2021
|
|
Bestetik, baina, kritika eta ñabardura ugari txertatu zituen, bestelako subjektu baterako aukerak mahaigaineratuz. Ordura arte naturaltzat jotako subordinazioa politizatuz eta gorputz, kexa, aldarri eta espektatiba berriak plazaratuz, pitzatu egin zuen norbanako
|
buru
jabearen eredu modernoa, gizaki, norbanako, subjektu eta hiritartasun eredua birpentsatzeko arrakala, galdera eta aukerak sortuz: ‘subjektua/ gizakia= gizona’ ekuazioa hautsi zuen, kontzeptu ustez neutralak politizatuz; ‘emakumea= etxekoandrea/ ama/ emaztea’ berdinketa naturalizatzeko saiakeren aurrean, emakume egin egiten d (ut) ela azpimarratu zuen, bestela egiteko irekidura zabalduz; gizakiAren aurrean, eginean den hezur haragizko subjektu kokatu eta baldintzatua jarri zuen mahai gainean, hezur haragizko emakumeen esperientzien testigantza andana bilduz; gizonaren transzendentzia desgorpuztuaren eta emakumearen immanentzia gorpuztuaren aurrean, gorpuztasuna arbuiatu eta ukatu beharrean berori onartu eta gainditu beharra argudiatu zuen; liberalen aurrean, eskubide abstraktuak materialki gauzatzeko gaitasuna galdegin zuen, produkzio harreman kapitalistak iraultzeko apustua eginez; familiarizazio politiken aurrean, bizitzaren sostengu eta zaintzarako funtsezkoak diren zereginak sozializatu eta publifikatzearen alde agertu zen; ordura arte tabutzat jotako gaiak problematizatu eta eztabaida publikora plazaratu zituen; emantzipazioaren ikuspegi integrala jarri zuen mahai gainean, askapen ekonomiko, sexual eta sentimentalaren alde eginez; berdinetik berdinera, bere singulartasuna eta norbanakotasuna eremu orotan garatu eta berresteko aldarria egin zuen...
|
|
Batetik," emakume [eta gizon] egin egiten da" aipuaren aitzakian, sexu, genero eta klaseen arteko harreman korapilatsuei helduko diegu. Bestetik,"... egin egiten da" intuizioari tiraka, Beauvoirrek sortutako arrakalak bururaino eraman eta norbanako
|
buru
jabearen eredutik komunean diren subjektuenganako bidea egitea proposatuko dugu.
|
|
Hala ere, bigarren hipotesiari lotuta, Beauvoirrek ez zuen guztiz bere egin kontratu sozialaren teorialarien norbanako buru jabea (2). Ordura arte naturaltzat jotako subordinazioa politizatuz eta gorputz, kexa, aldarri eta espektatiba berriak mahaigaineratuz, pitzatu egin zuen norbanako
|
buru
jabearen eredu modernoa, gizaki, norbanako, subjektu eta hiritartasun eredua birpentsatzeko arrakala, galdera eta aukerak sortuz: ‘subjektua/ gizakia= gizona’ ekuazioa hautsi zuen, kontzeptu ustez neutralak politizatuz; ‘emakumea= etxekoandrea/ ama/ emaztea’ berdinketa naturalizatzeko saiakeren aurrean, emakume egin egiten d (ut) ela azpimarratu zuen, bestela egiteko irekidura zabalduz; gizakiAren aurrean, eginean diren hezur haragizko subjektu kokatu eta baldintzatuak jarri zituen mahai gainean, hezur haragizko emakumeen esperientzien testigantza andana bilduz; gizonen transzendentzia desgorpuztuaren eta emakumeen immanentzia gorpuztuaren aurrean, gorpuztasuna arbuiatu eta ukatu beharrean, berori onartu eta gainditu beharra argudiatu zuen; liberalen aurrean, eskubide abstraktuak materialki gauzatzeko gaitasuna galdegin zuen; familiarizazio politiken aurrean, bizitzaren sostengu eta zaintzarako funtsezkoak diren zereginak sozializatu eta publifikatzearen alde agertu zen; ordura arte tabutzat jotako gaiak problematizatu eta eztabaida publikora plazaratu zituen; emantzipazioaren ikuspegi integrala jarri zuen mahai gainean, askapen ekonomiko, sexual eta sentimentalaren alde eginez; berdinetik berdinera bere singulartasuna eta norbanakotasuna eremu orotan berresteko aldarria egin zuen...
|
|
Aurreko galderei helduz, Beauvoirren arrakalak eta hortik abiatutako sakontzeak bururaino eraman eta burujabetzetan sakontzeko norbanako
|
buru
jabearen eredutik komunean diren subjektu eta urratsa egin behar dela proposatuko dugu azken atal honetan. Horretarako, Goikoetxeak Beauvoirren tesiari tiraka egiten duen planteamenduari helduko diogu:
|
|
Bere egitura filosofiko abstraktutik hezur haragizko egoera eta gorputzetara, subordinazioa nahiz emantzipazioa pentsatzerakoan esplizituki nahiz inplizituki bere egiten duen subjektu ereduaren argazkia osatuko dugu. Bata zein bestea xeheki azaldu ondoren, hipotesiei bete betean helduko diegu hirugarren atalean, norbanako
|
buru
jabe eredua zenbateraino birsortzen eta pitzatzen duen ebatziz. Azkenik, laugarren atalean, arrakaletan sakonduz garatutako ildoak jorratuko ditugu.
|
|
Batetik," emakume [eta gizon] egin egiten da" aipuaren aitzakian, sexu, genero eta klaseen arteko harreman korapilatsuei helduko diegu. Bestetik,"... egin egiten da" intuizioari tiraka, Beauvoirrek sortutako arrakalak bururaino eraman eta norbanako
|
buru
jabearen eredutik komunean diren subjektuenganako bidea egitea proposatuko dugu.
|