Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2000
‎Gizabanakoen modulu kognitibo bereziak azaleratzen dituzte ^ Barneandituzten ezagutza mota bereziak. 3) Aurreko muturreko bi teorien artean, badaudebeste erdibideko teoria batzuk. Hauen artean, asko landutakoak dira paradigmakonduktista moderatuan eta paradigma kognitibo moderatuan kokatzen direnak.. Konduktismo moderatua?
‎Eta handik aitzina kontatu zidan nola, gaitzaren sendatzeko, Donibane Lohizunerat itzuli, eta medikuarenganat joan behar izan zuten bai berak eta bai osaba Joanikotek ere, eta nola medikuak erakutsi zien —zeren osaba Joanikot ez baitzen medikuez gehiegi fidatzen, halako moldez, non, haien ardurapean zegoen bakoitzean, mila galdegite egiten baitzien—, ezen bi teoria zeudela: bata zen Fracastoro ren tratatuan agertzen dena, eta eriari guaiakoa hartzea kontseilatzen ziona:
2001
‎deituko dena, hizkuntzak kategoria sozial modura funtzionatzenduenean, kategoria horien inguruan sortzen diren talde linguistikoen harremanakulertzeko. Eskola horren inguruan sortzen dira beste bi teoria, talde linguistikoenarteko harremanak aztertzeko: 1), bizitasun etnolinguistikoa?
‎Aurreko atalean ere, teoria hauek erabiliz, euskal testuinguruan ikerketaezberdinetan lortutako emaitzak aipatu dira. Hori dena egin ondoren, lan honenikerketa enpirikora hurbilduko gara, bertan euskararen erabilera azaltzeko kontuanhartzen diren bi teoria aipatuz (identitate etnolinguistikoa eta sare sozialak) etateoria horien alderdi batzuk azpimarratuz.
‎Biirizpide horien konbinazioak ondorengo esparru teorikoak hautatzera eraman gaitu: a) bizitasun etnolinguistikoarena; b) sare soziala; c) ukipen egoeran dauden hizkuntz eta hiztun taldeekiko jarrerak eta motibazioak; d) identitate etnolinguistikoa, eta e) sare sozialak. Aurreneko ataletan, teoria horietaz mintzatu da; horregatik, ondorengo azpiataletan, azkeneko bi teorien alderdi batzuetan sakonduko da, batezere hizkuntzen erabileraren azalpenarekin zerikusia duten alderdietan.
‎Baina Europako tradizioan, ordea, psikologia sozialaren, ikuspegi soziala? azpimarratu da eta, ondorioz, bi teoria kognitibo original lantzen dira: 1) Identitate sozialaren teoria, eta 2) Eragin sozialaren teoria, eta bihoriekin lotzen diren arloak:
‎Baina, beraien arteko uztarketa, orain arte, porrota izan da, eta XXI. mendeko erronka nagusienetariko bat da berau, grabitate kuantikoa hain zuzen ere. Bi teoria horiek uztartu arte, ezin izango da unibertsoaren jatorriari buruzko deskribapen koherentea egin, nahiz eta egun dauden datuen arabera, unibertsoa tenperatura handiko espazioko burbuila batetik sortu zen. Tenperatura horrek nahikoa izan behar zuen, burbuila zabaltzen joan ahala, izar guztien masa galaxietan sortzeko eta unibertsoa zabaltzen mantentzeko.
‎Inork ez daki aipaturiko bi teoria horien uztarketa etorkizunean nola gaindituko den. Ziur asko espazioaribu ruzko egungo kontzepzio jarraitua hankaz gora eroriko da.
‎Erlatibitatearen teoriak espazioaren eta denboraren kontzeptuak erabat aldarazi zituen, haien ustezko izaera unibertsal eta aldaezina arbuiatuz, eta teoria kuantikoak aurresankortasun, kausalitate etaobjektibotasunaren ideia klasikoak buruz behera jarri zituen. Bi teoria iraultzaile horiek esparru ezberdinetan behin eta berriro esperimentalki frogatuak izan dira, baina biak bil litzakeen teoria bateraturik ez dago. Elkarrekintza elektromagnetiko eta nuklearrak (nuklear ahula eta nuklear bortitza) barne hartzen dituen teoria kuantikoa badugu (horri Eredu Estandarra deritzo), baina teoria kuantiko osatu hori elkarrekintza grabitazionalaren Einstein-en teoriarekin bat egiteko asmoz burutu diren saiakera guztiak alferrikakoak izan dira.
‎Hauxe da, bada, datorW P.M. Etxenike, J.M. Pitarke eta F. Plazaola EHUko Materialen Fisika, Materia Kondentsatuaren Fisika, eta Elektrika eta Elektronika Sailetako irakasleak dira, hurrenez hurren. Lehen biak Donostia International Physics Center eko (DIPC) kide dira. kigun milurteko berria ren erronka nagusietariko bat, aipaturiko bi teoria horien arteko bat egiteak Unibertsoarenjato rria ren deskribapen osatua ahalbidetuko lukeelarik, besteak beste.
‎Guk eztabaida hori zeharo baztertzen dugu, eta beste bi teoria hauen artean ipintzen dugu eztabaida zientifikoa:
2003
‎Elektrizitatearen ikertzaileak honako ondoriora iritsi ziren azkar: ezein test elektrikok ezin izango luke bi teorien artean bereizteko aukerarik eskaini. Bateriaren aurkikuntza arte, non fluido bakarraren eta bi fluidoen teoriaren arteko aukera noizean behin desberdintasunen bat sortzen hasi baitzen saiaketen diseinuan eta azterketan, bi teoriak baliokideak ziren.
‎ezein test elektrikok ezin izango luke bi teorien artean bereizteko aukerarik eskaini. Bateriaren aurkikuntza arte, non fluido bakarraren eta bi fluidoen teoriaren arteko aukera noizean behin desberdintasunen bat sortzen hasi baitzen saiaketen diseinuan eta azterketan, bi teoriak baliokideak ziren.
2004
‎Hau da, ideia eta sentimenduen zurrunbiloa sistematizatzen jakitea baino, hura deskribatzen iaioa izatean datzala, horretarako ditugun lehengaiak behar bezala ordenatuz. Hein batean kontrajarriak izan arren, bi teoriok badute funtsik, eta ez noa ni bata ala bestea aukeratzeko apetan inor jartzera, azken finean inporta duena emaitza bera baita: artelana, kantua, poema.
‎Estetika deituriko arloa osatzen duten auziak bi teoriarekin batcra garatu dira Mendebaldeko pentsamenduan, alegia, edertasunaren teoriarekin eta artearen teoriarekin. Platonizan zen lehenbizikoa bien inguruko hausnarketa cgin zuena.
2007
‎Hegan nola hasi ziren, ordea, ez dago argi. Bi teoria posible daude gertakari hori azaltzeko, eta fosilen aztarnek ez dute egiten, ez bataren, ez bestearen alde.
‎Pertsonari buruz duten ikuspegian da bi teoria horien arteko ezberdintasunnagusia. Piaget-en ustez, pertsona izaki aktibo bat da, eta objektuen gain egitendituen ekintzen bidez lortzen du ezagutza; hau da, umea zientzialari aktibo bat da, ingurunearekiko harremanen bidez munduari buruzko ezagutza eraikitzen duenaeta gero eta konplexuagoak diren pentsatzeko erak lantzen dituena.
‎Teoria horien arabera, identitate mailako fenomenoasko barne prozesu kognitibo eta motibazionalen ondoriodira. Bi teoria horien abiapuntu dira jendeak gizartemundua sailkatzeko erabiltzen dituen kategoriak. Pertsona batek bere burua kategoria horietariko batean sailkatzen duenean (gizarte klasean edo generoan, adibidez) eta kategoria horrekin subjektiboki identifikatzen denean, identitate soziala garatu duela esaten da.
‎Hala ere, arazoa zehatz mehatz ezagutzen ez den arren, adituek diotenez, traumatismo larriak dituzten 20 eta 40 urte bitarteko pertsonak eta pelbis haustura duten zaharrak dira SEG izateko aukera gehien dutenak. Sindromearen kausak SEG jatorriari buruzko bi teoria daude. Lehenak, teoria mekanikoak, hezur lesio edo manipulazio kirurgiko baten ondoren muinaren barruko presioa handitzearen errua ematen du; horren ondorioz, hezur muineko gantz globuluak odolean sartzen dira.
2008
‎2003an aurkitu zenean, batzuek espezie berri baten aurrean ginela zioten; beste batzuek, aldiz, gaizki garatutako gizakia zela ziurtatu zuten.Indonesiako Flores irlako Liang Bua koban 2003ko irailean topatutako hezurdura batzuekin batera hainbat tresna, batez ere ehizarakoak, azaldu ziren. Orduz geroztik bi teoria saiatu dira izaki horien inguruko argibideak ematen. Bataren arabera, orain milioi bat urte Asian bizi izan zen homo erectus a Indonesiako irletara ailegatu zen itsas maila baxuak zirela-eta, baina uraren maila handitu zenean isolatuta geratu eta berezko eboluzioa izan zuen uhartearen ekosistemara moldatu.
‎Progresibitatea bidezkotu nahian, bi teoria aipa ditzakegu. Batzuen aburuz, progresibitatea aukera politiko baten ondorio da, tributu sistema errentak birbanatzeko erabiltzen baita.
‎Muga etiko batzuk jarriko lituzkeela dio Soziologoak. Hala eta guztiz ere, bideo horien inguruan bi teoria daudela esan du. Batzuen ustez, biolentzia areagotu egiten dute horrelako bideoek.
2009
Bi teoria nagusi daude hori azaltzeko. Lehenengoa mutazio pilaketaren teoria da, Medawarrek aurkeztua 1952an.
‎Hala ere, mutazio pilaketaren kasuan bezala, ez dago froga biribilik, eta bi teoria horiek, gene berezi batzuk agertzea eta irautea azal badezakete ere, ezin dute azaldu zahartze prozesu osoa.
‎Erretiroari egokitzeko prozesua deskribatzeko orduan, bi teoria psikosozialerabiltzen dira, bereziki: batetik, Jardutearen teoria (Havighurst, 1961), eta, bestetik, Desloturaren teoria (Cumming eta Henry, 1961).
‎Eta azalean egia da, baina sakonean ez hainbeste. Izan ere, ez da aski gehiengo zabal batek bi teoria horiek ontzat ematea. Teoria horien muinean dauden arrazoibideak eta balioak dira benetako gakoa; horiek dira era guztietako sineskerien eta dogmen aurkako benetako antidotoa, eta, zoritxarrez, hor, gehiengo zabala ez da oraindik hain zabala, eta gutxiengo arbuiagarria ez da oraindik hain arbuiagarria.
‎–Mundu modernoan (mendebaldeko filosofian, zehatzago esanda), gizarteari buruz baita ezagutzari buruz ere bi teoria kontrajartzen dira. Batek komunitateari ematen dio lehentasuna; besteak, berriz, indibiduoari.
‎Helburu eta fede bat, nahimenaren metafisikak eta betiereko itzulerak ematen dizkio gizakiari.105 Beraz, orain, Nietzschek existentziari zentzua nola ematen dion azalduko dugu: gizatasunaren ideia guztiz pertsonalista batekin, eta gizatasunaren (eta gizakiaren) ikuspegi hori bi teoria erraldoietan oinarrituz: botere nahia eta betiereko itzulera.
2010
‎Mekanika kuantikoak, aldiz, eskala txikian (atomoak eta atomoa baino txikiagoak diren partikulak). Fisikariek bi teoria horiek bateratu nahi dituzte, eskala handiko materia guztia eskala txikiko partikulez osatuta dagoelako. Logikoa da teoria bakarra izatea dena azaltzeko, baina grabitatea eta mekanika kuantikoa biltzen dituen teoriarik ez dago.
‎Egintza diogunean, baina, zertaz ari gara zehazki? Bi teoria daude egintza nozioa definitzen laguntzeko. Batetik, Davidson autorearen (1980) ekintzaren> teoria> kausala> genuke.> Teoria honek definitzen du ekintza kausa partikular batek sortzen duen gertaera bezala, zeinak agerian jartzen duen agentearen subjektibitatea (intentzioa edo/ eta beste jarreraren bat).
‎Gaztelugatxen etimologia azaltzeko bi teoria daude. Lehenengoaren arabera, gaztelua duen aitza esan nahi du; bigarrenaren arabera, gaztelu gatxa edo zaila esan nahi du.
‎aztertzeari, betiere akzio zibila aintzat hartuz. Eztabaida askoren ondorio, akzioaren gainean hamaika teoria sortu dira, eta guztiak kapitulu honetan aztertuko diren bi teoria nagusien gainean sailka daitezke55 Argi gera bedi ez dela gure asmoa teoria horien formulazioan eta ñabarduretan indar egitea. Nahiz eta haiek aipatuko diren, egun akzioa ordenamendu juridikoan nola ulertzen den eta nola positibizatu den azaltzea da helburua, horretarako kontzeptu horren eboluzioari so egin behar bazaio ere.
‎Degenkolb, H., Einlassungszwang und Urteilsnorm. ...zig, 1877; Plosz, Beiträge zur Theorie des Klagerechts, Leipzig, 1880; Rocco, A., La sentencia civil, Mexiko, 1945; Gimeno Sendra, V., Fundamentos del Derecho Procesal, op.cit., 133 or.; Moreno Catena, V., Cortés Domínguez, V., Gimeno Sendra, V., Introducción al Derecho Procesal, op.cit., 257 or.; eta Asensio Mellado, J. M., Introducción al Derecho Procesal, op.cit., 180 eta 184 or. Nahiz eta bi teoria nagusi hauek eta beraien gainean sortutakoek akzioaren hainbat ikusmolde eta ezaugarri aldarrikatu, egun akzio motarik (adibidez, erreibindikatzailea?) ez dela adierazi behar da, zuzenbide erromatarretik aurrera egile askok mantendu zuten bezala; gaur egun, kontzeptu bakarra eta bateratua da, nahiz eta haren alderdi zehatz eta abstraktuaz mintza daitekeen (honen harira, aspaldi Gutierrez d... Gaur egun, berehala ikusiko den legez, argi geratu da akzioa bakarrik eta soilik epaileei eskatzeko erabil daitekeela.
‎Bigarrenak, errealistagoa, egungo sistema ahalik eta gutxien, hau da, minimoan, erabiltzea aldarrikatzen du. Bi teoriak bat datoz zigor justizia hobetzeko gatazkak ebazteko bide informalak sortu eta erabili behar direla esatean11.
‎Hartara, azkeneko denboraldia nola amaituko den mota guztietako kontuak argitaratu dituzte han eta hemen. Telesailaren bukaeraren inguruan bi teoria plazaratu dira: baten arabera, protagonistak bidaian bolada bat pasatzen azalduko dira, eta Oceanic hegazkina arazorik gabe lurreratuko da uhartean.
2011
Bi teoria daude fenomeno horren jatorria azaltzeko. Batzuen ustez, eguzki argia da Saturnoko haizeen eragilea, eta, horren arabera, haizeak azalekoak izango lirateke.
‎Honela, giroz aldatuz, uste dute beren joera eraldatuko dutela, baina benetan egiten ari direna arazoa beste pertsona bati pasatzea da, zeren normalean beste familia batekin bizitzera bidaltzen dituzte. Bere ordezko familiak konpondu behar du arazoa orduan.Gaiari buruz jakitunek bi teoria dituzte sendabideen inguruan. Japoniarra:
2012
‎(Bruner, 1983; Hunt eta Agnoli, 1991). Beste askok uste dute bi teoria mota nagusi horiek ez direla zuzenak, hizkuntzaren eta pentsamenduaren arteko dikotomia planteatzen dutelako azken batean, eta Whorfek ez zuelako asmo hori izan inondik ere (Cameron, 1999).
‎Nazioarteko zuzenbidearen praktikak erakusten digu bi teorien arteko nahasketa gertatzen dela. Estatu soberano bezala beste estatuekin harremanak izandaitezen, bigarrenak aurrekoa hala errekonozitu du.
Bi teoriak ikusita ondorio gisa esan daiteke nazioarteko praktikak erakutsidigula estatuen ondorengotza kasuetan irtenbide politikoak lehentasuna izan ohiduela eta ez horrenbeste nazioarteko zuzenbidearen arau zehatzak, zeren halakokasuetarako irtenbideak pragmatikoak eta malguak izaten baitira, gehienetan.Horregatik, baliteke tarteko beste egoerak gertatzea, ex nunc irtenbide bat ezarriz, betiere X...
2013
‎XVII. mendean boladan ziren bi teoria horien aitzinean, tubalismoak bi osagai zituen nafar historialariak erakartzeko. Alde batetik, erresumari antzinakotasun berria ematen zion:
‎Clarisak hamabost egun zeuzkan Silvia Juana Mora eta Carlos Schwindt desagertu zirenean; eta bi urte Luciak eta lau hilabete Mainek Matilde Itzigsohn eta Gustavo Garcia eraman zituztenean. Gogaikarria zitzaien demonio bien teoriak konparaziorako ematen zuen bidea. Maiz itzuli naiz gerora arratsalde hartara, behin eta berriz datorkidan solasaldia da La Platako hura.
‎Gure lanaren helburua ez da izan jakitea ea euskaldunek gerla egitea onartu zuten ala behartuak sentitu ziren. Guk jakin nahi dugu Eskualduna ren jarrera bi teoria horietatik zeinetara hurbiltzen den gehien. Jarrera abertzalea agertze hori, soldaduek frantses on gisa gerla egiten zutela errate hori, Péronneko taldearen teoriarekin lot dezakegu.
‎Ogitartekoa beti afaldu. Bi teoriak azal dezakete zergatik ez den komeni ogitartekoak erregulartasunez jatera ohitzea: Badira baldintza metaboliko mugatuak dituzten pertsonak karbono hidratoak egoki asimilatzeko (intsulinarekiko erresistentzia izan dezakete, eta ez dakite).
2014
‎Azken zatian, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai: ikaskuntzaren teoria, portaera bat ikasten den bezala hizkuntza ere ikasi egiten dela dioena; teoria natibista, adin jakin batean hizkuntzarekiko erraztasuna lortzen dela aldezten duena, eta, azkenik, teoria interakzionista, aurreko bi teoriek nolabaiteko baliagarritasuna dutela dioena, baina aldi berean dioena bietako batek ere ez duela hizkuntzaren jabekuntza eta garapena erabat azaltzen. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
‎Horregatik, autore batzuen iritzian (Follette eta Houts, 1996) sistema nosologikoak teorikoagoa behar luke izan, item espezifikoen artean erlazioak ezartzeko, portaera berak kausa bat baino gehiago izan baititzake. Beharrezkoa da nahastearen kausa ulertzea, horretarako bi teoria kontrajarri behar badira ere.
‎Berak interesa gaitzesten zuen, lukurreriaren eta mailegu inproduktiboen gainean laido morala zegoen. Diruaren bi teorien artean (Politika liburuan aipatzen denez, metalismoa vs nominalismoa), lehenaren alde lerrokatu zitzaigun. Trukeko ekonomiatik monetan oinarritutarako trantsizioan, txanpona aldatzeko baliabidetzat zeukan eta berezko balioa zuelakoan zegoen; beste gauza batzuk dituzten lege berdinen mende.
2015
‎96 Itamar Even Zoharrek berak Pierre Bordieuren ekarpenaren balioa goretsi zuen, eta baita bien teorien arteko antzekotasunak azpimarratu ere (Even Zohar, 1990, 3).
‎amaren ustez, konpainia txarrek eraman omen zuten horretara; lagunen ustez, berriz, ama zorrotzaren zurrunkeriak eraman omen zuen alaba bizitzaren, alderdi basatira?. Bi teoria horietatik egiazkoa zein zen galdetu genion idazleari, galderen txandan, eta idazleak erantzun zuen biak izango zirela egia neurri batean, amak eta lagunek, bakoitzak bere ikuspegian horrela ikusten zutenez gero.
‎Badirudi Quine filosofoak azpideterminazio enpirikoa deitzen zion kasua dela, hau da: datu enpiriko berberen bi teoria edo kontzepzio ditugu, baina bien azalpenak edo egiturak logikoki elkartezinak dira.
Bi teoria nagusi hauen arteko zubi lana egiteko hautagai erakargarriak ditugu defektu topologikoak.Unibertsoa zabaltzen joan ahala, hoztu ere egin da. Hozte honetan zehar fase desberdinak pasa dituelapentsatzen da eta fase aldaketa hauetan defektuak sortu zirela (defektuen fisikarako sarrera moduan ikusiVilenkin eta Shellard (1994) liburua).
‎Aipatu eredu hauetako bakoitzak zehazteke dauden parametroak dituzte, gure azterketan parametrohauek ahalik eta hobekien mugatzen saiatuko gara eremu teorien bidez egindako simulazioak parametrodesberdinentzako eredu efektiboek emandako eboluzioekin konparatuz (lan honen lehen zatia Achucarroet al. (2014) artikuluan aurki daiteke). Horrela eboluzioa hobekien deskribatzen duten parametroakidentifikatzeaz gain, bi teoria efektiboen artean parametro optimo hauentzat sistemaren benetako higidurahobekien imitatzen duena aukeratuko dugu.
‎Esanahi pertsonal eta instituzional horien arteko lotura nabarmena da Egoera didaktikoen teorian, baina IOSek ere aspektu horiek berak integratzen ditu bere proposamenean. Loturak aurki daitezke, horrenbestez, bi teoria horien artean.
‎Kapitulu honetan azidoei eta baseei buruzko bi teoria aztertuko ditugu: Arrheniusena (1887koa) eta Brönsted Lowry rena (1923koa).
2016
‎Kondairan zehar, bi teoria aurkariak bat bestearen aurka mailukatu izan diren arren, elizako teologo adituek, gaur egungo hogoita batgarren mendean, Darwinen teoriari baiezko zientifiko bat eman diotela dirudi, zientziaren frogen aurka ezer egitekorik ez dagoelako eta Big Bangaren benetako eztandaren aurka, are gutiago.
‎Freuden ustez, emozioa arrazoia baino erabakigarriagoa da gizakiaren jokabidean. Ideia hori oinarri hartuta, bi teoria formulatu zituen nortasunari buruz.
‎Douglas Mc Gregor ek definitu zituen lehen bi teoriak: X eta Y teoriak.
‎Beraz, euskal mitologian, bi teoria kosmologiko ezberdinen aztarnak gorde dira. Ezberdinak eta kontrajarriak gainera.
‎Euskal mitologiari buruz dakigunagatik, bere erdigunea neolitoko nekazari kulturatik dator eta bere kosmologia ekialdeko jatorri horri lotzen zaiola ematen du, ekarpen paleoeuropar berezirik gabe. Nola argitu bada azaldutakoak bezalako bi teoria kontrajarrien presentzia hori. Egunero amaren baitara sartzen den Eguzki amandreak adierazten du badela izar bat, eguzki disko bat, baina eguzki/ dikotomiak gezurtatu egiten ditu eguzki diskoa eta bere lurpeko bidaia, eta esfera erdikidez, suzko zirkulu izugarri batez eta ortzi ganga zulatuaz osatutako kosmos bat iradokitzen digu.
2017
Bi teoriaren oinarrizko elementuak biltzen ditu lan honen alderdi teorikoak: alde batetik, kontaktuan dauden hizkuntzen teoriarenak eta, bestetik, kontaktu bidezko dialektologiarenak.
‎Gizonek emakumeek bainoharagi kontsumo altuagoa zuten hainbat ikerketetan bezala (Maguire eta Monsivais, 2015; Meier etaChristen, 2012; Wang et al., 2010). Sexu desberdintasun hau azaltzen saiatzen diren bi teoria ditugu; alde batetik, emakumeak osasuna eta animalien ongizateaz gehiago arduratzen direla (Clonan et al., 2015) eta bestetik, gizonen haragi kontsumoa eta maskulinotasunaren arteko erlazioa dugu (Wang et al., 2010). Dietaren eta haragiaren berotegi efektuko gasen isurtzean aurkitu ziren sexu desberdintasunakharagi kontsumoarekin lotuta daude, haragia elikagai taldeetatik gehien isurtzen d... Horregatik, gizonen berotegi efektuko gasen isurtzeabai dieta orokorrean bai haragia berariazko aztertu zenean altuagoa izan zen, Frantzian egin zuten besteikerketa batean bezala (Vieux et al., 2012).
‎XX. mendeko 1950 hamarkadetan zehar bi teoria bederen garatzen dira indar gutxiagorekin ala gehiagorekin.
‎Edonola ere, testu honen helburua haren proposamen politikoa hobe ulertaraztea den heinean, arazoa ahalik eta era eskematikoenean eskainiko da, bigarren mailako bibliografia gutxi eskainiz eta kontua errazteko asmoz. Jarraian, beraz, bi teoria politiko horien abiapuntua zeharo ezberdina dela erakutsi nahi da11.
‎Horrez gain, egituraren aldetik, 3 atala lotune garbia da obrako bi teoria zutarrien artean. Izan ere, Bestearentzako izateak, obrako ‘izatearen teoria’ (1, 2 eta 3 atalak) itxi ez ezik, ‘ekintzaren teoria’ bat (4 atala) jartzen du abian, askatasuna ardatz duena.
‎Ia zientzia arlo guztietan gertatzen da hau, baina esparru honetakoa txistearen mugan dagoela esan daiteke. Esaterako, badira bi teoria kontrajarri; bata, Theo Vennemannen eta enparauen Palaeolithic Continuity Refugium Theory (PCRT) izenekoa. Bestea, Mario Alinei eta enparauen Palaeolithic Continuity Theory (PCT) delakoa.
2018
‎Argi dago Wittigen humanismoak aurresuposatzen duela egile bat dagoela ekintzaren atzean, baina, hala ere, haren teoriak deskribatzen du nola eraikitzen den generoa modu perfomatiboan kulturako jardun materialen markoan, eta auzitan jartzen du «kausa» eta «ondorioa» nahasten dituzten azalpenen hurrenkera kronologikoa. Honako pasarte honetan Wittig Foucaultekin lotzen duen intertestualitatea antzematen da (eta bien teorietan ageri den Marxen reifikazioaren kontzeptuaren aztarna ere bai). Honela dio Wittigek:
2019
Bi teoria, gutxienez, nagusitu dira Zentauroen sorrera mitologikoa azaltzeko; alde batetik Robert Graves (Winbledon, Londres,, Deya,) antropologo eta idazleak dio zaldia totemtzat hartzen zuen antzinako sekta pre heleniko baten kondarra dela eta bestetik Egeo minoiko munduan existitzen ez zen abere bati buruzko irudikapena, lehen inbasio barbaroak etortzean sortutakoa. Bigarren horretan helenoek izate bakar baten gisa ikusten zuten zaldia eta gainean, erasoan, zetorren zalduna; Amerikako aborigenek espainolak lehen aldiz ikusterakoan bezala.
‎1976ko uztailaren 23an desagertua, Behobian. Desagertzearen inguruan bi teoria daude; lehena, etakideek bahitu eta hil zutela, eta bigarrena, Espainiako zerbitzu sekretuek aginduta hil zutela.Tomas Hernandez: 1979ko maiatzaren 15ean desagertua, Hendaian (Lapurdi).
‎Hain zuzen ere, izan dira lehenago hainbat lan aipatutako bi teoriek baztertzen dituzten alternantziamotak aurkitu dituztenak, tartean swahili ingelesa eta kroaziera ingelesa hizkuntza pareetako KAaztertu duten hainbat lan (Jake et al., 2002). Alabaina, MacSwan eta Colinaren lanean ustezko kontraadibide horiek tratatzen dira eta, adibide morfologiko hauek sintagma mailako hizki moduan?
‎Egiteko modu horrek, jakina, problemak ekarri zizkidan. Garai hartan feminismoaren gainean bi teoria zeuden, oso muturrekoak, hirugarren bat atera zen arte: berdintasunarena eta diferentziarena ziren.
2020
‎(ii) Orduan, sen naturala ez bada, etikak izan dezake teoriaren bat irizpide ziurren bat zedarritzeko? Badaude bi teoria moral nagusi, ekintza baten aurrean, printzipio moraletan ala ekintzaren ondorioetan jartzen dutenak begirada. Batetik, konbentzimenduaren etika (sentimenduaren etika) ekintzaren egokitasun politiko etikoaz baino ez da arduratzen, ondorioez beharrean.
‎Nazio estatuen neurrira eraiki den joko zelai dialektikoan, estaturik gabeko nazioei balio kulturala onetsi zaie, aldi berean adiera edo balio politiko oro ukatuz. Nazioaren bi teorien arteko ustezko bereizketa ageri da hor: Alemaniatik teorizatu zen nazio etnikokulturalarena, eta Frantziako Iraultzari eratxikitzen zaion nazio demokratikozibikoarena.
‎Beraz, bi teoria nagusi zeuden.
2021
‎Schnaderhüpfel da terminorik zaharrena, eta oso interesgarria, kanta herrikoien funtzio eta aurrekari posibleak erakusten baititu. 1789an idatzi zen lehen aldiz, eta bi teoria daude bere jatorriaz. Andreas Schmeller hizkuntzalari alemanak uste du schnaderhüpfel terminoa schnitterhüpfleinetik etor daitekeela.
‎Latinik ez dakit baina," Pluralitis non est ponenda sine necessitate (Pluraltasuna premiarik gabe ez da erabili behar)" ei dugu printzipio hori. " Horren arabera, bi teoria aurrez aurre direlarik, biek ondorio berberak baldin badituzte, xumeenak zuzena izateko aukera gehiago ditu", halaxe moldatu diogu printzipioa Wikipediak dakarrenari.
2022
Bi teoriak izan daitezke zuzenak. Ez du axola handirik.
‎Baina lehenbiziko biak teoriara mugatu ziren. Garat anaiak aitzinago sartu ziren bi xede aurrera bulkatuz:
2023
‎Haren hezurrak non gordeta zeuden, hori zalantzan izan zen urte askotan, bi teoria nagusitu baitziren: lehenak zioen hezurrak lapurtu egin zituztela; bigarrenak, Altzon bertan zeudela, herriko hilerrian lurperatuta.
‎Antzeko gauzak esanak zituzten aldez aurretik Diderotek eta Goethek. Occamen aiztoaren arabera ere, bi teoria baldintza berdinetan ondorio berberetara iristen badira, teoria sinpleenak probabilitate gehiago ditu zuzen egoteko, konplexuak baino. Gizakiok, ordea, oro har koplexutasun zaleak gara, hots, nahasmen zaleak.
‎Teoria horiek dira errealitate ekonomikoaren irizpidea (Alemanian) eta interpretazio funtzionala edo kari bidezkoa (Italian). Bi teoria horien helburua tributu arauak interpretatzerakoan irizpide juridikoak bazter utzi eta horien ordez irizpide ekonomikoak edo politikoak aplikatze zen; modu horretara, interpretazioaren bidez, tributu arauaren idazketaren kontrako ondorioetara hel zitekeen. Irizpide horien aplikazioak ondorio onartezinak sortarazi zituen erregimen nazional-sozialistan eta faxistan, tributu arauak interpretatzeko irizpideak zeintzuk izan behar ziren berriro pentsaraziz.
‎Hala ere, La diversidadde las transiciones juveniles en España desde un analisis socio demografico testuan azaltzen da aurrez landu ditugun bi teoria edo paradigmen arteko konbinazioak indar handia hartu duela azken urteetan, eta lehentasunezko ikerketa ildo bihurtu da, life course approach (hau da, ‘bizitzaren ibilbidearen teoria’) deitu denaren esparruan. Ikuspegi horren abiapuntuko ideia da gazteen ibilibideek" gizarteko egiturazko faktoreek zehazten dituzten portaera indibidualei erantzuten dietela" (Moreno eta Sanchez, 2020:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 61 (0,40)
Bi 16 (0,11)
bien 3 (0,02)
biak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia