojari. Izan ere, poemaren gaia, Barojaren bizi kontzepzio orokorrarekin ez ezik, haren La leyenda de Jaun de Alzate lanarekin erlazionatua da. 1922an argitaratua da Barojaren liburua, eta Bidasoaren ezker eskuin bizi izandako herriaren istorio bat kontatzen du.
‎Badakigu Barojaren irakurle handia zela Lete –etxean zeuzkan haren lan guztien argitalpenak, hari buruzko liburuak, etab.–, eta poema honek interes horren puntuetako bat behintzat bistaratzen digu. Interesgune hori poemak ongi islatzen duen arren, argi gehiago eskain dezake Barojak berak La leyenda de Jaun de Alzateri egindako hi  tzaurreko zati honek –Habla el autor du izena hitzaurreak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia