2005
|
|
Berau bat bateko ideia batek harrapatu zuen ustekabean: hausnarketa egin zezakeela, ordura arteko bere betiko apatia eten zezakeela eta bere
|
burua
objektu baten aurrean jarri eta berau behatu zezakeela konturatu zen. Une horretan bertan hasi zen bera hitz egiten.
|
2013
|
|
egiten ari zaren lanean hauts asko sortzen bada, hobe zenuke maskara bat jantziko bazenu, zure arnasbideak babesteko.. Kaskoak: babestu ezazu zeure
|
burua
objektuen erorketaren aurka. Badira babes elektrikoa duten kaskoak ere.
|
2014
|
|
6). Alegia, jarduera intelektuala
|
buruan
objektu bat izanda egiten dela esan nahi zuen: pentsamenduaren prozesuen eta ingurunearen artean erlazio orekatu bat izatea.
|
2016
|
|
–Dakigun bakarra da berak ez zuela kamioia gidatzen. Bi egun lehenago hil zen,
|
burua
objektu gogor batekin txikituta.
|
|
Nork bere
|
burua
objektuaren arabera ematea.
|
|
Nork bere
|
burua
objektua duenarengandik distantzia egokian ezartzea.
|
|
Nork bere
|
burua
objektua duenaren eta haren taldekideen artean ezartzea.
|
2017
|
|
Beste objektuaren posibilitateak posibilitate hilak dira eta Bestearen beste aspektu objektibo batzuetara igortzen dute. Nire
|
burua
objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea Beste subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea: Beste subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
|
|
Ildo horretatik, guztia gertatzen da Besteak eta ni neu bere baitarako osotasun baten alferreko ahalegina bagina bezala berak izateko duena errekuperatu eta biltzeko bere baitakoaren modu soil eta hutsean. Bere
|
burua
objektutzat hartzeko ahalegin horrek, hemen muturreraino eramana, hots, zatiketa erreflexiboaz baino askoz harago, osotasun horrek lukeen jomugaren kontrako emaitza ekarriko luke: bere kontzientzia izateko ahaleginean, bere baitarako osotasuna eratuko litzateke bere aurrean bera kontzientzia bat bezala, baina bera kontzientzia deneko bera hori ez izateko duen kontzientzia bat bezala.
|
|
Besteak' leudeke’ porrot erreflexiboaren kontrako porrot batengatik. Azken batean, erreflexioan, ezin badut nire
|
burua
objektutzat hartu eta kuasi objektutzat bakarrik har badezaket, horrek esan nahi du atzeman nahi dudan objektua neroni naizela; nigandik bereizten nauen ezereza izateko dut. Nik ezin diot ihes egin nire ipseitateari eta ezin dut nitaz ikuspunturik hartu (horrela ezin dut nire burua izatetzat hartu), ezta nire burua ‘dago’ moduko formatzat hartu ere (izatearen atzemateak huts egiten du, atzemailea aldi berean atzemana delako).
|
|
Baina ez da emana nire unibertsoko izate gisa, baizik eta subjektu huts gisa. Horrela, subjektu huts hori, ezagutu ezin dudana definizioz, hau da, ezin dudana objektutzat jo, beti dago hor, nire eskumenetik at eta distantziarik gabe, nire
|
burua
objektutzat hartzen saiatzen naizenean. Eta begiradaren esperientzian, nire burua objektutasun ez agerikotzat bizi dudanean, zuzenean eta nire izatearekin jasotzen dut Bestearen subjektutasun atzemanezina.
|
|
Solipsismoan erortzea litzateke, adibidez, Bestearen begiradatik ni objektua ondorioztatzea objektibotasun hori gero Beste gisa hipostasiatzeko. Baina, nire
|
burua
objektu gisa ikusi banu ere, Sartrek dioenez, objektu hori ez nintzateke ni, kontzientzia degradatu bat baizik, Ni Beste moduko bat. Sartrerentzat, ni objektua atzemanezin eta, haatik, banaizen limitea da.
|
2018
|
|
batetik, bere munduari, hizkuntza barne? objektu gisa aurre egiten dion «ni» dago, eta, bestetik, mundu horretan bere
|
burua
objektu gisa aurkitzen duen «ni». Baina subjektu/ objektu dikotomiak, mendebaldeko epistemologiaren ezaugarria denak, baldintzatu egiten du ebatzi nahi duen identitatearen arazoa bera.
|
2019
|
|
Esana dut Freudek. Elektraren konplexua? deitzen duen hori ez dela, hark dioenaz bestera, desira sexual bat; aitzitik, amore emate sakon bat da, subjektuak ontzat jotzen baitu bere
|
burua
objektu bihurtzea sumisioan eta adorazioan. Aitak samur tratatzen badu, alabak sentitzen du ederki justifikaturik daukala existentzia; berak baditu besteek kostata bilduko dituzten merituak; gogobetea eta goretsia dago.
|
|
Gizonarentzat, ez dago inolako etenik bizitza publikoaren eta pribatuaren artean: gizonak zenbat eta gehiago menderatu mundua ekintzaren eta lanaren bidez, orduan eta gizonago ageri da; haren baitan nahasirik daude giza balioak eta bizi balioak; emakumearen lorpen autonomoak, aldiz, kontrajarririk daude feminitatearekin, bere
|
burua
objektu bihur dezala eskatzen zaiolako, egiazko emakumeari?, Bestea izan dadila. Oso litekeena da gizonen sentiberatasuna, gizonen sexualitatea bera aldatzea kontu horretan.
|
|
haren nia hainbesteraino nahasten da isla horrekin, non alienatuz baino ez baita eratzen. Ispiluaren rolaren garrantzia handiagoa zein txikiagoa izan, segurua da haurra sei hilabeterekin hasten dela gurasoen keinuak ulertzen eta bere
|
burua
objektu gisa atzematen, haien begiradapean. Subjektu autonomo bat da jadanik, bere burua transzendituz mundura jotzen duena, baina figura alienatu batez baino ez du aurkituko bere burua.
|
|
Egiaz, sekulakoa da heziketak eta inguruak horretan duten eragina. Haur guztiak saiatzen dira sedukzio jokaerak eta limurbideak erabiltzen bularra kendu ondorengo urruntze hori konpentsatzeko; fase hori pasatzera behartzen dute mutila, eta bere nartzisismotik libratzen dute, hura zakilean finkatuz; neskatoari, berriz, sustatu egiten zaio bere
|
burua
objektu bihurtzeko joera, haur guztiek duten joera hori. Panpinak lagundu egiten dio horretan, baina ez du rol erabakigarririk; mutilak ere maita dezake bere burua proiektatzeko darabilen hartz txiki bat, txotxongilo bat; haien bizitzaren forma globalean hartzen du bere pisua faktore bakoitzak, izan zakila, izan panpina.
|
|
Egiaz, ezinezkoa da positiboki beste izatea norberarentzat, eta nork bere
|
burua
objektu gisa atzematea kontzientziaren argitan. Bitan banatze hori amestu baino ez da egiten.
|
|
Bere
|
burua
objektu bihurtzeko eskatzen zaion izatedun bat, horixe da emakumea; subjektu den aldetik, sentsualitate oldarkorra du, gizon gorputzarekin asebetetzen ez dena: hortik sortzen dira haren erotismoak gainditu behar dituen gatazkak.
|
|
Esana dut lehendik: gizonek, subjektu gisa jarrita, aparte jartzen dira; beste gizon bat harrapatu beharreko gauzatzat jotzea, hain zuzen, gizontasunaren idealaren kontra egitea da, bai harengan eta bai, solidarioki, norberarengan; kontrara, bere
|
burua
objektutzat onartzen duen emakumeari harrapakinak iruditzen zaizkio hala bere parekoak nola bere burua. Gizon homosexualak etsaitasuna pizten du gizon emakume heterosexualen artean, zeren haiek subjektu menderatzailea izatea eskatzen baitiote gizonari; aldiz, bi sexuak barkaberak dira lesbianekin, berez.
|
|
handik aurrera, uko egin behar dio bere subiranotasunari. Anaiak bezala, erdibiturik sentitzen da, eta modu zorrotzagoan, iraganaren eta etorkizunaren artean, baina, gainera, gatazka bat pizten zaio batetik subjektu, jarduera, libertate izateko duen jatorrizko aldarrikapenaren eta bestetik bere joera erotikoen eta eskakizun sozialen artean, zeinek bultzatzen baitute bere
|
burua
objektu pasibo gisa onartzera. Esentziala bera dela hautematen du berez:
|
|
uztartzen dituztenak dira, hala nola italiarrak eta espainolak; hots, beren bizitasun bero guzti guztia haragira isuria dutenak. Nork bere
|
burua
objektu bilakatzea, pasibo bilakatzea ez da objektu pasiboa izatea inondik ere: maite duen emakume bat ez da lotan dagoen bat, ez hilik dagoen bat; badu barrenean bulkada bat etengabe apaldua eta etengabe berritua:
|
2021
|
|
A. Arrieta); Gaizkiletzat hartu ninduten poliziek10 Eduki: Informatikariak azkartzat dauzkagu; Ane emakume umiltzat daukagu; Jon ez neukan langiletzat, baina konturatu naiz oker nengoela; Ezin zuen ulertu berak trapuzartzat zeukana inoren maindire izan zitekeenik (Lertxundi); Beren
|
burua
objektu literario hutstzat daukate (Arkotxa). Jo:
|
|
Ondorioz, norbanako autonomoaren kondizioa eta femeninotasunak ezarritako destinoa bateraezinak direnez, talka sortzen da: batetik subjektu, jarduera, libertate izateko duen jatorrizko aldarrikapenaren eta bestetik bere joera erotikoen eta eskakizun sozialen artean, zeinak bultzatzen baitute bere
|
burua
objektu pasibo gisa onartzera. (II:
|