Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2010
‎Framing: komunikazio teorietatik euskararen beharrizanetara – Iñaki Martinez de Luna euskararen biziraupena ziurtatuta omen zegoen eta denon ardura behar zuen —ez lau txoribururena—, eta euskara ikasteak merezi zuen onura ekonomikorik ez bazekarren ere. iritzi horiek sostengatzen zituzten jendearen proportzioak oso altuak ziren, baita erdaldunen artean ere. baina 1982ko eaeko datuetan oinarrituta ere, framing orokor horren azpian bazeuden euskararen inguruko beste ...
2011
‎Iñaki Martinez de Lunak euskararen inguruan dauden jarrera ezberdinez hitz egin du: jarrera aldarrikatzailea eta ezkorra, biek talka egiten dutelarik.
2013
‎HONAKO HAU ez da Iñaki Mart� nez de Lunak Euskararen Framing berri baten beharraz hitz egiten duen lehen aldia. Bere ibilbidea hurbiletik jarraitzen dugunok entzun izan diogu premia horren berri han hemenka ematen.
2016
‎Diskurtso multzo koherentea XXI. mendeko giltzarri (bizikidetzarena, identitatearena, berdintasunarena, aniztasunarena, erantzukizunarena, justiziarena eta errespetuarena). – Iñaki Martinez de Luna euskaraz jakinda ere, erdal komunitatean dihardute eta horren kide sentitzen dira; ez euskararen komunitatekoak. Kasu horietan, zalantza jarri daiteke hizkuntzaren ezagutzak talde identitatea bermatuko ote duen:
2017
‎Diskurtso berriaren elementuak, aldaera ezberdinekin, baina gogoeta askotan irten eta errepikatu dira. Gugandik gertukoenak, Iñaki Martinez de Lunak Euskararen framing ari buruz egindako artikuluan eta Topalabe taldearen" Berrikasi eta Berrikusi" agirian aipatzen direnak dira. Oinarrizko zazpi erregistro zehazten dira bertan, diskurtso multzo bat eraikitzeko eremua markatzen dutenak:
2018
‎2017an Arabako museoek bisitari gehiago izan dituzte. Guztira, 113.889 bisitari jaso zituzten iaz, %22' 9 gehiago; inoiz lortu duten kopururik handiena da. Kanpoko bisitariez gain, lurraldeko museoak bisitatzen dituzten arabarrak ere gero eta gehiago direla azaldu du Igone Martinez de Luna Euskara, Kultura eta Kirol Saileko foru diputatuak.
2019
‎2016ko ekainean Lanabes proiektua aurkeztu zen Arabako gizartearen aurreran. Ekitaldian Igone Martínez de Luna Euskara, Kultura eta Kirol Saileko foru diputatuak7 nabarmendu zuen orain arte hezkuntzan jarri izan direla indarrak, baina lan­mundua euskalduntzeari ere erreparatu behar zaiola, gizartea eleaniztuna izan dadin: «oso garrantzitsua da konturatzea hezkuntza eta lana ardatz garrantzitsuak izango direla Araban eleaniztasunari dagokion kolorea emateko.
2022
‎K05, K06, K07 eta K08 testuetan islatzen den diskurtsoari erreparatuz gero, Iñaki Martinez de Luna soziolinguistak 2013 urtean argitaratutako euskararen framingaren azterketa aipatzea ezinbestekoa da. Martinez de Lunak euskara gizartean zerekin lotzen den, edo zer marko interpretatiboren txapelpean ulertzen den, aztertu zuen 2013ko ikerlan horretan. Hala, esan daiteke euskararen inguruko errealitatearen hautematea eta irudikapena gidatzen dituzten egitura kognitibo ezberdinak daudela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia