2004
|
|
nola daposible aldi berean Batasunarcn eta Anizkoiztasunaren existentzia onartzea? SokratesekFedon, Sinposioa eta Politeian esan bezala,
|
bi
mundu bereizten dira, baina guresentipenezko esperientzia mundu adigarriarekiko parte hartzcaren bidcz da posible. Izanedo ez izan, horra hor auz.ia. Eta horren azpian ordenarcn kontzcptua.
|
2009
|
|
V. Partal: " Okerra da planteatzea
|
bi
mundu bereizi daudela, birtuala eta erreala. Gaur egun jendea ez da Internetera konektatzen, Interneten dago".
|
2011
|
|
Uda hasierako domeka batean Trabakuan gora joan nintzen, Pedro anaiaren mendi bizikleta hartuta. Bere izenak iradokitzen duen moduan, muga fisiko zein psikologiko handi samarra zen guretzat umetan Trabakua,
|
bi
mundu bereizten zituen muga. Eta zein desberdinak ziren orduan bi munduak, zein desberdinak bien eguneroko erritmoak...
|
2012
|
|
Galo, hala eta guztiz ere, sinesten hasita zegoen noizbait konturatu egin zutela berarekin egiten ari ziren hura egitera eraman zuten errakuntzaz edo gaizki ulertuaz.
|
Bi
mundu bereizten zituen, bada, bolada hartan. Bata, gauekoa, bakez lo egitea eragozten zien erroi beltzez beteta aurkitzen zuena, eta, bestea, egunezkoa, berandu baino lehen etxera itzul zitekeela amets egiteko aukera eskaintzen ziona.
|
2014
|
|
Alegia, azalak ez du zertan izan
|
bi
mundu bereizten dituen gunea. Azala bi mundurenarteko muga zurruna izan beharrean, bi munduren arteko komunikazio gunea da.
|
2016
|
|
alor guztiek izan dezakete esku hartzearen premia.
|
Bi
mundu bereiz daitezke esku hartze komunitarioan:
|
2018
|
|
Otorduen hasieran eta azkenean, funtzionarioak tartean egon behar zuen, arrantxoa eta ontziak tornutik atera eta sartzeko, preso sozialen eskutik, zeintzuen aurpegirik ezin baitzen ikusi. Tornua katafalko bat bertikalean bezalakoa zen,
|
bi
mundu bereizten zituena, ez jakin biziena ala hilena. Inoiz, kartzeleroa zerbaitegatik urruntzean, saiatzen ginen, haraindikoekin?
|
|
|
Bi
mundu bereizi zituen harresi graffitidunaren inguruan paseatzen dabil. Begiratzen duen bakoitzean, jendea imajinatzen du haren gainean.
|
2019
|
|
Zeru beltzean, hala ere, tarteka marteka ostarteak zabaltzen ziren, izar bakanen bat agertzen. 20:15ak baino ez ziren, hiru ordu doi doia Baionako plazatik hegaldatu zirela,
|
bi
mundu bereizten zituzten hiru ordu eskas baino ez.
|
2021
|
|
Seme alabon eta gurasoen arteko harremanei dagokienez behintzat, alde batetik, antropoteknika modernorik badagoenez oraindik, bada joera postfiguratibo bat, hiperguraso askok beren kimuak zuzendu nahi baitituzte; baina, beste alde batetik, bada hiperguraso askoren aldetik" berdin" gisa agertzeko joera demokratikoago eta berritzaileago bat ere, progreagoa, zeinen arabera gurasoak ez lirateke guraso izango, lagunak baizik. Modu batean edo bestean, joera batek zein besteak bere arazoak ditu, egun belaunaldien arteko apurketa handi bat bizi baitugu,
|
bi
mundutan bereizi baitira. Mundu analogikoan bizi dira nagusiak, mundu digitalean gazteak bizi diren bitartean.
|
|
Ze zentzu dauka, bestetik, mundu bateko helduek beste munduko gazteen lagun bihurtu nahi izateak?
|
Bi
mundu bereizi dira! Hori da, behintzat, aspaldi entzuten ari garena:
|
2022
|
|
Niretzat oso zaila da dena izatea, gaur egun “dena izatea” lanean arrakasta izatea baita. Zaindu, lagundu, eutsi, hazi, seme alabak izan, haurdunaldi, erditze, erditze ondoko, edoskitze eta abarrerako benetako balioa ematen ez badiogu,
|
bi
mundu bereizi izaten jarraituko dute. Amaren begirada falta da?
|
|
Bukaeran, galderetarako tartean, hala aitortu zuten hitza hartu zuten entzuleek. Antolatzaileak ere pozik agertu dira hitzaldiak izandako harrerarekin eta nabarmendu dute ezohiko argazkia izan zela atzokoa," oraindik ere erdal hiztunena eta euskal hiztunena
|
bi
mundu bereizi direlako gurean askotan". Horren harira azpimarratu dute atzokoa bezalako saioak ezinbestekoak direla estereotipoak eta aurreiritziak hautsi eta elkarrengana hurbiltzeko pausoak emateko.
|
|
Baina benetan gertatzen dena zera da, kultura arabiarraren eta mendebaldekoaren artean, gizarte modernoaren eta tradizionalaren artean ulertzen zaila dirudien talka batean duten protagonismoa. Zentzu horretan, etorkin marokoarrek praktikan ez dute inolako talka kulturalik pairatzen, eta ez dute beren
|
bi
munduak bereizten dituen muga zurrunik aurkitzen. Halaber, aldaketaren benetako protagonistak dira, migrazio esperientziarekin lortzen ari diren identitate berriaren terminoak nolabait negoziatuz.
|