2005
|
|
Berau bat bateko ideia batek harrapatu zuen ustekabean: hausnarketa egin zezakeela, ordura arteko bere betiko apatia eten zezakeela eta bere
|
burua
objektu baten aurrean jarri eta berau behatu zezakeela konturatu zen. Une horretan bertan hasi zen bera hitz egiten.
|
2017
|
|
Beste objektuaren posibilitateak posibilitate hilak dira eta Bestearen beste aspektu objektibo batzuetara igortzen dute. Nire
|
burua
objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea Beste subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea: Beste subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
|
|
Ildo horretatik, guztia gertatzen da Besteak eta ni neu bere baitarako osotasun baten alferreko ahalegina bagina bezala berak izateko duena errekuperatu eta biltzeko bere baitakoaren modu soil eta hutsean. Bere
|
burua
objektutzat hartzeko ahalegin horrek, hemen muturreraino eramana, hots, zatiketa erreflexiboaz baino askoz harago, osotasun horrek lukeen jomugaren kontrako emaitza ekarriko luke: bere kontzientzia izateko ahaleginean, bere baitarako osotasuna eratuko litzateke bere aurrean bera kontzientzia bat bezala, baina bera kontzientzia deneko bera hori ez izateko duen kontzientzia bat bezala.
|
|
Besteak' leudeke’ porrot erreflexiboaren kontrako porrot batengatik. Azken batean, erreflexioan, ezin badut nire
|
burua
objektutzat hartu eta kuasi objektutzat bakarrik har badezaket, horrek esan nahi du atzeman nahi dudan objektua neroni naizela; nigandik bereizten nauen ezereza izateko dut. Nik ezin diot ihes egin nire ipseitateari eta ezin dut nitaz ikuspunturik hartu (horrela ezin dut nire burua izatetzat hartu), ezta nire burua ‘dago’ moduko formatzat hartu ere (izatearen atzemateak huts egiten du, atzemailea aldi berean atzemana delako).
|
|
Baina ez da emana nire unibertsoko izate gisa, baizik eta subjektu huts gisa. Horrela, subjektu huts hori, ezagutu ezin dudana definizioz, hau da, ezin dudana objektutzat jo, beti dago hor, nire eskumenetik at eta distantziarik gabe, nire
|
burua
objektutzat hartzen saiatzen naizenean. Eta begiradaren esperientzian, nire burua objektutasun ez agerikotzat bizi dudanean, zuzenean eta nire izatearekin jasotzen dut Bestearen subjektutasun atzemanezina.
|
|
Solipsismoan erortzea litzateke, adibidez, Bestearen begiradatik ni objektua ondorioztatzea objektibotasun hori gero Beste gisa hipostasiatzeko. Baina, nire
|
burua
objektu gisa ikusi banu ere, Sartrek dioenez, objektu hori ez nintzateke ni, kontzientzia degradatu bat baizik, Ni Beste moduko bat. Sartrerentzat, ni objektua atzemanezin eta, haatik, banaizen limitea da.
|
2021
|
|
Ondorioz, norbanako autonomoaren kondizioa eta femeninotasunak ezarritako destinoa bateraezinak direnez, talka sortzen da: batetik subjektu, jarduera, libertate izateko duen jatorrizko aldarrikapenaren eta bestetik bere joera erotikoen eta eskakizun sozialen artean, zeinak bultzatzen baitute bere
|
burua
objektu pasibo gisa onartzera. (II:
|