2005
|
|
2002tik 2003ra, zigilu hori duten produktuen salmentak 1.000 milioi eurokoak izan ziren nazioartean, eta horrek igoera ekarri zuen.
|
Bidezko
merkataritzako zigiluen aniztasuna Bidezko Merkataritzako Zigiluen sistema 1989an jarri zen martxan Herbehereetan. Zigilu holandarrak ‘Max Havelaar’ du izena, XIX. mendeko best séller baten titulua.
|
|
2002tik 2003ra, zigilu hori duten produktuen salmentak 1.000 milioi eurokoak izan ziren nazioartean, eta horrek igoera ekarri zuen. Bidezko merkataritzako zigiluen aniztasuna
|
Bidezko
Merkataritzako Zigiluen sistema 1989an jarri zen martxan Herbehereetan. Zigilu holandarrak ‘Max Havelaar’ du izena, XIX. mendeko best séller baten titulua.
|
|
Ekimen haren ondoren, Bidezko Merkataritzako beste zigilu nazional batzuk sortu ziren; batzuek izen bera erabili zuten, beste batzuek izen berriak sartu zituzten, hala nola TransFair, Fairtrade Foundation eta Rätvisemarkt. Denak hasi ziren bakarka eta, beraz, denek zehaztu zuten
|
Bidezko
Merkataritzako zigilua, beren produktuetan beren merkatuan jarri nahi zutena. 1997an 17 Ekimen Nazionalek FLO International erakunde orokor koordinatzailea sortu zuten.
|
2006
|
|
Erakunde horren helburua, horrelako produktuak bai supermerkatuetan, baita Munduko Denda izenekoetan ere saltzeko aukera lortzea izan zen; horretarako, Bidezko Merkataritzako produktuak eta produktu konbentzionalak
|
Bidezko
Merkataritza Zigiluaren bitartez bereiziko lirateke, kontsumitzaileari ere berma zekion nazioartean Bidezko Merkataritzak onarturiko irizpideak (lan baldintza eta soldata duinak, gizonezko eta emakumeen arteko berdintasuna, haurrik ez ustiatzea, ingurugiroa errespetatzea, epe luzerako harreman komertzialak, ekoizpenaren zati bat aurretiaz ordaintzea eta kalitatea zaintzea, alegia) betetzen dituzt...
|
2008
|
|
Gero eta kontsumitzaile gehiagok FAIRTRADE
|
Bidezko
Merkataritza zigilua duten produktuak erostea aukeratzen dute. Horrek hegoaldeko herrialdeetako talde ekoizleen garapena bermatzen du, eta artikulu hori bidezko merkataritzaren nazioarteko irizpideen arabera ekoitzi eta merkaturatu da.
|
2009
|
|
Krisi ekonomikoak ez du kontsumitzaileen bidezko merkataritzako produktuekiko konfiantza murriztu, eta kontsumitzaileek oraindik ere badute horretarako konpromisoa. Fairtrade elkarteak berriki egindako ikerketa baten arabera, kontsumitzaileen %92 prest dago ziurtagiri etikoa eta
|
bidezko
merkataritzaren zigilua dituen produktu batengatik gehiago ordaintzeko. “Oraingoz, itxura guztien arabera, kontsumitzaileek asko laguntzen diote Fairtraderi”, dio Rob Cameronek, Fairtrade Ziurtagiriaren Nazioarteko Erakundeko zuzendariak.
|
2010
|
|
Herritarrak truke modu horretan laguntzera animatzeko sentsibilizazio modu bat da. Fairtrade
|
Bidezko
Merkataritza Zigiluaren Elkarteak hainbat puntutan (Dominikar Errepublika, adibidez) egindako programen bideoak biltzen ditu, eta bidezko merkataritzak eremu askotan dituen garapen aukerak erakusten ditu. Bidezko merkataritzari buruz gehiago jakitea Bidezko merkataritzak garapen jasangarriari laguntzen dio.
|