2004
|
|
Azterketa horien arabera, heriotza horien %90 gaixotasun koronarioek eragiten zituzten. Bayés
|
de
Lunak dioenez, bihotzaren hipertrofia kasuak agertzea “neurri batean hipertentsioarekin” lotuta dago, eta, beraz, kasu gehiagorekin azterketa zabaltzeko zain, “uste dugu faktore hori bat bateko heriotza azaltzeko uste genuena baino garrantzitsuagoa dela”. Egoera horren aurrean, kardiologoak presio arterial altuaren aurka borrokatu nahi du, biztanleen osasun hezkuntza bultzatuz.
|
2012
|
|
(...) Sinpatia bat, ez dakit den hizkuntzarekiko, kulturala, ez dakit, zer edo zer espeziala dauka". Iñaki Mart� nez
|
de
Lunaren esanetan," nik uste dut konplizitatea hitz egokia dela, ze partekatzen da sentimendu bat, pertsona horien artean badagoela beste zerbait edonorekin ez daukazuna. Eta gainera beste zer edo zer daukana aldarrikapen puntu bat, borroka puntu bat, eskakizun puntu bat, komunitate zapaldua eta borrokatzailea edo izan nahiaren parte bat izatea edo...", nahiz eta hor, bere ustez," askotan ideologia ez da agertzen eh".
|
2019
|
|
Martinez
|
de
Lunak esan izan du arrakastazko motibazioak eta pragmatikoak ez direla behar beste garatu euskal gizartean. Hau da, batez ere motibazio integratzaileak gailendu izan dira, eta arrakastazko zein motibazio pragmatikoak gehiago hedatu behar direla uste du.
|
|
Motibazioei buruz, bestalde, Martinez
|
de
Lunak esan izan du arrakastazko motibazioak eta pragmatikoak ez direla behar beste garatu euskal gizartean. hau da, batez ere motibazio integratzaileak gailendu izan dira, eta arrakastazko zein motibazio pragmatikoak gehiago hedatu behar direla uste du (1996, 50):
|
|
gazte euskaldunen %57 hobeto moldatzen da erdaraz, euskaraz hobeto moldatzen direnak %24 direlarik. Alegia, Iñaki Martinez
|
de
Lunak dioen bezala,, sozializazioaren baldintza guzti guztiak ondo betetzen dituzten elebidunak oso gutxi dira?. Ez hori bakarrik, berak zalantzan jartzen du baldintza horietan erdizka euskaldundu diren guztiak euskalduntzat jo ote daitezkeen.
|
2023
|
|
Hizkuntza sozializazioaren ikuspegian, gurasoen hizkuntza gaitasuna ez da ezinbesteko baldintza haurrak hizkuntza hori ikasi eta bere egin dezaten. Martinez
|
de
Lunak dioen moduan, lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza erdararen bat duten haurren kasuan, posible da haurrek eskolan euskara ikasi eta erabiltzea, izan ere," ikaslearen hizkuntza sozializazioa bideratu duten familiak zein gizarte hurbilak eragin handia dute ikaslearen eskolako euskararen erabileran" (Martinez de Luna 2013, 131).
|
|
“Harremanak saretzen eta esperientziak trukatzen” aritu ziren batean eta bestean, “bakoitzak berea kontatuz eta elkarri aholkuak emanez”. Horri esker, Martinez
|
de
Lunak esan du gaur egun toki askotan “oso egonkortuak” dituztela dinamikak. “Eskatzen dutenei laguntzea” izaten da Garabideren lana, elkarteko lehendakariak zehaztu duenez.
|