2008
|
|
deskribapenaren ordez kontaketa egin dute batzuek eta alderantzizkoa ere bai; argudiaketarako antolatzaileen gabezia orokorra da; edota argudio dialogikoan negoziazio gabezia. Hala eta guztiz ere, argudioa ardatz duten
|
bi
testu motak baino kopuru aldetik onargarriagoak dira narrazio zein deskribapenak. Kontuan hartu behar dugu, bestalde, testu mota bera bi hizkuntzetan errepikatzeak hobetu egin dituela bigarren hizkuntzan ekoitzitako testuak.
|
2012
|
|
aipatuz amaitzen du Mendigurenek meza bezperei buruzko bere kritika, gorazarreak jatorrizkoaren neurri berean itzulita daudela azpimarratuz: . Honetan ezagutu beharra dago Orixeren trebetasun aparta, eta beste testuetan ez bezala edukinaren ere aski baliakide ageri dira
|
bi
testu motak? (Mendiguren 1988:
|
2013
|
|
Larringan, L. M., 1996, Testu antolatzaileak
|
bi
testu motatan; testu informatiboan eta argudiapen testuan.Doktorego tesia (argitaratu gabea), Gasteiz: Euskal Herriko Unibertsitatea.
|
|
Bi helburu nagusi ditu gure ikerlanak: a) birformulatzaile esplikatiboak aldagai edo parametrotzat harturik eta jomugan diskurtso juridikoko
|
bi
testu mota (lege testuak eta testu akademikoak) izanik, egiaztatzea ea ba ote dagoen nolabaiteko korrelaziorik testu motaren eta birformulatzaileen erabileren artean; b) deskribatzea eta azaltzea nola eta zer eginkizun diskurtsibotarako erabiltzen diren birformulatzaile esplikatiboak lege testuetan eta zuzenbideko testu akademikoetan, eta erabilerok hizkera orokorrekoekin alderatzea, bai kuantita... Azken batean, helburu orokorra da birformulatzaile esplikatiboen azterketaz baliatzea diskurtso juridikoa ezaugarritzeko.
|
|
Larringan, L.M., 1996, Testu antolatzaileak
|
bi
testu motatan: testu informatiboa eta argudiapenezkoa.
|
2014
|
|
Ahozko testuen artean Europako Erreferentzia Markoan (EEM) «jendaurrekoeztabaida edo debateak» eta «laneko elkarrizketak» agertzen dira (HABE, 2005: 118) eta
|
bi
testu mota edo diskurtso horiek dira, hain zuzen, bereziki landunahi ditugunak. Haur Hezkuntzako Graduko ikasleek Komunikazio GaitasunarenGarapena I eta II irakasgaietan unibertsitate ikasle gisa dihardute lehen ikasturteaneta bigarrenean profesional gisa euren burua komunikatzaile iaioak izatekotrebatzen.
|
2015
|
|
Larringan, L.M. (1996): Testu antolatzaileak
|
bi
testu motatan: testu informatiboan eta argudiapen testuan.Doktorego tesia.
|
2017
|
|
Larringan, L.M. (1996): Testu antolatzaileak
|
bi
testu motatan: testu informatiboan eta argudiapen testuan.Euskal Herriko Unibertsitatea, Gasteiz.
|
2019
|
|
Hortaz, gazte eta heldu klaseak iragartzeko, idatzitako testuaren estiloa izango dugu oinarri, txioen estiloazehazki esanda. Era honetan, testuaren estiloaren arabera
|
bi
testu mota ezberdinduko dira, formala eta informala.Sailkatailea beraz, txio informal zein formalak sailkatzean oinarrituko da, erabiltzaile bakoitzaren euskarazko txioguztiak honen arabera sailkatuz. Horrela, euskarazko txio pertsonal bakoitzaren testuan oinarrituko da gure sailkatzailea, testua nola idatzia izan den aztertuz, formal edo informal moduan etiketatuko duena.
|
2021
|
|
Larringan, L. M. (1996). Testu antolatzaileak
|
bi
testu motatan: testu informatiboa eta argudiapen testua.
|