2010
|
|
Artikulu horiek, Soziolinguistika Klusterrak Eusko Ikaskuntzaren XVII. Kongresuan antolaturiko" Hizkuntzen Ekologia eta Garapen Jasangarria" izeneko bi saioen ingurukoak dira (Gasteiz 2009ko azaroaren 1820). Lehen saioan Iñaki Martinez
|
de
Luna irakasleak" Hizkuntzen ekologiaren diskurtsoa eta euskara: egungo egoera eta etorkizuneko aukerak" komunikazioa aurkeztu zuen eta Itziar Idiazabal irakasleak Hizkuntza aniztasuna ondare gisa UNESCOren ekimenetan, Euskal Herritik begiratu bat" lana.
|
|
Soziolinguistika Klusterrak" Hizkuntzen Ekologia eta Garapen Jasangarria" izeneko bi saio antolatu zituen Eusko Ikaskuntzaren XVII. Kongresuaren (Gasteizen, 2009ko azaroaren 18) GLOBALIZAZIOA izeneko atalean. Lehen saioak," Hizkuntzen Ekologia eta Garapen Jasangarria, Globalizazioan" izenburua jaso zuen, eta, bertan, Iñaki Martinez
|
de
Luna irakasleak" Hizkuntzen ekologiaren diskurtsoa eta euskara: egungo egoera eta etorkizuneko aukerak" komunikazioa aurkeztu zuen.
|
|
Iñaki Martinez
|
de
Luna irakasleak bere komunikazioaren sarreran, honako galdera hauek proposatzen ditu:
|
|
Kongresuan," Hizkuntzen Ekologia eta Garapen Jasangarria" izenpean beste bi komunikazio aurkeztu ziren. Iñaki Martinez
|
de
Luna irakasleak aurkeztutako" Hizkuntzen ekologiaren diskurtsoa eta euskara: egungo egoera eta etorkizuneko aukerak" izeneko gaia jorratu zuen, eta Itziar Idiazabal irakasleak" Hizkuntza aniztasuna ondare gisa UNESCOren ekimenetan, Euskal Herritik begiratu bat" aurkeztu zuen.
|
2011
|
|
2011ko otsailean, klusterraren Soziolinguistikazko IV. Jardunaldiaren altzoan, egin zen txosten honen (bere azalpen laburtu eta, amaierako atalari zegokionez, osagabearen) aurkezpena. hiru adituk, txostena aurrez eskuratu eta aztertu ondoan, beren iruzkin ohar kritikoak egitekoak zituzten, nire aurkezpenaren osagarri. Batek azken orduan ezin izanik, beste biek (paula kasares eta Iñaki Martinez
|
de
Luna irakasleek) egin zituzten beren balioespen oharrak, bihotzez eskertzen ditudanak. orduko saioa osatu eta orraztu egin dut geroztik: hori da, irakurle, eskuartean duzun txostena. horra, beraz, orain dela lauzpabost hilabeteko asmo haren fruitua. ez nuke egia osoa esango, kontua atzeragotik ere badatorrela azalduko ez banu. orain dela hiru bat urte, hainbatek gogoan izango duenez, Euskara 21 izeneko batzorde atala eratu zuen hizkuntza politikarako Sailburuordetzak, euskararen Aholku Batzordearen altzoan1 Nork geure ohar iruzkinak egin genizkion oinarri txostenari, eta elkarren artean eztabaidatu. hainbat puntutan ez ginen batzordekideok bat etorri.
|
2012
|
|
Horrenbestez, Euskal Herriko errealitate kulturalaren azterketa abiapuntutzathartu eta gaur egun mundu teorikoan eztabaidagai diren auzi garrantzitsuetan arretajarririk, hainbat gai jorratzeari ekin zaio ondoren datozen testuetan: ...re sinbolikoaren nondik norakoak, globalizazioak, kultura merkatuen garapenaketa kultura jario transnazionalek estatuaren kultura subiranotasunean eragindakoondorioak, euskal kulturaren adierazpideen azterketa, euskal hezkuntza sistemariburuzko gogoeta eta euskararen egoeraren diagnostikoa, besteak beste, aztertudituzte Ane Larrinaga, Josu Amezaga, Patxi Juaristi, Fito Rodriguez eta IñakiMartinez
|
de
Luna irakasleek. Ikusi ahal izango denez, aipaturiko gai horiek guztiekalderdi unibertsal bat dute eta, hortaz, azterketak funts teorikoz jantzirik daude.
|