Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 139

2000
‎Autore batzuk (Bartholomew, 1990; Bartholomew eta Horowitz, 1991) uste dute, hiru ereduko sailkapenak ez duela ondo islatzen helduen atxikimenduenkonplexutasun eta aberastasuna. Horregatik, lau ereduko sailkapena proposatu dute.Sailkapen honetan, eta Bowlby ren teoriari jarraituz, atxikimendu ereduek islatzendituzte geure buruari buruz eta besteei buruz, atxikimendu irudiei buruz, dauzkagun usteak.
‎Seguruak. Bere buruez eta besteez duten irudia positiboa da. Intimitatearekineta autonomiarekin ongi sentitzen dira.
‎Beldurtiak. Beren buruez eta besteez duten irudia negatiboa da. Ez dirabesteekin harremanetan sartzen, errefuxatuak izateko beldurra dutelako.
‎Nik, ordea, lepoa betiko burutik eta beste zerbait ikusi uste nuen: alegia, Dabid eta biok elkartzen gintuen zubia, zubi altxagarri batekin konpara daitekeela, eta oraingoz bi besoak ezin bereiziago daudela.
2001
‎Norbere buruaren baitan eta bestearengan dugun konfiantza bultzatzea, gizarte harremanei buruzko espektatiba eta eredu positiboak garatuz.
‎Saia gaitezen, eske hori egiten diot ene buruari eta besteri, oraingo gauzak oraingo begiz ikusten, oraingo auziak oraingo buruz xuritzen. Ez gaitezen gal amets bideetan barrena; utz ditzagun ametsak lo gaudenerako.
‎Adimenez ezjakintsu edo nahimenez makal den maitagogoak askotan du benetan maiteago bere burua eta beste maitagogoa, gizaki jakintsuenak baino. Hau da, jakintsu ez den maitagogoak beteago burutzen du sarritan bere gogoko dena —benetan gogoko, adibidez beste maitagogoak—, maitagogo jakintsuak baino:
2002
‎Gainera, jarrera horren atzean norbere burua eta besteekiko konfiantzarik eza izaten da askotan.
‎Baina gaiari buruzko txostenetan, bat datoz asebetetze maila handiagoa aurkitzearekin gizarte onarpen maila jakin bat duten interes pertsonalei eragiten dieten jardueretan, hala nola erretiratuen kooperatiba taldeetan egiten diren jardueretan, talde horiek beren trebetasunen aprobetxamenduan oinarritutako proiektuei ekiten baitiete, eta, bereziki, pertsona gazteenen irakaskuntza eta aholkularitzara bideratzen badira. Pertsona heldu orok, batzuetan jakin gabe, bizi ezagutza handia garraiatzen du, eta horrek onura handia ekar diezaioke bere buruari eta besteei. Pixkanakako trantsizioa Batzuetan, erretiratuentzako gizarte ongizateko politikek gehiegizko paternalismoa dute, eta horrek areagotu egiten du ustezko onuradunen alferrikako sentipena.
2003
‎Antzina antzinakoa omen litzatekeen lege horrek agintzen du eta agindu behar du: mendeetan zehar euskal jendeak, identitate kolektibo historiko bat garatu izan duen beste edozein giza taldek bezala?, bere buruari eta besteei nortzuk diren kontatzeko, agintaritza eztabaidaezin horretara joko du; narrazio horiek emango diete errealitatea baloratu eta, ondorioz, behar bezala jokatzeko araubidea.
‎Baina, adibidez, arriskutsuagoa da neurriz gorako ur dosia hartzea, kopa bat koñak edatea baino. Hara, dirua, fama eta, argi dago, boterea ere onak dira, soilik gizabanakoak bere burua eta besteena administratzen dakien neurrian, morrontzarik gabe. Gauza bera gertatzen da taldeen kasuan.
‎ADISKIDEA. — Zu beti berdin, Apolodoro, beti zeure buruaz eta besteez gaizki esaka ari zara, eta badirudi besterik gabe den denak, Sokrates salbu, tamalgarritzat jotzen dituzula zugandik hasita. Eta nondik jasoko ote zenuen ‘biguna’ ezizen hori ez dakit nik, solasaldietan beti horrelakoxea baitzara, zeure buruarekin eta besteekin haserretzen zara, Sokratesekin ezik.
‎— Zu beti berdin, Apolodoro, beti zeure buruaz eta besteez gaizki esaka ari zara, eta badirudi besterik gabe den denak, Sokrates salbu, tamalgarritzat jotzen dituzula zugandik hasita. Eta nondik jasoko ote zenuen ‘biguna’ ezizen hori ez dakit nik, solasaldietan beti horrelakoxea baitzara, zeure buruarekin eta besteekin haserretzen zara, Sokratesekin ezik.
2004
‎Kontzientzia etikoak gizakia munduaren, beste gizakideen eta bere buruaren aurrean jartzen du, mundua, beste gizakideak eta bere burua bere ardura bailiran. Kontzientzia etikoak gizakia arduradun eta erantzule egiten du munduaren, bere buruaren eta beste gizakideen aurrean. Kontzientzia etikoari eskerrak, gizakia ez da banako soil bat, are gutxiago izaki automata trukagarri bat, hainbat gizarte eta subkulturatan (sektetan eta gisakoetan, esaterako) pertsonak automatak bailiran tratatzen badituzte ere; baizik eta kontzientziari esker munduaz eta bere buruaz kontzientzia eta ardura duen subjektu bat bezala dakusagu gizakia, hots, pertsona bezala.
2005
‎Nolanahi ere, familiaren egitura, historia, kultura eta osaketatik haratago, bere eginkizun nagusiak betikoak dira egun ere: seme alabak beren buruarenganako eta beste pertsonenganako errespetuan hel daitezen baldintza egokiak prestatzea, alegia.
2006
‎Jainkoaren eta Logosaren (arrazoia) babesa desagertuta, indibiduoa indar dominatzaileek gura duten bezala moldatutako plastilina zatia bailitzan agertzen zaigu. Jainkoa, arrazoia, historia eta bestelako printzipio metasozialak desagertu izanak ez du esan nahi indibiduoa ezin denik izan bere Egoaren Subjektu kreatzailea, bere buruarekin eta besteekin ezarritako harreman molde anitzen bidez. Touraine ren iritzian, frankfurtiarren ezkortasun sakon hori Alemania naziaren esperientzia tragikotik uler daiteke soilik, eta esperientzia mingarri horrek eragin zuen esperantza galeratik; izan ere, bestelako gizarte eta kultura ereduen aldeko aktore sozialak desagertu ziren, edo perbertsiobidean sartu.
‎Pertsona zuzena zen, eta zorrotza. Bere buruarekin eta besteekin. Bizitza osoa lan eta lan emandakoa, agintzen ohitutakoa, eta ezer egin gabe egoten ez zekiena.
‎Gutxirekin asko esaten du bere buruaz eta besteez, inguruaz eta ofizioaz.
2007
‎Horrela, dirua, fama eta, argi dago, boterea ere onak dira soilik gizabanakoekberen burua eta besteena administratzen dakiten neurrian, morrontzarik gabe. Gauzabera gertatzen da taldeen kasuan; hau da, inor mendean hartu gabe eta inorenmendean gelditu gabe jo dezakegu onuragarritzat boterearen jarduna.
‎batetik, adieraahula? daukagu, identitatea identifikazioa baino ez da, hau da, beste inorekin edo ezerekin zer edozertan berdinak garela pentsatzea; baina badu adiera gogor bat, kasu honetan identitatea nor izatekoera berezia da, nor bere buruaren eta besteen aurrean modu jakin batean izateko gaitasuna (nortasuna: nor bera izateko gaitasuna). Biak nahastu egiten dira, nortasunaren alderdi bat, besteekikoberdintasuna?
‎genero etiketa jartzea, generoarenegonkortasuna, motiboa eta generoaren iraunkortasuna. Genero etiketa jartzea dagizabanakoak bere burua eta beste pertsonak emakumezkotzat edo gizonezkotzathartzea. Generoaren egonkortasuna, berriz, sexua denboran zehar irauten duenezaugarria dela jakitea da.
‎Nonbait, haurtxoa bere buruaz eta besteez kontzientzia hartzen hasia da, bereizketa oso argia ez bada ere, baina bestea norberagandik bereizten hasten da.Orobat, tristura aurpegia jartzeak eta mainak egiteak emozioak kontrolatzen hasiadela adieraz dezake.
‎" Hizkuntzaren funtzio emantzipatzaile horiek", finean," autonomiaren eramaile bezala" edo" autoerrealizazioaren eta bizitza pertsonalaren estiloaren baliabide bezala" dihardute, horrela gizakiak aukera duelarik" bere burua berak izan nahi duenaren arabera moldatzeko" 124 Hala ere, aurrekoaz gain, Lochek beharrezkoa ikusten du hizkuntzaren zeregin askatzaile hori hizketa ekintza konkretuetan aztertzea —bai orokorrean bai hezkuntzan—, ze hitz egite hutsak ez du besterik gabe gizabanakoa humanizatzen. Esate baterako," hizkuntza errepresiboa —mehatxuan edo gaitzespenean, kalumnian edo bidegabeko epaian agertzen dena— hitz egiteko modu emantzipatzailearen kontrakoa da" 125 Era horretan, bada, gizakiak —eta bereziki hezitzaileak— zaindu egin behar du bere hizketa, alegia, norbaitek bere buruaren eta besteen askapenaren alde egin nahi badu, egiaz," arau emantzipatzaile" batzuk bete behar ditu hitz egiteko orduan. Gure autoreak, arau horiek direla-eta, zera eskatzen dio adibidez hizketa egokiari:
2008
‎Alabaina, oso laster mugitzen den teknologia oso astiro aldatzen den hizkuntzan zer eragin izaten ari den aztertu nahi dugu hemen. Arestian aipatu dudan artikuluan nioen ikuspegi apokaliptikoa duen bati horrek dinosauroak suntsitu zituen meteoritoa ekarriko diola burura eta beste batzuek, berriz, uste izan dezaketela ahaleginduz gero arriskuari arrakastaz erantzun dakiokeela.
‎Horrez gain, geure buruarekin eta besteekin komunikatzeko modua aldatzen badugu, eta inori kalterik ez egiteko neurria aurkitzen badugu, orduan ongi sentituko gara.
‎Handik hiru hilabetera iritsi zen komentura, frai Millan betean harrapatu eta urrutira eramango zuèn errepresio uholdea, era azkar bezain isilean. Egun eguzkitsu bateko goizerdian izan zen, noiz eta inguru haietara zalgurdi bat heldu baitzen, karmeldarren probintziako burua eta beste aita karmeldar bat zekartzana. Komentuan ama nagusia zen, ama nagusia bakarrik?
‎Pertsona horientzat pentsaezina da etxetik kanpo taberna edo jatetxe batean jatea. Arrisku handiagoa talde espezifikoetan Normalean, ortorexiaren prebalentzia handiagoa da pertsona oso zorrotz, kontrolatu eta zorrotzetan, beren buruarekin eta besteekin. Bere nortasuna muturrekoa izan ohi da; dena edo ezer ez.
‎Hiru tiro bota zizkioten atzo eguerdian, eta bik jo zuten: batek buruan eta beste batek bularrean, eta lurrean utzi zuten, larri zaurituta. 13:03 ziren.
‎Handik hiru hilabetera iritsi zen komentura, frai Millan betean harrapatu eta urrutira eramango zuèn errepresio uholdea, era azkar bezain isilean. Egun eguzkitsu bateko goizerdian izan zen, noiz eta inguru haietara zalgurdi bat heldu baitzen, karmeldarren probintziako burua eta beste aita karmeldar bat zekartzana. Komentuan ama nagusia zen –ama nagusia bakarrik– karmeldarren aita probintzialaren ezusteko bisitaren jakitun, aita probintzialak isilpeko gutun baten bidez jakinarazi baitzion hari jakinaraztekoa, aldez aurretik:
‎[Itxurakeria esistentziala I.]" Lasai bizi" eta" lasai hartu": ez dabil beste hotsik bazterretan; horixe opa dio edozeinek gogotik bere buruari eta besteri, baina nik ez dut inor ezagutzen zinez lasai bizi nahi duenik edo bizia lasai hartu nahi duenik. Hori behien eta munduan diren primitibo bakan batzuen kontua izango da, nik uste.
‎(Hau edozeinek ikusi du). Eta ikusi ditut zerebrito(" burmuintzar") izan behar zutenak edo ziruditenak xelebrito huts izatera amilduak, muinak( burukoak eta besteak) urturik eta beren buruei eusteko indarrak galdurik.
‎...kamioia bost egunez ez zen pasatu eta euliak jendeen begietan kaskatzen ziren; Gustavo Martinez, pareko etxekoa, ezkondu zen eta auzoen artean pastiza parteak banatu zituen; jeepa itzuli zen eta Manuel Pedraza irakaslea eraman zuten; erretorak ez zuen igandeko meza eman nahi izan; eskolako murruan" erresistentzia" hitza agertu zen; Daniel berriz futbolean hasi zen eta gol bat sartu zuen buruarekin eta beste bat bizkarrarekin; izozkien prezioa goiti joan zen eta Matilde Scheppek, bederatzi urteak konplitu zituelarik, eskatu zion Pedrori ahoan musu bat eman ziezaion.
2009
‎Hala ere, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako diputazioetako buruek eta beste politikari batzuek, Autonomia Estatutua idatzi zuten eta Espainiar Parlamentuan eztabaidarako sartu zuten. Horretan ziharduen, esaterako, Esteban Bilbao parlamentari karlista, gero frankisten garaiko" Cortes" delakoen presidente izan zena.
‎Ur paluk erabiltzen zituzten, muturretan bana zeukan oreka errazteko makila, ura etxera ekartzeko. Bestela bat buruan eta bestea eskuan ekartzen zuten andrazkoek. Gauez etxera ura ekartzeko ur paluetan bi, eskuan beste bat eta haginetan linterna eroaten zuen jatabear presturik ere ezagutu dugu.
‎...kideen artean eta mezu ezkorrak gutxitu egiten dira; jarrera prosozialak ere ugaritu egiten dira (laguntzea, elkarrekin aritzea, elkarrekin banatzea...) eta berdinen arteko elkarreraginean sortzen diren jarrera asertiboak ere bai; gelako jardueretan parte hartzera bultzatzen ditu haurrak, eta talde barneko loturak sendotzen ditu (gela barruko giroa edo klima soziala hobetu egiten du, eta nork bere burua eta besteak ikusteko modua ere bai); jarrera sozial ezkorrak, aldiz, gutxitu egiten dira (oldarkortasuna egoskorkeria, geldotasuna uzkurtasuna, estutasuna herabetasuna).
‎Bi gizonezko ziren. Batak tiro bakarra zuen buruan eta besteak bi tiro, buruan eta bularrean. Harritu egin nintzen zenbat odol zegoen.
‎Izan ere, Amerikako Estatu Batuetan, zer esanik ez Ingalaterran, arlotetzat baitute Hegoaldeko mintzamoldea, zatartzat, apaindu eta gainditu beharrekotzat. Han ere eskualde batzuek lortu dute bertan ondo hitz egiten dela sinetsaraztea, bere buruari eta besteei, eta bertatik kanpo berriz txarto.
‎ARO BERRIA AMERIKETAKO NAFAR EMIGRAZIOAREN IRUDIAZ: BERE BURUAREN ETA BESTEAREN INGURUKO IKUSKERA1
‎Zenbat eta arinago jakin zoriontasuna nire eskuetan dagoela, nire bizitzako uhalak bizkorrago hartuko ditut. Nork bere autoestimua zaintzea eta egoera bakoitzean nork bere ardura puntua onartzea giltzarria dira edozein erlazio osasuntsu izateko (norberaren buruarekin eta besteekin) eta zoriontasuna aurkitzeko. Ikusten duzuen bezala, zoriontasunak aktibotasuna exijitzen du.
‎Polizien eskuetan torturak, kolpeak, mehatxuak eta presio psikologiko handia jasan zutela. Horregatik egin zituztela polizia etxean beren buruak eta beste batzuenak kulpatzen zituzten deklarazioak.
2010
‎Arriskua zuen proposamenak; bisitaria zen, ordea, arrisku hori onartu eta aktibatzen zuena. Mekanismo baten bidez, aretoa ikustera sartzen zen bakoitzak areagotu egiten zuen pixkanaka hormen aurkako presioa, eta bere burua eta besteena arriskuan jartzen zuen. Bisitariak bazuen bere ekintzaren ondorioen berri, eta haren esku jarri zuen, hortaz, Burdenek arrisku hori hartzeko aukera.
‎Bigarren Munduko Gerraren ostean, mundu osoan zehar ibili zen bere bizipenak azalduz eta juduek naziengandik jasan zuten jazarpena salatuz. Iragan urtean, bere 100 urtebetetzean, merituak kendu zizkion bere buruari eta beste batzuek Ana Franken familia berak baino gehiago lagundu zutela aitortu zuen.
‎Toquerok bi erremate egin zituen. Lehena buruarekin eta bestea hankarekin. Alferrik.
‎Bedaiopetar jaio mallopetar jaio nintekeen bezala, mugan. Moja sartu apaiz batekin maiteminak jota eta handik atera edo egotzi kastellano batekin burua eta beste zerbait galdu nuelako. Semea izan eta izeba bihurtu jaio orduko, semea beltz batekin ezkondu eta bilobak, noski, kafesne kolorekoak.
‎Nire buruari eta besteei esan nizkien gezurrak.
‎AAM Amnistiaren Aldeko Mugimenduak dio bistakoa dela horren guztiaren helburua: Poliziak torturaren bitartez eraikitzen ditu inputazioak, eta atxilotuak behartu egiten ditu beren burua eta beste batzuk inkulpatzera.
2011
‎Iruditzen zait hemen gaudenok ahal dugunean ikasketa proiektu eta plan berri horietan material hau edo hemen agertzen direnak txertatzeko ahalegina egin genukeela, eta orain dela momentua. Bost urte barru gradu berri guztiak martxan egongo dira, eta gaitegiak eta gainerakoak finkatuta egonik, zaila izaten da buelta ematea. egiten ari garen honetan, nik neure burua eta beste batzuk animatuko nituzke, ahal den neurrian gutxienik, material horiei sarbidea egin diezaiegun.
‎Uriberen ustez, egin nahi duen pelikula taldeari transmititzen jakitea eta proiektuko kide bakoitzari errendimendu altuena ateratzea. . Zuzendariak ditu puzzlearen pieza guztiak buruan eta besteei hori transmititu behar die, ilusioa eta energia, zuzendariak bakarrik ez duelako pelikula egiten, talde lana da funtsean. Ez da norabide bakarreko zerbait, feedback a dago, hartu emana, emaitza kolektiboa da?.
‎Antisozialak sentipen bilatzaileak dira eta sentipen horien bila dabiltzala, ez dira kezkatzen beren buruen eta besteen ziurtasunaz. Antisozial horietako batzuk oldarkorrak eta erasokorrak dira; ekintzara erraz pasatzen dira, beren ekintzen ondorenez pentsatzeko eta gogoetarako ez baitute denborarik hartzen.
‎haserrea, depresioa, euforia, kitzikapena, apatia, suizidioa, droga kontsumoa? Horrela, bere buruaren kontrako eta besteen kontrako emozio indartsuak eta kontrolatu gabeak izaten ditu. Estresa eta barne herstura ezin eramanez, bere bizitzako aro goiztiar batera itzultzen da.
‎Bere buruaren eta objektuaren artean haustura sakona du, garai goiztiarretan gertatutako gatazkengatik eta esperientzia anbibalenteengatik. Bere buruaz eta besteez balorazio errealistarik ezin du egin. Errealitatea bereizteko gaitasuna badu, baina babes mekanismo moduan disoziazioa erabiltzen du.
‎Distortsio pertzeptiboak, pentsamendu magikoa, pentsamenduaren eta hizkuntzaren nahaste formalak eta bitxikeriak, autoestimu gutxi, apatia, axolagabekeria agertzen dituzte. Beren burua eta besteak baztertu egiten dituzte. Diren modukoak izateagatik asebetetasun gutxi agertzen dute.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak batzuetan ezaugarri nartzisistak edukitzen ditu: handitzat dauka bere burua eta besteen gainetik egon behar du. Besteen onarpen mugagabea merezi duela iruditzen zaio eta merezi duena ematen ez badiote, iraindua izan dela eta jaso dituen irainengatik saritua izan behar duela pentsatzen du.
‎Steiner-ek (1979) posizio eskizo paranoidearen eta posizio depresiboaren artean kokatzen du mugako nortasuna duena. Bere buruarekin eta besteekin kontaktatu dezake, baina esperientzia mingarriak ezin ditu jasan eta egoeretatik aldendu egiten da. Herstura depresiboa ezin eramanez, mekanismo eskizoideen mendera itzultzen da.
‎Eskizotipiko beldurtiak kontrolatu egiten ditu afektu agerpenak, baztertzearen beldur delako. Bere buruarengandik eta besteengandik aldenduta, hustasun sentimendua bizi du eta horrek errealitatearekin loturak ezartzeko jarduera frenetikora eramaten du. Modu horretan eraikitzen ditu errealitatearekiko zubiak.
‎Nahaste antisozial arina duenaren portaera ausarta dela esaten da, eta nahaste antisozial larria duenarena, ausartegia, hau da, ausarta izatetik, bere buruarentzat eta besteentzat arriskutsu izatera pasatzen da; ez da kezkatzen bere buruaren edo besteen ziurtasunaz: auto gidatze arriskutsua, harreman sexual arriskutsuak?
‎Beren kognizio automatikoak honelakoak dira: «lana perfekzioz egin behar dut», «lana errepikatu egin behar dut, ongi eginda dagoela ziurtatzeko», «pertsona baliotsua izateko, hutsegiterik ez dut egin behar», «huts egitea porrot egitea da, eta porrota eramanezina da», «hutsegiteak eramanezinak dira», «hau hobeto pentsatu behar dut, bestela hanka sartuko dut», «hau egin behar nuke», «neure buruaren eta besteen arduraduna ni naiz», «nik badakit zer dagoen ongi», «neuk egiten ez badut, ez da ongi egina geldituko», «nik egiten ditudan moduan egin behar lituzke jendeak lanak», «besteak arduragabeak eta gaitasun gabeak dira», «kontrola galtzea arriskutsua eta eramanezina da», «eta zerbait ahanzten bazait?», «lagunekin irtetea baino hobe dut zerbait probetxuzkoa egitea», «zerbait ...
‎Horregatik, besteen laguntzaren premia dute beren benetako emozioak identifikatzeko. Beren buruari eta besteei arreta handiagoa jartzen ikasi behar dute (Horowitz, 1977).
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak batzuetan ezaugarri nartzisistak edukitzen ditu: handitzat dauka bere burua eta besteen gainetik egon behar du. Besteen onarpen mugagabea merezi duela iruditzen zaio eta merezi duena ematen ez badiote, iraindua izan dela eta jaso dituen irainengatik saritua izan behar duela pentsatzen du.
‎Antisozialak sentipen bilatzaileak dira eta sentipen horien bila dabiltzala, ez dira kezkatzen beren buruen eta besteen ziurtasunaz. Antisozial horietako batzuk oldarkorrak eta erasokorrak dira; ekintzara erraz pasatzen dira, beren ekintzen ondorenez pentsatzeko eta gogoetarako ez baitute denborarik hartzen.
‎Nahaste antisozial arina duenaren portaera ausarta dela esaten da, eta nahaste antisozial larria duenarena, ausartegia, hau da, ausarta izatetik, bere buruarentzat eta besteentzat arriskutsu izatera pasatzen da; ez da kezkatzen bere buruaren edo besteen ziurtasunaz: auto gidatze arriskutsua, harreman sexual arriskutsuak?
‎Oso behatzaileak eta pertzepziozkoak dira, eta erraz orientatzen dira. Beren buruarekin eta besteekin oso perfekzionistak eta kritikoak dira. Kontzentratzeko gaitasun handia dute, eta oso saiatuak dira zerbait egiten dutenean.
‎jarduerak ahalik eta ongien egitea, eta gogoratzea inor ez dela perfektua eta ezin dela dena ondo egin. Bere burua eta besteak maitatzen eta errespetatzen ikastea.
‎Boterearen hedea zer den, eta nola erabiltzen dugun eskuetan dugula konturatu orduko, boteretxoa eta hedetxoa izanagatik, modurik inozenteenean batzuetan, gupida eta errukirik gabe zartailuari eragin eta laguna zigortuz beste batzuetan. Eta horrek gu gozarazteak ez du esan nahi lagun hurkoa maite ez dugunik derrigorrez, jakina, geure burua eta besteekiko kontrol ahalmena hurkoa baino gehiago maite ditugula baizik. Tira, agian ez da zehazki horrela.
2012
‎Fiskal aldaketa Bestalde, Sadrettin Sarikiya Istanbulgo fiskal baimen bereziduna KCK auzitik kanpo laga zuten atzo. Izan ere, joan den ostiralean MIT Turkiako zerbitzu sekretuetako burua eta beste lau goi kargudun deklaratzera deitu zituen Sarikiyak, atxilotu egin zituen batzuk? , auziaren barruan.
‎Akzioz eta borroka artez beteriko aktore multzoarekin dator Los Mercenarios 2. Sylvester Stallone dago horien buru eta besteak beste Bruce Willis eta Jean Claude Van Damme agertzen dira, Schwarzenegger eta Chuck Norris 80ko hamarkadako izarrekin batera. 
‎Ekintza hori, hasieran, hezkuntza proiektuan ezarritako ingurumen jasangarria lortzeko helburuarekin lotuko dugu. Curriculum proiektuari dagokionez, identitate eta autonomia pertsonalaren arloan, umeari bere burua garbitzen irakatsiko diogu, bere burua eta besteak errespetatzeko helburua lantzeko.
‎7 urte hauetan zehar, hasierako diagnostikoa egin ziotenetik, espetxeak bere gaixotasunean izandako eraginak bere egungo osasun egoera okertu du. Bi nodulu topatu berri baitizkiote, bata buruan eta bestea birikietan. Honek ezin egoera larriago batean kokatzen gaitu:
‎Elkartasun eta boluntariotza esperientziak erabakigarriak dira geure buruarekin eta besteekin hobeto bizitzeko. Baketik ek esan ohi du, bizitza ez dela erabatekoa altruismoaren esperientziarik gabe.
‎Zirkuitu horretan irakurraldiak, kritikak eta sariak sartzen ziren mataza itxi eta askatu ezina osatuz. Zioen poetek soilik beren burua eta beste poetena defendatzen zutela halako erakunde itxi bat eraikiz. Eta hortik bizi zirela, poesiak bestela ez baitu bizitza aurrera ateratzeko beste ematen.
2013
‎Lope de Agirre, baina punta asko atera dizkiote. Badira Araotz edo Oñatiko inguruetako paisaiak jasota, badira, era berean, Lope de Agirre Hego Amerikan ibili zeneko garaien irudiak ere, baita Lope de Agirreren hainbat buru eta beste hainbat ikur ere. Martitzenean zabaldu zituzten kultura etxean dagoen erakusketako ateak eta urriaren 26ra bitartean dago ikusgai, 18: 00etik 20: 00etara.
‎Jai giroan, plazan karaokea eta jolasak izan zituzten, fenomeno, beti bezala, plaza bete bete egin zen eta SUDCekoek prestatutako txokolatada, bikain. Gaztetxoek euskara elkarri ematearen aldeko mezuak irakurri zizkiguten oholtzatik et erabiltzeko erronka egin zioten beren buruei eta beste guztioi. Eskualdeko beste herrietan antzera, baina ezin, ba, guk denetan parte hartu".
‎besteari galdetzea.Hau da, zerbait ez badut ulertzen, besteak nahi duena argi ez badut, ezin dugu ezer suposatu, beraz, elkar ulertzeko biderik egokiena galdetzea da.Sedukzioak, begiradak, elkarrekin egoteak, disfrutatzeko aukera paregabeak ematen dizkigu. Baina jakinda, guztia hau gertatzeko ezinbestekoa da gure buruari eta besteari zor diogun errespetua. Errespetua, besteak edozein momentutan jarri al dizkigun limiteak onartzeko, eta limite horiek guregan sortzen duten amorrua, haserrea, frustrazioa bideratzeko, besteari, mina eman gabe.
2014
‎Buruko adatsa moztu nezake halaber, behin mozten hasita, ikusgarriki moztu ere, bizitza berri baten hasiera markatzeko, erritualki, samina kanporatzeko, Frida Kahlok egin bezala deskubritu zuenean Diego Riverak fideltasuna ez ezik leialtasuna ere traizionatu ziola bere ahizpa Cristinari larrua jotzean; arazte bat ustelak mozteko eta berriak ernalarazteko edo, oso arrunki esanda, kaskezurrean tabula rasa egiteko. Ezin dut, baina, moztea ez baita niretzat birjaiotzea ezpada makaltzea, aspektu horretan Sanson naizelako Frida bainoago, nire mataza da nire ezkutua, orotik babesten nauena eta erasotzen didatenean erantzun ahal izateko neure buruaren eta beste ororen artean nik neuk jartzen dudan murru blindatua, ikaragarri indartsu sentitu izan naizenetan besterik ez naizena ausartu kimatzera, gero azkenean ezinbestean damutzen amaitzeko, ezein indarraldik ez didalako iraun ileak bere sendotasunera itzultzeko beharrezkoa zuen denbora baino luzaroago.
‎Ogi gogorrari hortzak zorrotz. Nork bere buruarekiko eta besteekiko harremanak landu. Demokraziak eskaintzen dizkigun zirrikituak ahalik eta hobekien aprobetxatu.
‎Nortasunaren egitura eta goi mailako funtzio psikikoak galduak ditu. Ez da gai bere burua eta besteak ezagutzeko.
‎Minbizia sendatzea, musikaren laguntzaz HM Ospitaleetako Hematologia eta Onkologia Pediatrikoko Unitatean (HHOP), HM Montepríncipe Unibertsitate Ospitalean (Madril), 0 eta 18 urte bitarteko haurren eta 18 eta 21 urte bitarteko heldu gazteen tratamendu onkologikoan sartzen da musika. eta arteak bere buruarekin eta besteekin komunikatzeko uneak sustatzen ditu haurrarengan, emozioen adierazpena errazten du eta gaixotasunaren tratamenduan egoera aktiboa errazten du. Gainera, garuneko tumoreak dituzten haurren kasuan, terapia musikala errehabilitaziorako eta gaitasun neurologikoak suspertzeko tresna da, eta, tumorearen edo terapiaren ondorioz, kaltetuta egon behar du.
2015
‎Gero bi tiro bota nizkion: bat buruan eta bestea bularrean. Hobi bat egin eta bertan lurperatu nuen.
‎Hizkuntzak eta imajinazioak eragin handia dute gure jarduera askotan, eta eragin horretan ari dira teknologiak gero eta gehiago sakontzen. Denbora eta espazioa hautemateko moduetan dute eragina, geure burua eta besteena ikusteko eta sentitzeko eratan, gizaki ez diren izakiekin izan ditzakegun harremanak garatzerakoan, gure gizarteak eraikitzerakoan, ezagutza irabazteko moduetan, gauzak egiteko ditugun eratan eta abar.
‎Guretzat han ez zen diktadurarik! Denak ezagutzen genituen, eta denek ezagutzen gintuzten, poliziako buruak eta beste guztiek. Batista azkeneko ostikoak ematen ari zen garaian, behin, frontoia bukatu gaueko hamabietan eta Solozabalen kotxean gindoazen, zazpi lagun.
‎Ez dakit nik zertan pentsatzen duten; gorputzezkoa den guztitik aldendurik, aingeru espirituak maitasunez sutuak daude beti; gorputz hilkor honetan bizi garenok, ordea, gorputz hilkorra izan eta Jainkoagatik hain gauza handiak egin zituzten haiekin harremana izan, haiengan pentsatu eta haien laguntza izan beharra dugu; are gutxiago aldendu behar da nahita geure on guztia eta erremedioa dugun Jesu Kristo gure Jaunaren Gizatasun txit santutik. Eta ezin dut sinetsi halakorik egiten dutenik, nahasita daudela baizik, eta horrela kalte egingo diete beren buruei eta besteei. Behintzat nik ziurtatzen dizuet ez direla sartuko azken bi egoitza hauetan; izan ere, gidaria, hau da, Jesus ona, galtzen badute, ez dute biderik aurkituko; nahiko izango da gainerako egoitzetan ziur badaude.
‎2 Oraindik gehiago azaldu nahi dizuet, nire iritziz, zer den bat egitezko otoitz hau. Neure asmamenaren arabera konparazio bat jarriko dut; gero, gehiago esango dugu tximeletatxo honetaz, ez baita pausatzen (bere buruari eta beste arima batzuei on eginez beti fruitu ematen badu ere), ez duelako aurkitzen berarentzat benetako atsedenik.
‎7 Kontu handia izan beza lo egin gabe ez geratzeko eta afal beza behar den beste, Jainkoagatik zerbait egiteko gogoaz, gaitza egina dagoen arte ez baita sentitzen. Ni eskarmentatua geratuko naiz neure buruaz eta beste batzuez. Zilizioak egunetik egunera eragin txikiagoa du, erabiliaren erabiliz berorrek dioen bezain berri ez baita egiten, eta sorbalda ez luke ohi duen beste estutu behar.
‎Baina sarri izaten dira euskal Zer guztiz egiazko eta bere baitakoaren oroiminez egindako salaketak ere: non da bere buruarentzat eta besterentzat den euskal Zer horren nahaspilan bere baitan, isil eta zail, zena?
‎ELAren Nazio Batzordearentzat ez da zuzena" ETA eta bere inguruan" areagotzen ari den" ikuspegi agonikoa", zeinaren arabera herriaren alde baina, aldi berean, herriarenganako inolako konfiantzarik gabe," abangoardia gero eta urriagoa prest agertzen da bere burua eta besterena sakrifikatzeko". Nazio Batzordearen aburuz agonismoaren bidea okerra bezain kaltegarria da; haren ordez" abertzaleok nazio burujabe eta gizarte bidezkoagoa demokratikoki eraikitzen joateko gure gaitasunean" izan behar dugu konfiantza, eta horretarako" hiritar gehienen ilusioa piztu eta atxikimendua erdietsi behar dira"; alta," ETAren ekintzek ekimen politikorako tresna legez irauteak ez du abertzaleon borroka suztatzen eta indartzen; aitzitik, ahulezia, zatiketa eta desmotibazioa besterik ez dakarte".
‎Gerra galdu arren, ondoren beren buruarekin bakean biziko direnak Amiano adiskidea bezalakoak dira, kontalari onak. Goitik behera sinesten dute beren buruari eta besteei kontatu dietena: gerra galdu genuen baina duintasuna ez.
‎egoa puzten joango zaizun neurri berean mehetuko baitzaizu begiramena: zeure buruarenganakoa eta besteenganakoa. Beñat Ibargureni ez zitzaion piperrik inporta gauez zein egunez kamiseta zarpail berberarekin ibiltzea.
2016
‎2014ko udan hasi eta urtebetean idatzitako poemekin osatu du Ugaldek: " Gai aldetik denetik dago, norberaren burua eta besteak kokatzeko saiakera bat dago, objektuen eta espazioen deskribapen bat". Berlinen bizi zela sortu zituen Ugaldek, eta, dioenez, landutako gaiak ez dira kasualitatea:
‎Ofizialki onartua izateko prozesua ez ezik, aurretik bizi izandako beste prozesu batzuk izan ditugu hizpide behinola Gorka izena izan zuen Portugaleteko informatikari honekin: bere buruaren eta besteen onarpena. Ideia sendoak agertzen ditu gizarteaz, feminismoaz eta berdintasunaz.
‎Boterea hamaika modutara agertzen zaigu eta modu horietako batzuk ez ditugu ezagutzen ere. Botereak ideologikoki eragiten dio gure buruaz eta besteez daukagun ikuspegiari, beraz, interesatzen zait botereari hainbat mailatan heltzea, ez bakarrik estatuaren mailan, baizik eta ikustea ea nola erreproduzitzen dugun guk geuk estatuaren boterea. Adibidez, espetxeen aurkako mugimenduan gabiltzanok onartzen dugu ez dela aski kartzela izeneko instituzio horiek deuseztatzeko eskatzea; aitzitik, ikusi behar dugu zenbateraino dauzkagun guk ere txertatuta estatuaren bulkadak, nola erreproduzitzen dugun guk geuk estatuaren botere zigortzailea gure harremanetan, eta horrexegatik da hain garrantzitsua feminismoa:
‎Gogaituta, 2012ko ekainaren 14ko gauerdian Barcinak mezulari bidez jakinarazi zion Jimenezi gobernutik kanporatu zuela. UPNko buruak eta beste goi kargu batzuek uste zuten erabaki harekin ez zela gobernua hautsiko. –Egun hartan UPNko Carlos Garcia Adanero eta Alvaro Miranda presidenteorde ekonomikoarekin izan nintzen, eta UPNk uste zuen sozialistak geldituko zirela?, azaldu du Maiorga Ramirezek.
‎Independentzia gehiago. Nor bere buruaz eta besteez jabetzen da (ni eta besteak).
‎Bigarren urtearen erdialdean, beren burua eta bestea bereizten hasten dira eta enpatikoki erantzuteko gai izaten dira, zeren haurrak, kontsolatzeko asmoz, triste dagoena ukitzen edo lepoan jotzen hasten baitira. Lotura afektiboek garrantzi handiagoa dute haurtxoaren garapenean pertzepzio eta ezagutza prozesuek baino.
‎Azken egun hauetan eskolan landu dutena hau izan da: Gure ongizaterako besteen beharra dugula, taldean egon behar dugula bizitzeko, gure burua eta besteak zaindu behar ditugula, elkarbizitzeko tratu onak erabili behar ditugula eta etxeko lanak behar beharrezkoak direla bizirik jarraitzeko. Ikastetxeko mailaz maila asko hausnartu dute eta datorren asteartean azkeneko pausoa eginen dute:
‎Stefanok baietz egin zuen buruarekin eta beste mahaiko kideei keinu egiteko asmoa izan zuen. Baina Laurak moztu egin zion ahalegina.
‎Oraintxe, 12 gradu ditugu eta oskarbi dago, eta egon bedeinkatu bat opa dizuet, eta ahal duzuen guztia zeuen burua eta besteak maitatzeko.
‎‘Zutarriak’ du izena Buenos Airesen lagun batzuek sortu duten musika talde berriak. Iñaki Esquiroz albokaria da taldeko burua eta beste lau lagunak Nicolas Iribarren (gitarra, pianoa, ahotsak), Anabel Jaureguiberry (panderoa eta perkusioa), Francisco Gandara (‘bombo leguero’, perkusioa eta ahotsak) eta Franco Filippi (biolina eta ahotsak) dira. Euskal folka egiten dute," baina Argentinatik egina".
2017
‎Honetatik, honela gainez egitetik, sobera haserretzetik eta koleratzetik sortzen dira kalte handiak, liskarrak, hitz gaiztoak, juramentuak, diferentziak, auziak, gaitzerizkoak, heriotzak eta bere buruak eta besterenak galtzeak eta egitekotan ipintzeak.
‎Horrek garbi erakusten digu Bestea ez dela lehenik munduan bilatu behar, baizik eta kontzientziaren ondoan, kontzientzia bat bezala zeinetan eta zeinagatik kontzientzia, bada, bera den hori bihurtzen den. Cogitoak eutsia den nire kontzientziak bere buruaz eta existentziaz lekukotasun zalantzarik gabea ematen duen bezala, zenbait kontzientzia partikularrek ere, ‘lotsa kontzientziak’ esaterako, cogitoari lekukotasun zalantzarik gabea ematen dio bere buruaz eta Bestearen existentziaz.
‎Ikas dezagun, zauritu arte, geure buruaren eta besteenaren kontra
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia